Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kazizka! Mä testasin dpo12 :wink (ei mitenkään siksi että yrittäisin sut saada testailemaan :grin ) :wink:wink:wink

"Tuote Gelée royale sisältää proteiineja. Siinä on ainakin 17 erilaista aminohappoa, joista kahdeksan on elämälle välttämätöntä.

Siinä on myös hiilihydraatteja (sokereita) sekä hyödyllisiä rasvahappoja. Lisäksi siinä on useita vitamiineja kuten B1, B2, B3, B5 ,B6, B7, Biotiinia, B9, B12 ja vähäisiä määriä A-, C-, D- ja E-vitamiineja. Mineraaleista Gelée royalen on todettu sisältävän rautaa, fosforia, kalsiumia, piitä, kuparia, rikkiä ja kaliumia.

Gelée royale sisältää myös sukurauhasten toimintaa aktivoivia hormoneja. Siitä on löydetty bakteereita ja viruksia tuhoava antibioottinen te-kijä, jonka on todettu tehoavan mm. kolibaktee-reita vastaan.

Se sisältää myös aineita, joita tämän hetkinen tietämys ei ole vielä riittävästi pystynyt analysoimaan. Oletetaan, että niillä on suuri merkitys Gelée royalen voimakkaaseen vaikutukseen ihmisen elimistössä. Tiedemiesten ongelmana ei ole niinkään erilaisten biokemiallisten aineiden laatu, vaan näiden aineiden erityinen sisäinen järjestys."

Tämä järjestys mistä lopussa puhutaan on varmasti se syy miksi lääkärit sitä ei suosittele koska ei voida tietää 100% varmuudella mitä vaikutuksia kaikilla näillä yhdisteillä onkaan.

Henkilökohtaisesti tuota tuota... ennen ei mitään muuta syötykään kuin luontaistuotteita... täällä Suomessa on kiellettynä paljon sellaisia luontaistuotteita mitä sitten muissa maissa käytetään juuri raskauden aikana jne. Kun ei ole riittävästi tutkimuksia ja tietoa niin ei niitä kukaan lääkäri voi suositellakaan.

Jokainen tekee henkilökohtaisesti sen päätöksen. Minä vielä mietin jatkanko gelee royalin syömistä raskauden edetessä vai onko parempi jättää se pois. Järki sanoo että jos se kerta auttaa sukurauhasten toimintaa aktivoivia hormoneja niin se olisi hyvä tuki myös raskauden jatkuessa, tiedä sitten :)
Muokkaanpa vielä sen verran että ainakin luontaistuotejasminin sivuilla tuotekuvauksessa luki näin:

Terapeuttisia käyttöaiheita:

- ruokahalun säätely

- tarmokkuuden ja energian lisääminen

- suotuisa vaikutus miesten ja naisten hormonitoimintaan

- nuorekkuuden lisääminen

- heikkojen ja väsyneiden silmien virkistäminen

- kaiken hyvinvoinnin lisääminen, myös raskauden ja menopaussin aikana

- muistin ja keskittymiskyvyn parantaminen

- tasaa verensokeria (diabetes)

Muokattu viimeksi:
Täällä ei edelleenkään ystävämme David anna minkäänmoista merkkiä :( kp32/30-31 mut dpo kylläki vasta 12.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Huomenia kanssakuumelijat :)

Mä niin odotan uutta kiertoa jotta pääsisi tähän kuumeilun uudella asenteella mukaan :D Siis kun jotenkin ärsyttää miettiä et mikä dpo on ja milloin mahdollinen kiinnittyminen ja laskeskelee alitajuntaisesti mitkä ne tärpin mahdollisuudet on prosentuaalisesti. Ei ihme siis jos ei tärppiä kuulu kun tieto lisää mulla stressitasoa vaikken sitä itse huomaa.

Mut oon miettinyt et voiko e-pillereiden jälkivaikutus aiheuttaa km tai masennuslääkkeet? Kun eka raskaus tärppäsi heti pillereiden jälkeen ja tää toinen kun olin ne masennuslääkkeet lopettanut. Et olisko vaikutusta sillä et lääkettä vielä elimistössä? Kaikkea minäkin pohdin :)

ON: dpo 5 ja eilen tuikki tosissaan alamahaan mut tuskin vielä dpo 4 voisi mitään kiinnittyä ja varsinkaan kun viimeisin talletus oli 6pv ennen ovista. Ellei tuo mun ovistestailu antanut väärää tietoa oviksen ajankohdasta.

Blaah, minä tipuin taas. Kierto 28pv, luteaalivaihe 10 päivää. Kyllä sitä vaan kroppansa tuntee. Voihan olla, että siellä jotain kiinnittymisyritystä on ollut, mutta aamulla oli tippa kirkasta verta pikkareissa ja menkkakramppeja. Aamupäivän aikana alkaa vuotamaan enemmän.

Olikohan tää viimeisin lista? Joutuu aina selaamaan niin monta sivua. :D

sabetti 30.8.
Nessu 1.9.
Silv 6.9.
elaffy 6.9.
Larissa 10.9. (dpo 17)
Elli28 10.9. kp 29/28
SuNWay 10.9.
Freyja86 11.9
Mimi 11.9.
Pandakarhu 15.9.
loora84 15.9.
Aida* 18.9.
Anskunen 20.9.
Elli Etana 21.9. (dpo 14)
Mira83 24.9.
Nennu 25.9.
Kiivilintu 29.9.
Nuuhku?
zorro86?
Herhis?
jonnamaria?
Ambriina?
J3nni?
Anis?
Myssy?
Rosebud?
DarkMimosa?
Aurinkoinen?
Fiamma ?
Lauruska?
Lucky?
Bella87?
Jellis?
LuckyLady13?
PepeXXL?
Kaziska?
( yht. 36)

Plussanneina jutuissa mukana: Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka, Mara, Dawwe, Granger, Siija, Sandy, Käpynen, Etsijä, Mamia, Pötkylä, Sintti2014 (yht.28)

Minulle voisi joku ihana päivittää testipäiväksi 1.10. Vaikka en tiedä, mitä järkeä laittaa dpo 14, kun täti kurvaa paikalle aina dpo 10.. Jos ei enää tikuttaisi ovista edes. Ja unohtaisi vähän koko homman oikeastaan. Henkinen sterilaatio.. :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Kokeilinpa minäkin päivittää tätä listaa :)

sabetti 30.8.
Nessu 1.9.
Silv 6.9.
Larissa 10.9. (dpo 17)
Elli28 10.9. kp 29/28
SuNWay 10.9.
Freyja86 11.9
Mimi 11.9.
Kyfi86 14.9.
Pandakarhu 15.9.
loora84 15.9.
Aida* 18.9.
Anskunen 20.9.
Mira83 24.9.
Nennu 25.9.
Kiivilintu 29.9.
elaffy 1.10. (dpo 10)
Nuuhku?
zorro86?
Herhis?
jonnamaria?
Ambriina?
J3nni?
Anis?
Myssy?
Rosebud?
DarkMimosa?
Aurinkoinen?
Fiamma ?
Lauruska?
Lucky?
Bella87?
Jellis?
LuckyLady13?
PepeXXL?
Kaziska?
( yht. 36)

Plussanneina jutuissa mukana: Gatusa, MadH91, Mju, Janeh, Vargynja, Feliddzi, lissufin, Mandah,Chipmunk86, Elya, Ttubu, Myyh, Tiarella, BlenQ, Satsa, naranja, marinamelina, Mustikka, Mara, Dawwe, Granger, Siija, Sandy, Käpynen, Etsijä, Mamia, Pötkylä, Sintti2014 (yht.28)

elaffy, että harmitti lukea sun menkoista :sad001 Onneksi sulla on siellä nyt se uusi nelijalkainen perheenjäsen :) Josko se auttaa tuossa henkisessa sterilisaatiossa :wink Ja ootkos ajatellut apua tuohon luteaalivaiheeseen? Siis vaikka 10 pvää pitäisi riittää, mutta jos sulla on se koko ajan ja raskautuminen vaikeaa, niin voisikohan tuon kiinnittymisvaiheen pidentyminen auttaa.... Taisi sulla kyllä olla jotain puhetta lääkärille menosta nyt vielä tämän vuoden aikana. Anteeksi jos olen ihan sekaisin, täällä on niin paljn juttua, että tosiaan välillä oon ihan sekaisin :rolleyes:

Mamia, onnea vielä viivoista :) Mutta olisit nyt laittanut meille kuvia!!! Digikin varmasti antaisi jo plussan, mä ainakin sain samalla digiin, kun sain noihin davidiin. Voi olla että vknloppuna sulla se digi näyttää jo 2-3 ! :)

Silv, toivotaan että vielä plussaksi muuttuu! :)

Siinäpä pikainen, pakko lähtee ulos kun koirat ja muksu pyörii jaloissa....

Jos joku on listailemassa niin Listaa voisi minunkin osalta samaan syssyyn päivittää. (Puhelimells jotenki onnistuisi sössimään sen) jod yrittäisi olla hätiköimättä nyt on tällä kertaa :P viime kierto oli 31 päivää, niin jos nyt testailisin aikaisintaan 3.10 jos täti ei ole tullut. :)

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app

Pahoittelut menkoista elaffy :sad001 Sulle sitä plussaa jo toivoisin kaiken yrittämisen jälkeen. Luteaalivaihe tosiaan kuulostaa vähän lyhyeltä, ehkä siihen saisi jotain apuja?

Kaziska, ei niiden menkkojen sinne pitänyt tulla! Pahoittelut ja parempaa onnea uuteen kiertoon. :wink Hyvin tunnet kroppasi, kun menkat aavistelit. Sulla kans on aika lyhyt tuo luteaalivaihe. Oliko sulla hormonaalinen ehkäisy käytössä ennen yritystä (sori, nyt en millään muista :oops:).

Silv, olen ymmärtänyt että noi Davidin testit (vaikka olevinaan herkkiä ovatkin) antavat kaikenmaailman negaa, viivanpaikkaa ja haamujen esi-isää silloinkin kun muilla testeillä tulee ihan erottuva viiva. Testaa parin päivän päästä jollain toisella testillä? :wink

On. Dpo 11 ja oloissa ei juuri ole muutosta. Alavatsa kipuilee edelleen. Kohdunnapukka on kivunnut niin ylös, että en saa sitä oikein tunnusteltua :eek: Nännit on myös välillä kipeät, aiemmissa kierroissa ne tuli araksi heti oviksen jälkeen, tässä kierrossa vasta nyt. Odotellaan :)

Tässä vielä päivitetty listakin eli Sabetille ja nuuhkulle lisätty päivä :) Nessu, mikä tilanne?

Nessu 1.9.
Silv 6.9.
Larissa 10.9. (dpo 17)
Elli28 10.9. kp 29/28
SuNWay 10.9.
Freyja86 11.9
Mimi 11.9.
Kyfi86 14.9.
nuuhku 14.9. -->
Pandakarhu 15.9.
loora84 15.9.
Aida* 18.9.
Anskunen 20.9.
Mira83 24.9.
Nennu 25.9.
Kiivilintu 29.9.
elaffy 1.10. (dpo 14)
sabetti 3.10.
zorro86?
Herhis?
jonnamaria?
Ambriina?
J3nni?
Anis?
Myssy?
Rosebud?
DarkMimosa?
Aurinkoinen?
Fiamma ?
Lauruska?
Lucky?
Bella87?
Jellis?
LuckyLady13?
PepeXXL?
Kaziska?
( yht. 36)

Muokattu viimeksi:
Larissa: joo niin mäkin oon lukenu. Pysyn siis sotasuunnitelmassani, testaan ton yhden vielä huomen ja lauantaiks haen apteekin oman.. Eilen vielä kokeilin niin napukka edelleen kuin nenänpää ja korkeella.

Onnea taas plussista! Ihanaa kuulla näin monesta iloisesta uutisesta! Kyllä se plussa aalto lähti käyntiin! :)

Pahoittelut niille joille täti tulikin kylään.. Ensi kierrosta hyppäätte mukaan plussa aaltoon!

On. Ovis on luultavasti tänään ainakin tuntemusten mukaan.. Eilen oli ovislimaa.. Noh illalla kun piti puuhastella niin likka heräsikin ja koko pimu oli ihan tulikuuma.. Kuumetta olikin 39,3 ja viereen jäi nukkumaan ja nyt sitä harmittaa kun ei pääsekkään tänään kerhoon.. Niin ja meiltä jäi sitten puuhastelut väliin eiliseltä.. Maanantaina kyllä kerittiin pupuileen.. Mutta jotenkin tuntuu että se ei riittä.. Ja silti toivoo että riittäisi..
Nyt on vaan ihan sellanen olo että oon kohta ainut täällä.. Ja muut hyppää tuonne raskautuneiden puolelle..
Noh täytynee vielä tänään yrittää tallettaa mutta tuskin sekään mitään auttaa.. :(

Yritin lisätä kuvaa mutta herjas että liian iso :D enkä tie osaanko tehä asialle mitään :D

Nuuhku, lisäsin sulle päivän tohon mun aiempaan listaan :wink Ja et sinä tänne yksin jää! Ja vaikka sun mielestä ette olisi saaneet tarpeeksi hyödynnettyä niin ihmeitäkin käy, siitä on tässä ketjussa kokemusta!

Mamia, onko sulla mitään kuvankäsittelyohjelmaa jolla saisit kuvaa pienennettyä?

Larissa: Ei ollut hormonaalista ehkäisyä, vaan synnytyksen jälkeen on menty luomuna. Kuukautiset olleet reilun vuoden, nyt puolisen vuotta ovat olleet säännöllisemmät: 25-28 päivää. Mulla on ollut "aina" lyhyehkö luteaalivaihe: 10-11, joskus jopa 12 päivää. Ehkä ens kierrossa on 11 päivää ja sitten tärppää! Luovuttajamieliala ei siis ole vallannut mieltäni, onneksi.

Raskautuminen on onnistunut lyhyellä luteaalivaiheella aiemminkin, joten en vielä usko sen olevan haittaava tekijä. Ja hei, tää oli vasta toinen yrityskierto! Enemmän mä mietin, voiko miehen kolesteroli- ja verenpainelääkityksellä olla vaikutusta. Nopean googlauksen perusteella ei, mutta vielä vois soittaa lääkärille ja kysäistä. Ja mä oon jo yli 35-vuotias, joten silläkin voi olla vaikutusta. Jos parin seuraavan kierron aikana ei tapahdu mitään, käyn gynellä tsekissä. Sen jälkeen varmaan yritetään hetki,sitten jätetään tjotille tai hankitaan pysyvä ehkäisy. Ollaan alustavasti ajateltu, että vuosi yritetään ja jos ei tärppää, niin sitten olemme onnellisia yhdestä ipanasta.

Voi kiitos kovasti larissa!

Noh toivottavasti en jää yksin vaikka toki toivon ihan jokaiselle plussaa! Pitäkää sit mulle seuraa ;)

Mutta ihanaa että plussa aalto on taas liittynyt joukkoomme! :)

Yleensä oon tosi kiukkunen oviksen aikoihin mutta nyt jotenkin autuaan onnellinen.. Oikein olen yllättynyt itsekkin tästä reaktiosta :D

Kaziska, ei sulla varmaan sitten ton luteaalivaiheen pituudesta ole huolta, kun aiemminkin olet raskautunut aivan hyvin vaikka lutis on ollut lyhyt. Hyvältä kuulostaa noi sun suunnitelmat ja asenne! :wink

Nuuhku, eipä mitään :) Nyt me tyhjennetään tämä ketju ja täytetään touko- ja kesäkuisten ketjut! :grin

Takaisin