Raskaaksi 2015

Hyvä tietää että niihin voi tulla viivat vaikkei olisi edes tulossa ovulaatiota,jos alan joskus oikein kunnolla tikuttaa. Mä ajattelin että siihe tulee vaan tommonen halee jos se on lähellä ovista :)

Jasmi, kuinka pitkä sun kierto yleensä on ja minä päivänä aloitit testauksen? Harmi jos meni ohi tässä kierrossa, mutta ensi kerralla paremmalla onnella! :)

Aphrael, voi lapsiparkaa ja äitiparkaa myös. Ihme että antoivat vaan puhelinajan, jos tuloksissa oli jotain outoa, mutta kaipa niiden aika on niin kortilla nykyään.

On. Unohdin sanoa, että soitin sinne terveyskeskukseen mun tiputtelusta. Hoitaja sanoi suoraan, että suosittelee soittamaan yksityiselle ("alan ammattilaisille"). Tämä on sen verran pieni paikka, että kunnalla ei ole omaan gynekologia. Ensin pitäisi ottaa aika yleislääkärille, joka sitten laittaa lähetteen eteenpäin. Tarpeeksi kauan kun tivasin, että eikö julkiselta puolelta saa tosiaan hoitoa, sanoi että lääkäriaika menis kesäkuulle. :rolleyes: Eli kai tässä pitäis vaan kaivaa kuvettaan.

http://community.babycenter.com/post/a2444875/hcg_levels_chart

En tiedä mikä tuon tilaston lähde on ollut mutta tuota kun vilkaisee niin hyvin aikaisin useimmilla jo näkyy plussat, turha pitkittää testaamista siis - varsinkaan jos oireet ihmetyttää :rolleyes:

Mä tilasin testitukusta, todella halpa, nopea ja huomaamaton homma! Viisi superherkkää (10 yksikköä) testiä 4,5 € ilman toimituskuluja eikä kirjekuoressa todellakaan lukenu yhtään mitään muuta kuin mun nimi printattuna. Voin suositella:happy: En malta oottaa että pääsen pissaamaan :grin

Murkku, ehkä ne vihlovat kivut on just NIITÄ oireita ;) voi pojat sä niin plussaat! Milloin testaat?? :)

Tyttötiikeri, kyllähän tuo on aivan selkeä plussa :o voikun pääsisitte vielä tallettelemaan! :)

Silv, en kyllä malta odottaa ett testaat pysyvän plussan! :) miekin kyllä ajattelin ett testaan vasta kun menkat kunnolla myöhässä. Siks miulla ei olekaan yhtään testiä kotona ja päätin tilaavani niitä vasta maanantaina, jos ei ole menkkatuntemuksia :) en tosin tiedä jos on samanlaiset kivuttomat menkat ku viimeksi, niin enpähän sitten mistään mitään etukäteen voi päätellä :D

LunaOdessa, onpas siulla kyllä mahtava asenne tän suhteen :) tsemppiä ja plussatuulia!

Enu, pahoittelut negasta :( voikun se vielä muuttuisi plussaksi!

Junibea, miul on noita perus RFSUn liuskaovistestejä ku piti äkkiä saada ni prismasta hain. Ihan hyviä ovat olleet :) 14kpl/n.8€ :)

Johanna, kyllähän se viiva siellä vahvistuu! Testaa ylihuomenna vaikka uusiks, ni pitäis olla jo selkeesti vahvempi :)

Beisla, nyt on kyllä siulla kelpo tarjous! Vitsi kun asuisin pk-seudulla, ni varmasti lähtisin kanssasi kokeilemaan kiipeilyä! :)

En taaskaan enää muista kenelle vielä piti vastata, ku töissä tauoilla lukasin aina viestit, ni eihän tää lahopää enää mittään muista :D

On; nälkä, siis aivan kaamea nälkä jatkuu vaan, vaikka söisin kuinka paljon.. Eipä tänään oo (vielä) oksettanut kertaakaan, ehkä miulla on vaan niin "mahdottoman hyvä" vastustuskyky, ettei tauti iskenytkään tänne :D

Nenna kp26/33(30-35) dpo11 yk11 :)

Mä sain km joten aloin laskee sen ekassa päivästä nii nyt on 18/31.. Joten oli kyllä ehkä tyhmää nyt testata kun voi olla että meni jo mutta en millään malttanut olla kokeilematta :smiley-ashamed008
tai jopa niin ettei sitä tule. Mutta sen näkee kyllä varmasti myöhemmin oliko vai ei :) kyllä mulla on vähä semmonen fiilis että oli mutta en sit tiiä. Koko kuukausi on joka tapauksessa hyödynnetty ;D

Saanko mä hieman vielä omanapailla? Kävin äaken vessassa ja tän kuivan kauden jatkuessa pisti silmään sellanen isohko, vähän rihmamainen maitokahvin värinen klöntti pyyhkiessä. Oliskohan se eilinen järkyttävä alaselän polttelu ollukin kiinnittymistä :O tai sit se vaan enteilee et täti on sieltä tulossa kylään. Hui... jännittää hirveästi Ja harmittaa jo valmiiks jos joutuu lähtee taas uuteen kiertoon. Olishan se aika myöhänen kiinnittyminen kun tarkistin niin tänään on dpo11, eilen siis oli jo 10.

Nyt en ehdi kommentoimaan yksityiskohtaisesti muuta kun Mariska : oon ihan tosi pahoillani sun puolesta! Jaksamista!

Tervetuloa uusille, pahoittelut menkoista ja onnea ovis pussista sekä niistä tärkeimmistä!

Mulla on ihan kauhea testauskuume!!!! Saa nähdä sorrunko illalla, vaikka tiedän että tosi typerää olis! Aamulla kun heräsin niin oudosti muljahti vatsassa. Ja eilen ja tänään ollu sellanen outo olo. Yritän hillitä otteen oireiden keksimisessä mutta pahalta näyttää. Tuttu "varma raskaus" olo on nostanut päätään mutta se on ollut väärässä monesti ennenkin! Ää. . En kestä! :D

Kp28/32. Yk 14, dpo9

tosi surkea kuva mut jonkinlaista haamua olevinaan näkyy:woot: edes jotain yrittää ehkä tapahtua kp 28/28-(32) ja dpo 12?

Liitteet

• Kuva0755 (600x800).jpg
    Kuva0755 (600x800).jpg
    265 KB · Katsottu: 208
Ääh mun on pakko tulla vähän napaileen! Mut mulla on niin ihana mies ja niin ihania ystäviä:)
Ne pakottaa mut kotoo vähän tulettuun mies kattoo tyttöö ja mut tullaan hakeen paten levynjulkkarikeikalle! Ääh itku tulee kun nää on niin ihania! <3

Pahoittelut negoista :sad001 saisi kaikki kääntyä plussiksi!

Tädit ja tuhrut sais heittää jorpakkoon!

Nyt kaikki ovisplussan saaneet, hyödyntäkää ovis hyvin ja tupla viivat parin viikon päästä, kiitooooos :wink

Plussatuulia ja tsemppihalit kaikille muillekin! :Heartred

On. Täällä jomottelee nyt siihen malliin että täti pärähtää tänään paikalle. Toivottavasti :grin alkaa jo melkein hermostuttamaan kun nyt kp 30/27-30. Period trackerin mukaan viime kierto oli kans ton 30 päivää. Jännää :wideyed:

Beisla, Tuntuu kyllä, että tällain isossa kaupungissa asuvanakin kaikki gynen asiat on hankalia hoitaa julkisella.. Toisaalta yksi käynti yksityisellä saattaa jo riittää eli ei niin hirveän kallista huvia sit kuitenkaan jos ajattelee, että toinen vaihtoehto on odottaa kuukausia. Mä sain varmaan tuon soittoajan ihan sen takia kun papa-vastauksessa tosiaan lukee reaktiivisissa muutoksissa "regeneraatio" ja itsekin googlettelin, että saattaa johtua ihan vaikka kuparikierukasta (joka mulla siis oli näytteenottohetkellä) ja muutenkin kyseessä on korkeintaan joku tulehdus. Mitään tulehdusoireita taas mulla ei ole ja kierukan poistamisen jälkeen kuukautisetkin tosiaan oli sellaiset millaisia ne on ollut ennen viimeistä raskauttakin. Ja toisaalta.. Kierukkaa poistaessa (kun tämä vastaus ei vielä ollut selvillä) lääkäri kuitenkin teki jonkun pikatarkastuksen eikä sanonut minkään asian olevan huonosti.. No, mä luulen että soittoajan saldo on "käy uudestaan papassa puolen vuoden päästä" ja sit olen kuitenkin (ainakin toivottavasti) silloin jo raskaana ;) Mä siis kävin omakustanteisesti papassa juuri sen vuoksi kun aina olen raskaana tai imetän tms kun on seulonta-aika eli täytyy sit ennen yritystä huolehtia itse tuosta testaamisesta :D

no joo, itelläkin kyllä tän päivää jomotellut enteillen menkkoja joten en nyt ylläty jos vaikka huomenna alkaiskin mut sainpas edes hailuran haamun ekaa kertaa (plus rintoja jomottelee, kovemmin ku aikasemmissa kierroissa) :grin

Oon nyt innostunu kaikenlaisista lisäravinteista + vippaskonsteista jotka voisi auttaa raskautumisessa. :rolleyes: Tutkiskelin vähän netin ihmeellistä maailmaa, ja olenkin kuullut puhetta tällaisesta superfoodista, kuin maca jauhe. Henk. koht oon kammoksunu kaikenlaisia superfood juttuja, ja on menny multa ihan ohi, mut tähän nyt tutustuin paremmin. Onko kellään kokemusta macasta? :) Aattelin itse pistää testaukseen. Siitä kirjoitetaan mm. näin: "Macaa on kautta aikojen käytetty hormonaalisten häiriöiden hoitoon. Maca on hyvä hormonaalisen tasapainon säätelijä, sillä maca vaikuttaa hypotalamuksen ja aivolisäkkeen viestintään parantavasti. Macaa on käytetty tuhansia vuosia muun muassa kuukautiskierron häiriöitä korjaamaan. Macan on todettu myös lisäävän seksuaaliviettiä ja piristävän."
<<-- Ajattelin, että jos olisi apua mun ylipitkiin kiertoihin?!?! Saahan sitä testata. :shy: Siinä on myös muita positiivisia vaikutuksia, mutta isona miinuksena näyttäisi olevan paha haju ja maku, joka ei meinaa peittyä millään.
Lisää tietoa >> http://ellit.fi/liikunta-ja-terveys/ekoelli/superfood-goji-marjat-ja-maca-jauhe-ellien-testissa
Mainintaa myös goji marjoista, joiden sanotaan lisäävän hedelmällisyyttä. ;)

Takaisin