Raskaaksi 2015

Olikohan junibea kun laitto joskus DIY r-testi ohjeita? No kunninki sillon sen kopioin :P

1. Ota valkoista hammastahnaa pieneen astiaan, lisää muutama tippa aamuvirtsaa. Jos tahnna vaahtoaa tai muuttuu sinertäväksi, saatat olla raskaana. Jos muutoksia ei tule, parempaa onnea ensi kerralle.

2. Tee itsellesi kuuma kylpy, lisää kylpyveteen pari kuppia tuoretta sinappijauhetta, ole kylvyssä 20 minuuttia, ja käy sen jälkeen kuumassa suihkussa. Jos kuukautisesi ovat myöhässä syystä tai toisesta, ne alkavat muutaman päivän kuluessa. Jos kuukautiset eivät ole alkaneet 1-2 viikon kuluttua kylvystä, saatat olla raskaana. (Perustuu siihen että sinappijauhe kuumentaa kehoa)

3. Aamupissa purkkiin, lisää valkaisuainetta, jos seos alkaa poreilla tai kuohua, saatat olla raskaana. Arvaat varmaan tuloksen, jos mitään ei tapahdu.

4. Kerää aamuvirtsa pieneen pulloon, tee vedestä ja saippuasta vaahtoseos, lisää se virtsan sekaan, jos seos kuplii, saatat raskaana. Sanomme siksi "saatat", koska kovin moni ei ole tällä menetelmällä saanut luotettavaa tulosta, kokeilemisen arvoinen silti, eikö?

5. Voikukan lehdet reagoivat muuttuneisiin hormonitasoihin virtsassa, jos olet raskaana. Ota muutama tuore voikukan lehti ja levitä ne puhtaalle, kuivalle paperille. Pidä poissa auringonvalosta, sillä se voi häiritä tulosta. Kerää aamuvirtsaa kuppiin ja laita lehdet sekaan. Jos olet raskaana lehtien sävy muuttuu punertavaksi 10 minuutissa. Jos näin tapahtuu, voit olla varma siitä että olet raskaana.

6. Kerää aamuvirtsaa kuppiin. Lisää sekaan hapetetta (peroksidia) ja tylenolia, jos seos muuttuu sinertäväksi saatat olla raskaana.

7. Tämä voi haista kamalalalle, mutta se saattaa paljastaa mahdollisen raskautesi. Ota 1/4 kuppia tonnikalanlientä ja saman verran etikkaa. Sekoita keskenään ja jätä huoneenlämpöön yön yli. Lisää aamuvirtsaa sekaan, jos seos muuttuu sinertäväksi olet raskaana, jos sävy on oranssiin/keltaiseen taittava, et ole raskaana.

Onnea Millier! Voisit ehkä saada ar-ultran raskauden keston selvittämiseksi kun kierto epäsäännöllinen/tosi pitkä/hormonit noussut tosi hitaasti. Kannattaa kysyä kun neuvolaan soittelet. Mulla tehtiin esikoisesta vaikka kierto oli ollut säännöllinen kun sain vahvan plussan kierron puolivälissä (tuli siis e-pillereitten vuoksi jonkinlaista vuotoa jonka toki olin kuvitellut menkoiksi).

Mannikka mulla on toi yksinäinen viiva ollut aina vähän tummempi, ja sit tullut päivän pari myöhemmin 1-2, oon miettiny et näkyykö kunnon negassa kuitenkin kaikki kolme viivaa vai vaan toi kontrolliviiva ja näköjään kaikki kolme :D

Nää on kyllä sellasia et pakko testaa sitten kun oikeesti saa ne kaks tasavahvaa viivaa testiin!! Ainut et noista saattaa pikkunen oksu tulla :D haha!! :D :D

Musta vaan tuntuu et kaikki aineet mitä tos testataan ni kuohuu jossain määrin, hammastahnakin vaahtoaa jne ja pissa itessääkin kuohuu tms :D

Ton voikukanlehtijutun vois testata jos nyt ylipäätään on semmonen vuodenaika et onnistuu.. :D

Unohdinkin testailla noiden DIY-testien toimivuutta..

Täällä siis nyt rv 16+4 ja olo ollut hyvä pahoinvoinnin loputtua jokunen viikko sitten. Nyt olen saavuttanut raskauden lähtöpainonkin eli ei kun kiloja keräämään ;) Pienen liikkeitä tuntuu ajoittain ja erityisen hyvin jos tuo nuorimmainen makailee mun sylissä. Silloin vauva intoutuu häntä tönimään. Ei vaan tunnu vielä mahan päälle.

Mulle tämä on siis jo kolmas raskaus ja jokainen on omalla tavallaan päässyt yllättämään. Esikoinen sai alkunsa e-pillereitä syöden ja sen vuoksi varauduttiin siihen, että toinenkin tärppää nopeasti. No hänpä yllätti sillä, että saimmekin yrittää kaksi vuotta. Nyt taas varauduttiin pitkään yritykseen ja tärppäsi toisesta kierrosta.

Toivottelen täältä teille jokaiselle pikaisesti sitä "yllättävää" plussaa! Jos tuo aurinkoinen sää saisi hormoneihin vauhtia myös..

Pitäisköhän nyt jo tehdä vertaileva testi voikukan lehdillä ja toinen joskus jos plussan saa tikkuun? :D miten niin kesäloma ja liikaa aikaa :'D

Aphrael, kiva kuulla sun kuulumisia ja taustoja :)

Larissa, Sä plussaat kohta niin et ehdi mitään vertailuja tehdä.

Voi hassu Aphrael :) nyt on dpo 6 eli vielä tässä ehtis tehdä "vertailevan" voikukkakokeen vaikka tästä kierrosta plussa tulisikin. ;) Olen realistisen toiveikas :) Ikinä en ole plussaa saanut niin en nytkään oota liikoja.

Aphrael, kiva kuulla kuulumisiasi, ja mukavaa kun siulla tärppäsi kolmas niin yllättävän nopeasti kakkosen odotuttamisen jälkeen :)

Lauruska, kiva kuulla myös siun kuulumisiasi!
Nyt menin kyllä aivan sekasin kun käyn täällä niin harvoin, siis asutteko bulgariassa, vai lomailetteko vai täh? :D
Oot jo kovin pitkällä, onnea tyttölupauksesta! :)

Bb, toki olisi mukavaa kun kävisit tuolla "mein puolellakin" kertoilemassa kuulumisiasi :)
Siekin oot jo ihan älyttömän pitkällä, tuuthan ainki ultrakuulumiset kertomaan sitten toisellekin puolelle? :)

Käyn tosiaan silloin tällöin tällä puolen lukasemassa kuulumisia, mutta koska en ehtii kommentoimaan, niin eipä uusista varmaan kukaan minnuu tiedä :D

Plussista onnea jokaiselle ja tarrasukkia ja vauvaliimoja matkaan! :)

Pahoittelut tädeistä ja negoista :(

Pikaisia plussia kaikille! :)

Millier, paljon onnea! Oon samaa mieltä Aphraelin kanssa, että kannattaa neuvolaan soitella ja kysyä ar-ultrasta, kun raskauden kestostahan nyt ei ole tietoa. Pääset ehkä piankin katsomaan pikkuista :)

Onnea Millier! :hello2:Heartpink Tulihan se plussa sieltä!

Täällä leikkauksen jälkeisissä lääkehuuruissa lueskelen, mutta vaikea vasemmalla kädellä kirjoitella :sad001

puhvis kp55/33-43

Onnea millier, kaikkea hyvää alkaneelle taipaleelle :Heartpink

Täällä kp 1...taas..jälleen. :sad001 ovis oli tässä kierrossa viisi päivää myöhässä joten odottelin menkkoja vasta lauantaille..ilmeisesti ei se luteaalivaihe olekaan aina vakio...turhauttava oma kroppa..:BangHead

Voi että Waterlily, harmin paikka - mä olin jo ihan toisissa aatoksista sun suhteen. Niin kai se on, että follikkeli voi kypsyä vähän hiukan eri kokoon ennen ovista ja sitten tuottaa eri määriä keltarauhashormonia. Paljonko laskit luteaalivaiheen pituudeksi? Olihan 10 tai yli?

Kiitos infosta katjusha...koko ajan oppii uutta! Tänään olis ollut dpo 12..eli oliko pituus sitten 11 päivää? Lasketaanko dpo 0 myös mukaan?

Takaisin