Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meidän äitilla oli esimerkiksi arvot viiterajojen sisäpuolella, mutta ultrassa havaittiin, että hänellä ei ole lainkaan kilpirauhasta jäljellä. Lisäksi se mitä oli jäljellä, oli hänellä tulehtunut. Häntä hoidettiin 4 vk pitkittyneestä flunssasta eri antibiooteilla. Kuume ei silti lähtenyt mihinkään. Se lääkäri, joka keksi ultrata antoi lääkityksen, mutta lääkitys saatiin oikealle tasolle vasta yksityisen endokrinologin avulla.

Huhhuh Silv! Aika typerää etteivät tee mitään.
Oikeesti mikä työmaa tämäkin on.
Huomenna uusiks labraan kun kello oli 10.20 ja kilppariarvo pitää ottaa ennen kymmentä.. :o
Nyt mä yritän kuumeisesti keksiä kuka tulis mun kans torstaina kun otan ne cytot.. Miehelläkin aamuvuoro :/

Mulla oli kilpparit alarajalla pitkään mutta ei tehty muuta kun seurattiin ja ne nous itestään, sanottiin et se on ihan normaalia että ne vaihtelee. Se ei kaiketi oo niin yksiselitteistä se homma.. kun syitä on monia. Tulehduksen jälkeen voi eka laskea mutta sitte nousta takas, joten lääkettä ei aloiteta heti vaan vasta jos ei itestään korjaannu. Nehän on vähän ku dopingia ne lääkkeet, eli usein auttaa niilläkin kenellä ei oo hoidon tarvetta, piristää jne, mutta kans rasittaa elimistöä jos syö ilman varsinaista vajaatoimintaa, jostain luin et Amerikassa ne on suosittuja tommosena "piristeenä".

Voi mimi, ei tunnu menevän nyt olleskaan putkeen. Ja en muuten tiedä mikä juttu toi on, että kilppariarvot pitää ottaa ennen klo 10? Ei mulla ole koskaan sanottu tommoista.

Aika monella täälläkin on kilpparivaivaa. Musta on tosi tärkeetä saada hyvää hoitoa ja löytää hyvä lääkäri. Ne oireet on oikeasti niin kummallisia ja sitä monesti jo kerkeää epäillä mielenterveyttään. Sen takia mä esim. käyn yksityisklinilalla, joka on erikoistunut vaan ja ainoastaan kilpirauhasen hoitoon. Normaalioloissa käyn ultrassa ja verikokeessa kerran vuodessa mutta tää raskauden yritys asettaa haasteita vähän lisää. Mulla on hashimoton tauti eli autoimmuunisairaus, jossa kehon immuunijärjestelmä hyökkää sen omia kilpirauhassoluja vastaan.

Silv, on kyllä tosi kummallista. Ilmeisesti Suomessa on sitten eri rajat, kuin täällä, kun täällä tosiaan yläraja on 2,5. Ja oikeestihan se on niin, että jos on noin ylärajalla ja oireet vaivaa niin lääkitys pitäisi ehdottomasti aloittaa. Ja miehillä ja naisilla ei ole omia rajoja.

Mä voisin kirjoittaa tästä aiheesta maailman tappiin saakka. Musta esim. nää telkkarissa ja lehdissä viimeaikana olleet jutut kilpirauhasvaivojen lääkityksestä on olleet ihan kauheeta lukemista.

Kröhöm, sori, vähän innostuin :oops:

Jos haluatte tutkia lisää niin tässä viitearvoista:
http://www.kilpirauhanen.com/tietopankki/kilpirauhanen/laboratorioarvot-ja-diagnoosi/

Ja tässä raskaudesta ja kilpirauhasesta:
http://www.kilpirauhanen.com/tietopankki/kilpirauhanen/laboratorioarvot-ja-diagnoosi/

Ei noi kilpparivaivat ole yksiselitteisiä. Sen vuoksi niistä kaiketi niin paljon mediassa kiistelläänkin.

Ainiin! Onnea haamulaisista, pahoittelut tädeistä ja muistakin huonoista uutisista.

ON: KP 16 ja kaiketi dpo 2. Flunssa pukkasi päälle. Testaillaan parin viikon päästä. Toisaalta, eipä paljon olla pupuiltu, joten melkein annan menkkojen alkaa ilman testailua. Jää testit seuraavaan kiertoon, sellainen olo, että nyt ei ainakaan napannut.

Dpo4 :angel5 pian olisi aika terveyskeskukseen kun mun selkä ollut kipeä jo puolitoista viikkoa :shaking mulla rinnat olleet jotenki kokoajan herkemmät dpo0 alkaen. Turvottaa ja tuntuu että selkeästi siellä jotain on käynnissä :wav

Meidän mimi.lle kaikki sympatia :Heartbigred

Mariska: mitäs me sanottiin. Onnea!!!

@sukki: mulla on kaikkia noita oireita paitsi jalkapohjien pistely on puutumista. Aknee ei oo eikä nenäverenvuotoja. Lisäksi masennusta, lähi muisti on huonontunut. Niveliin ja lihaksiin koskee ajoittain. Kierto häiriöitä. Tukka on ruvennut lähtemään.

Silv: kyllähän tuolle jo pitäis tehdä jotai jos oireilee.

Kilppariarvot otetaan ennen klo 10 siks, että se arvo on korkeimmillaan aamulla ja viitearvot on laskettu sen mukaan :)

Voisin laittaa vielä vähän omaanapaa. Mulla on menossa dpo13 ja ei oo vielä menkkoja kuulunu eikä näkyny. Eilen jo testasin malttamattomuuttani mutta puhdas nega.. Tänä aamuna olin varma et nyt se täti tuli mut vaan hirmusesti juoksevaa valkkaria :/ ei kyllä paljon oireita oo paitsi pientä etomista ja lämmöt edelleen koholla. En tiiä pitäskö tässä alkaa miettimään jo seuraavaa kiertoa vai olisko kuitenkin.... :rolleyes:

Ah, ok. Mä olen mennyt kokeisiin, kun olen ajan saanut ja ottanut itseasiassa aina lääkkeetkin vaikka ei pitäisi, kun se menee niin automaattisesti. Mun lääkäri aina vaan nauraa, että olen kiltti potilas, kun otan niin tunnollisesti lääkkeet. Hän sitten laskee sen mukaan ne labratulokset.

Mulla alkaa taistelutahto nostaa päätään. Haluaisin jo ihan kauheasti päästä takaisin yrittämään. Vähän jo siksikin mua kauhistuttaa se perjantainen polillakäynti, että mitä ne tulokset sanoo.

Kauanko mimmu teidän pitää olla yrittämättä? Mun piti ihan googlettaa että mikä on rypäleraskaus.
Täällä kans tahdottais alottaa jo tyhjennys. Vähä pelottaa kuinka pitkäks kierto venyy :(

En mäkään aikaisemmin tiennyt mikä on rypäleraskaus :)

Mulle sanottiin sairaalassa, että heti kun hcg on 0 niin saa alkaa yrittämään. Kaavinnasta tuli 3 viikon seksi kielto ja 6 viikon päästä pitää käydä gynellä kontrollissa mutta siis jos hcg on laskenut niin eikun pökköä pesään. Käyntännössä pitää odottaa ekoja menkkoja, koska jos nyt ovis sattuiskin tulemaan oikeaan aikaan niin tuo 3 viikon kielto jo estää sen hyödyntämisen. Rypäleraskaudesta ei siis tule mitään erikoistoimenpiteitä, jos hcg laskee. Kai. Ehkä mä olen perjantain tulosten jälkeen vähän viisaampi. Olen yrittänyt välttää googlea.

Mariska; Selkee plussahan siinä on :HeartredOnnittelut :Heartbigred
Mimi:Ei onnistuis niin et ottaisit ne sitte vasta kun miehesi pääsee töistä tai päivää aikasemmin jos silloin on kotona mies?
Gatusa toivottavasti synnytys käynnistyisi kunnolla :Heartpink Oletko saanut huilattua?

Miks kp 8 tissit jomottaa? Ei kai se nyt jo yritä ovista (vai voiko tuommonen edes liittyä ovikseen)? :eek: Menkat oli siis tällä kertaa vaan 4pv, eli enää ei oo kyllä mitään niihin liittyvää. Ja viimesestä imetyksestä on jo kolmisen viikkoa, eli tuskin enää nyt senkään takia jomottelis, kun ei tässä välissäkään mitenkään "pakkautuneet" (imetystä oli viimeset 4kk vaan max. 2krt/pv).

diku tässä huushollissa ei saa levättyä. ja nyt ku esikolla alkaa koeviikot ni vielä vähemmän ku pitää vahtia että opiskelee kotona kokeita varten, pitää olla vahtiis et ukko ja esikko käyttäytyy kunnol jne. tuntuu että ois jo 2 lasta valmiiks. minäki toivon tosiaa että tässä käynnistyis pian ku tää on stressaavaa ja vielä enemmän stressaa se et pitää laittaa se lääke ja sit arvuutellaa et alkaako vai ei, nyt alavatsaa juilii kunnolla menkkamaisesti taas vaihteeks joten kiva tänää taas ottaa piikki takalistoon ja alkaa sit taas toivoa ettei alkas parin tunnin sisällä. mieluummin eka tarkastus ja sit kattoa et laittaako vai ei koska jos on paikat lähten avautuu ni eihä sitä voi laittaa sitten ku pitää olla 24h ilman sitä ennen synnytystä.

Pakko saada valittaa :sad001 En tiedä tuleeko nää karmivat alavatsan kivut siitä lugesteronista vai pissitulehduksen jälkeisiä kipuja.
Särkylääkkeillä mennään ja silti särkee ihan hirveesti. Menkkakrampit x 10 :violent001

enoxa 4000 eli enoxapariini 4000 anti-xa Ui/0,4ml se estää tukoksen istukkaan ja se on koko raskauden iha vaa varoiks vaikkei mulla ol tukostaipumusta ku mut on viime kesänä testattu. ohjeena 24h ennen synnytystä pitää lopettaa se joten se on oikeeta arvailua täällä nyt. sit pitäs ehtii ajois sairaalaa että saa antibioottitipan varoiks ku mulla ollu b-strepto esikkoa synnyttäes.

Takaisin