Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Okei, kiitos kaverit! Näin vähän uumoilin itsekin että laskee hedelmöittymisestä mutta täytyyhän se aina varmistaa :rolleyes:
Kyl vielä varmistelen ensviikolla digillä lisää. Oireet ja kaikki on, testit on ja silti takaraivossa ajattelen "miksi en muka voi polttaa, enhän mä voi olla raskaana"... naurettavaa :grin

Mut näillä mennään ja lisää plussia odotellaan porukalta :rolleyes:

Sabetti, mikä kp sulla alko tuhruttelu? Kuulostaa nimittäin tutulta. Mulla alko kp 29 tosi vähäinen ruskea tuhruvuoto, joka ei väriltään eikä määrältään kuitenkaan mun mielestä ollu menkat. Tiputtelua kesti reilut kaks päivää. Gynen mukaan tuhruilusta ei myöskään aleta laskea uutta kiertoa, koska ne ei oo kuukautiset, vaan jatketaan vaan edelliskierron laskua. Se sanoi, että on ihan normaalia, että yhdet menkat jää jopa joskus välistä, ja kierron pituudeksi tulee esim. 60 päivää.

Kuulostaa kyllä aika hurjalta mun korvaan, kun omat kierrot ollu pillereiden jälkeen aina suht säännölliset, semmoset 30-34 päivää. Ja eniten ihmetyttää, eikä gynekään osannu vastata mistä johtuu, että pari viikkoa ennen tuhruttelua oli kuitenkin selkee ovis päätellen posit. testistä ja tuntemuksista - ja sitten ei kuitenkaan tuu oikeita kuukautisia.

On nää mutkikkaita juttuja. Kerrohan Sabetti miten sulla homma etenee :)

Niin, ja jos joku taas päivittelee testilistaa, niin mut voi laittaa kysymysmerkillä, kun en yhtään tiedä, miten tää outo kierto tästä etenee. Kiitti :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Ihanaa kun noita plussia tulee :happy093
Itse kuumeilen seitsämättä, osaan jo arvata tulevat reaktiot sitten kun joskus on raskaana... Ikää minulla 28v joten suht nuorikin vissiin kuuden äidiksi (muiden mielestä!).
Mies on keikkaduunissa ja nyt on tosi kivasti (not!) sattunut olemaan oviksen aikoihin töissä jo useamman kuukauden :scratch

Onkos muita ns.suurperheen mammoja?

Mullakin on joskus ollu 60 päivän kierto, mut siinä kierrossa kuoli mummu et sillä lienee osuutta asiaan. Tää oli siis sillon kun olin syöny jo vuosia pillereitä muihin indikaatioihin ja miehiä ei ollu vielä ja puolen vuoden päästä pillerit aloitettiin sit uudelleen kun oli mies kuvioissa...

kaikille plussanneille onnea!:) te ootte ihan mahdottomia kirjottelemaan joten en puoliakaan muista mitä piti kellekin sanoa:oops::grin luckylle piti voimia toivotella kun en sen fiksumpaa keksi :sad001

sen verran että minulle voisi testauspäivän lisätä vaikka 14.9., tulikin laskuhäiriö ja nyt onkin jo kp26/33(?). siis jos ei täti sit kurvaa kyläilemään sitä ennen :rolleyes:

Täälläkin hätähousu testaili aamulla, muttei saanu kyl mitään aikaiseksi. Tai no siis heh, ensin vahingossa tein o-testin niin siihen sain tuplat mut senkin olis mun käsityksen mukaan pitäny olla kirkuvan punainen jos tässä raskaana oltais :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mamialle varovaiset onnittelut! <3

Mira83: Ovistesti tuo on ja tiedän ettei dpo päivillä kannattais tehdä muttaku teki mieli :D Mulla on siis esikon aikaan ovistesti näyttäny plussaa paljon ennemmin mitä r-testi, vaikken sillon edes tienny että se saattaa näyttää mahdollisen raskauden :D
Ootellaan nyt sitä raskaustestiä ensviikolle että mitä se sanoo :)

Mamia, Jee!! :) Hauskaa että meidän Syyskuiset rupee saamaan lisää sisaruksia :) Nyt vaan kovasti viivojen vahvistumista! Laitahan kuvaa testeistä, niitä on aina niin kiva katsoa :)

Etsijä, hienosti sulla on digissä viikon nousseet! :) Mä testasin tuossa vaiheessa vielä 1-2 ja paljon myöhemmin tuli tuo 2-3. Nyt kuitenkin jo rv 23+6 mullakin, niin tosi lupaavalta näyttää sulla sit ainakin :)

Brit, sua on sitten siunattu oikein urakalla elämässä :Heartred Itse en vielä 28-vuotiaana osanut sitä ensimmäistäkään kuvitella... :grin esikoinen sitten syntyi vähän ennen mun 30-vee päivää ja nyt kakkonen tulossa pari kuukautta 31-vee päivän jälkeen :) Haaveissa mullakin useampi kuin kaksi lasta, mutta katsoo nyt miten menee....

Lucky, toi sun elämä kuulostaa aika aallon päällä matkustamiselta, siis että on niitä nousuja ja laskuja. Toivottavasti te nyt jotenkin onnistutte miehen kanssa pääsemään samalle aallon pituudelle ja elämä lähtisi sujumaan, yhdessä tai yksin :)

Larissa, toivottavasti pääset pian testaamaan! :) Kunpa se tuhru pysyisi poissa. Omasta kokemuksesta ja muita seuranneena tuommoinen tuhruttelu ei ole kauheen hyvä merkki.... sulla kyllä ehkäisyn lopettamisesta niin vähän aikaa että sekin varmaan vaikuttaa. Mutta kunpa tulisit vaikka jo TÄNÄÄN kertomaan plussauutisia!! :)

Elaffylle onnittelut uudesta perheenjäsenestä! Ihanaa että vihdoin pääsi oikea koira oikeaan kotiin :Heartred Kunnon korvaeläin :grin Ja oikein valtavasti plussaaa, ei oo enää montaa päivää :)

Plussatuulta myös kaikille muille dpo-päiviä eläville!!! Monta plussaa nyt tullut, mutta niin on vielä monta naista ketjussakin jäljellä!! Muistakaahan sitten tulla kirjoittelemaan myös tuonne "raskaaksi 2014 ketjusta plussanneisiin" :)

Pahoittelut sitten sen tädin kohdanneille :Heartred Kyllä se vaan repii naista kun toivoo ja joutuu pettymään. Oli yritystä sitten kauan tai vähän takana. Meillä on kyllä täällä niin monia upeita tarinoita miten pitkän yrittämisen ja monien keskenmenojenkin jälkeen odotellaan uutta elämää :Heartred Ja sitten on meitä jotka ehtivät vain sen yhden tai kaksi kiertoa kuumeilla ennen plussa-uutisia :Heartred Kaikki on siis mahdollista ja toivoa on :)

Itse elelen tässä tasaista keskiraskautta :) Viikkoja tosiaan huomenna 24 täysi ja pikku hiljaa alkaa ajatuksen siirtymään siihen kuinka monta niitä on jäljellä kuin että kuinka monta on kasassa. Huomenna siis tasan 16 viikkoa laskettuun aikaan. Vielä pari viikkoa odoteltava ja sitten ollaan niillä päivillä että jos poitsu päättäisikin tulla maailmaan, niin lääkärit ja hoitajat tekevät sitten kaikkensa pienen eteen :Heartred Syksy täyttyy sitten esikoisen 1-vee juhlista, omaa synttäriä, neuvoloita, lääkäriä (mulla rd), ulkoilua, kynttilöitä, Isänpäivää, koiratouhuja ja joulun odotusta :Heartred Joulun odotus saa tänä vuonna aivan eri merkityksen kun LA osuu juuri 25.12. :Heartblue:santa:Heartblue

mamia ensinnäkin onnea plussasta minun dpo 10 haamu on nyt 24+3 :)

etsijä sinulla hyvin viikot noussu testissä mashaAllah :)

kaikille nyt jättimäiset plussatuulet että plussa-aalto kasvaa kunnolla inshaAllah :)

sandy mehä mennää aika samoissa ku minä oon 24+4 tänään, ite laskeskelen jo et kuinka monta viikkoa jälellä tosin ite lähen siitä täysiaikaisuudesta eli rv 37+0 et sellaset 13-16vko ois viel riippuen mitä ajankohtaa katotaa, tuntuu vaa et tää neiti ei oota välttämättä laskettuun aikaan... ite tulin 5pvä ennen laskettua, ukosta en tiä ja esikko tuli 40+6. ja aamiaisen kunniaks on nyt kunnon treenit neidillä menossa sellai monotus alavatsalla että oksat pois. eilen jo vähä olin ukolle pitän luentoa ulkona asioista ja missä vaihees sairaalaan ja mitä pitää saada mukaan sinne ja että sen ei pidä ihmetellä jos lähiaikoina alan panikoimaa kunnolla et aika alkaa loppuu kesken... onha täs viel jonki verran aikaa mut sekin menee nopeest.

Muokattu viimeksi:
Kamalasti taas tekstiä enkä nyt muista mitä piti kellekin. :) Niitä tavallisia, kyllä te tiedätte :)

Nyt alkoi uusi ihmiskoe, kävin eilen ostaa niitä gelee royaleita. Katsotaan nyt tekeekö ne mitään..

Luckyn ja muidenkin mieshankaluusjuttuja lukiessa, täytyy osata olla vielä enemmän kiitollinen tosta omasta ja innokkaasti vauvakuumeisesta, maailman parhaasta miehestä. Ja varsinkin kun omat aikaisemmat ovat olleet niin hankalia ja inhottaviakin, että tuli sitä lasta meille tai ei, niin mä oon kyllä tosi onnekas kun oon saanut noin hyvän miehen. Aamulla just luin tota Luckyn juttua bussissa, niin mulla tuli vain mieleen,että älkää hyvät naiset tyytykö <3 Ette haluaisi että kukaan tyytyy teihin niin älkää tekään tyytykö mihinkään osittain hyvään. Lucky ei ole saanut valita vanhempiaan, mutta puolison saa valita. Elämä on niin lyhyt, ettei sitä pidä tuhlata huonossa suhteessa. En nyt halua kuulostaa siltä miltä saatan kuulostaa, mutta oon oikeesti niin onnellinen ja äärimmäisen tyytyväinen parisuhteeseeni, että tuntuu pahalta lukea jos jonkun mies ei osaa arvostaa sitä mitä niillä on. Itse aikoinaan tein erittäin vaikean, mutta myös erittäin oikean päätöksen myydä okt ja luopua unelmista jatkuvan henkisen väkivallan takia, sitten kärsin pettäjää vielä kolme vuotta kunnes tapasin nykyisen ja olen oikeasti onnellinen. Tulipas vuodatus, mutta sitä kai haluan sanoa että te kaikki ansaitsette parasta mahdollista kohtelua. Toivottavasti ymmärrätte mitä ajan takaa :)

Mamia: Mahtavasti onnea plussasta! (Kuvaa vaaditaan näytille!) Viivalle vahvistumista!:blob3

Luckylle tsemppiä! Olen Jelliksen kanssa samoilla linjoilla ja kehotan laittamaan parisuhteen remonttiin. Asioita ei voi eikä kannata loputtomiin niellä. Rohkeasti härkää sarvista siis ja katso saatteko aikaiseksi parisuhteen jossa molempien on hyvä olla. Pidemmän päälle vain sairastutat itsesi muuten. Ja muista että tämä virtuaalinen ystäväporukka täällä ruudun takana toivoo sinulle kaikkea hyvää, mitä ikinä päätätkään tehdä!

mimi: Aika lupaavan näköisiä ovistestejä! Toivottavasti se plussa pärähtäisi kohta sinne raskaustestiinkin!

Sandy: Ihanasti kuulostat juuri siltä, mitä keskiraskaudesta sanotaan: seesteiseltä ja tyytyväiseltä ja... No, tiedät varmaan mitä tarkoitan. Ihanaa syksyä!

Silv: Tuliko vahvatkin tuplat siihen ovistestiin? Sehän saattaa tarkoittaa raskautta myös. Sulla kyllä oireet ainakin on niin lupaavia... Minäkään en malta odottaa, että päädet kunnon dpo:lla testaamaan.

Etsijä: Ihanaa että viikot nousee!

Varmaan oli muitakin, joita piti kommentoida. En vain enää muista. Höh! Joka tapauksessa taitaa olla tulossa jännä viikko. Plussaa kaikille, eiks jeh?!

on: Tässä kierrossa on ainakin ollut sellainen olo, että jotain tapahtuu. Parin päivän nippailut loppuivat eilen ja tilalle tuli sellainen kokonaisvaltainen alamahan jomotus. (Täällä elätellään siis toivetta että se viittaisi ovulaatioon eikä vatsatautiin.:grin Ainakin se illan aikana sitten loppui.) Menkkafinni ilmestyikin jo tässä oviksen aikaan ja mielialatkin heittelee. Voisin siis sanoa, että jos ei hormoonit nyt ole liekeissä niin ei koskaan! :) Nyt siis kp 15/26-33 ja dpo 1. Piinapäivät alkakoon! Onneksi voin jännäillä teitä muita tässä ensin ja yritän unohtaa ainakin viikoksi nämä omat jännäillyt.

Aida: ei nyt mitkään tulipaloviivat mut ei silti haamulainenkaan.. Selkeät, kaks about tasavahvaa viivaa. Ja kun nettiin ladattuihin testikuviin vertasin sitä r-testiä, niin viivanpaikka siinä näkyy mut en laske sitä vielä miksikään..

Nojoo oireita nyt olis vaikka jaettavaks mut et onko nää taas jotain kehiteltyjä? En jaksais uskoo silti (täysin) siihenkään. Eilen autoin miestä ja appea kun ottivat lavaa pois auton perästä niin alkoi itkettämään kun mietin kuinka paljon sattuis jos se lava kaatuis päälle.. -.- Suht herkkä oon muutenkin mut rajansa kaikella..

Hei tietääkö kukaan viisaampi, et miks tässä kohtaa kiertoa (31/30-31, dpo11) tulis ns limatulppa??! Tai siis sellanen sieltä tuli kun yskäsin, kellertävä limaklöntti. Ja semmosella vauhdilla et olin varma että menkat alko. Mut ei, ei viiruakaan verta joukossa..

Jellis ja Aida: :Heartpink:Heartpink sanoitte asian juuri niinkuin itsekin ajattelen. Pitkästä, vaikeasta suhteesta erottuani ja sen jälkeen muissa suhdekoukeroissa sydämeni särkeneenä päätin, etten enää halua tyytyä mihinkään ja mikä tärkeintä: ANSAITSEN VAIN PARASTA, eli en halua, että kukaan myöskään tyytyy minuun. Alan parisuhteeseen vain, jos ihan oikeasti rakastun ja rakastamani henkilö RAKASTAA minua. Muu ei riitä. Olin valmis elämään loppuelämäni ennemmin onnellisena yksin, kuin onnettomana parisuhteessa. Kuinkas kävikään, löysin ihanan miehen, jonka kanssa nyt on yksi ihana mukula ja toivottavasti saamme sille myös sisaruksen! Lucky: voimia vaikeaan tilanteeseen, vastaus löytyy sydämestäsi! :Heartpink

Mamia, jeejee! Totta kai kuvia näytille! Ja mimi&Silv-hätähousut: kylläpä on jännittävää! Milloin testaatte raskaustestillä?

Aida*: nautinnollisia ovulaatiopäiviä! :wink

Larissa: onko mitä kuulumisia? Mennään samoilla dpo:lla niin on hauska kuulla miten menee dpo-sisarella!

Omaa napaa: Viimeiset piinapäivät menossa, nyt dpo10. Valkkari sitä samaa normaalia. Ei erityisemmin väsytä eikä yökötä. Ei niin mitään nippailuja alamahassa. Onko niitä "aina" plussakierrossa? Oliko teillä plussanneilla?

No, paha maku on suussa, mutta se nyt johtuu tuosta työpaikan automaattikahvista - se ON PAHAA! :grin

Lauantaillehan mun oli TARKOTUS odottaa et sillon varmaan sit jos ne menkat ei tuu mua häiritseen ennen :D

ei niitä nippailuja kaziska ol välttämättä. mulla dpo 10 tuli haamu plussa testiin ja vaihtelevast oli et onko mitää tuntemuksii vai ei, lähinnä vaisto vaan sano että siellä ollaan jo ennen testin tekoa. dpo 11 oliki sit eka ja ainoa oksennus. dpo 14 järkyt alavatsakivut ja luulin et vuoto alkaa mut eipä alkanu...

Kiitoksia onnitteluista :) mitenköhän vaikutti tuohon testaamiseen kun kävin vessassa yöllä kolmelta ja testin tein kuudelta? Periaatteessa vain 3h pidätys takana... vkl teen uuden testin niin selviää kuinka käy ja en ehtinyt aamun testistä nappaamaan kuvaa kun oli kiire jo töihin :D seuraavasta kuvaa jos on jotain kuvattavaa :)

Silv, jos oot just eilettäin, toissapäivänä harrastanut puuhailua, ni sit voinee olla jotakin tavaraa jämäköitynyt... ;) ei mittään limatulppia raskauteen liittyen kyl ole alkuraskaudessa.

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app

Sunnuntaina viimeks. Niin sitä mäkin ajattelin, et loppuraskauden juttuja :D kai siellä toisaalta muutenkin voi ihan vv "jämäköityä" ton verran. Hassu vaan kun oviksen jälkeen vv ollu voidemaista ja tää oli tosiaan kirkas/kellertävä lima. Mut siis joo voi olla kyl miehenki "tuliaisia" :D

Mulla olis dpo 16 vasta 11.9 eli ensviikkoon pitäs jaksaa ootella :D Voitais naiset nyt tehdä se plussatsunami!

Takaisin