Raskaaksi 2015

MrsH, voiskohan johtua kiinnittymisestä ne vuodot?:eek:Onnea kuitenkin leffaviivoista!:)

Tervetuloa Mindi:)Siellä onkin jännät päivät edessä, toivottavasti visiittisi täällä kuumeilijoiden puolella jää lyhyeksi:wink

Täällä on jakseltu välillä vähän paremmin ja välillä huonommin.. Pala palalta kerätty itseä kasaan ja yritetty pysyä positiivisina, mutta niinkuin varmasti moni meistä, niin sitä vain miettii että mitä jos sitä pientä ei koskaan syliin asti saakaan.. pelon ja toivon sekaisia tunteita..:sorry:

MrsH onnea plussasta! Jee! Vielä sinne joulukuisiin plussaa porukkaa;)
Ja joo ei mulla enempää niitä testejä ookkaan joten eipä voi testaillakkaan.. Ehkä odottelen vaan että täti tulee kylään. korkeintaan lauantaina testaan jos siihen mennessä ei oo täti tullu huomenna ei kyllä menkat ala siittä oon varma yhtään ei edes tunnu siltä.. :)

Heeei, mä ihan pikaisesti kysyn ennen kun ehdin lueskella viestit loppuun (kevyet 500 jäljellä....)!

Kävin siellä lääkärissä äsken. Ja teki sisätutkimuksen, määräs labroja. Niin tuo, mikä idea tolla SPRn hyytymistekijöiden/ tukostaipumusten tutkimisella on tässä kohtaa? En saanu selvää sen lääkärin kiertelyistä. Joitain muitakin oli mitä otetaan mutten kuollaksenikaan muista mitä... Täytyy odotella jos sais omakantaan jonkun tekstin siltä lääkäriltä.. Myös papa otetaan. Noissa SPRn tuloksissa voi kuulemma mennä yli kuukausikin, ja ennen niitä en saa lähetettä eteenpäin. Tulosten saapuessa siis soittoaika tälle samalle lääkärille ja sitten vasta lähetettä.

Hyytymistekijöissä jos löytyy vikaa voi olla keskenmenojen syynä esim.. Itsellänikin ne olisi otettu mut ilosesti tulinki raskaaks uudestaan niin niitä ei voinukkaa ottaa.
On arveltu että yli puolet selvittämättömistä keskenmenoista olisi hyytymiä istukassa eikä siis näin ollen veri pääse vauvaan asti. Jos niistä löytyy jotain niin on helposti korjattavissa verenohennus lääkkeillä. Usein raskaana ollessa piikitetään klexane lääkettä.

Kunhan pääsen illalla kotiin, niin liitän tänne yhen tolle mielenkiintosen artikkelin toistuvista keskenmenoista. Varmaan osaa teistäkin se kiinostaa :) Itse luvin sen eilen ja sain paljon uutta tietoo. Artikkeli on laadukas koska duodecim on sen julkassu ja siinä on tutkimustietojakin. :)

Milia_ mä oon 24v ja mulla on ollu jo pari vuotta seläs kulumaa paris nikamavälis... Reumatutkimuksis kans käyty eikä ollu mitää. Ja nyt oottelen magneettia lonkista, ku ne ei enää meinaa kestää mitää :/ kauhulla odotan pääsenkö loppuraskaudesta edes liikkumaan enää, jos tää ny loppuun asti kestää...

MrsH ja Lucky onnea ja liimaa matkaan <3

Katotaas saanko ladattua kuvan..

Liitteet

• IMG_20150414_104743.jpg
    IMG_20150414_104743.jpg
    432.2 KB · Katsottu: 186
Mulla on todettu APC-resistenssi, perinnöllinen tukostaipumus. Mut mulle ei oo missään vaiheessa sanottu että se voisi hankaloittaa raskaaksi tulemista, vaikka itse kyllä epäilen että paksu vereni vaikeuttaa kiinnittymistä. Raskauden aikana pitää klexanea pistää. Enkä ole minkäänlaista hormonallista ehkäisyä saanut käyttää.. ( pikkasen ihmetyttää että voin näitä lisähormoneja käyttää ilman klexanea, nostaahan nekin tukosriskiä huomattavasti)

Takaisin