Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me ollaan pupuiltu joka toinen päivä. Paitsi nyt kun mies just kipee ja tärppihetki menossa. Jostain luin et joka toinen päivä riittää, joka päivä kun voi olla ettei laatu ole tarpeeksi hyvää. Tiedä sitten :D

Fiamma, pahoittelut tädistä :(

DarkMimosalle tsemppiä ja toivotaan plussaa testiin!

On: limaa tulee mutta oli vielä paksua ja valkoista joten ei edes ole kait sit eggwhite limaa. Jotenkin oon niin kyllästynyt koko ovulaation miettimiseen ja ketuttaa kun pitää olla epäsäännöllinen kierto! Siis kun oikeesti olisi kiva pystyä valmistautumaan tädin tuloon mut ei viitsisi viikko tolkulla pitää siteitä valmiina. Kaipa mä tämän kierron Testailen sitä ovista ja sit jätän testit kaappiin :D Kaiken lisäks mä olen aivastellut ja nenä vuotaa joten hyvässä lykyssä Mullakin flunssa :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

En sit eilen enää muistanu koko kohdunnapukkaa ja nyt en taaskaan sinne yllä :D kai se siellä jossain on :D

Noita joutsenia en oo kans ennen kokeillu mut niitä oli siinä.. ..Kanadan suurimmat keräilijät? No olkoon mikä hyvänsä mut kummiskin.

Huomenta! Onko muut kattonu toisenlaiset äidit sarjaa? Mä oon näitä synnytys, odotus ym. sarjoja kattonu jo vuosien ajan.

Ihan hetken päästä on monilla testipäivät, jännää! Itellä saa vielä odotella ja pupuillakin et josko josko josko

Mira kp4/yk1

Voi noita koiruuksia kun viisaita ovat :)

Pitäisköhän munkin jo tähän ekaan kiertoon greippimehut hommata kai vielä ehtii :) Paljon pitää juua, riittääkö lasillinen? Siis päivässä?

Pitänee munkin tota kohdunnupukkaa alkaa tarkastelen vaikka se oudolle tuntuu. :rolleyes:

Pakko sanoo taas et hirveesti ootte kirjotellu taas ja iso kasa vinkkejä tullu jo het ekan palstailu viikon aikana....

Joo kyllä ne koiratkin tosiaan vaistoaa. Mietin vaan miten tää meijjän "pikkunen" rotikka uros ikää nyt 7kk (profiilikuvassa) sitten suhtautuu jos sattuis nyt tärppi tuleen. On muutenkin lepposa ja huomionhaluinen, mutta kun rotikat kun on myös näitä suojelukoiria. Pienten lasten kanssa tullu hyvin toimeen. :)

Paljon muuten tää clearblue raskaustesti maksanu apteekista? En kehtais mennä tämän pikkukylän apteekkiin vaan sitä hintaa kahtoon.. Liekkö voisi näyttää jo se testi jotain jos menkkoihin 4-5pv? Vai turhaanko tässä ihteään kiusaa.

Muokattu viimeksi:
Se digi makso ainakin täällä jonkun 16-17€.. Mä en sitä tekis kumminka vielä, kannattaa malttaa sinne mahd menkkojen alkamispäivään. Noi liuskat on kyl kätsyjä kun ei ihan niin hirvitä pissiä kun ovat hirmuisesti halvempia. Digi mun mielestä vasta varmistukseks :)

Digi on just 16-17€ mut 2 testin pakkaus on paljon halvempi olisko 22€ sitä ei tosin ihan joka apteekissa oo...

Okei, kyllä nyt taijjan pistää vaan pään jäihin ja odotella rauhallisesti niitä menkkoja näkyväksi. En onneksi muuten oo ihme kyllä ressannut tai 'oireilu', niin on voinu olla rauhallisin mielin, mutta nyt kun päivät lähenee, nii alkaa taas tää hössötys. Voi naishormoonit sentään! :D kiitos kuitenkin vastauksista! :)

Mira 83, oon lukenu siitä greipistä että 1-2 lasia riittää, hyi itte en vois enempää juuakkaan, kauheaa!:D

Sent from my D5503 using Vau Foorumi mobile app

Joku mietti sitä pupuilu asiaa oviksen tienoilla. En tiedä tutkimuksista, mutta täällä oltiin tässä tärppikierrossa lomalla ja pupuiltiin joka päivä oviksen ympärillä. Eli noin 5 päivää putkeen. Näköjään toimi meillä, vaikka harvoin noin aktiivisia ollaan (lue: ei koskaan) :p

Kohdunnapukka tuntuu parhaiten istuen, muutoin hankala ylettyä. :wink

Voi kauhistus, oon unohtanu koko finnit, niitä on kyllä odotettavissa näin pillerien lopettamisen jälkeen vai olisko ikä tehny tehtävänsä ja niitä ei tulis :wink

Mut kyllä se oma nyytti on sit niitten kaikkien vaivojen ja kärsimysten arvonen, ja kyllä noi finnit on aika pieni murhe voi ei nyt mä en muista kuka kerto niistä kauheista raskausaikasista kivuista täällä :oops:. Ja se et vauveli ois terve jne.

Minä olen juonut greippimehua nyt sen n. 2 dl päivässä. Ja sotken siihen n. 1 dl appelsiinimehua sekaan. Muuten jäisi kyllä juomatta...

Tutkimusten mukaan taisi mennä niin, että jokapäiväinen pupuilu vähentää siittiöiden määrää siemennesteessä. Keskimääräinen laatu kuitenkin paranee. Todennäköisesti siis tämä on sellainen molempi parempi tilanne!

on: Kp 9/26-33. Huomenna pääsee tikuttelemaan ovista. Jee, tylsät päivät on kohta taas ohi.

tsemppiä aida ja plussatuulia :)

hohhoijaa en ol oikein nyt osannu kirjottaa kellee mitää...täällä ukko nukku olkkaris viime yön, ite sain menkkamaisia kipuja aamun varhaisina tunteina alavatsaan ni säikäytti vähä, eilen illal tuntu et joku nipistelee tai tökkii neulalla navan alapuolelle. ei ol herkkua. aamulla ku nousin ni olin ku takamuksee ammuttu karhu ku väsyttää kunnolla, sit piti tehä aamiainen ku ukko ei ollu sitä tehny eikä kukaa huomannu että olin noussu eikä kukaa kysyny että mikä on vointi ni aloin äksyilee ja parkuu, näitä ihania hormonihirviön eleitä taasen...huomaa että vika kolmannes lähestyy ja hormonitasot alkaa vissii heitellä kans. mulkasin vihasest ukkoo illal eilen ku se sano et näytän norsulta, ei ku ei norsult vaan mammutilta.... sittenki pingviiniltä.

Kauheesti tullut tekstiä! Mutta nopeasti vain omaa napaa:

Mä jäin miettimään sitä ovulaation jälkeistä valkovuotoasiaa ja netistä löytyi paljon kirjoitteluja samoin kuin mitä täälläkin sivuttiin: tärppikierrossa ei tullut kuivaa kautta. Tylsä minä, mutta minä en usko, että se on raskausoire. Miten voisi olla, kun eihän keho sitä vielä tiedä? MUTTA: entäs jos se kertookin erittäin hedelmällisestä kierrosta? Riippumatta siitä, tärppääkö kierrossa vai ei. Kroppa on tuottanut hyvin limoja ja paikat on kosteina, ph-tasapaino ehkä juuri kohdallaan. Ja siksi usein tärppikierrossa on saattanut olla oviksen jälkeenkin runsaahkosti valkovuotoa. Mutta yhtä hyvin on voi tulla myös tärppäämättömässä kierrossa tai päin vastoin tärppikierrossa kuiva kausi. Ymmärsiköhän kukaan, mitä hain takaa? :grin

Täällä DPO4 kuittaa, ei mitään uutta. Valkovuotoilu jatkuu, mutta muuten on ihan normaalia elämää normaalein tuntemuksin. Iltainen punaviinilasillinen on oikein rentouttava.

Muuten, semmoisen olen pistänyt merkille, että ilmeisesti joko progesteronin ja/tai estrogeenin nousu aiheuttaa mulla huonohkoa oloa ovulaation jälkeen. Viime kierrossa pistin helteen piikkiin, mutta sitä on ollut vähän tässäkin kierrossa. Ei mitään pahoinvointiin viittaavaa, vaan semmoista hentoa heikotusta. Progesteroni nousee nopeammin, joten voisi ehkä ennemmin johtua siitä. Lähemmäksi menkkojen alkamista tultaessa heikotus loppuu. Kaikkea sitä itsestään tunnistaa kun oikein tarkkaan tutkailee jokaista nipsausta ja tuntemusta!

Joku funtsi niitä clearbluen digitestejä myös. Huomasin, että kotitesti.fi:tä sais tällä hetkellä halvimmalla: 18.90 euroa kotiin kuljetettuna ja sit joku euron lisäale eli 17.90e. siis 2kpl paketti. :)

Ja miksi tiedän tämän. No itse niitä tässä mietiskelin, kun on niin pöllö, että haluis testailla ja kattoo, että viikot varmasti lisäntyis, mutta eihän siinkään mitään järkee oo. :rolleyes: Täällä tänään siis 4+5 ja jätin nyt testit tilaamatta.

Tulin toivottelemaan kaikille plussatuulia! Kauheen hiljasta sillä saralla toistaiseksi.

Omaa napaa sen vrra , että kuumeessa köllötän kotona tän päivän ainakin. Ensviikolla ultra, eikä ainakaan vielä ole ollut vuotoa, joten pieni toivo on siitä, että saisin hyviä uutisia.
Neuvolaan soittaissa ei alettu miettiä missä vaiheessa mennään vaan viikot selvii ultrassa. 28 pvän kierron mukaan viikkoja olis nyt 7+2 mutta voiksen perusteella luulen että 6+5.

Freyjalle erityisesti tsempit piinailuun. Mullahan tää tärppäs nimenomaan 4-5 pvä ennen ovista suoritetusta puuhailusta ja se olikin se yksi ja ainut sille kiertoa. Eli joskus sekin epätodennäköisyys voi olla meidän puolella ;)

Tsemppiä siis kaikille!

Muoks// Niin ja noista digitesteistä. Meillä apteekissa maksaa 1kpl 14€ ja 2kpl 20€

Kaziska, mulla on myös tota huonoa oloa oviksen jälkeen. Kiitos selvennyksestä, olenkin miettinyt että mikä oviksessa sen aiheuttaa!

Gatusalle voimia ja mulkaise sitä ukkoos minunki puolesta :grin

Meillä ei tässä kierrossa todellakaan ole puuhasteltu joka päivä. :laughing021 Edelliset kerrat 2 päivää ja 4 päivää ennen ovista ja sitten mies tuli kipeäksi eli loppui talletukset siihen. :grin Eli usko tärppiin on aika vähäinen.

Digeistä, itse tilasin sen 2 kpl pakkauksen kotitesti.fi:stä kun oli "halpa" eli alle 20€.

Muillekin piti kommentoida, mutta niin paljon olette kirjoitelleet etten enää puoliakaan muista :grin

ON. Täällä myös dpo 4. Valkovuotoa holahtelee välillä ja välillä on ihan rutikuivaa. Muuten normifiilis. Liiton paperisota ja työt pitää mukavasti kiireisenä niin en ehdi tätä liikaa miettimään. Kerroin tossa taannoin, että lähetin liitolle hakemuksen mukana 28 liitettä, no ei riittänyt vaan vaativat lisää. Oma vika, kun olen reippaana ihmisenä ollut opintojen ohella osa-aikaisesti kahdessa eri työssä ja mulla on vielä toiminimikin. No paperihommiahan se sitten tietää. :rolleyes: Vargynjalla taisi olla samanlaisia kokemuksia :grin

Muoks. Freyja! Mullehan kävi tässä kierrossa noin, että ovistestin viiva lähti jo vahvistumaan, mutta sitten seuraavat olikin jo niin haaleita ettei mitään näkynyt eli lh-huippu oli niin nopea ettei testeihin ehtinyt. Ehkä sulla sama? Jatkossa luotan omiin tuntemuksiin enemmän, kun ei tuo tikutuskaan aina näytä onnistuvan :rolleyes: Limat ja kohdunnipukka kertoo ainakin mulle parhaiten.

Muokattu viimeksi:
Ja lisää kommentteja, kun luin teidän juttuja taakse päin: :grin

Silv
, kyykyssä ylettää parhaiten tunnustelemaan sen kohdunnapukan :wink

Myyh, mielenkiintoista toi teidän koiran käytös. Varmaan koira on ottanut hoitaakseen johtajauroksen aseman, kun "lauman naaras on tiineenä". Kannattaa olla tarkkana, ettei käy liian dominoivaksi ja jos käy niin jonkinlainen huomioimattomuus/jääkausi voisi olla paikallaan ettei tule sitten vauvan syntyessä ongelmia.

Mua kans kiinnostaa toi, että miten eläimet haistaa/tajuaa naisen raskauden. Meillä on leikattu narttu eli siltä en kummoista käytöksen muutosta odota :grin Mutta ystäväperheellä on 3 innokasta urosta, jotka on jo muutenkin mun perään niin mites sitten jos raskautuu. Huomaavatkohan jo ennen kuin asiaa halutaan kellekään kertoa...

Siskolla on luonteeltaan dominoiva pieni narttukoira, joka ei ole ikinä tykännyt lapsista tai toisista koirista. Jännittivät sitten, että miten suhtautuu perheen vauvaan ja tämä vanha rouva olikin aivan ihana! Tervehti vieraat aina nopeasti ja juoksi saman tien pinniksen luo "esittelemään" että meillä on täällä nyt tällainen :Heartred

Takaisin