Raskaaksi 2015

Dreamer osanotot ja voimia sinne!

Käyn itse täällä kyllä aina lukemassa uudet viestit ja kommentoimassakin silloin tällöin.

Eilen alkoi Primojen syönti ja tänään eletään kp17. Jänskättää että mitäköhän tästä tulee. :happy:

Pyh, nega se oli mut saattoi olla vähän turhan hätäisesti tehty testi... No perjantaina pitää joka tapauksessa varmistaa ennen juhlia. Mahassa jatkuu edelleen oudot nippailut eikä tätiä näy.

Tuli vaan gatusa mieleen et toi väsymys sopisi myös raskauteen ;) meinaatko tehdä testin jossain vaiheessa? :)

Mendinia, pahoittelut negasta mutta toivoa on kun tätiä ei näy. :)

nni, ei kai aina raskausolot ole samanlaisia, edes samalla ihmisellä. Aina voi varuiksi testata. :wink

Silv, heh, on varmaan haastavaa kun ruokamielihalut muuttuu niin nopeasti. :grin

Lissu, pahuksen täti kun löysi ulkomaille asti, mutta jes viineille. :) Kiva kun liityt piinailemaan.

Minni myös, iso porukka on jo! :)

Gatusa, pystyiskö sellasen rannetuen tilaamaan netistä? Vai tuleeko liian kalliiksi? Toisaalta jos se tosiaan auttaa...

Nyytti, harmi kun teillä on perhe kipeänä, toivottavasti säkin et tuu flunssaan. Kuulostaa pahalta pienemmän viikon kuumeilu. :sad001

kube, mitä ne primot tekikään? Toivottavasti on apua!

On. Tänään olis sitten ensikäynti klinikalla muutaman tunnin päästä. Toisaalta kiva että asiat etenee, mutta en nyt osaa olla innostunut siitä kun totta kai toivoi että olis tärpännyt ilmankin. Kp7/28-32

Voimia Dreamer <3 ihan kamalia uutisia oot saanut, en ihmettele jos menkat alkaa tommosen jälkeen :"(

Täällähän on mukavasti kirjoitustahti hidastunut, ei mee niin kauaa lukee viestei ja päästä kärryille!

Testaajille tsemppiä, toivottavasti plussia satelee pian!

Beislalle tsemii klinikkakäynnille! Tuu toki kertomaa sit kuin siel meni!

Dreamer, Kamalia uutisia olit saanut! Osanottoni!

Mh, Ihan selvä plussahan se on noilla testeillä. Mä sain noihin kunnon plussan vasta kun oli 1,5vkoa ensimmäisestä testistä kulunut ja reilu viikko siitä kun apteekin oma näytti selvän plussan ja digikin 2-3. Onnea!

Sofieemilia, Onnea plussasta!

Beisla, Varmasti se klinikalle meneminen on tietynlainen "luovuttaminen" ja siksi siitä ei voi olla niin innostunut. Vaikka eihän se vielä tarkoita etteikö onnistuisi ilman heidän apujaankin. Teillä on hyvät suunnitelmat jo tähänkin kiertoon eli ehkä sieltä tulee vielä se luomuplussa :)

Nyytti, Paranemisia sinne perheelle ja toivottavasti itse pysyt terveenä! Ja ihan mukavastihan ne teidän tallettelut ajoittui eli plussaa odotellessa..

On. Tänään ensimmäinen neuvola. Sairauslomalla olen ainakin juhannukseen asti huonovointisuuden takia ja lääkärille nauroinkin, että on naisten hormonit sitten outoja kun saavat kerta toisensa jälkeen ihmisen tekemään jotain sellaista mistä tulee viikkojen pahoinvointi ja kuukausien muut vaivat. Ja kaikki tämä vain sen vuoksi, että haluaa lisää lapsia ;) Mutta se lopputuloshan tässä on tärkein. Sinne asti kun vaan jotenkin pääsee. Ensin odotellaan plussaa, itketään negatestejä ja pitkiä yrityksiä, sitten kun sen plussan vihdoin saa niin oksennellaan ja itketään huonovointisuutta, pelätään pahinta raskauden jatkumisen suhteen ja odotellaan jotain elonmerkkejä kohdusta. Sitten kun ne elonmerkit on nähty niin odotellaan pelolla seuraavaa ultraa, että onko lapsella kaikki hyvin jnejne. Telkkarista tuli juuri joku ohjelma jossa norsu oli raskaana ja niiden raskaus kestää yli 22 kuukautta ja vauvan selviytyminen on hiuskarvan varassa. Miehelle sanoin, että onneksi meillä ihmisillä tuo on edes vähän helpompaa.

Hurjasti plussatuulia puhaltelen täältä suunnalta jokaiselle yrityksen pituudesta huolimatta! Toivottavasti pääsette kaikki pian siirtymään tuonne plussanneisiin! :talk017

Aphraelin kirjoitus ois voinu olla mun kirjoittama :grin Tosin en vaan oo raskaana.. toivottavasti pian..
Mulla on kans joka kerta (5) ollut rajua pahoinvointia, alkanut helpottaa rv16 ja loppunut n. rv20. Kahdella edellisellä kerralla mulle määrättiin primperania ja stemetiliä pahoinvointiin, mutta eihän ne auttaneet.. lääkäri sanoikin että hormonaaliseen pahoinvointiin ei auta oikein mikään. Mulla paras apu oli se että söin usein pieniä määriä.. mutta onglemaksi koitui se kun mitään ei tehnyt mieli ja kun yritti väkisin syödä sai yökkiä. Mun pleastus oli se että, mutta oli aina 2 päivää jolloin oksensin kaiken ulos ja välissä oli aina yks päivä jolloin suurin osa ravinnosta pysyi sisällä. En päässyt kuivamaan niin säästyin osastoreissulta.. monesti mua sillä uhattiin. Ja joka kerta oon iteknyt miehelle että ei ikinä enää.. tätä ei jaksa hullukaan.. ja oon vannottanut muistuttamaan asiasta.. no niin vain tässä kuumeillaan ja yritetään kuudetta.. ja mies ei oo sanallaakaan puhunut mistään pahoinvoinnista.. :rolleyes: ja joak kerta kun ollaan yritetty lasta, oon vannonut että en valita pahoinvoinnista.. mutta kyllä on tullut valitettua.. :happy: ja kun pahoinvoinnista selviää.. saa pelätä milloin menee lapsivedet. Mulle raskausaika on henkisesti raskas vaikka olenkin onnellinen aina tulevasta lapsesta. Mun raskaudet luokitellaan riskiraskauksiksi, koska vedet on menneet 4 kertaa liian aikaisin. Onneksi vasta suhteellisen hyvillä viikoilla.

kp 20, ei tullut ihan vielä plussaa ovistestiin.. jospa huomenna.. lähellä se on..

Tsemppiä Beislalle klinikkakäyntiin. :Heartred

mendinia mulla täysimetys, antibioottikuuri ja yskänlääke. c-vitamiinia vedän flunssaoireisiin (tosin mulla allergia ja jouduin alkaan ottaa taas allergialääkettä vaikka ab-kuuri päällä) joten en oikei usko raskauden mahdollisuutee vaikka välil onki outoi oloi ja tuntuu välil et joku kenkis alavatsas, etenki ku tyttö potkasee vatsaan. pistän suoliston piikkiin.

beisla tsemppiä klinikalle. ne on liian kalliita ja meil talouskriisi.

huoh yskimistä, tukkosta nenää vieläki vaikka otin allergialääkkeen ja väsymystä sekä rannekipua. voi että on ihana olo. appiukko jouduttii viemää sairaalaa ku on niin väsyny ollu eilisest asti eikä ol syöny juurikaan mitää, se joutuu käydä 3krt viikos dialyysis klinikalla ni lääkäri sano et jos on tosi väsy eikä syö ni sit pitää viedä sairaalaa ni ukko joutu viemää isänsä tänää sit aamusta sairaalaa ku hänen äitee soitti et isä on väsy.

Beisla mulle Primot määrättiin tasaamaan kuukautiskiertoa kun viime kierrot on olleet +60kp.
Tsempit sulle vielä klinikalle!

Dreamer88: otan osaa veljen poismenon johdosta.
Olisiko sulla nyt stressi reaktio tuon tapahtuneen takia ni on menkat siks alkanut näin aikaisin.

Ninnuki: alkais ees nyt ne menkat.

Lissu: voi ei. Mä oon niin kateellinen sulle tuosta nizzan matkasta. Pitäis itsekki päästä jonnekki... alkaa tää elämä taas Ahistaa ja maistua tasapaksulle puurolle. Mä oon niin turhautunut kun mielekäs tekeminen loppu kesken ja alkaa viel saikku ja loma ni en tiedä mitä sitä kehittelis... pitkäksi käy aika...

Minni, Beisla, Lissu, Mira, ja mä. Oliko muita juhannuksen seutuvilla ovistelevia? :)

Gatusa: teillä nyt sit sattuu vähän väliä jotai. Miten sun miehen siskot. Toinen lähti ukon perään muta toinen oli kipeänä? Miten se jakelee. ..

Osanotto ja voimia Dreamer! ❤
Plussanneille onnea ja tarraliimaa kilokaupalla!
Myylle tsempit ja paljon positiivisia ajatuksia ❤ Uskon että kunhan oot leikkauksesta toipunu ja sun mies näkee myös että siitä toipuu niin voi olla että hän on myös oman lapsen kannalla. Miehet tarvii vaan aikaa :D
Äideistä oli juttua, oon aina enemmän ollu isän tyttö, mut tuntuu että aikuisiällä oon lähentynyt äidin kanssa. Hän kovasti oottaa että meille tulis lapsia mutta en oo yrittämisestä puhunu hälle mitään enkä varsinkaan nyt kun tärppi antaa odottaa itseään...
Gatusalle tsempit! Toivottavasti yskä laantuis!
Täällä myös yksi jolla ovis juhannuksen tietämillä, minäkin liityn siis Minni2, Lissu,Beisla, Mira ja Lucky joukkoonne ☺ meitä on sitten kiva määrä jännäilemässä.

On. Tylsä vaihe kierrosaa. Täti pakkaili kamansa toissapäivänä. Kiertoa ei vielä olla päästy korkkaamaan kun pikkusiskot kyläilee huomiseen täällä. Mäkin kirjottellen myös tuolla 'ei tää voi olla niin vaikeaa' ketjun puolella mutta mä nyt muutenkin niin harvoin mitään laittelen... Aion kuitenkin jatkaa myös tänne kirjottelua ☺
Hipsutin kp 7/28(26-33)

Hileinen, mitäs työterveydessä, saitko lähetettä? En oo ees aatellu että sitä vois lapsettomuus asioihin sieltä pyytää :)

Silv, onko tullu vielä mitään superhimoa mihinkään? Itellä oli esikosta aika alussa semmonen appelsiineihin, yölläkin oli saatava jos himo iski :D

Lissu, varmasti oli mahti reissu tädistä huolimatta :)

Juhannuksena sit peitot heiluun urakalla naiset, monella oli ovis niihin aikoihin, sit jännätään ku joukolla plussaatte!!

Nyytti, toivottavasti perhe tervehtyy pian! Ja kierto tasottuis :)

Mendinia, toivoa on kunnes toisin todistetaan ;)

Beisla, toivottavasti on antoisa käynti ja jää hyvä mieli siitä miten asiat sitten etenee!!

On, EI MITÄÄN, alkais nyt ne menkat, ei jaksa odottaa että kierto venyy ja paukkuu ties minne.. Nyt on vlopusta asti kerran pari päivään tullu kunnon mojova menkkakramppi ja tissit särkee, mutta siinä se, ei edes tuhrua.. Huoh!

Ninukki kp36...

Nyytti, onpa kurjaa kun siellä niin paljon sairatetaan. Toivottavasti sä et saa sitten tartuntaa...

Mendinialle pahoittelut negasta. Mutta tosiaan toivoa on niin kauan kun täti pysyy poissa! :)

Beisla, joko on klinikalla käyty? Miten meni?

Kertulla onkin siellä jännät paikat, koska meinasit testata? :nailbiting:

Aphraelin tekstistä tuli mieleen että kyllä tässä itelläkin on mielessä pyöriny että millanen siitä raskausajasta mahtaa tulla sitten kun sinne saakka päästään.. Vaikka kuinka paljon sitä omaa lasta toivoo niin olis se kiva jos siitä raskausajasta sais vähän nauttiakin eikä esim. siitä pahoinvoinnista tarttis ihan 9kk kärsiä. Mutta sen näkee sitten ja lopputuloshan siinä on tärkein! :Heartred

Lucky, toivottavasti keksit itelles jotain kivaa tekemistä. :) Äkkilähtö sitten vaan jos ei muuta! :p

Ninukki, toivottavasti siellä nyt selkenis tilanne pian!

Lissu kp 7/33-35

Voi kiitos osanottoista :) täällä alkaa jo pahin suru helpottaa. Sain tänään tekastua pari valtakirjaa... En oo vielä suostunut ees poistaa veljen numeroa kännykästä.

lucky hän voi kohtalaisest mut nyt on appi tosi huonos kunnos. oisvat halunneet operoida sairaalas mut lakko alkaa huomen ni menivät kotii.

kiitos tsempist hipsutin.

Kerttu, hyvältä kuulostaa! :)

Aphrael, hyvä vertaus että onneksi ei sentään olla norsuja. :grin Toivottavasti neuvolassa menee hyvin.

minea, mikä kp sulla on meneillään?

ninukki, onpa ärsyttävä tilanne jos testit näyttää negaa ja silti täti pysyy poissa.

No niin, nyt on siten käyty klinikalla. Ihan niin nopeasti ei klinikkainsseihin päästä, että tässä kuussa olisi viimeinen koti-inssi, mutta asiat etenee. Ilmeisesti koska meillä on oma luovuttaja, alkuun pääsy kestää hieman pidempään johtuen itse luovutuksesta ja tautitutkimuksista. Siihen ei riitäkään mikään kertaluovutus, vaan tarvitaan useampi. Lääkäri ei osannut sanoa montako, riippuu kuulemma paljon ihmisestä, mutta "viidestä ylöspäin". Hän arveli, että aikaisintaan elokuussa, todennäköisesti syyskuussa päästään aloittamaan klinikalla. Nyt kuitenkin tehdään mulle jo jotain tutkimuksia, aukiolotutkimus ja verikokeet on jo nyt perjantaina. :)

Ai niin ja joku tässä ketjussa oli kiinnostunut mahdollisista KELA-korvauksista hedelmöityshoidoista. Normaalisti korvausten ulkopuolelle on rajattu naisparit, itselliset naiset ja yli 43-vuotiaat naiset. (En nyt varmasti muista oliko vielä jokin ryhmä.) Puolen vuoden yrityksellä ei mitään korvauksia voi joka tapauksessa saada. Jos meillä yritys kestää yli vuoden, voi hakea korvauksia mutta ei ole takeita että niitä saisi. Sen sijaan jos todetaan selvä lääketieteellinen ongelma, esim. munanjohtimet tukossa, silloin saamme KELA-korvaukset IVF:stä.

Takaisin