Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Gartsu ja Kaziska : Aijaa, mun hammaslääkäri antoi ymmärtää, että siitä kosteesta kannattaa olla tarkka, kun voi tosiaan haurastua, mutta oon näköjään stressannut ihan turhaan :)

Mutta edelleen ihmetyttää se sängyn alle päätyminen :grin

Mulla pitäisi kans miettiä nuita kiskoja. Onko ne tähtitieteellisen kalliit? Täällä ei hevillä kunnalliseen pääse, niin yksityiseltä ois varmaan hommattava.

Sabetti, mulla tosiaan maksoi se kisko n. 350e, josta about 180e oli se kiskon valmistus ( joka ymmärtääkseni on kaikille saman hintainen, riippumatta mistä käy hankkimassa) ja sitten loput oli niitä hammaslääkärikäyntejä. On kyllä ollut hintansa arvoiset, päänsäryt vähentyneet huomattavasti!

Muoks. Kelasta sai jotain kymppejä sitten korvausta jälkikäteen.

Omaa napaa: tänää on väsyttänyt, kaupassa tuli jo huono olo, pissattaa ja palelee. Mulla alkaa olla lippu jo korkeella, vai onko tää vaa toiveajattelua.... Jos se ovis olikin jo aiemmin kun koskaan en ovistestiin saanu mitää plussaa.... Jännäksi menee...

Kp 28 nyt tiistaina testaan jos jaksan sinne asti ootella.... Mulla on vaan mielikuva et ovis ois ollu myöhemmin mut pupuiltiin myös hyvissä ajoin ennen ovista et kaikki on mahollista...

Äsken sumeni silmissä kun nousin ylös tuolilta, jännäks menee tai sit mulla on vaa oireita ja täti kurvaa paikalle ja reilusti myöhässä..... Yleensä ei huimaa muuten kun viime kesänä kun kävin verta luovuttaan vähen ennen vauvalupaa kun hemppa oli just ja just yli minimirajan...

Minäpäs nyt uskaltaudun laittamaan itselleni testipäivän. Ollaan just tuossa kuun vaihteessa reissussa, joten teen testin reissun päällä. Jospa sieltä pääsisi jostain nettiin ilmoittamaan tuloksista. Ainakin pari päivää sen jälkeen pitäs olla yhteys tänne. :)

Elli Etana 21.9. (dpo 14)
Mira83 24.9.
Johanna..25.9
pepeXXL 28.9.
Kiivilintu 29.9.
lucky87 30.9.
elaffy 1.10. (dpo 14)
Elli28 1.10
PikkuMinski 8.10. (dpo 12-16)
Harmony 1.10.
Sannuinen 2.10. (Dpo 12 noin)
sabetti 3.10.
Kaziska 4.10.
DarkMimosa 5.10.
Ratamo 5.10.
Merink 5.10
miemelia 8.10
SuNWay 10.10
Silv 9.10
Kyfi86 12.10
zorro86?
Herhis?
jonnamaria?
Ambriina?
J3nni?
Anis?
Aurinkoinen?
Fiamma ?
Lauruska?
Bella87?
Jellis?
LuckyLady13?
Nessu?
Mimi?
Larissa?
Pandakarhu?
Freyja86?
nuuhku?
Anskunen?

( yht. 38)

Plussanneina jutuissa mukana: Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka, Mara, Dawwe, Granger, Siija, Sandy, Käpynen, Etsijä, Mamia, Pötkylä, Sintti2014, Myssy, loora84, -Nennu- , Aida*, Brit (yht.33)

Hei osaatteko vähän valistaa tästä kierto hommasta. Eli kierto keskimäärin 28pv. Onko raskautumista ajatellen optimaalista kierron pituutta? Ja luteaalivaihe siis ovulaatiosta kierron viimeiseen päivään? Ja tämän piti olla vähintään montakopäivää? Että kiinnittyminen voi tapahtua?

mistä kp asti teillä tiivistetään niitä peitonheilutteluja jokatoiseen päivään, jos siis näin ei ole koko kierron ajan?

Olikohan nää hämmentyneet pohdinnat nyt kaikki tässä.. :D

Sabetti, ei oo niinkään kierron pituudella merkitystä, tuo 28 on se "oppikirjamainen" kuukautiskierto. Raskautumisen kannalta optimaalinen on suht säännöllinen kierto oli se sitten lyhyempi tai pidempi. :)
Luteaalivaihe on vaihe oviksesta kierron vikaan päivään, eli ennen ku vuoto alkaa ja se normaalisti on 12-16päivää, 14 on se "yleinen".
Alle 12 päivää jos on toistuvasti se VOI vaikuttaa raskautumiseen mut yhtä hyvin voi raskautua lyhyemmälläkin, mut se on yksilökohtaista.
Alkio kiinnittyy yleensä noin 5-9 yleens 6-7 päivää hedelmöityksestä, joten sen kannalta paras on että luteaalivaihe olis useampaa päivää pidempi kuin tuo pätkä.

Jos kierto on 28 ja menkat kestää kp 5 asti, ja ovis noin kp13-16 tienoolla, ni itse jos vaan pystyy niin tekisin niin et kp6-kp17 olis vähintään se joka toinen päivä ja sit jos nyt innostuu ni kp12-17 olis sit vaik joka päivä :D

Takaisin