Raskaaksi 2015

Nennaa! Mulla ei oo ikinä ollu seläs finnejä mutta kkm raskaudessa niitä sitten tuli ! ARGH. Ja ne sun viime tuhrumenkat oli valemenkat! ;)

Johanna: varovaiset onnittelut ja vahvistumista viivalle. Jotain siellä on. :)

Mariska: lämpimät osaanotot. Mikään muu kuin aika ei varmasti auta nyt tuskaasi. Toivottavasti seuraavalla kerralla kaikki menee paremmin. <3

Esma ehkä edelliset menkat olikin valemenkat sullakin? :) kun eihän tos vaihees pitäis näyttää ku ehkä 1-2 vk.. tai sit sie on ne tuplat! ;)

Nennaa, en sanokaan että napakipu olisi joku raskausoire tai muutkaan tossa mun listalla. Laitoinpa vaan kaikki erikoisuudet samaan syssyyn :grin

Esma, hieno testitulos! Ja kyllähän siellä voi olla kaksoset/raskaus pidemmällä tai toisilla vaan nousee hormoonit nopeampaa.

Pahoittelut negoista Beisla ja Maaritmarianne! ❤️Oliko vielä muita?
Beisla, isot murinat vielä tuhrulle! :mad:

Iiiks muurahainen ja Johanna!!! Haamuille vahvistumista! ❤️

Esma, tuhannesti onnea ja vauvaliimaa ja tarrasukkia matkaan mukaan! Aiotko siirtyä meidän seuraan marraskuisiin vai aiotko jäädä joulukuisiin? Sulla onkin huisin jännä tilanne ton digituloksen ansiota! :woot:

Muoks. Larissallakin taisi olla tuhru kurvannut paikalle... Isot murinat sillekin! :mad:

Tärppionnea ovuloiville ja tsemppiä piinapäivien kanssa painiville! Suuren suuret plussapuhurit ja iso :Heartbigred kaikille!!! :wav:wav:wav:wav:wav:wav:wav:wav

Myy82 rv 6+5

Muokattu viimeksi:
Mulla näytti myös sillon esikosta rv 4+4 digi 3+ :) Mut tosiaan, mulla itellä epäily siitä, että ovis ois ollut sillon hirveen aikasin ja raskaus jo pidemmällä, mut sitä epäilyä ei kyllä ultrissakaan vahvistettu.

Esma, onnea upeasta digin tuloksesta! Älä stressaa vaan positiivisin mielin eteenpäin :joyful:

Larissa, kyllähän mäkin voisin nyt tähän heitellä vaikka mitä oireita mutta nää oireet tietää tasan tarkkaan sitä että täti on tulossa, niinkuin monta kertaa ennenkin. Mä en nyt sorru tähän oireiden keksimiseen :laughing021

Huh että täällä on taas ollut vilkas keskustelu! :grin

Neelia, rankkaa varmasti miettiä mahdollista keskeytystä jo etukäteen, mutta toisaalta hyvä olla valmistautunut.
Jatkeena erityislapsikeskusteluun, mekin ollaan vähän puhuttu, että mitä tekisimme jos löytyisi jokin vamma, esim. down. Vaimolla yksi sisarus vaikeasti vammainen, ja hän sanoi että pitäisi kyllä vammaisen lapsen, sisko on rakas silti.

Muurahainen, mulla ei taas niitä viivalaseja ole, mutta hailuralle vahvistumista!

Tyttötiikeri, melkein voisin arvata että se kp19 oli plussa eli ovis olis ollut kp20. Digi on kyl hyvä vaihtoehto, tai sit puikko. Siinä mun mielestä paljon selkeämmät viivat kuin liuskoissa.

Hampaaton, teillä on ainakin dropit kunnossa, sais noiden avulla jo plussa tulla! :)

Junibea, joo, tikutin oviksen. Jos jotain niin dpo:t saattaa olla yksi enemmän. (Oon laskenut ovispäivän kahden päivän päähän plussasta, kun plussa tulee vasta illalla.) Eli saattais tänään olla jo dpo13. Ovistesteissä mä aina liputan puikon perään, selkeämpi kuin liuska ja halvempi kuin digi. Liuskat on täällä kyllä olleet suosittuja. Monilla ei kuitenkaan niin absoluuttisen tärkeää tietää ovispäivää, kun voi puuhastella pitkin matkaa.

Maaritmarianne, pahoittelut negasta. :sad001 Hyvä että kuitenkin uskalsit tehdä testin, nyt vaan kohti uutta yritystä.

Silv, voi harmi jos sinne nyt menkat tuleekin. Mutta toivoa on vielä! :)

Liisu, onko mahdollista että limoja tulis jostain muusta syystä? No, hyvä kuitenkin talletella varalta. Oikein muistat, mulla tulee seuraava kierto taukoa jos ei nyt ihmettä tapahdu. Mulla ja luovuttajalla pitkähkö lomamatka eri aikaan. Uskon kyllä että kuukauden tauko tekee pääkopalle ihan hyvää.

Johanna, kyllä siinä jotain haaleaa näkyy, varovaiset onnittelut! :wav

Huippua kun on muitakin jotka on edes kokeillut kiipeilyä! Tässä jo alustavasti mietin raskausvaljaiden ostoa, että missäköhän vaiheessa ne pitää hankkia.
Kiipeilyhalukkaista, en tiiä onko hullua sanoa näin, mutta asun pk-seudulla ja käyn Helsingissä kiipeilemässä, jos joku oikeesti haluaa mukaan, niin heittäköön yksärillä. Mä käyn pari kertaa viikossa, köysillä ja boulderilla (niin kuin Carnagan sanoi, matalahkoja seiniä patja alla) eikä tässä lajissa aloittelija haittaa mukana. :)

Kiitos kaikille. :) Ja kiva kuulla, että muillakin on joskus ollut sama tilanne raskausviikkojen kanssa. Ehkä mulla tosiaan tuo hcg on vaan noussut todella hyvin. :)

Myy täytyy vielä kattoo, mutta uskon että tulen pysymään joulukuisissa, koska en usko, että olen pidemmällä kun ne edelliset menkat oli niin runsaat ja kivuliaat, ihan kuin ennenkin. Teitä kyllä siellä aktiivisesti seurailen. :)

Last edited by a moderator:
Kohta3, mäkin oon ollut tosi tyytyväinen tähän foorumiin, ihmeen fiksua porukkaa valikoitunut! :Heartblue
Mut törkeää kyllä jos hoitohenkilökunta syyllistää. Ihme sakkia sitä alalle eksyy... :rolleyes:

Mymmelisti, mä niin toivon että saatte vastauksia siellä lääkärissä. Luulis tosiaan muuten jo jotain tapahtuneen. :hug013

Nenna voi ei, olispa nyt vaan raskausoire eikä oksennustauti! Se on niin inha. :yuck:

Lukutoukka, tsemppiä piinailuun ja hyvä kun oot saanut laihiksen käyntiin! :) Mullakaan ei ole puhelimella sovellusta, mutta avaan aina kaks ikkunaa: toisella selaan viestejä ja toiseen kirjoitan kommentteja, ei mulla muuten mikään pysy päässä. :wink

Pisama voi ei, tulis nyt ovisplussa sinne! Onko mitenkään mahdollista että sun hormonipiikki oli vaan niin nopea, ettei enää näkynyt siksi aamulla digillä?

Carnagan, hyvä että joskus noinkin päin miehen kanssa. :wink Ja hienosti ootte saaneet kasvatettua lapset! Oikealla asenteella tekee varmasti jo paljon, vaikka töitä se toki vaatii. Kiva kun joku muukin on tosiaan harrastanut kiipeilyä. :) Mä oon ollut ihan hurahtanut ehkä 8 vuotta. Ei sillä että oisin paljoa kehittynyt, mutta hauskaa on ja se on pääasia.

Larissa, on sulla komea oirelista, sais kyllä plussa seurata!
En ole jutellut lääkärin kanssa tuhrusta. Mutta nyt päätin että huomenna soitan. Lapsenteosta en varmaan viitsi vielä mainita, kun vasta yk4 kohta takana, mutta voin varmasti kysellä että mitä voi tehdä, kun jotain puoltoista vuotta on tiputellut ja ennen sitä alkoi aina samana päivänä. Täällä oppineena, oliko se siis niin että usein johtuu keltarauhasen huonosta toiminnasta?

Esme, onnea digituloksesta! Ehkä siellä tosiaan on tuplat, tai sit joillakin vaan nousee hormonit nopeammin. Oisin ehkä huolestuneempi, jos näyttäis liian alhaisia viikkoja.

On. Kp27/29, dpo12. Pakko vielä kysyä, kun täällä on muitakin joilla on tapana tuhrutella: onko jollakin ollut niin, että tuhru tulee kuten normaalisti, mutta silti tulis plussa? Ts. onko mulla vielä toivoa tässä kierrossa? No, huomenna toisaan taidan soittaa lääkäriin ja katotaan osaavatko auttaa ja millä aikataululla.

.:*~*:._.:*~* TJOTTAILIJOITA / YRITTÄJIÄ *~*:._.:*~*:.

Diku yritystä 10/07
kukka^^ yritystä 9/10
Anskunen tjottaillen/yritystä 4/11
Jennuli yritystä/tjottailua 9/12
Mymmelisti yritystä 9/12
Miilia_ yritystä 10/12
Lume yritystä 2/13
Sannuinen yritystä 5/13
lucky87 yritystä 9/13
Timbe yritystä 9/13
Mykerö yritystä 10/13
PikkuMinski yritystä 10/13
Kettuli yritystä 11/13
'Muurahainen' 11/13
Junttura yritystä 12/13
Ilpuri yritystä 1/14
Mimmu yritystä 1/14
DarkMimosa yritystä 2/14
N83 yritystä 2/14
Liisu yritystä 4/14
mimi. yritystä 4/14
nennaa yritystä 4/14
silv yritystä 5/14 TESTAA 28.3.
Hampaaton yritystä 5/14
nuuhku yritystä 5/14
Kyfi86 tjottaillen/yritystä 6/14 TESTAA 27.3.
LunaOdessa yritystä 6/14
Nonna yritystä 6/14, km 12/14
starling yritystä 6/14
Jellis yritystä 7/14
Larissa tjottaillen 7/14 TESTAA su 29.3.
Mariska86 yritystä 7/14
silkkikorva yritystä 7/14
susannne yritystä 7/14
Mami91 yritystä 7/14
jeilei yritystä 8/14
Johanna.. tjottaillen 8/14 TESTAA 26.-27.3.
Rosann yritystä 8/14
Sabetti yritystä 8/14
Soma yritystä 8/14
enu yritystä 9/14
pikkukakkosen posti 9/14
suvii-i yritystä 9/14
@sukki yritystä 10/14
helmihiutale yritystä 10/14
Jemberry yritystä 10/14
Maaritmarianne tjottia 10/14
Sarina1 yritystä 10/14
titem tjottia 10/14
anní yritystä 11/14
dreamer88 yritystä 11/14
lauruskaah yritystä 11/14
mindiS yritystä 11/14
Neelia yritystä 11/14
Beisla yritystä 12/14 TESTAA 27.3.
Nannu yritystä 12/14
Tyttötiikeri tjottaillen 12/14
be yritystä 1/15
Carnagan yritystä 1/15
jm yritystä 1/15
Kikati yritystä 1/15
late- yritystä 1/15
Lukutoukka87 tjottailua 1/15
Milttis yritystä 1/15
Nyytti yritystä 1/15
Peepe yritystä 1/15
Skippi yritystä 1/15
Taikatuuli74 yritystä 1/15
Tintti-8 yritystä 1/15
puhvis yritysta 1/15
piglet yritystä 2/15
Sydänpylly yritystä 2/15
Catja85 yritystä 3/15
Junibea yritystä 3/15
Kerttu yritystä 3/15
Kohta3 yritystä 3/15
Elyssei_ yritystä 4/15
Mimmulih_92 yritystä 4/15
Lissu yritystä 5/15
Psykoenkeli tjottailua?
madonna_86 yritystä?
charm yritystä?
tikku yritystä?
kukkaperhonen yritystä?
Pippi yritystä?
Sandy yristystä?

(84 kpl)

.:*~*:._.:*~*: PLUSSANNEET :*~*:._.:*~*:.

Myy82 yritystä 11/12 LA?
kiivimami yritystä 5/13 LA?
PepeXXL yritystä 8/13 LA 17.11.
Aurinkoinen yritystä 3/14 LA 30.8.
TiiT yritystä 3/14 LA 16.9.
Vauvahaaveilija yritystä 3/14 LA 17.9.
Aaria yritystä 5/14 LA 13.9.
HaaveissaVauva yritystä 6/14 LA?
Sazu87 yritystä 7/14 LA 20.10.
Hilla yritystä 8/14 LA 9.9.
Toffee yritystä 8/14 LA 21.8.
elmiina tjottia 9/14 LA?
Katariina86 yritystä 9/14 LA 25.8.
Vesta yritystä 9/14 LA 23.10.
j3nni LA 10.9.
Nougat yritystä 10/14 LA?
Sinsu yritystä 10/14 LA 19.9.
mommyme yritystä 10/14 LA 26.9.
Dumbo. yritystä 10/14 LA?
lime- yritystä 10/14 LA?
Tinttarilla- tjottaillen 10/14 LA 7.11.
Azalea yritystä 11/14 LA 27.11.
Sannis86 yritystä 11/14 LA 10.9.
Miuk yritystä11/14 LA 3.9.
Minde yritystä 11/14 LA 12.9.
Kuuku87 yritystä 11/14 LA 14.9.
sohwia yritystä 11/14 LA 15.11.
Unicorn81 yritystä 11/14 LA?
evesiili yritystä 12/14 LA 24.9.
Tassu yritystä 12/14 LA 5.11.
pilvikirsikka yritystä 12/14 LA?
liliina yritystä 1/15 LA 25.11.
Tintuska yritystä 1/15 LA 24.10.
Tähtityär yritystä 1/15 LA?
Orm Onnekas LA?
SannaMiia yritystä 1/15 LA 13.11
Aneska yritystä 2/15 LA 12.11.
Antzeliina yritystä 2/15 LA 14.11.
Minttulaku yritystä 2/15 LA 21.11.
Ruusa tjottia 2/15 LA 16.11.

(41 kpl)

Beisla todnäkösesti ollut hormoonopiikki niin nopea.. Ei näyttänyt digi eilen aamullakaan mitään. En kyllä tuntenut kovia irtoomiskipujakaan kuten tavallisesti ellei sit ole ovis ollut yöllä. Aamulla otti vähän munasarjaan kun istuin,eli arkuutta oli ainakin silloin. Harmittaa vaan niin vietävästi kun lauantaista asti tikutin 2 kertaa päivässä ja sit käy kuitenkin näin. Seuraava mahdollisuus taas vasta kuukauden päästä. :/ Ja kun oli vielä seksikieltokin että simpat on varmasti laadukkaita. La aamuna talleteltu,ihme on jos siitä tärppää.

Beisla, juurikin keltarauhashormonin vähäisyydestä se loppukierron tiputtelu yleensä johtuu. Joko siitä että sitä ei vaan jostain syystä erity tarpeeksi tai siitä että ovulaatio ei tapahdu kunnolla jolloin ei muodostu kunnon keltarauhasta. Kannattaa soittaa lääkärille. Ja jos mun kokemuksia muistat niin saattaa saada paremminkin hoitoa jos ei mainitse yrittämisestä mitään ;) Ja kyllä olen kuullut ihmisistä jotka on plussanneet tuhrusta huolimatta, mutta on se varmaan aika epätodennäköistä, kun kiinnittyminen varmaan vaikeutuu. ps. Jos asuisin pääkaupunkiseudulla niin lähtisin kyllä sun kanssa kiipeilemään :)

Anskunen, kyllä noi munkin oireet enteilee ihan vaan menkkoja eikä mitään muuta :D Tämä vaan taas todistaa sen, että "oireita" on sun minkälaista kierto toisensa jälkeen, vaikka plussaa ei kuulukaan. Täytyy ottaa itsensä ja oireensa huumorilla :D ;) eli tuskin oon sunnuntaina testitikun kanssa heilumassa, kun perjantaina jo pääsen "nauttimaan" uudesta kuukupista :D

Muokattu viimeksi:
Beislalle pahoittelut negasta :(

Voi ei Mariska, mitä ikäviä uutisia. Ihan kamala kun viikkojakin noin paljon kasassa. Isot osanotot teidän suruun!

Johannalle varovaiset onnittelut +++++

Esma: ihana tulos digissä, älä turhaa pähkäile vaan nauti raskaudesta! :)
on: arvatkaa vain oliko menkat alkanu viime yönä :smiley-angry019 No olin kyllä varautunut siihen. Ei se enää oo niin kauhee pettymyskään, niin pitkään yritetty että jotenki siihen turtuu. Ja meillähän aloitetaan nyt hoidot. :) Aukiolotutkimus tehdään ens keskiviikkona ja 5-9 kiertopäivä syön letroja, sitten on folliultra ja olikohan vielä joku irrotuspiikki... Pitää kysellä vielä lääkäriltä tarkemmin ku menne siihen aukiolotutkimukseen.

Mariskalle ensimmäiseksi jättimäiset pahoittelut ja kovasti voimia suruun ja toipumiseen <3

Esma,onnea digituloksesta :) itse sain saman tuloksen viime raskaudessa ja taisin digillä testata kun menkat viikon verran myöhässä. En nyt tarkkaan muista.. Taisin testata puikolla kun 4pvää myössä ja varmistin digillä 2-3pvää sen jälkeen. Kierto lulla oli tuolloin 27pvää ja tyttö vastasi ultrissa aina paria päivää isompaa,kuin peruskierron mukaan laskettuna. Eli kaikki oli just niinku pitikin :)

Joku kyseli erityislapsista. Aika rajatapaus täälläkin esikoinen. Ylivilkas on ja aina ollut selvästi tavallista haastavampi,mutta adhd diagnoosia ei ole,koska osaa myös keskittyä ja rauhoittua. Äärimmäisen omaehtoinen on ja tietyt käyttäytymispiirteet todella vahvoja(ja rasittavia). Toimintaterapiassa ollaan käyty pienempänä hoitojaksolla ja muutamia yksittäisiä käyntejä. Esikoinen sai pienenä myös affektikohtauksia,eli lakkasi välillä hengittämästä kun jokin tilanne meni tunnetasolla"yli" ja kaatui sitten aina tajuttomana,millon mihinkii. Taaperoaika oli tosi rankka ja kohtaukset pelottavia,mutta ne ei onneks sinällään ollu vaarallisia,poika alko hengittämään aina kun tajuttomaks meni,mutta aina ei ehtiny saamaan kiinni kun tilanteet tuli niin äkkiä ja sit oli pieni pää ruhjeilla. Leikki-ikäisenä ne loppu,oisko ollu 3,5v kieppeillä.
Ihana poika ja isoveli,arki vaan usein vähän tavallista haastavampi,mutta vois olla paaaaljon pahempi ja vaikeampikin tilanne "oikean"erityislapsen kanssa.

Johannallako siellä haamu oli selvästi näkyvissä,varovaiset onnittelut!! :)

Muurahaisen testissä en kännyllä nähny mitään,mutta vahvistumista sinne :)

Nyt loppui jaksu,Nyytti kiittää ja kuittaa :)
Omaa napaa hyvin pikaisesti,kp 3/29-33 ja tänään tilasin sen kuukupin :)

Hei kaikille :greet025

Ensin, isot halit ja pahoittelut teille jotka ovat kohdanneet keskenmenon tässä nyt lähipäivinä ja aijemmin :Heartbigred sitä surua on vaikea ymmärtää ja toivoisin ettei kenenkään tarvitsisi kokea sitä! Voimia!

Suuuuret onnittelut plussanneille ja hailuroille vahvistuksia! :)

Olen seuraillut teidän juttuja jokusen viikon..
Täällä kanssa yksi kuumeilija, oon kirjoitellut tuonne 'esikoinen toiveissa' ja keskenmeno ryhmään..

Eli, ekaa toivotaan, yksi raskaus takana viime syksynä joka päätyi kkm joka huomattiin nt-ultrassa..

Toivottavasti moni plussaa tässä kevään aikana :Heartred

Täällä kp 20/28-37, eli jännää on kun joko ovis oli tai on vasta tulossa.. :)

Takaisin