Raskaaksi 2014

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gatusa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta naiset :)

Oottepa ollu ahkeria, luin tuossa aamutuimaan noin 200 viestiä :grin

Tervetuloa uusille ! Ja toivottavasti vierailunne jää lyhyeksi :)

Onnea haamulaisista ja viivat vahvistukoon :)

Pahoittelut tädeistä ja tsemppiä seuraavaan kiertoon :)

Täällä tylsä vaihe kp7/28-31, no oon kuluttanut aikaani siivoten ja puuhommissa :grin
Tällä viikolla saakin joka aamu olla aamuvuorossa, voi olla että perjantaina oon ihan naatti :eek:

Mut hei !! Mä hain uutta työpaikkaa !! Pitäkää mulle peukkuja :)

Kettuli, tervetuloa! :)

Ja huomenta muillekkin :)

Tänään olis vielä iltavuoro, ja sit sais taas pitää ansaitut 3 vapaata :)

Katselin tuota womanlogia, ja vaikka sitä itteensä onkin ollu tässä kierrossa vähän niin onpa osunu ainakin sopiville päiville jos tuota on uskominen :) ja oon melkein varma et ovis oli kuitenkin vasta eilen (tai sit paikat on kipeet vasta oviksen jälkeen!) eli eilisen tallettelunkin pitäs vielä riittää :)

silv mä huomasin kans et mua Alko eilen närästää ja samoja aikoja nyt ku viime kierrossa. outoa :? :)

Mun on pakko napailla teille; me ollaan mun miehen kanssa taisteltu ja käyty läpi viimeisen 2 vuoden aikana aika isoja ja vaikeita asioita niin kuin taloudellisesti, fyysisen terveyden ja henkisen terveyden kanssa. välillä mä luulin että ei oikeasti selvitä. mutta asiat Alko menemään tosi hyvin meillä on ihana kani, sain töitä, mies sai töitä (oli puolitoista vuotta työttömänä ja Kelan rahoilla) sitten tänä aamuna... alkaa taas valumaan hommat sormien välistä. ukko lähti sairaalaan hengenahdistuksen takia ( laitto et ne epäilee astmaa ja Kappas joudun varmasti antamaan kanin pois ja voin sanoa että ei ole helppoa en kestä jos niin käy ) ja mä sain kuulla ettei mun työsopimusta kirjoitetakkaan yt-neuvottelujen takia ketjussa.... mitähän vielä....

lume voi ei miten nyt tuollai. noi yt-neuvottelut on aina iha hirveitä. ja nyt sit viel tuo miehen astmaepäilys sairaalassa, varmast on vaikeaa kuvitella että joutus luopuu lemmikistä. mulla itellä on tosi pahat allergiat ni meillä ei ol mitää lemmikkei ollu, allergialääkettä joutus muutenki vetämää ympäri vuoden tosin nyt raskaana jostai kumman syystä oon puolest välist pärjänny ilman allergialääkettä, raskaus auttaa näköjää siihe mut voi että ku muksu on syntyn, sit ollaa taas samas tilantees ku ennen.

täällä viime yönä saatu nukuttua paremmin ku ukko otti parasetamolia poretablettina oloonsa ja sai nukuttua ilman yskimistä, esikolle annettii kans ni hänki nukku yön hyvin alhamdulillah. tänää onki 33+4/5 menossa ja tuli taas vähä alavatsakipua joten pikkuhiljaa alkaa työt taas vissii käynnistyy. jotai hyviä uutisia sain kuulla, lanko alotti bisneksen ja koska ukko auttaa häntä ni me saadaa 10% joka kuukaus eli 200 dinaaria inshaAllah, tekee talvesta helpomman ku ukon ei tartte mennä joka päivä kylmää vetee ja ehkä tällä tai ens viikolla ukko ostaa sängyn mein pikkuselle inshaAllah.

Pahoittelut Lume :sad001 Kauheaa, jos joudut kanin antamaan pois :sad001 Olisiko teillä mahdollisuutta pitää kania jotenkin niin, että miehesi ei saisi oireita? Esim vain yhdessä huoneessa? Auttaisiko ilmanpuhdistin ja siivoaminen tiuhempaan tahtiin? Hyvät ilmanpudistimet kuulemma poistaa ilmasta eläinpölyä paljon tehokkaammin kuin pelkkä siivous.

Tota epävarmuutta tuntuu olevan nyt vähän kaikilla työpaikoilla, niin täälläkin. Yritä tässä sitten etsiä kokoaikaista työtä kahden epävarman osa-aikaisen työ tilalle... Vois ollakin ihan hyvä aika olla kohta raskaana ja pitää äippälomaa, kun Suomen taloustilanne on tämä! :grin

Napaa kaivelen: Täällä menee kierto samaa rataa mitä aiemminkin. Tämä on nyt viides luomukierto ja taas alkoi pieni tiputtelu oviksen jälkeen. Suoraan sanoen ärsyttää, ei tämmöinen anna paljoa toivoa raskautumisen kannalta... Voiko tämmöisen tiputtelun kanssa pikkuinen alkio edes kiinnittyä? Keltarauhashormonia ei varmaan erity tarpeeksi? Missä vaiheessa tämmöisestä kannattaa ottaa yhteyttä neuvolaan/lääkärille, että apuja saisi..? Vuoto ei onneksi ole kovaa, lähinnä ruskeaa limaa pyyhkiessä. Mutta ketuttaa silti :grin

Larissa kp 19/29 ja dpo 4

Hyvää viikon alkua silti kaikille! :)

Samoin kiva nähdä suakin Lume täällä :) pidän sulle peukkuja täällä! Ja toivottavasti työasiat selviää parhain päin. Tiedän että se on raskasta ja stressaavaa aikaa, eikä yhtään helpota vauvantekoa :( ja toivottavasti myös mies toipuu pikapikaa. Harmi jos joudut luopumaan rakkaasta lemmikistä, mutta uskon että saat sille rakastavan uuden perheen. Raskasta se varmasti on mutta...

Lume, millä päivillä oot nyt menossa? Mulla ei viime kierrossa ollu mitään ihmeempiä (muistaakseni..) Eikä oviksen aikaan oo ollu muuta ku tota vatsakipua ennen. Nyt siis kp22/30-37 ja dpo 1 ja 6 välillä (eeei siis oikeesti lopuiks mitään tietoo xD) ja meillä tuntuu menevän samalla tavalla tää elämä. Ensin kaikki ihan levällään ja sit kun tulee se olo et vihdoin kaikki menee oikeesti hyvin, niin joku asia räjäyttää taas kaiken :(

Ja Larissa: heh, just luettiin kylän "juorukirjaa" (kaikki kylän talot listattu, kuka asuu missä ja omistaa mitä) ja huomattiin semmonen asia, et viime laman aikaan on ilmeisesti ollu illat pitkiä ja pimeitä, ja taloustilanne aika hurja :D koska lähes jokaisessa perheessä ekat lapset oli syntyny -78-83 ja sit tehty pari iltatähtee maailmaan -90-luvun alkupuolella :D ja luulen et tää tän hetkinen tilanne tulee oleen sama :D

Tuntuu, että joka paikassa on nyt noi yt:t käynnissä :mad: .

Mulla on huonoja kokemuksia noista yt:eistä esikkoa odottaessa.

Tervetuloa kettuli!

Lume, toivottavasti asiat kääntyvät parhain päin eikä epäonni kasaudu samalla tavalla kuin aiemmin. Ajatus, että joutuisi luopumaan lemmikistä, on hirveä. Välillä olen miettinyt, kuinka pahalta tuntuisi luopua omista koirista, jos meille suotaisiin vauva, joka olisikin pahasti allerginen koiralle.

Larissa, nyt mäkeen ne epämääräiset tiputtelut! Hus pois!

Elaffy, niin ihana tasainen jumputus kuului ääniraidalta! Wau! Tolla sun doplerilla pystyy siis myös nauhoittamaan sydänääniä?

Oman navan pohdiskelua sitten: eilisiltaisen viestin jälkeen kävin sitten vessassa ja paperiin punaista. Makasin kaksi tuntia sängyn pohjalla, kun harmitti niin eikä huvittanut tehdä yhtään mitään ja kirosin vain tätiä, joka kiihdytti oikein etukäteen vieraisiin punaisella Ferrarilla. Kun sain itseni kasattua ja pääsin ylös sängyn pohjalta, niin siteessä pelkkää puhdasta valkkaria - ihan tähän hetkeen asti. Tänään siis kp 27/28 eikä edelleenkään pms-oireita...

Mitä tämä on naiset? Vittuileeko täti mulle ihan urakalla? Pelottelee, että tulee ja sit ei tulekaan ja toivo herää ja pahimmassa tapauksessa tulee sitten ihan ryminällä loppuviikosta. Aiemmin menkat alkaneet ryminällä, kun alkavat.

Vai olisiko eilinen punainen viiru paperissa sittenkin kiinnittymisvuoto, pohtii vauvakuumeisen aivot? Tai valemenkat. Ovulaatiota en testannut, joten periaatteessa olen voinut oireiden perusteella erehtyä sen ajankohdasta ja se olisi ollut vasta tuolla kp 19 tienoilla. Olisiko kohdun limakalvon kypsyminen raskautta varten voinut viedä normaalin kahden viikon sijaan vajaan kolme viikkoa, kun takana on kuitenkin kohdun tyhjennys imulla lokakuun 8. päivä ja ovulaatio siitä syystä viivästynyt.

Eipä kai auta kuin odotella... Testaamisen kanssa ajattelin kuitenkin odottaa viikonloppuun, että menkat ovat oikeasti myöhässä.

Kiitos gatusa ja Larissa ♡ :) tiedän ettei nää asiat sen suurempia ole mut kerkesin jo niin ilakoimaan tuosta työpaikasta että saan vakkari paikan. ja tuo kani on todella tärkeä ♡ vaikka pissii seinille :D ai nii ja ollaa pers auki ens viikon maanantaihin :D

gatusa; ihanaa että olette saaneet nukkua paremmin ja levätä :) on sitten voimia kun pienokaista alkaa maailma täällä kiinnostamaan :) ja onnea uuteen bisnekseen :) 10% on jo aika hyvin :)

Larissa: meillä on jo tavallaan rajattu et ei tule enää makkariin mut muute ei oikein pysty :/ antoivat sille kotiin nyt jotain avaavaa lääkettä ja antibiootit. Pitäisi varmaan alkaa tosiaan 2 kertaa viikossa siivoamaan jos auttaisi :) koskaan en ole ilmanpuhdistajiin perehtynyt sekin voisi olla oiva ratkaisu :)

joo toi työasia on kyllä aika syvältä. :/ olin staffpointin kautta siinä ja innostuin kun kuulin että saan vakipaikan.. no reisille meni :(

työllisyys tilanne on kyllä ihan kamala ainakin täällä meillä päin. Toivotaan että löydät Larissa hyvän työpaikan ja todellakin olen samaa mieltä että olisi hyvä aika jäädä äippälomalle :)

Mulla on nyt silv menossa kp21/27-31 ja dpo8 luult avasti ! Ja viime kierrossa oli närästys ja Alko ihan samaan aikaan ku nyt. outoa.

Starling ja muut ootte tosi ihania :) ja nyt kerron tohon koira juttuun liittyen.
mulla oli se bichon frise ja seurustelin 2 vuotta yhen miehen kanssa ja sillä tuli kamalat oireet siitä koirasta siis meinasi oikeasti tukehtua sänkyyn. sanoin ystäville että koiraa en enna pois. uusia miehiä löytyy mutta samaa koiraa en koskaan saa takaisin. Ja niin kävi :D tosin meidän suhde kuihtu melkein siinä koiran kasvun aikana.

Tällä kertaa tuo kani olisi pakko vain uhrata jos niikseen tulee :/ se on vaan ihana ku seuraa suihkuun ja ulko-ovelle tms :)

starling puhallan sulle plussaa sinne testiin viikonlopuksi ja silville ja Larissa ja ihan kaikille!!!! :)

Lume: Heinöätkin voi aiheuttaa sitä allergiaa :( Onko sulla muuten häkissä puruja? Mä käytin silloin mattoa häkissä ja vessalaatikossa oli puupellettejä. En tiedä onko matto parempi mut se ei ainakaan pöllyä niin paljoa.

On: Tänään vain kuvotusta mut vielä ei oo tullut mitään ylös asti. Viikonloppu oli pahoinvoinnin kannalta ihan kamala joten ehkä parempi näin. Tekis kyllä mieli avata doppleri pakkauksesta mut ehkä mä testaan vasta ekan ultran jälkeen. Väsymystä on, onneks lyhyempi koulupäivä ja pääsee päikkäreille. Tänään siis rv 7+2 :)

jep lume onha se hyvin ja vihdoin mies saa mahiksen tehä jotai muuta ku tuota työtä talvella, aikooha se jatkossaki välillä mennä tuonne vetee mut ei niin usein ettei tulis kipeeks. minä täällä kuitenki lääkitsen yrteillä ja hunajalla sekä sitruunalla ja valkosipulilla ku nuo sairastaa, lisänä tietty tuo poretablettina oleva parasetamoli+c-vitamiini joka on aika tehokas itseasiassa.

Takaisin