Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mimmu: lueskelinkin viime viikolla et kilpparivaivaa on olemas kahdenlaista, vähän kun diabetestäkin. Et ykköstyypin kilpparivajaus on sitä et arvot päin mettiä mut kakkostyypin oliskin niin et arvoissa ei välttämättä mitään häikkää mut oireet valtavat. Ns. Kilpirauhashormoniresistenssi, hormonia tuottaa kyl mut solut ei pysty käyttään sitä.

Höh, pahoittelut negoista. :(
Silv, musta tuntuu muutenkin et viine aikoina on ollu paljon esillä noi kilpirauhas-asiat. Ja just se, että niiden diagnosoinnissa on puutteita, jotkut lääkärit ei ees teetä kaikkia tarvittavia labroja ja ylipäänsä asiakkaan omia tuntemuksia ei kuunnella. Mun yks kaveri taisteli pitkään lääkärien kanssa ennen ku sai lääkityksen. Sillä oli veriarvot viitearvojen sisällä, mutta olo ja muut oireet viittas vajaatoimintaan. Ja kas kummaa, oireet alko häviämään lääkityksen myötä...

On: Kp 14/28. Vatsaa nippailee vähän väliä, mutta ei mitenkään kovin kivuliaasti. Vähän ns. tärinäarkuutta kohdun seudulla. Aamutoimet keskeytti taas heikotus ja paha olo, joka päättyi wc-pöntön halailuun. Turvottaa, ilmavaivoja riittää.

Täällä kans alkaa tulla epäuskonen olo. Kuumeinen olo on ja hiki välillä mutta mittasin äsken niin lämpö vaan 36,7. Kp 26/29-31 ja dpo10. Vatsanippailut loppuivat kuin seinään maanantaina o_O
Väsyttää kyllä törkeesti ja eilen töissä unohdin pari ihan perusasiaa, mitä ei oo koskaan käynyt!
Silti alkaa epäilyttää kun vatsassa ei enää tuntemuksia.. Viime kierrossa kun oli kemiallinen niin tuli jotain valkkaria ja vähän vaaleenpunasta vuotoa aina ovulaatiosta asti, nyt ei tosiaan mitään!
Vatsa on kyllä kuin ilmapallo ja selkä ja häntäluu kipeät mutta liittyvätköhän edes noi oireet tähän? :confused:

Silv, joo olen lukenut samaa. Ongelma vaan taitaa olla löytää lääkäri, joka hoitaa jos arvot on kohdillaan.

Mä tässä just koitan saada omaa tk.ta kiinni että pääsis käymään gynellä ja sais samalla otettua kaikki mahdolliset testit ynnämuut.
Tänään muuten käyn ostaa sitä vehnänalkioöljyä, jospa siitä ois jotain apua. Onko muita hyviä vinkkejä kuin tuo öljy? :o tyhjennän vaikka koko apteekin että sais sen plussan testiin !

huomenta! jospa sitä kirjoittelis pitkästä aikaa.

Ensinnäkin, tervetuloa uusille!

negoja tullut, pahoitteluni :(

Kukas alottaisi nyt sen seuraavan aallon? :anyone

Silv, toivottavasti saat apua lääkärillä, kuulostaa ihan kilpparilta. Ehkä se suostuis kokeilemaan lääkitystä. Toisaalta, eräs kaverini poti samantapaisia oireita kuin kilpparissa, mutta arvot kohdallaan. Apu löytyi karnitiinista, (joku aminohappo vissiin) jota endo määräsi kokeiluun. Kilpirauhasryhmissä FB:ssä jotkut on kertoneet saaneensa itsensä kuntoon pelkästään hivenainelisällä, jodi, seleeni, magnesium, D-vit, C-vit. jne.

Mimmu, D-vitamiinia on monessa paikkaa suositeltu kilppariongelmaisille 100ug päivässä. Sen verran syön minäkin, varsinkin kun puutosta ollut. Kesällä vähensin puoleen kun tuli hilluttua paljon auringossa. Virallinen syöntisuositus 10-20 ei riitä paikkaamaan auringonvalon puutetta edes terveellä normiväestöllä.

ON: tänään dpo ehkä 8, maha ollut pari päivää oudon tuntuinen, vähän niinkuin tooosi lievää menkkakramppailua. muuten ei mitään kummaa, tällä saralla tylsät ajat kun ei kannata vielä testailla eikä oikein oo oireita mitä kytätä :p

Pitäis itsekin varata aika gynelle...

laidallinen, täältä olen lukenut että jotkut on saaneet apua gelee royalesta (toisille tuonut hankaluuksia), greippimehu kierron alussa ovikseen saakka pitäis paksuntaa limakalvoa ja tehdä hyvät ovislimat, foolihappo eli B9-vitamiini vois olla kans hyvä taika :)

Tervetuloa uusille! Pikaista pyörähdystä tähän ketjuun ja toivotaan, että joulukuu tuo teille plussan! Ei tarttisi jäädä roikkumaan tonne 2015-ketjuun, vaikka toki sinne saa tulla tsemppaamaan ainakin mua.

Pahoittelut negoista, tädeistä ja eksyneistä tädeistä. Täällä tyyppi pakkaa kamojaan, kenen osoitteeseen lähetän?

Oon vähän siinä ja siinä ajatuksieni kanssa, että otanko etäisyyttä nyt tähän foorumiin vai en. Kun tuntuu, ettei tästä vauvajutusta tule meillä yhtään mitään ja kiusaanko vaan itseäni enemmän roikkumalla foorumilla, kun silloin vauvahaave luonnollisesti nousee ajatusten keskiöön. Toisaalta en mä usko, että mikään foorumitaukokaan toisi plussaa raskaustestiin. Jotenkin aivan perseestä fiilikset tän uuden kierron suhteen, viitsiikö sitä edes yrittää, jos taas sitten joutuu vain pettymään? Onneks tulee joulu, joka tuo paljon tullessaan puuhasteltavaa ja laitettavaa. Nyt kun olen hyväksynyt ajatuksen, etten kata joulupöytää maha pystyssä tai edes pienen papusen kanssa. Tänään vapaapäivä ja edessä joulukorttien askartelutalkoot! Kivaa!

Mimmu, mulla on 18. päivä labraan aika ja siellä otetaan se hcg. En oo testannu kotona, yks digi löytyis mutta en viitti sitä tuhlata :D

Pepe: hong kongissa oli 180cm kuusi 29,90! Ei pahan hintanen :)

Voi kökkö, heti kun uskaltaakin toivoa tuhrun loppumista niin sitä tulee lisää ja suht paljon kerralla :/ plaaaaah!

Ostoslista alkaa olemaan jo melkoinen :) mutta kaikki mahdolliset keinot kokeilen.
Nyt aattelin että me aletaan ihan yrittämällä yrittää sitä plussaa,vaikka pitäisi kai antaa mennä ihan omalla painollaan tämän asian,mutta kyllä tässä nyt alkaa epätoivo iskemään ja siksi otetaan kaikki mahdolliset plussaus vinkit käyttöön :) Toivottavasti sitten ensivuonna saisi sen plussan!
Minä vielä puhkun plussatuulta kaikille *puuuuuuhhhhh* +++++ !

Starling, tuttuja ajatuksia. Huomaan, että nyt kun aloin kirjoittelemaan tänne kuumeilijoihin, niin vauva-ajatukset pyörii entistä enemmän mielessä. Välillä on sellainen olo, että millään muulla ei oo väliä, ku sillä et ois taas raskaana. Etenkin, kun vielä reilu 3 kk sitten oli itsestäänselvää, että jouluna oon ihan viimeisilläni raskaana. Pitää yrittää nyt keskittyä tohon ihanaan esikoiseen, se pitää onneks huolen siitä. Ja toisaalta täältä foorumilta saa tosi hyvää vertaistukea ja tänne voi höpötellä sellasia asioita joista ei miehellekään viitsi puhua. :)

E-vitamiinia, foolihappoa ja helokkiöljyä. Tällaset ohjeet sain ystävältä :) e-vitamiinia hedelmällisyyteen, foolihappoa tulevaa raskautta ajatellen ja helokkiöljy auttoi muistaakseni kuukautiskiertoon. E-vitamiinin löysin luontaistuote kaupasta

Mä täällä myös itken elämän epäreiluutta ja fiilikset on ihan pohjissa... Vanhimus oireilee ja avioliitto rakoilee... kaikki pyörii vaan vauvan teon ympärillä ja pettymys toisensa jälkeen on nyt ilmeisesti saanut musta yliotteen :'( ja noi vi*un ovistestit... 100% nega TAAS :'( En kai mä maho lehmä edes ovuloi :'( ja puistossa kaikilla masu pystyssä; "kyllä meillä sai alkunsa, vaikka imetin", "no tää oli niinku vahinko", "ei me edes yritetty" jne. "Mitäs teille?" :'( no me ei saada vauvaa! Ei ikinä! Mä oon paska ja vihaan itteeni, mun avioliitto hajoaa käsiin ja mun pojalla on kauhea uhma, mut muuten menee ihan kivasti

Voimia minski.
Mimmu tais olla joka kyseli d-vitamiinista,:) joo todellakin suositukset on liian pienet. Itse otan 100.
Te testaajat laittakaas kuvia tänne,ois kiva tiiralla niitä!!:grin

Voi PikkuMinski! :Heartpink Oletteko saaneet miehen kanssa puhuttua yritykseen liittyvistä haasteista ja miltä sinusta tuntuu? Toki se, että raskaus ei ala, tuntuu monesta miehestäkin tosi pahalta, jos vauvaa toivotaan yhdessä ihan tosi paljon. Ottaa se varmasti ihan yhtälailla miehuuden päälle, jos nainen ei tule raskaaksi. Mutta meidän naisten kehossa se raskaus alkaa ja itse ainakin koen tuottavani hirveän pettymyksen kerta toisensa jälkeen itseni lisäksi myös miehelle, kun raskaus ei ala. Ja silti näitä on niin turha surkutella, kun itse voi vaikuttaa niin vähän loppujen lopuksi siihen raskauden alkamiseen. Siitä huolimatta tulee herkästi sätittyä omaa kehoa ja sen kyvyttömyyttä saada raskautta alulle. Omissa ajatuksissa taas käyty tässä kuluneen viikon aikana, mikä mussa mättää.

Teilläkin yritystä on jo kuitenkin pitkä taival takana ja varmasti molempien hermoja kiristää ja stressaa, miksi uusi raskaus ei ala, kun se kuitenkin on niin toivottu. Stressaantuneena sitä hermostuu helpommin ja turhautuminen siirtyy varmasti herkästi ihan muihin asioihin. Siis kiukutellaan ja riidellään tiskivuoroista ja kaikesta muusta arkisesta, vaikka oikeasti ärsyttää, turhauttaa ja tuntee surua siitä, kun raskaus ei ala.

Pikkuminski täältä hirveästi haleja ja voimia! <3
Täällä myös alkaa hieman jo päänsisäiset ajatukset olemaan sitä luokkaa,että ehkä se lapsi ei meille kuulu tullakkaan! Oon 15 lapsen täti ja vaikka olen iloinen että sisarrukset ovat saaneet lapsia, niin kateellisena katson niitä ihanan pyöreitä vauvamasuja! :(
Kaikille jotka painii samojen ajatusten kanssa,niin maailman isoimmat halit teille kaikille! jaksamisia ja voimia <3
Vaikka nega nyt tulikin,niin pysyn aktiivisena täällä foorumilla ja päivittelen tilanne tietoja :) Ja varsinkin kun käyn tänään tyhjentää apteekin, niin pakkohan mun on tulla kertomaan että oliko niistä omalla kohdalla apua :)

Takaisin