Raskaaksi 2015

Beisla, pahoittelut negasta, sais jo teilläkin tärpätä!!! <3

On: tänne ei mitään erikoista.
Kiitos teille kun jaksatte tsempata, vaikka ite on jo luopunut toivosta... :)
Onneksi on toi womanloggi käytössä, muuten ei olis mitään hajua kp:stä tai dpo:sta.
Sitä olen pohtinut, että jos sellainen ihme kävisi että raskaaksi tulisin, että miltä tuntuisi palata neuvolan asiakkaaksi, sen jälkeen miten he minut nyt hylkäsi? Ja varsinkin tämän lääkärin asiakkaaksi... No tuskin tälläistä tilannetta tulee, mutta kaikkea sitä pohtiikin. Näin muuten keskustassa tänään kyseisen lääkärin, käänsi vaan päänsä pois kun vastaan tuli...
Tänään siis kp 33/30 dpo 8.

Neelia, kyllä dpo 12 hyvin voi jo testata :)

Countdowntopregnancy-sivuston ison aineiston perusteella 80 % raskaana olevista plussaa jo dpo 11 joten hyvinkin tosiaan kannattaa jo dpo 12 pissiä tikkuun :wink

Beisla, voi kurjuus :sad001 Toivottavasti kuulut siihen viidennekseen jotka plussaa myöhemmin! Joskushan se vauvanalku jää pitemmäks aikaa palloileen sinne ennen ku kiinnittyy ja sit plussakin näkyy vasta myöhemmin. Näin sivistin itseäni eilen :grin Halit ja tsempit sulle! Niin ja kyl meidän iltauninen tapaus antaa äidin ja isin touhuilla illasta ihan riittämiin :rolleyes: Välillä vain itellä tekis mieli aamusta ja mieskin jaksais silloin paremmin vaan ei kaikkea voi saada sentään, vaikka se omaa unta häiritseekin niin ihanaa se on sekin kun pallero pyörii ja nuohoaa meidän kainalossa aamuyön :shy:

Lämmöt oli pari kymmenystä tipahtanu eilisestä, taitaa olla merkityksetöntä...? Eilen 36,7 ja tänään 36,5 astetta oli keskiarvot (mittaan useasti paremman tarkkuuden saamiseksi kun tuo on ihan perus digikuumemittari).

Larissa, no niin aattelin! :grin Muuten olen aivan järki-ihminen vaan oman kehon huolet tekee musta ihan höperön :oops: Kiitos tuesta!

Sydänpylly dpo 3... mä testaan ekaa kertaa 28. (dpo 7) tai mieluummin 29.3. (dpo 8) riippuen omasta mielentilasta ja tuntemuksista. Juu, meikä on kaikessa innokkuudessaan aikaisin liikkeellä :nailbiting::grin

Beisla pahoittelut. Uutta testiä kehiin parin päivän päästä!

Miilia_ ihanaa kuinka puhut miehesi lapsesta :Heartredmeillä aivan toisenlainen tilanne. Emme juuri edes keskustele miehen lasten kanssa heidän meillä ollessaan. Tosin ovat jo teini-iässä ja kontaktin saaminen muutenkin super vaikeaa...

Nuuhku kotitesti.fi kuoressa lukee yläkulmassa pienellä KT- Store. Se ei varmaan tietämättömälle hirveästi kerro mutta jos kovin utelias on niin toki selvitettyä saa :laughing002itse olen tilannut clearblue digital ovistestejä joilla varmistelen jos liuskan tulos jää mietityttämään. Hintaa n. 27e/10testiä

Toivotaan että loppuviikosta plussia satelee! :hug003Vaikuttaisi moni olevan testaamassa silloin. Jos itse uskaltaisi huomenna tai ylihuomenna jos ei tätiä tänään kuulu. Välillä vatsassa sellainen pieni jomotus olo ja välillä häviää...

Vaikka toivon kovasti plussaa, välillä tulee kuitenkin tunne että haluanko tätä todella. Sama oli silloin esikoista tehdessä. Onko kukaan muu miettinyt vastaavaa?

Viimeksi kun kerroin miehelle raskaudesta, hän oli juuri tullut matkoilta. Nyt hän on taas lähdössä reissuun ja olisipa hauska jälleen matkan jälkeen kertoa uutisia. Oppisi jättämään etelänmatkat poikien kanssa tekemättä jos jokainen niistä tietää perheenlisäystä:laughing025

Nonni. Nyt on tännekin menty tilaamaa ovistikkuja. o_O Ihan mielenkiinnosta aattelin tsekata, että onko omat tuntemukset ajankohdasta ees lähellä totuutta.
Joku mainitsi (täällä tai toisaalla, e pysy enää kärryillä... :rolleyes:), että raskautta toivoessa/yrittäessä ei kannattaisi alkaa urheilemaan tavallista enempää...No, mähän päätin nyt sitten aloittaa "juoksukauden". Jos vaikka sais vähän kiinteämmäksi pingottua itseään ennen kesää.
Kaikkensa sitä tekeekin, että saisi edes vähän ohjailtua noita ajatuksia toisaalle... ja sit mä roikun täällä. :smiley-angry026
Ehkä pienímuotoista itsnsä kiusaamista.

Pitkiä pinnoja piinapäiväläisille! :smiley-bounce013

jm: Täällä ainakin mietitään, halutaanko tätä todella. Meillä on siis ensimmäinen vasta tekeillä ja mulla ikää on kohta 34v. Lisäksi vaativa perussairaus, välillä olen äärettömän väsynyt, stressaava ja haastava työ, mies tekee töitä ulkomailla, tukiverkot kaukana (lähimmät vajaan 200 km:n päässä), jne...

Oikeasti tahallinen lapsettomuus ei ole kuitenkaan vaihtoehto. Olen todella lapsirakas, ja vasta nyt on elämässä sellainen vaihe, että lapsi olisi tervetullut. Ja sitten, kun se vauvapäätös tehtiin, ei maltettais enää yhtää odottaa. Fiksua, eikö?!

Ai, että täällä on ollut väsynyt olo pari päivää. Tekis mieli vaan haukotella...

Nopeasti omaanapailua tähän väliin kun töissä tuli pikkutauko! Täällä siia dpo9 ja niin järkyttävät alavatsa ja alaselkäsäryt ettei oo pitkiin aikoihin ollu!! Kaiken järjen mukaan pitäs tädin kurvata vasta sunnuntaina jos on tullakseen (toivottavasti ei). Mulla on yleensä melkeen täysin kivuttomat menkat ja ovis joten kylläpä taas ärsyttää! Eikai se täti vielä oo tulossa :banghead: nyt oli kyllä niin vahva ja erikoisen aikasin se oviskin et kaikki on vissiin mahdollista. Niin ja saharakin jatkuu edelleen, kyllä aiemmin on jo näillä dpo:illa alkanu märät paikat olemaan uudestaan tätiä kohti mennessä. Argh!

Anní, siinä ovistestipaketissa pitäis lukea, milloin kannattaa alkaa testailla kierron pituuden mukaan. Mulla on lyhin kierto 28 päivää ja aloitan aina kp12. Se ei tosin mulla anna liikkumavaraa, jos oliskin päivän lyhyempi kierto.

Muurahainen, siinä on kyllä ihminen väärällä alalla, kun ei edes moikata pysty! Älytöntä. Ehkä asiakaspalvelu ei vaan ole sen juttu oikeasti. Varmasti olis nihkeetä kohdata tollanen tyyppi uudestaan, mut sentään ei sitä kovin kauaa tarttis kestää, verrattuna siihen miten kauan lapsi on teidän elämässä.

Sydänpylly, mäkin tutkin noita taulukoita, ja en ainakaan tästä http://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/dpo-chart.php?dpo=11 löytänyt tietoa millä herkkyydellä ihmiset ovat testanneet. Mun testi oli 25, mikä on aika keskitasoa, mutta on niitä herkempiäkin testejä.

jm haha, toimispa meilläkin tollanen kikka, että lähettää puolison reissuun. :grin

Kohta3, hyvähän se on testata varalta. :) Voi tietty olla, että jos kovasti tulee rankempaa liikuntaa, se voi elimistön stressin takia myöhästyttää ovista, mutta ei se mikään ehkäisykeinokaan ole. En usko että on haittaa, jos ei ihan himorääkkitreeniä vedä. Juokseminen on ihmiselle kuitenkin tosi luonnollista.

On. Etova olo pysynyt poissa. En vielä päätä milloin testaan uudestaan, mutta en ainakaan ennen torstaita. Tosin torstaina tai ihan viimeistään perjantaina pitäis alkaa tiputella, ja pe tai viim. la tädin tulla. Eli viimeistään lauantaina testaan, jos ei tuhrua ja tätiä näy.

Neelia, teillä kuulostaa kyllä tosi haastavalta tilanne, mutta mä aina sanon, että täydellistä aikaa hankkia lasta tai lemmikkiä ei olekaan. Kyllä siihen sopeutuu kun täytyy, ja harva katuu valintaansa.

Sarina, kumpa olis pienen kyytiläisen aiheuttamia, esim. kiinnittymistä, eikä menkat muutu kivuliaaksi. On kyllä niin ärsyttävää kun ei edes tiedä, kärsiikö turhaan.

Beisla, voi hitsi :( toivottavasti ei tätiä näy, ja saadaan kaikki onnitella sua tuplaviivoista loppu viikosta ;)
Kissapappa on juu tosi ihmisrakas, helppo laittaa ruokaa kun kokoaika kissan on oltava sylissä :D

Sarina, ehkä toi on vaan myöhänen kiinnittyminen? :) voi pojat kun plussaisit! :)

Murkku, jopas oli töykeä lääkäri :o Beislako jo mainitsikin, ett ei taida ihan siinä omassa elementissään olla tuossa ammatissa.. :(
Etkös pääsisi vaikka naapurikuntaan lääkärille, jos (kun!!) plussaat? :)

En enää taaskaan muista mitä piti kommentoida ja kenelle.. Kännykällä on vaan haastavaa, ootan niin innolla ett joskus tulee Lumialleki oma sovellus, josko olis vähän helpompi käyttää :)

On; oireettomuus jatkuu ja jatkuu vaan, eipähän tuu himoa lähtee shoppailee r-testejä! :) nyt miulla ei tosiaan oo yhtään testiä kotona.. Aattelin ensviikolla vasta tilata, jos täti ei tuu ajoissa ni menee väkisinkin pidemmälle testaaminen ;)

Nenna kp25/33(30-35) dpo10 yk11 :)

Beislalle suuret pahoittelut! :sad001 Onneks on toivoa kuitenkin vielä tässä kierrossa.

Ainakin enu:lle ja jm:lle tsemppiä testaukseen, kyllä niitä plussia sais taas tulla! :happy:

Sarina: toivottavasti kivut helpottaa tai sit olis tosiaan kiinnittymistä niin sais ainakin kärsiä hyvän asian tähden. :rolleyes:

Muurahainen: Varmasti sitten KUN plussaat niin saat halutessas vaihtaa lääkäriä. Ei kenenkään pitäis joutua käymään lääkärillä, johon ei luota. Mun entisessä työpaikassa ainakin onnistui lääkärin vaihto asiakkaan halutessa ja terkkarin vaihtokin.

Neelia ja jm, olitte puhunu siitä että onko oikeesti varma että haluaa lapsen. Meillä on ollut aika vahvana se ajatus että lapsia halutaan mutta kuitenkin kun se on tullut ajankohtaisemmaksi niin sitä on alkanut tosissaan miettiä että kuinka hyvin sitä jaksaa jos tulee jotain ongelmia. Ja mä ammattini puolesta tiedän ihan liikaa että mitä voi pahimmassa tapauksessa tapahtua.. Meillä onneksi löytyy tukiverkko läheltä niin sen suhteen voi olla rauhallisin mielin. :) Ja mä alotin tammikuussa uudet työt ja mies alottaa huhtikuussa ja muutenkin tuntuu että elämä on aika hektistä... Mutta nyt tuntuu kuitenkin siltä että ei malta odottaa sitä että tulisin raskaaksi ja saatais oma pieni käärö. :shy:

Lissu ja jm: Meillä on lisäksi huolena vakava perinnöllinen sairaus. :sad001 Jos lapselle se tulisi, hän voi olla pysyvästi todella sairas tai sitten oireet voivat olla lievemmät. On 50 %:n mahdollisuus, että lapsi olisi myös täysin terve. Eli ei tämä helppo päätös ole ollut ollenkaan. Ihan kaikkea muuta.

Edit: Lääkärin mukaan raskauden keskeyttäminen on tässä tapauksessa enemmän, kuin perusteltu, jos sikiön geenitesteissä selviää, että hän olisi sairas. Tutkimus tehdään automaattisesti ja kai se lapsivesipunktiokin on jonkilainen riski. Tässä on pitänyt miettiä myös sitä, mitä sitten teemme, kun tulokset tulisivat. Anteeksi, että vedin esille näin synkät jutut. :sorry:

Muokattu viimeksi:
Muurahainen saisit näyttää lääkärille että ei niin pienistä kiloista oo kiinni! Ja saisit näytettyä hälle että on väärässä. Plussaa teille kovasti toivon <3

Neelia, Lissu, jm ja ketä muitakin. Täälläkin mietityttää, että ihanko oikeasti aikuisten tosissaan haluan lapsen. Olenko valmis kaikkeen vastuuseen ja mahdollisiin vastoinkäymisiin, mitä lapsi tuo tullessaan. Olen todella empaattinen ja muutenkin voimakkaasti tunteilla reagoiva ihminen. Omistan kaksi kissaa, jotka ovat olleet seuranani koko aikuisikäni. Näiden sairastelut ovat olleet minulle todella rankkoja kokemuksia henkisesti. Olen oikeasti ehkä jopa hieman peloissani, että miten psyykkeeni kestäisi, jos lapseni olisi esim.vakavasti sairas. :sad001 Uskon kuitenkin, että niitä hyviä onnenhetkiä on tulossa enemmän.
Tästä aasinsiltana...raskauden sanotaan herkistävän...mitäköhän siitäkin mahtaa syntyä, jos mä tästä vielä herkistyn. :hungover: Mulle kun on ihan arkipäivää itkeä ihan pikkuasioista. Onneksi sentään 95% itkuista on iloitkuja.

Beisla, pahoittelut negasta mutta ehkä se siitä vielä iloksi muuttuu :wink

Lucky, kiva kun tulit takaisin! :)

Janehin vauvalle ihana nimi tullut :Heartred

Sydänpyllyllä ihana tuo koirajuttu tuolla allekirjoituksessa :grin

Sarina, toivottavasti olisi kyse tosiaan kiinnittymiskivuista ja pääset pian plussaamaan :)

Nyt plussatuulia kaikille :talk017:talk017 tsemppiä piinailuihin!

Kp 29/27-30

Kohta3, joku hienosti tiivistikin, että ei sitä tässä "herkistyneessä tilassa" itke sen useammin kuin tavallisestikaan, se itkun tihrustus -vaihe vaan puuttuu, ja siirtyy suoraan ei-itkemisestä vesiputoukseen :grin

Ennen raskautumista ajattelin kanssa paljon kaikkia niitä sairauksia/kehityshäiriöitä, joita lapsella voi raskauden aikana ilmetä. Mietin monta kertaa, tulisiko minusta katkera äiti, jos joutuisin ei-terveen lapsen kotihoitajaksi. Hukkaisinko monen vuoden akateemiset opinnot, jos "oikean työnteon" sijasta jäisin omaishoitajaksi. Lieneekö sitten hormonien vai minkä syytä, mutta nuo huolet ovat aika tarkkaan kadonneet plussan myötä. Jos näen sykkeen ultrassa, olen onnellinen, jos saan pikkuisen elossa syliini, millään muulla ei ole väliä.

Ihan mielenkiinnosta, onko täällä paljon sellaisia jo lapsettuneita, joilla olisi erityistarpeisia lapsia?

Takaisin