Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sannuinen, kyllä se kuulemma jonkun verran vaikuttaa mitä olen lukenut. Siksi olisikin kiva kuulla jos jollain kokemusta asiasta, pitääkö paikkansa.

Kyl siitä on ollu juttua jossain et vaikuttaa siihen, kuinka kauan kestää tulla raskaaksi mut ei siis tee raskautumista mahdottomaks. Mulla on itellä astmaa, toki vain infektioastmaa enkä joudu lääkkeitä ottaan muutakun kovassa flunssassa/kuumeessa..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Täällä yks rasitus-, allergia-, infektio- ja keuhkoastmainen... Kyllä vaikuttaa; tai siis kortisoni hoito vaikuttaa... Ei estä, mutta hidastaa. Ite olin koko raskauden ja imetyksen ilman lääkkeitä ja allergiatkin pysyi poissa! Nyt imetyksen lopetuksesta vajaa 7kk ja alkaa taas palailemaan. Mulla ollut lääkitys 6kk iästä asti :O on ollut parempia ja huonompia jaksoja. Urheiluun hurahtaneena mietin nyt sen vaikutuksia... blaaaaaaah! Kaikki vaikuttaa kaikkeen... Tänään tullut pisara verta :O . Kp17 ja ovis ehkä Kp13 tai sit vasta nyt :/ Mitä toi tuhru voisi olla? Oireita on niinkun aikaisemmin kerroin ja ei ole helpottanut! Liivikoko nyt +2 kuppia ja ympärys -5 :O

Kestämistä ja voimia niiden miestenne kanssa Lucky ja Gatusa! Erityisen ikävää on Lucky sulla, jos poikakin joutuu hämilleen isän käytöksen takia :( Mun eksällä oli myös jotain ton tyyppistä showta välillä, mutta siinä mielessä oli helpompaa kun ei lapsia ollut.

Silv, hitto mikä uni! :grin :grin :grin Oon mieki synnytysunia nähny ja viime yönä oli kaunis iso vatsakumpu, mutta toi sun uni oli astetta villimpi! :grin

Haha nyt on muuten hyvä pumppi hauberissa, hieman on nimittäin turvoksissa tuo tatuoinnin kohta. Jos en tietäisi, että se on tossa käden sisäpinnassa ihan normaalia niin olisin saattanut säikähtää :grin

Mullakin allergiaperäinen astma ilmeisesti, ilmenee kyllä joskus (varmaan lähinnä tulehduksen aikaan) myös rasituksen yhteydessä. Mitta siis siitepölyaikaan pääasiassa, välillä myös pakkasella. Hoitavaa lääkettä en jatkuvasti käytä, oon vähän huono lääkehoitamaan itseäni. Potilaita sitten parempi ;)

Kuinka monelle muuten olette puhuneet/kertoneet yrittävänne lasta? Miten asiaan on suhtauduttu?

Itse olen kertonut kahdelle parhaalle ystävälle sekä äidille. Joskus myös ohimennen maininnut jollekin vieraammallekin, mutta harvemmin. Lähinnä läheisistä niille keneen todella luotan. Että eivät vatvo meidän asioita sitten ulkopuolisten kanssa.

Sannuinen, mie olen kertonut siskolle ja parille luotettavalle kaverille. Äidille ja isälle sekä miehen vanhemmille kerrotaan vasta jos tärppää. Höösäävät jo nyt liikaa ja tasaisin väliajoin jaksavat kysellä, että milloin olisi jälkikasvua tulossa. Hauska yllättää kunnolla, kun eivät tiedä yrityksestä mitään :grin

Tarttuipa mullekin kauppareissulla matkaan purkki gelee royalia :grin Sitten myös greippimehua purkissa sekä hedelminä itse tehtyyn mehuun. Ihanaa tää alkukierron into ja hyvä fiilis :grin

Muokattu viimeksi:
Aida, mä olin uneton lähes koko raskauden ajan. Keskiraskaudesta sai kai vähän nukuttua? Se oli oikein extra kivaa loppuraskaudesta kun ihmiset sanoi että "lepää nyt, sit kun on vauva et ehdi." Ensinnäkin a) nukkuisin mielelläni, jos pystyisin, kiitti vaan ja b) toi pelotteluhan on se paras tapa onnitella syntyvästä lapsesta, eikö?

Silv mullakin meni kyllä hetki ennen kun tajusin että puhut unesta :D

Geleestä mä oon ny pohtinu että jos oikeesti aloittais sen syönnin.. Mutta en halua tilata sitä netin kautta.. Ja lähin myyjäkin on tuolla kunnon kaupungissa jossa niin harvoin muutenkin tulee käytyä... Tosin appiukko valmistaa itte hunjaa ja sitä on kyllä iso purkki jääkaapissa kertoili myöskin että laittaa sitä kuningattaren maitoa hunajaan.. Mutta rittäneeköhän tua ja se että kun ei tiedä paljonko sitä on siinä hunajassa ja paljonko sitä sitten tarttis päivässä ottaa.. On kyllä niin luomua kun olla ja voi.. Mutta niin makeetakin mun suuhun että ei sitä paljon pysty syömään.. Plaah täytynee ottaa selvää jos lähistöltä löytyiskin joku luontaistuotekauppa yms josta geleetä sais haettua...

Aaaargh olen tulossa hulluksi :D eilen odottelin rahaa tulevaksi että pääsisi jo testaa, mutta eihän sinne tilille mitään tullut.

Viime viikolla havaitsin myös yhteen otteeseen tätä kuuluisaa metallin makua suussa, tosin tajusin yhdistää asian vasta nyt. Joten joko olen toden teolla vale raskaana, tai sitten maanantaina saan ilo uutisia

Alohaaaa tytöt..... Uuuuh te ootte kyl taas maraton meiningillä täällä kirjoitelleet... Ei meinaa pysyä perässä meikäläinen!

Lucky harmi et sulla oli noin huono ilta. Miehet osaavat ku välillä olla piiip....

Sannuinen tsemppiä sulle ja toivottavasti tärppää ja PIAN!
Gatusa maasha Allah oot jo kolmanneksella. Toivotaan et vointi kohentuu ja saat nukuttua/levättyä varastoon! Tyttö joogaa siellä masussa ;) maashallah

PIKKUminski mikä nyt sai rinnat noin turpoamaan ja kilot alas?
Aida mä olin molemmissa raskauksissa kuin kävelevä nukkuva muumio. Mies raahaas mua milloin mistäkin nukahtaneena. Mul esikoisen alkuraskaudessa lopputyö koulussa ja tein sillo myös hitveesti töitä, joten väsytti mielettömästi. Kuopuksen raskaudessa mul oli kunnon univaje ku oli vauva vielä esikoinen ja aamuvirkku..... Jee jee

Silv mä olin ihan suu auki ku luin sun unesta..... Suu meni hymyyn ku tajusin et se oli uni ;)

Ja kertokaa tytöt mikä ihmeen Gelee??! Luin alux glee ja mietin et hä ohjelmastako ne puhuuuu ...hhhhh

Mä heittäydyn tonne sänkyyn vähän vetää kauneusunia, jopsa heräsi kauniina ja raskautuneena yx kax ;) vielä reilu viikko testeihin ellei täti-moonika tuu jo sitä ennen!

Palailen taas illalla fiilistelemään teijän kanssa! Mahtavia naisia ootte, ku odotan välillä tänne pääsyä enemmän kuin ystäville viestittelyä. Joo ja mä oon kertonut mun parille ystävälle kuumeilusta. Perheenjäsenille en vielä. Eihän sitä koskaan tiedä, miten kauan menee, nii en haluu turhia kyselyjä.

Plussatuulia!!!!!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Sannunen me ei olla kerrottu kenellekkään että yritetään.. Mutta koska tämä nyt oli miehen äidin viimeinen toive tietää toiveesta myös ainakin mieheni täti, miehen sisko ja veli joten vaikka eivät asiasta puhukkaan.. (Onneksi, jos tämä näin vaikeaa kerran on) niin tiedän että odottavat hyviä uutisia.. Siinäkin suhteessa siis aika kovat paineet täällä.. :(

Heips pitkästä aikaa !
Onnea paljon plussanneille ! <3
Tsemppii piinailijoille ! <3

Täällä tosiaan ollaan alotettu koulunpenkki, vauvakuume vaivaa kovin, vaikka ajattelin käydä koulun loppuun ensin, mutta taitaa tässä niin käydä että annetaan tulla kun on tullakseen, eiköhän sen koulun pysty silti jotenki järkkäämään ;) Kumit siis saa jäädä kaappiin.. :D täällä siis keskenmeno heinäkuussa, ja nyt elellään keskenmenon jälkeen kp 6. :) huh, 2kk siihen meniki et menkat suvaitsivat alkaa tuon keskenmenon jälkeen. Ei yhtään käryä mikä vois olla kierronpituus, mutta suht pitkä, reilut 30 varmasti. Joten, mä oon ja pysyn täällä vaikka vähän kirjoittelinkin, kun tuo koulu ottaa osansa ja noi kaks lasta myös :) Kirjoittelen aina kun sopiva väli sattuu ja ilmoittelen kyllä varmasti jos plussaan jossainkohtia, toki yritän täällä kirjoitella kuulumisiakin niin paljon kuin suinkin ehdin :)

Syksyisiä plussa tuulia ! :)

harmony inshaAllah saat plussan tässä kierrossa jo :) juu vika kolmannes alko tänään alhamdulillah ja voin sanoa et tää mein neiti näköjää treenaa kung fua, muay thaita jne ku sellai meno siellä et potkui ja iskui satelee välillä urakalla :) eile illal isi sai muistaakseni leukaperiin tai poskeen iskun :)

Ihanaa j3nni kun tulit takaisin.

Tytöt... ei täs mihinkää lähetä kävelee kun on tuo rakas silti. Nää on vaan näitä kertoja jolloin ei voi sietää toisen käytöstä ku on lapsi kyseessä. Tyhmä oon tiedän ku tuo ukko sitä hokee. Kysyki että taitaa olla nuttura vähän liian tiukalla. .. Aijaa. .. on vai. Miten se sillee.. ei kai 3h yö unilla voi olla vaikutusta. Ja ukko ihmettelee myös mikä tuota lasta kiukuttaa. Mikähän! Olisko voinu vähän miettiä etukäteen.

Huh, mitkä oireet iski päälle! Jos en olis juuri aamulla aloittanut teroja, niin tästähän voisi kuvitella vaikka mitä :D Turvottaa (paljon), lämpöinen olo iski päälle ja lempparijugurttikin etoi... Mutta ei parane toivoa liikoja, pitäisi keksiä jotain muuta ajateltavaa :)

Kävin hakemassa geleetä.. Heh ja myyjä sano että e-vitamiini ois kans hyvä niiten kanssa? Onks muille sanottu mitään tällästä? Oli kyllä ihana myyjä kaikin puolin eikä tullut yhtään vaivaantunut olo niin kuin yleensä jos jotain tollasia käy ostamassa.. :)

Takaisin