Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
minde: täällä kp 8 ja toinen yrityskierros menossa ja myöskin pikkukakkonen toiveissa. Esikoinen tärppäsi heti ekasta kierrosta ja on nyt 1v 3kk.

Pepe: pahoittelut negasta, muuttuisikohan se vielä positiiviseksi+++++

Pahoittelut tädeistä ja niistä, jotka eivät odottelusta huolimatta saa tätiä kylään.

Plussatuulia kaikille+++++++++++++++++++++++++++++++++!

Oli hieman luettavaa, kun en vkl ollut ehtinyt koneelle, mulla oli mielenkiintoinen kirja ja hommailtiin esikoisen kanssa pihalla. Ovis olis noin viikon päästä. Mies lähti isyyslomalta tänään töihin ja esikko jäi mummun hoiviin.

Minde, meillä on yksi, alle vuoden ikäinen vielä. Tuntuu vähän syylliseltä kuumeilla näin varhain vauvaa. Ehkä jos imetys ois onnistunut pidempään niin hormonit rajoittais vauvakuumetta tai sitten luonto pitäis huolen siitä etten tulis raskaaks vaikka kuumeilisin. Kovasti huolestuttaa miten paljon esikoista pystyy huomioimaan jos nuorempi tulee heti perään, mutta toisaalta vois olla sitten leikkikaveriksi myöhemmin jos ovat melkein samanikäisiä. Mielestäni esikoisella on jo nyt isävaihe käynnistymässä, kovasti tykkää leikkiä isänsä kanssa ja välillä mun kanssa ollessa pälyilee että mihin se isä meni. Kun mies tulee töistä, alkaa lapsi huutaa jos miehellä kestää hänen mielestä liian pitkään ottaa ulkovaatteet pois kun haluis syliin tervehtimään. Mutta jos meitä on kaksi ja lapsia kaksi niin eiköhän molemmille riitä huomiota. Tiedän että isävaiheesta huolimatta lapsi tarvitsee aina välillä vauva-aikaa äidin kainalossa vielä pitkään.

Azalea:lla myös lapsia :)
Monesti ite mietin, miten sitä osaa pyörittää arkea, jos vauva tulis ja sitte ku on tuommonen uhmaikänen myös :D
Onko Azalea kokenu raskaaksi, kun sulla kuitenkin jo kokemusta :) ??

kiitos mymmelisti ja diku tsempistä, hän voi paremmin, kävelee, siivos vessan ja pesuhuoneen, lieden, söi aamiaista hyvällä ruokahalulla jne näyttää olevan paremmassa kunnossa alhamdulillah. eilen vaa piti rauhotella ja vein ruuan sänkyyn jne ettei tartte liikkua. inshaAllah kunto pysyis tuollasena nyt eikä alkas meneen taas alaspäin päivän mittaan kuten aiemmin alkan iltapäivästä menee huonommaks. kyllähä tuo kiitteli oikei kunnolla ku oon pitän huolta hänestä, vieny ruokaa ja juotavaa, kuunnellu häntä, auttan ja seurannu kaikkialle ettei vaan kaadu ja lyö päätään.

Onhan se erilaista kuin pelkästään yhden vauvan kanssa. Ihan erilailla oli aikaa keskittyä esikoiseen vauva-aikana. Mulla oli kyllä odotusaika niin helvetillinen, että sen loppuminen oli juhlan aihe eikä vauva-arki tuntunut enää miltään siihen verrattuna :D Mulla on ollu myös tosi hyvin nukkuvat vauvat, joten sikälikin oon hiukan huono kertomaan näistä, mut meillä on siis menny ihan hyvin :) Tietty sitä joskus repii hiuksia päästään ja tuntuu, että joku päivä kestää viikon, mut sitte taas on niitä päiviä, kun tuntee itsensä maailman onnekkaimmaksi <3 Ja ehkä sekin kertoo jotain, että kamalista odotuksista huolimatta kuumeilen täällä vielä kolmatta, perhe ei tunnu vielä valmiilta :D

Pepe, onko sun äidillä ikää minkä verran? Voihan se olla ettei se ruusuista ole silläkään, kaksosraskaus kun on yleensä melkeinpä riskiraskaus, ja jos ikää sattuu olemaan yli 35 v. niin voi olla ettei äidilläsi ole kovin levolliset tunnelmat raskauden suhteen, eikös se aika alussa kuitenkin ollut? En voi tietää tietysti toisen puolesta, tiedän vain sen että minä ainakin olisin paniikissa alusta loppuun jos kaksosia odottaisin, että mitä jos joku menee pieleen. Kun panikoin ihan yksisikiöisessäkin raskaudessa koko ajan (tosin todellistakin keskenmenon uhkaa oli väliin).

Kun joutuu kerta toisensa jälkeen pettymään, niin alkaa tuntua siltä että kaikilla muilla sujuu ja itsellä ei. Kuitenkaan sitä ei voi tietää mitä toiset kokee jos asiasta ei puhu.

Tsemppiä kaikille kun tuntuu et jokainen haluais heittää hanskat tiskiin ja pitää taukoa yrittämisestä. Meillä tärppäsi vähän niin kuin vahingossa kun kumpikin aateltiin et panostetaan sit enemmän seuraavaan kiertoon (jota ei sit tullutkaan...) joten rauhassa vaan niin kyllä se tärppi sieltä vielä tulee.

Toki nuo hoitojutut on hankalia. Myös suunniteltiin et oltais vuoden vaihteessa menty tutkimuksiin kun kaksi km taustalla ja vuosi yritystä mut nyt näyttää siltä ettei tarvis mennä.

On: Tänään rv 9+2 ja nukuin niin huonosti viime yön etten sit kyennyt lähtee kouluun. Aamu ollut vähän parempi kun viikonloppuna taas tuli aamupuurot ylös samantien ja muutenkin kuvotti koko ajan. Kokeilin aamulla taas doppleria ja taisin saada sydänäänet kuulumaan vaikka vaimeat ne oli ja tosi alhaalla.

Mukavaa viikkoa kaikille!

Clearbluen digi ovis käyttäjät,onko toi jo hymy?
http://aijaa.com/39MzXE
Yritin jo patteria vaihtaa,levis kokonaan.. :devil07
Muuten antaisin olla nyt koko oviksen metsästyksen,mut pakko lääkkeiden takia.Tai sitte meen apoteekkiin taas uhraamaan n 40€ :mad:

Joku kysyi OneStep ovulaatiotesteistä.. niin mulla niihin tulee se kontrolliviivakin tosi haaleana ja testiviiva tuskin näkyvänä. Davidissa on vahva kontrolliviiva mutta testiviiva ei oo ikinä yhtä vahva vaikka ohjeessa sanotaan.. niiden mukaan en ovuloinu ollenkaan siinä kierrossa, missä esikoinen sai alkunsa :D PregCheck on musta kiva, selkeet viivat ja aika edullinen "markettimerkki" mitä saa netistäkin. ClearBluen digi houkuttais, sillä vois vaikka varmistaa sitten kun tikkua on semmonen "onkohan tää nyt?" vahvuinen.. mutta täällä ainakin monilla on siinä ollu jotain toimintahäiriötä?

Orm mulla lähete julkiselle menossa, mutta ilmoittivat kuukauden jälkeen kun lähete "laitettu" että se löytys lääkärin pinosta että laitetaanko vielä eteenpäin. Jonka jälkeen menin itse yksityiselle ja nyt ootan myös aikaa julkiselle. Mutta lähetteen sain vasta 3 kerralla kun kävin tk:ssa. Halusivat itse ensin kokeilla teroilla. Niin ja äidillä ikää 39. Ja kyllähän hän panikoiki ja miettii mitä mä ajattelen yms. Ja on alussa jollain viikolla 7 varmaankin.

Sukki en jaksa uskoa siihen että muuttuisi niin monesti oon sen plussan saanut ja digi sanoo että ei raskaana.

Mymmelisti kyllä ollaan juteltu ja tiesi yrittämisestä kun kerroin että pillerit jätetty pois. Nyt yrittää hyvittää tuota maksamalla hoidot yms..

Freyja onnea sydänäänien löytämisestä<3

Meillä on 1v ja 2kk hyvin tempperamenttinen ja vieläkin erittäin huonosti nukkuva neiti. Syy miksi vauvakuumeilu tuntuu vähän pelottavalta. Mies olisi ollut valmis tekemään toista jo heti kun tämä vauva oli 1,5kk, hyvä etten lyönyt sitä kun ehdotteli asiaa silloin. Itsellä kesti keväälle ennen kuin aloin ajatella että toinenkin lapsi kyllä halutaan ja mahdollisimman pienellä ikäerolla jotta sitten on leikkikaveria juurikin. Ja kun ekassa kesti niin kauan ei tässä oikein uskalla aikaa tuhlata, tulee pian ikä vastaan, mies vieläpä kymmenisen vuotta vanhempi kuin minä.

Varsinainen vauvakuume iski vasta kesän lopulla. Silti ajatukset on joka kuukausi ristiriitaiset. Suren kun kuukautiset alkavat, mutta olen ihan vähän helpottunut kun saa taas vähän aikaa lisää esikoisen kasvuun. Hänen vauva-aika ei ollut kovin helppo muutoinkaan koliikin ja refluksin kanssa. Jotenkin sitä ei vielä ole niin epätoivoinen kuin esikoisen kanssa, luottaa siihen että kyllä se plussa vielä tulee. Mutta katsotaas tuossa vuoden lopussa jos ei vieläkään ole tärpännyt. Silloin voi jo epätoivoa ilmassa.

pepe, hyvä juttu et ootte puhunu. Toivottavasti pian teilläkin tärppäis ja saisitte olla toistenne tukena odotuksessa ja sen jälkeen :)

Mä justiinsa kattelin vähän, et mitä tulis maksaa jos menis ensikäynnille ja siitä sitten hoitoihin ja jos tulis jotain ylimääräistä niin saattaa olla niin, et on liian kallista tälläselle tavalliselle ihmiselle.. ehkä tässä pitäs säästää sen verran ja vasta sitte vaarata aika sinne yksityiselle.

mymmelisti jaksamista. onha nuo hoidot hintavia mut ennen mitää hoitojen päättämistähä on tutkimukset eli molemmilta tutkitaa onko mahollisest jotai mikä hankaloittaa eli eka on verikokeet, aukiolotutkimus, ukolta simppanäyte ja mahollisest verikokeet. jos löytyy jotai ni sit katotaa hoitovaihtoehtoja. multa täällä ulkomailla gyne määräs tutkimukset ku monta keskenmenoa takana ja multa ei löytyny mitää mut mieheltä sit löytyki, no toinen lääkäri sano ettei ol toivoa luomusti ja icsi eli suoraa rankin hoito varmaanki mikäli oikein muistan oli hänen mukaa ainoa mahollisuus. no minä sit sain ukon alkaa syömää 5mg foolihappoa päivittäin mun seurana ja alhamdulillah tuliki luomuplussa ku oltii luovutettu jo.

Täällä eilen testattu davidin liuskalla (dpo ehkä 10 oli) hailuran hailura haamu kun ensin luulin että puhdas nega kunnes tajusin tuijottavani väärää kohtaa. Mies ei nähnyt mitään mutta kaveri vahvisti viivani näkymisen.. Nyt odottelen millo niitä liuskoja tulee postissa lisää et sais vahvistusta.

(Yk4 menossa)

Mä olin jossain foorumin sivulla missä ihmiset oli omaa tarinaansa kertonu ja mitä hoitoja ja muita joutunu kokee ja sain itkee joka tekstin jälkee. Kaikilla oli onneksi ihana lopputulos vaikka aikaa oli menny 2-10vuotta. Tänään mennään miehen kanssa käymään kaupoissa ja vois samalla käydä ostamassa tota foolihappoa :)

Nyt loppu marmatus! Ens vuoden puolella sitte jatkan hintojen pohdiskelua tai yritän kunnalliselle.
Tää vie aikaa, mut olen varmasti tyytyväinen kun oman nyytin saan syliini! joten toivottavasti tää opettaa mulle kärsivällisyyttä. :smiley-angelic008 <-- toi jotenki kuvastaa mun fiiliksii, tällä hetkellä :)

Paljon onnea plussasta!! :)
Pahoittelut negoista ja tädeistä :(
Joku kyseli lapsista: mulla 5v5kk ja 2v8kk ikäiset. Kolmannelle mies näytti vihreää valoa kuukausi sitten.
Soitun ehkäisyneuvolaan kun nyt on mennyt neljä viikkoa pillereiden lopettamisesta eikä menkkoja kuulu. Vastaukseksi saun että soita parin kuukauden päästä uudestaan jos ei ole vielä alkanut. Voi kuulemma mennä puolikin vuotta ennen kuin kroppa käynnistyy. .. eu auta kuin odotella.

Takaisin