Raskaaksi 2015

.:*~*:._.:*~* TJOTTAILIJOITA / YRITTÄJIÄ *~*:._.:*~*:.

Diku yritystä 10/07
kukka^^ yritystä 9/10
Jennuli yritystä/tjottailua 9/12
Mymmelisti yritystä 9/12
Miilia_ yritystä 10/12
Myy82 yritystä 11/12
Lume yritystä 2/13
Sannuinen yritystä 5/13
lucky87 yritystä 9/13
Mykerö yritystä 10/13
PikkuMinski yritystä 10/13
Kettuli yritystä 11/13
'Muurahainen' 11/13
Nepa yritystä 11/13
Ilpuri yritystä 1/14
Mimmu yritystä 1/14
DarkMimosa yritystä 2/14
N83 yritystä 2/14
Jepulis80 yritystä 3/14
Liisu yritystä 4/14
mimi. yritystä 4/14
nennaa yritystä 4/14
silv yritystä 5/14
Hampaaton yritystä 5/14
nuuhku yritystä 5/14
LunaOdessa yritystä 6/14
Nonna yritystä 6/14, km 12/14
starling yritystä 6/14
Viipsukka tjottailua/yritystä 6/14
Haiidi93 yritystä 07/14
Jellis yritystä 7/14
Larissa tjottaillen 7/14
Mariska86 yritystä 7/14
silkkikorva yritystä 7/14
susannne yritystä 7/14
Mami91 yritystä 7/14
Hileinen yritystä 7/14
jeilei yritystä 8/14
Rosann yritystä 8/14
Sabetti yritystä 8/14
Soma yritystä 8/14
Lumikello2015 yritystä 8/14
enu yritystä 9/14
pikkukakkosen posti 9/14
@sukki yritystä 10/14
helmihiutale yritystä 10/14
Hipsutin yritystä 10/14
Jemberry yritystä 10/14
lumihiutale. yritystä 10/14
Maaritmarianne tjottia 10/14
titem tjottia 10/14
dreamer88 yritystä 11/14
Neelia yritystä 11/14
ninukki yritystä 11/14
Beisla yritystä 12/14
Tyttötiikeri tjottaillen 12/14
Irmis yritystä 12/14
be yritystä 1/15
jm yritystä 1/15
Kikati yritystä 1/15
late- yritystä 1/15
Lukutoukka87 tjottailua 1/15
Milttis yritystä 1/15
Nyytti yritystä 1/15
Taikatuuli74 yritystä 1/15
Tintti-8 yritystä 1/15
puhvis yritysta 1/15 TESTAA 6.5.
Käkis yritystä 2/15
piglet yritystä 2/15
Mindi2 tjottailua 2/15
Catja85 yritystä 3/15
jasmi93 yritystä 3/15
Junibea yritystä 3/15
Kerttu yritystä 3/15
Kohta3 yritystä 3/15
Nailedit yritystä 3/15
Aphrael yritystä 3/15
Elyssei_ yritystä 4/15
Mimmulih_92 yritystä 4/15
Gnome yritystä 4/15
Smurfiina84 yritystä 4/15
_mirelyn_ yritystä 4/15
Lissu yritystä 5/15
Kyllikki yritystä 5/15?
Sandy yristystä 6/15
Psykoenkeli tjottailua?
madonna_86 yritystä?
charm yritystä?
tikku yritystä?
kukkaperhonen yritystä?
Pippi yritystä?
beneathbeautiful yritystä?
Ninjaana yritystä?
kingisuu yritystä?
Jenna-85 yritystä/tjottailua?
Ootellaan93 yritystä/tjottailua?
Mendinia tjottailua/yritystä?
kyfi_ yritystä/tjottailua?

(99kpl)

.:*~*:._.:*~*: PLUSSANNEET :*~*:._.:*~*:.

Anskunen tjottaillen/yritystä 4/11 LA1.12.
kiivimami yritystä 5/13 LA?
PepeXXL yritystä 8/13 LA 17.11.
Timbe yritystä 9/13 LA 6.12.
Junttura yritystä 12/13 LA 31.12.
Aurinkoinen yritystä 3/14 LA 30.8.
TiiT yritystä 3/14 LA 16.9.
Vauvahaaveilija yritystä 3/14 LA 17.9.
Aaria yritystä 5/14 LA 13.9.
HaaveissaVauva yritystä 6/14 LA?
Kyfi86 tjottaillen/yritystä 6/14 LA 3.12
Sazu87 yritystä 7/14 LA 20.10.
Hilla yritystä 8/14 LA 9.9.
Johanna.. tjottaillen 8/14 LA 4.12.
Toffee yritystä 8/14 LA 21.8.
elmiina tjottia 9/14 LA?
Katariina86 yritystä 9/14 LA 25.8.
suvii-i yritystä 9/14 LA 14.12.
Vesta yritystä 9/14 LA 21.10.
j3nni LA 10.9.
Nougat yritystä 10/14 LA?
Sinsu yritystä 10/14 LA 19.9.
mommyme yritystä 10/14 LA 26.9.
Dumbo. yritystä 10/14 LA?
lime- yritystä 10/14 LA?
Sarina1 yritystä 10/14 LA 5.12.
Tinttarilla- tjottaillen 10/14 LA 7.11.
Azalea yritystä 11/14 LA 27.11.
Sannis86 yritystä 11/14 LA 10.9.
Miuk yritystä11/14 LA 3.9.
Minde yritystä 11/14 LA 12.9.
Kuuku87 yritystä 11/14 LA 14.9.
Soffie yritystä 11/14 LA?
sohwia yritystä 11/14 LA 15.11.
Unicorn81 yritystä 11/14 LA?
mindiS yritystä 11/14 LA 28.12.
lauruskaah yritystä 11/14 LA 9.1.16
evesiili yritystä 12/14 LA 24.9.
Tassu yritystä 12/14 LA 5.11.
pilvikirsikka yritystä 12/14 LA?
Mukkis yritystä 12/14 ? LA 1.1.16
Nannu yritystä 12/14 LA?
Esma yritystä 1/15 LA 11.11.
liliina yritystä 1/15 LA 25.11.
Tintuska yritystä 1/15 LA 24.10.
Tähtityär yritystä 1/15 LA?
Orm Onnekas LA?
SannaMiia yritystä 1/15 LA 13.11
Skippi yritystä 1/15 LA?
Peepe yritystä 1/15 LA?
Aneska yritystä 2/15 LA 12.11.
Antzeliina yritystä 2/15 LA 14.11.
Minttulaku yritystä 2/15 LA 21.11.
Ruusa tjottia 2/15 LA 16.11.
Sydänpylly yritystä 2/15 LA?
Pepita_ yritystä 3/15 LA?
Terkku yritystä 3/15 LA?
MrsH LA?
Wildside_ LA?
anní tjottaillen LA?
Zanasa LA?

(61 kpl)

Ja taas nostoa, hirveästi kirjottelette niin meinaa lista kokoajan hukkua :grin Pahoittelut jos joku jäänyt unohduksiin, 15 sivua taas joutui kahlaamaan läpi..

Muokattu viimeksi:
Kiitti puhvis ku siirsit mut plussanneisiin. En olis uskonu että sinne vielä päästään :) Olin ihan varma että pitää mennä rankempiin lapsettomuushoitoihin ennen ku tärppää.

Oireina ollut pientä etomista välillä, ruoka auttaa. Tissit oli viikko sitte paljo kipeemmät ko nyt eli siinä vähän hellittänyt. Alamahaa juilii aina välillä, mutta se on ymmärtääkseni ihan normaalia.

Kiitokset puhvikselle täältäkin! LA mulla ilmeisesti 4.1., mutta se tarkentunee myöhemmin.

Täällä ei edelleenkään juuri muita oireita kuin kasvava väsymys. Aamulla oli pientä huonovointisuutta, mutta se meni aamiaisen myötä ohi. Alavatsaa ja -selkää vihlaisee välillä, vatsaa useammin ja selkää harvemmin. Mulla on kyllä muutenkin oireileva ja jumiva alaselkä, kun on vähän notkoa ja skolioosin jättämät jumitukset, joten tuo selkäkipu ei välttämättä liity raskauteen. Alavatsan vihlonta aiheuttaa vähän ylimääräisiä sydämentykytyksiä, mutta ilmeisesti se on tosiaan ihan normaalia kuten Juntturakin tuossa totesi.

Meillä oli tarkoitus pitää raskaus vielä salassa kaikilta, mutta tänään tuli sellainen tilanne eteen että oli käytännössä pakko kertoa miehen lähiperheelle. Reaktio oli odotetusti iloinen ja innostunut, mutta tietysti mahdollinen keskenmeno mietityttää. Onneksi ollaan niin läheisiä että noiden kanssa voidaan asioista puhua, vaikka tässä kävisikin huonosti.

Terkku 4+5

Pahoittelut tädin vierailuista! Ja onnittelut uusille plussanneille! Lauruskan testissä jopa minä (täysin viivalasiton) näen haalean ja punertavan haamun. Toivottavasti alkaa myös vahvistumaan :)

Mitenkäs teidän vapun viettäminen on sujunut?

Meillä oli eilen miehen kaveri iltaa istumassa ja mentiin vasta puolen yön jälkeen nukkumaan. No sehän oli todella fiksu ratkaisu kun tuo nuorimmainen herätti minut puoli seitsemältä ;) Tänään käytiin sitten keskustassa katsomassa vähän vappuhulinoita ja teekkarikastettakin oli tarkoitus katsella. Käytiin hakemassa mäkkäristä (ainoita ruokapaikkoja mistä tuolle nuorimmaiselle saa jotain sopivaa) ruokaa mukaan ja suunnattiin koskenrantaan syömään hyvissä ajoin ennen kasteen alkua. Kun alkoivat kastetta edeltävästi höpötellä mikrofoniin niin neiti järkyttyi ja järkytys vaan kasvoi kun fuksit saapui rantaan. Lopulta neiti vaati päästä kotiin ennen kuin korillistakaan oli kastettu :D Noo.. kai sitä nyt voi 34v aikana yksi kaste jäädä kokonaan näkemättä ;) Huomiseksi ollaankin puuhattu popcorn-kakku (ja siitä toinen versio tuolle nuoremmalle sopivana) ja suklaapiirakkaa. Sit kun aamupäivällä vielä paistellaan pikamunkkeja kaikille sopivana niin päästään iltapäivällä herkuttelemaan kun appivanhemmat tulee "synttärikahville". Noihin herkkuihin kun lisätään vielä itse tehty sima niin sokerihumala on taattu koko porukalle ;)

Ai niin.. Kerroinkin, että tilasin mehiläisenkakkakapseleita (olen niitä ottanut nyt kai neljänä päivänä) ja vehnänalkioöljyä. No siinä vehnänalkioöljypullossa lukee että vain ulkoiseen käyttöön :D Mietin kyllä, että mitä eroa siinä sitten on kun kuitenkin on 100% kylmäpuristettua vehnänalkioöljyä. Uskaltaiskohan sitä syödä vai pitääkö tyytyä hinkkaamaan ihoon sitä ;)

Aphrael, teidän vappu kuulostaa tosi hauskalta - ja herkulliselta! Meillä on ollut varsin vaputon vappu, sisä- ja pihahommia sukulaisten luona/apuna eikä minkäänlaista juhlintaa. Ei syöty edes munkkeja! Mutta ei haittaa, osataan onneksi syödä munkkeja muulloinkin :D Niin ja ehkä se vehnis toimii myös ulkoisesti jos sitä hankaa oikeisiin kohtiin? :D ;)

Jm: olisko ollut kiinnittymistä dpo 8-9?

Silv: pahoittelut menkoista

Mimmulih_92: helmivauvaa sit tekee!

Mitähän Sannuiselle, pikku minskille, hampaattomalle, rosannalle, be:lle, elysseille, psykoenkelille, Tikulle ainaki kuuluu?

Aphrael: täällä oltiin töissä ja illalla pyöräilin pojan kanssa. Olishan se kiva jos meillä kävis joskus ees vieraita ja vois jotain viettää mutta ei sitten ketään.

Teidän vappu kuulosti oikein kivalle. Tekemistä ainaki ollu.

Pikkuminskillä tutkimukset etenee ja nyt on miehen näyte viety Helsinkiin ja mulla on kierron kartoitus viimeistä verikoetta vailla. Folliultraan jouduin yksityiselle kun ei kunnalliselle saanut aikaa ja en odota enää!
Ens kiertoon aukkari ja kaikki tulokset ja yhteenveto ja hoitosuunnitelma. Meille hoidot on nounou, mut tuloksia odotellaan jännittyneenä. Mulla ehkä varmaan mahdollisesti oikeassa munasarjassa PCOS viitteitä, mutta vasemmassa ei mitään ja johtofolli vasemmalla :) . Tosin vasen torvi ehkä tukossa kun siellä oli kohdunulkopuolinenraskaus 2002... Me mennään sillä mitä on saatu! Ilman ehkäsyä +2v2kk, menkat 1v7kk, imetyksestä 1v2kk. Ei puhuta yrityskuukaudesta meidän kohdalla; vaan YRITYSVUOSISTA :O ja siis sängyssä tuhisee tuo ihana +2v2kk poika <3 minun elämäni rakkaus <3 ja samoin tuo aviomies <3

Meillä mennään edelleen vähintään jokatoinen päivä ja luulis sen riittävän :/

Lucky, Meillä käy vieraita ehkä 2x vuodessa ellei lasketa miehen vanhempia jotka ravaa täällä about joka toinen viikonloppu jos me "kieltäydytään" menemästä heille. Itsekin käydään anoppilan lisäksi enimmäkseen vaan mun mummun luona ja sielläkin nykyisin aika harvoin. Jotenkin ei vaan saa aikaiseksi kutsua ketään tänne kun on vapaata saati lähteä itse jonnekin. Mun perheenikin isää lukuunottamatta (hänen kanssaan tekemisissä lähinnä vain synttärinä ja jouluna kortin/tekstarin verran) asuu n. 200km päässä niin ei sinne jaksa lähteä. Juuri puhuin toisen siskon kanssa et jos yrittäis kesälomalla venyä sinne asti. Esikoinen voisi sit jäädä mun äidin tai vanhemman siskon perheen luo vaikka viikoksi tms niin saisi nauttia serkkujen seurasta välillä ja toisaalta tuo nuorempi näkisi mun toisen siskon tyttöä pitkästä aikaa. Mun vanhemmalla siskolla on siis puoli vuotta mun poikaa vanhempi poika ja sit pari vähän nuorempaa lasta mut kaikki siis melko samaa ikää keskenään. Nuoremman siskon tyttö taas on lähes päivälleen 8kk nuorempi mun tyttöä.

Bb, toivottavasti pääset joskus Ausseihin tai Uuteen-Seelantiin. Ihan huikea luonto molemmissa! Mä suosin ehkä jälkimmäistä, kun en ole niin kuumuuden ystävä; Uudessa-Seelannissa on suurinpiirtein Suomen kesälämpötilat yleensä. (Siis heidän kesällä.)

Lauruskaah, edelleen näen kyllä sun tikuissa väriä, huisin jännää! :biggrin

Meritähti, peukut pystyssä että saatte ovista hyödynnettyä edes vähäsen. Joskus se onnekas kertakin riittää!

Silv, tosi hieno koru! :cool: Mut pahoittelut tädistä. :sad001

jasmi93, mikä kp sulla olikaan meneillään? Jospa on vaan raskausoireita sun kivut. :)
Gynekysymykseen, mä en käy säännöllisesti gynellä. En näe miksi mun pitäis mennä, jos en koe että mitään on vikana. Ehkäisyäkään en ole tarvinnut. Elämäni aikana oon käynyt kahdesti papassa ja nyt pari viikkoa sitten ekaa kertaa varsinaisesti gynellä. Hyvin oon pärjännyt. :grin

Soma, inhottavaa joutua kuuntelemaan muiden tarinoita tolla tavalla. Eivät yhtään tullut ajatelleeksi että toiselle voi olla rankkaa kuunnella. :hug013

Minni, tsemppiä oviksen metsästykseen! :)

jm, älä nyt heitä vielä kirvestä kaivoon! Kuulostaa ihan lupaavalta sun oireet. Koska meinaat testata?

Mimmulih pahoittelut tädistä, mutta hyvä ettei kierto venynyt. Helmivauvaa tekemään vaan!

Junttura, varmasti juilinta on normaalia. Helposti tuntuu uuden pavun kodinrakennus jotenkin.

Terkku, harmi jos jouduitte kertomaan aiemmin kuin piti, mutta ainakin reaktio oli toivottu. :) Jos kaikki ei menekään odotetusti, voi olla hyväkin että on joku jonka kanssa puhua asiasta.

Aphrael, hauskalta kuulostaa teidän vappu. Ja popcorn-kakku on jännä idea. :)
Meillä oli ihan kivaa, parit kaverit kävi tosin eri aikaan. Munkkeja ja tippaleipää syötiin niin että napa paukkuu.

PikkuMinski, tsemppiä tutkimuksiin ja toivottavasti saatte hyviä tuloksia. Teillä tosi rankka taival jo takana, plussaa toivon teille kovasti. :hug013

On. Kp 37/28-32. Tänä aamuna oli vähän tuhrua pyyhkiessä. Jos vanhat merkit pitää paikkansa, niin tädin pitäis tulla 1 - 4 päivän sisällä. :) Eihän tää kierto vielä pahasti ole venynyt, mä tiedän että monilla menee paljon pidempään. En oo ehtinyt vielä juuri hermostuakaan, tavallaan oon vielä taukomoodissa.

Helmivauva olis aika kiva <3 sitä sitten tähtäämään! Pitää varmaan yrittää puuhastella aina ku samaan aikaan sänkyyn satutaan :D vaikka ei mitään "pakkopullaa" haluta seksistä.. Mut eipä muuten näytä tärppäävän!

Mies eilen aisti et joku vaivaa ja arvas, et tää vauvahomma. Sano vaan et "yks mun pelikaveri just kerto et niille on syntymässä vauva. Ne yritti sitä 12v"
Tossa vaiheessa oma yritysaika ei tuntunu niin pahalta. Meillä mies oli aluks vähän toista vastaan, varmaan ajatteli että tärppää heti, samalla lailla kun ensimmäinenkin :/
Ihana mies totes vaan et "kaikella on tarkoituksensa ja meillä on jo yks ihana laps".
Esikoinen on helmivauva ni ehkäpä meille olis tarkoitus siunaantua kaksi niitä ;) toivossa on hyvä elää!

Huomenta! Täällä on ilmeisesti helmivauvabuumi tulossa :) niin monella alkanut uusi kierto, pahottelut <3

Viimeyön lukenut noita vehnisöjyjuttuja ja selannut silmät ristissä tätä palstaa :)

Kakkakapselit ei vielä houkuttele, mutta greippimehu alko kiinnostamaan, siitä sitten luen ensi yön, esikolla korvatulehdus, joten nukutaan pysty asennossa tyyny ja peittovuorten välissä :)

Tänään prismalle ostamaan vehnisöljykapseleita seuraavaan kiertoon ja varmuuveksi taidan napata yhden testin jos ei tätiä kuulu maanantaita varten :)

Lauruskaalla tulossa leffaviivatestiä??

Vielä: on nuo miehet kyllä älyttömiä.. Isäntä sanoi äsken että pitäisikö lääkäriltä kysyä voiko toi näkövamma tulla lapselle jos meillä tärppää. Voi hyvänen aika mitä se murehtii.. Totesin että tuskin noi onnettomuudet on geeneissä määritelty :)

Beisla, haaveena ois kyllä ja aion toteuttaa jos vaan on mahdollista :)
Gynellä tai papassa suosittelen käymään, itse en käynyt 3-4 vuoteen ja gynekin oli sitä mieltä että turhaa ennen 30v käydäkään.. mutta on myös niitä nuorempia ihmisiä joille alkaa hpv- virus tekemään muutoksia.. kun sekin yleistynyt tässä nyky-yhteiskunnassa kun ihmiset hyppii sängyistä toiseen.. leviää ku kulovalkea eikä ees siis kumikaan estä sitä saamasta. Ei edes varsinaisesti ole sukupuolitauti vaan tämmönen mikälie. Suurimmaks osaks ihan täysin vaaraton mutta osaa tehä noita muutoksia jotka voi ajallaan muuttua jopa kohdunkaulansyöväksi.. ja oon lukenu tässä ite hirveen kasan tekstiä aiheesta ja kokemuksia niin kyllä niitä on parikymppisiäkin jotka joutunut siihen kohdunpoistoon ja ties mihin.. kamalaa.. :/ etenkin kun se ei välttämättä oireile mitenkään.

Nojoo se siitä. :) joko se lauruskaah kohta näyttää leffaviivat? :)

Takaisin