Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
mäkin jotain haaleaa oon näkeväni. :) Toivotaan viivalle vahvistumista.. :)

Kaikille plussia huomenna testiin ja muutenkin muille.. Plus,Plus... :)

Lume, kyllä jonkulainen viivanpaikka ainaski tänneki näkyy! Nyt pidän tosissaan ne kaikki sormet ja varpaat pystyssä plussan puolesta :)

Hei te avopuolisot! Onko teillä tullu puheeksi ikinä yrittämis-/raskausaikana lapsen tuleva sukunimi? Meillä tuli just. Minulla on periaatteena AINA ollu se, että mikäli en ole naimisissa, lapsi saa minun sukunimen ja mies on ollu ok sen kans. Nyt kun raskaus on jo kerran ollu todellinen ja seuraavaa odotellaan, niin miehelle se ei ehkä olekaan ihan niin ok (avoliitossa siis ollaan). Tämä on taas tämmönen pienisuuri asia...

Meillä ongelma ratkesi kun mies otti mun nimen kun mentiin naimisiin ♡ mä en suostunut antamaan pojalle sen nimeä, koska hälle jo toinen liitto ja ex kantaa hänen nimeä... tosin oli helpotus mun miehelle kun itsekin halusi eroon koko nimestä ja isänsä puolen suvusta...

Meillä ollut selvä tuo sukunimi asia melkein alusta alkain. .Minulla harvinainen sukunimi ja haluan säilyttää sen. Ja naimisiin, jos vielä ehditään mieheni haluaa ottaa sukunimeni :)

Miehen sukunimi on myös suht harvinainen. Ei minunkaan sukunimellä paljoa porukkaa ole, mutta kuitenkin ainakin tuplasti enemmän kun miehen :)

Jeilei toivottavasti saatte yhteisymmärryksen nimestä. Yleisempihän se miehen sukunimi on ja käytännöllinen jos myöhemmin menee naimisiin, on sitten sama nimi perheellä. Mutta voihan perheellä olla naisenkin nimi. Tärkeintä vaan että molemmat tyytyväisiä. :)

Nyt tää lähtee kans zetailee...

*hyvää yötä, kauniita unia, oman kullan kuvia, pikkaisia junia (ja plussia), eikä mitään rumia; hömppä (nega) kuvia*

Nojoo, oma ajatus tällä hetkellä on, että "en halua lapseni saavan nimeä, jota tämänhetkinen mieheni kantaa ja jota myöhemmin mahdollisesti inhoan". Ajatus kumpuaa aika puhtaasti aiemmista kokemuksista. Ollaan oltu avomiehen kans jo todella kauan yhdessä ja lapsi on yhteisissä toiveissa, niin tämä epävarmuus tuntuu aika "pettävältä". Mutta toisaalta oon se skeptinen realisti nyt tässä: voi olla, että erotaan ja jos erotaan, niin lapsen sukunimi tuo mieleen liikaa huonoja mielleyhtymiä.

En oikein osaa päättää tunnenko itteni hyvin, vai oonko vaan pikkusen hullu.

Meillä lapselle pistettiin automaattisesti miehen sukunimi, ku tiedettiin menevämme naimisiin lähiaikoina (nooo lapsi oli reilusti yli vuoden sillon jo mut.... :D)

Tsemppiä Lume ja viivalle vahvistumista!

Nyt seuraan esimerkkiä ja alan nukkumaan! Hyvää yötä kanssa kukkujat! :)

Jeilei meil on ollu puhetta sukunimestä mut iha täyteen yhteisymmärrykseen ei päästy.. haluan itse pitää oman sukunimeni ja tietenki myös tulevalle lapselle sen haluan, mut hän haluis kanssa oman sukunimensä lapselle... se on vaikeaa päättää :/ vielä meillä ei oo ajankohtaista tämä mut... mun äiti jäi aikoinaa yksinhuoltajaksi (olen hänen ainokainen) ja hän halusi pitää niin kauan saman sukunimenmun kanssa kun asuin kotona. Sitten kun muutinpois niin vaihtoi tyttönimeensä.tälllä periaatteella haluaisin saman sukunimen lapsen kanssa koska JOS jtn tapahtuu esim. Ero ja lapset jää itselle ni en mä haluis olla eriniminen niiden kanssa.. ja naimisiin ei olla menossa kun kumpikaan ei meistä halua.

Ja Lume! Vitsit mitä jännäriä sai lukee sivutolkulla :D viivanpaikan mäkin puhelimel näin, nyt paljon plussatuulta et vahvistuis +++++++♡

Takaisin