Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
PepeXXL : pahoittelut... parempi että sit saa ne menkat.

Muurahainen: ens kierrossa sit ovuloit!

Aika kalliita nuo letrot? 200e :eek: mihin tarkoitukseen? Ikinä olis varaa moisiin!

Tänään tuikkinut alavatsaa ja krampannut. Ollut kyllä myös kaasua ku kaalialaatikkoa syönyt ja vasta illalla toimi vatsa :D mistä sitte lie... jos mun aavistukset meni oikein ni tänään dpo 3-4 mutta se on vaan villi veikkaus... testi päivää mietin että jos olis 1.12 ni on ainaki jo sit menkat reippaasti myöhässä... en aio testata ennen sitä enkä aio ressata enkä aio tilata testejä ennen sitä :) ja kun testaan ni ostan niitä pregchek testejä tai apteekin puikon koska en halua edelleenkään tihrustaa noita herkkiä. Miks mun pitäis saada tietää saanko haamua?

Täällä ukko osoittaa mieltään kun eilen kiukuttelin sille kun en pääse viikonloppuna mukaan rekkaan, sano niin tökerösti että ajatuksiin tuli vain syy että onko jotai jonka takia en pääse... Vanhat uhkaukset kaihertaa.... nyt se valitti ku annoin pojalle iltapalaa ku pyys vaikka se oli jo antanut iltapalan. Poika kuule söi hyvällä ruokahalulla. Kakanki kävi tekee... Nyt ukko sit meni nukkuu sohvalle ja ravaa stressi pissalla vähä väliä. Se tekee aina nii kun sen mieltä vaivaa joku... herää kysymys mieleen että jos sil joku toinen sit onki ku noin möksähti ku aloin miettii tai on ollu jotai sutinaa...oli nimittäin vähän vaivautunut. En siis sanonu sille suoraan mitään.. se vaan mainitsi että " nyt sit varmaan mietit että onko mulla joku siipi siel töissä, kun en voi ottaa mukaan".. siihenkään en mitään vastannut ja heti kyselin että millon tehtäis yhessä jotai reissua... oli se siihen että sit ku on rahaa... no mököttäkööt. .. saa mun puolesta mököttää. ..

Muokattu viimeksi:
Keksipurkki, mikä kierron vaihe? Minulla ainakin ottaa pannuun kaikki tietyissä kierron vaiheissa. Ne kiukkupiikit on pahimpia, mutta onneksi on välillä tyynempiä viikkoja. Jos ei nyt raskaus päälle pamahda, niin otan asiakseni merkata jatkossa kalenteriin pahimmat kiertopäivät ja ennakoida ne sitten. Tää päivä on ainakin ollut aivan hirveä. Ja jouduin vielä potkasemaan itseni ulos mökistä. Ai että oon varmaan loistanu tuolla ihmisten ilmoilla naama nurinpäin... Tällasina päivinä vaan kertakaikkiaan tuntuu että elämä tukehduttaa. Yöt valvoen ja päivät reippaana pyykkiä pesten ja tiskaten. Alan ymmärtää miksi jotkut vetää sillon tällön pärssukset olalle.

Kellä oli käytössä letrot? Onko sama kuin letrozol eli postmenopaussilaisilla naisilla käytettävä rintasyöpä lääke? Itse en tuota valmistetta uskaltaisi käyttää. Vaikka voihan siinä olla uutta tutkimusta tehty. Mutta pakkaus selonteeessa ei ollut mitään mainintaa että voisi käyttää lapsettomuuden hoidossa ja on oltava ihan varma verikokeitse että postmenopaussi on. Ja melkonen haittavaikitus lista. No olen asiasta tietämätön ja väärä ihminen sanoo mikä oikein ja mikä väärin... enkä halunnu ketään pelotella... :)

Diku ne makso 12€ :D eli rutkasti halvempi!

Lucky Mulla alkaa letrot ens kierrossa. Ja mulle sanottiin ettei kannata säikähtää ettei lue ohjeissa mitään lapsettomuudesta. Mutta on vastaavanlainen kuin clomit, mutta näillä pienempi mahdollisuus tupliin ja sen verran uudempi ettei kaikki osaa sitä suositella. Mutta itselle jäi ihan hyvä mieli lääkkeistä.

Lucky: letroja/femaria käytetään samalla tavoin kuin clomeja.ne ei ohenna limistä.
Riski monikko raskauteen on pienempi.
Osalle myös clomit eivät anna vastetta.
Monet lapsettomuuteen erikoistuneet klinikat/lääkärit käyttävät niitä potilailleen.kuten myös yliopistolliset sairaalat.kaikilla lääkkeillä on omat mahdolliset haitat.
Lääkäri suunnittelee potilaalleen mahdollisimman hyvän hoidon,potilaan parasta ajatellen.

Juu...Luin vain pakkaus selosteen kunnes tajusin miten se lääke vaikuttaa eli postmenopaussilaisilla naisilla joilla on rintasyöpä pitää huolehtia ehkäisystä koska voi aiheuttaa ovulaation ja kukapa nyt haluaisi tulla raskaaksi jos sairastaa rintasyöpää tai lääkitä rintasyöpäänsä jos on raskaana :) tyhmä minä... on tässäkin hoitsu isolla H:lla! Itse luen noita pakkaus selosteita ja asiakkailta päivittelen kun ne lukee niitä haittavaikutuksia niin tarkkaan että varmasti ovat niitten pahimpien haittavaikutusten kourissa :) onhan mullekin määrätty metformin vaikkei ole todettu diabetestä :) en oo kyl muistanu syödä sitä mut joen että liikunta auttaa myös ja en tarvitse metformiinia josta tulee mulle ripuli. Ääh.

Toinen muksu olis kyllä kiva... saas nähdä...

Voisikohan sen mun clomi reseptin vaihtaa sitten noihin letroihin jos kerta on 12e/100 kpl purkki ku clomit maksaa 70e/purkki. .. ja kun eihän niitä syödä kuin muutama hassu päivä kuukaudessa ni haittavaikutuksiakaan tuskin kerkee tulemaan niin paljoo...

Keksipurkki, mulla ollu synnytyksen jälkeen hormonikierto sellanen että v-tutuksen kanssa on vaan elettävä.

Tietäiskö joku kertoa voiko ovis tulla ennätysaikaisin jos edellisessä kierrossa ovista ei ole ollut ollenkaan? Jotenkin kun edellinen kierto oli 10 pvää pidempi niin ajattelisin että ehkäpä mitään ei tapahtunut. Nyt olot vaikuttaisi siltä että ovis on ollu tässä kp 9-11 päivistä jonain. Tai ehkä mulla on vaan joku elämän kevät :bunny

Se ois n. kp 60/30 viimesistä kunnon menkoista laskettuna ja kp 43/30 siitä oudosta pikkuvuotelusta :rolleyes: Huomenna labraan hakemaan verikokeesta nega ja sitten kai gynelle.

Napailen vähän mutta lämmöt edelleen koholla, ja tissit yön aikana kipeytyneet ja tuntuu erinlaisilta :D tänään haen apteekista terot ja letrot. Mutta täti ei vieläkään tullut. Testaan jos tänään testit tullut niin heti töistä päättyessä jos plussa niin lääkkeet jääkööt odottamaan :D eikä haittaa vaikka hukkaan menis hintaa yhteensä n25€. Mutta vaikea silti uskoa koska digi näytti ei raskaana.

Tänään kp31/23-25

Ja plussaa salaa toivon mutta en usko. Vanha plussa kulkee kassissa mukana, josko sitä katsomalla muuttuis seuraavakin testi plussaksi? :D

huomenta kaikille :)
Täällähän on monillakin jo lapsia :) Ihanaa...
Täällä ois kp 10 ja jänskätys huipussaan :)
Moni näyttää käyttävän ovis-testejä, mutta ite päätin että en niitä vielä osta...koitan olla ottamatta ressiä ja katsoa kuinka käy :)

Kertokaa mulle viisaat naiset, mitä tarkoittaa tuo dpo?? :D ei oo tuommosta käytetty silloin 2011 ku viimeksi sivuilla käyny :D

Mukavaa tiistaita kaikille, minä suuntaan iltavuoroon ja tulen illalla taasen lueskelemaan :)

minde dpo tarkottaa days past ovulation eli oviksen jälkeiset päivät. ovis on dpo 0 päivä sen jälkee on dpo 1 jne...

tsemppiä pepe ja plussatuulia sinulle :)

plussatuulia ja tsemppiä kaikille muillekin.

jaahas mulla on täällä 2 pikku lasta näköjään. ukko päätti pyydystää ison muovivadin, kepin, veden ja ruuan avulla puluja/kyyhkyjä ja nyt molemmat poitsut on sit iha täpinöissää eikä pysty oleen rauhallisesti. hohhoijaa on tämäki päivä. tänää 35+6 menossa tänään ja liitoskipui on, harkkasupparei... päätin että vois alkaa siivoileen ja tekeen kaikkee mahollista jos vaik tilanne etenis johonki suuntaan tässä lähiviikkoina, 8pvä ja oltas 37+0 inshaAllah mikäli oikein lasken nopeesti ja 29 laskettuun.

Pepe mulla on sulle erittäin optimistinen fiilis! En malta oottaa ku testaat..!
Azaleanki verikoe kyllä jännittää..!
Tääl kyllä niin elää mukana kaikkien jutuissa (vaikka oon laiska kommentoimaan, sori)... vaikka on tuntematonta väkeä siellä ruutujen toisella puolella.. mutta kuitenkin kaikki alkaa tuntua tutuilta!
Kiivi lintu, oot usein mielessä ja lähetän sulle plussatuulia erityisesti :talk017 ku niin kovasti aina tsemppaat muita ja jaksat aina nousta valoisalle puolelle.. toivottavasti päästään pian juhliin kuvaa sun tikusta, missä big fat positive! Kivaa loppu harjoittelua :)

Mulla päivän positiivinen on hymynaama, jjjessss!! En oo vielä koskaan saanu niin läskiä viivaa ovistikkuun ku tänään, en edes tajunnu että se tummempi on testiviiva eikä kontolli, tein "varmuuden vuoks" clearbluen digin ja sit vasta hoksasin miten päin viivat halpatikussa oli ku hymy pärähti ruutuun, tätä hetkeä on odoteltu puoli vuotta :D No, saa taas nähdä jaksaako munis vieläkään irrota, mutta yritys on ainaki hyvä.. pääsee ehkä vähintään odottamaan odotusta/ pelkäämäön tätiä...

Meidän poika syntyi ihan valmiina 35+4, hyville viikoille oot jo Gatusa päässyt :) Toivottavasti vielä sen viikon tyttö malttaisi, niin olis vielä paremmin asiat :) Tsemppiä loppumetreille! <3

Napailen vähän mutta lämmöt edelleen koholla, ja tissit yön aikana kipeytyneet ja tuntuu erinlaisilta :D tänään haen apteekista terot ja letrot. Mutta täti ei vieläkään tullut. Testaan jos tänään testit tullut niin heti töistä päättyessä jos plussa niin lääkkeet jääkööt odottamaan :D eikä haittaa vaikka hukkaan menis hintaa yhteensä n25€. Mutta vaikea silti uskoa koska digi näytti ei raskaana.

Tänään kp31/23-25

Ja plussaa salaa toivon mutta en usko. Vanha plussa kulkee kassissa mukana, josko sitä katsomalla muuttuis seuraavakin testi plussaksi? :D
Joillainhan plussa antaa odottaa itseään kymmenenkin päivää. Kyllä varmaan viikon saa olla vuoto myöhässä ennenkun negatiiviseen voi alkaa luottaa. Eli hyvä idea malttaa niiden hormonilääkkeiden kanssa vielä tovi. Toivottavasti se tästä plussaksi muuttuu!

Takaisin