Raskaaksi 2014

minä asun kuules afrikassa pampero...mulla ollu täällä 2 keskeytynyttä eikä jälkitarkastusta kummastakaan... eikä muistakaan keskenmenoista. eka keskeytyny oli koituu mulla kohtaloks, vuosin meinaa kolmisen kuukautta rajusti ku kaavintaa ei tehty kunnolla (olin yliopistollises sairaalas äippäpolin ensiavus ja siellä ilman kivunlievityst suoritettii kaavinta ja viel useampaa otteesee peräkkäin). kolme spontaania ollu kans valitettavasti myös. kuten moni tuolta toisilta palstoilta tietää on tullu "hiukka" huudettua useampaa otteesee lääkäreille ku eivät ol kuunnellu mua.

on: eipä mitää erityistä täällä, odotellaan et miten edetää kunha ukko raahautus lääkärille kysyy miten ne tulokset tulkitaan, onko normit vai ei.
 
Taidan minäkin jo siirtyä osittain tänne. Jos en pahasti väärin muista seuraavan kierron pitäisi alkaa ihan alkuvuodesta. En kuitenkaan jaksa tarkistaa varsinkaan kun yritän olla tän kierron miettimättä ovista. Mut jos muistan oikein, on vielä mahdollisuus raskautua tänä vuonna, mut tiedon siitä saan vasta ensi vuoden puolella. Kovin suuria toiveita en tosin sen suhteen elättele, että tästäkään kierrosta mitään tulisi.
 
tervetuloa kerhoon vargynja sama fiilis täällä ja ukko ei ol käyny kysyys tulosten laatua viel. ens viikollaha se ovis ois kaiken järjen mukaa, varmaa katon ens viikolla sit testin avulla ku niitä löytyy kans et oonko oikeessa vai en. tosin nyt taas ukon käytös pisti miettimää asioita useamman kerran ja toiseksee haluisin et mahollinen vauva syntyis euroopassa ei täällä...ja mä tiiän et jos täs maassa synnyttää ni anoppi on puuttumas nimenantoo ja mä haluun lapselle mun sukunimen en ukon sukunimeä. anoppiha oli jo tuossa viime vuonna että hän toivois et jos tulis poika ni ois mohammed...ei kiitos, hyvä nimi mut niit on liikaa tässä suvussa, ukon veljenpoika, serkku eli ainaki 2 löytyy ellei enemmän. ja se sukunimi tulee olee sellai asia mistä voi tulla iso erimielisyys.
 
Samoilla fiiliksillä ollaan naiset! Mullakaan ei oo kauheita odotuksia tän kierron suhteen varsinkin kun oviksen hyödyntäminen voi olla hankalaa kun ollaan joulu sukulaisten nurkissa. Ellei sitten ovis olis taas joskus kp16 niinkun viime kierrossa oli. Yritetään nyt kumminkin pupuilla joka toinen päivä jos joskus sais sitä tulosta aikaan.

Kauheeta Gatusa, miten kaavinta voidaan tehdä ilman kivunlievitystä?!?! Sehän on ihan kidutusta, ei tollanen oo ihmisarvoista kohtelua. Afrikassa tosin taitaa olla aika paljon ongelmia tolla saralla. Mulla ommeltiin repeämät heti synnytyksen jälkeen leikkaussalissa ja jos en olis saanu kunnon mömmöjä niin oisin kyllä potkassu lääkäriä päähän.

Vargynja, tsemppiä sullekin! Taitaa turnausväsymys jo vaivata yhtä sun toista täällä...Mutta toivottavasti me kaikki plussataan pian!
 
Toivotaan Aamu :) alkaa tässä jo itse kullekin tulemaan epätoivoinen olo.
Eilen tuli onneks jo kutsu lapsettomuuspolille.helmikuussa vasta tosin..eli on tässä sit vielä yks kierto mahdollisuus plussata.tästä kierrosta en enää oikein usko..
 
saako liitya joukkoon vaikka ei varsinaisesti viel yriteta? Laakkeita, joiden aikana raskaus ei suotava, jaljella viela reipas kuukaus jonka jalkeen yritys voipi alkaa...

Ennestaan mulla on jo 4 lasta, 14v, 12v, 2v ja 10kk, kaksi molempia.

Toivon kaikille plussaa mahdollisimman nopeesti 2014 aikana.
 
Voi apua Gatusa, järkytyin tuosta kaavinnasta :O Kovia olet joutunut kokemaan, ihan liian kovia kokemuksia :sad001 Toivottavasti teidän onni kääntyy nyt! :)
 
tervetuloa darkmimosa tänne :)

aamu sellasta se tääl on, kuule eipä kotonakaa ol aina se kohtelu hirveemmi poikkeavaa joten tuskin yllättää.

pampero juu kyllähä se tuntu aikalailla ja kokemuksena hirvee mut sentää selvisin vaikka tuliki juurikin sen jälkee komplikaationa 3kk vuoto joka oli ku häränkurkku.
 
Heippa, mäkin taidan siirtyä tänne höpöttelemään. Saas nähdä milloin menkat alkaa kun eka kierto noilla lugeilla, viimeisen otan huomenna ja sit vaan odotellaan milloin vuoto alkaa. Mun pitäis käydä kp 3-5 labrassa kilppariarvoja varten, mutta pelkäämpä, että noi päivät sattuu just jouluksi. Pitäiskö sit mennä aikasemmin vai myöhemmin vai odotanko mahdollista seuraavaa kiertoa vasta..?
 
Kiva, kun meitä on täällä jo niin monta! :)

Gatusa: kauanko olet asunut Afrikassa ja miten sinne olet päätynyt (jos haluat kertoa)? Kuulostaa ikäviltä kokemukselta nuo sairaalakäynnit...

on: täällä kp 22/26-34 ja koko viikon on ollut kovin erikoisia (menkkamaisia) kipuja alavatsassa sekä tahmeaa vuotoa. (koska te halusitte kuulla :wink)
 
Voi pöh Gatusa kun ukkosi ei taas osaa käyttäytyä. :sad001 Toivottavasti saat sen ruotuun ja pääsette pian muuttamaan Eurooppaan. Ei kuulosta kovin kivalta jos oot aina vaan kotona eikä oo muuta seuraa kuin lapsesi ja miehesi ja miehen suku.

Toivottavasti Aamu saatte oviksen hyödynnettyä. Jospa vaikka se onni saisikin meillä alkunsa vielä tänä vuonna. (Joo, ihanku uskoisin siihen itseni kohdalla...) Joo, taitaa tosiaan olla taisteluväsymystä ilmassa. Ensi vuonna sitten uudella tarmolla kohti uusia pettymyksiä.

Pahoittelut tädistä musicbox. :sad001 Mut uusi vuosi ja uudet kujeet sitten. Ensi vuonna me kaikki plussataan.

Tervetuloa DarkMimosa, kyllä sinä tänne voit jo tulla odottelemaan yrityksen alkuun pääsyä. :>

S1N1, ehkä sun kannattaisi ottaa yhteyttä lääkäriin (tai ainakin jotain kautta hoitavaan tahoon) ja kysyä tosta et miten toimia kun labraan pitäis tulla just jouluna... Parastahan olisi ettei mitään labraa tarvittaisi ja täti jättäisi joulun kunniaksi rauhaan.

myy, siellähän taitaa olla piinaviikko menossa(?) Tsemppiä siihen, pidän peukut pystyssä että sittenkin saisit vielä tänä vuonna plussan.

on: Alan epäillä että mulla on joku krooninen yskä. Ollut jo vaikka kuinka ja kauan. Välillä se menee pois - melkein - ja alkaa sitten taas pahentua. Nyt se on taas pahempi ja muutenkin olo voisi olla parempi. Jippii jos tuun jouluksi kipeäksi. Ehkä se menisi kunnolla pois jos syksy menisi pois ja saataisiin talvi ja pakkasta ja olisi vähemmän pöpöjä liikenteessä. Ja totta kai nyt kun en jaksa edes yrittää metsästää ovista tulee ovismaista limaa niin ettei sitä voi olla huomaamatta. :D Enkä edes tiedä onko se nyt oikeesti ovis vai ei. Ja toisaalta en välitä onko se. Ootan vaan ens vuotta et pääsen soittamaan ja pyrkimään tutkimuksiin. Ja silti ihan hiljaa mielessäni toivon varovasti että ei tarvis soittaa sinne vaan ennemmin neuvolaan.
 
Vargynja: mulla helmikuussa edessä tutkimukset/hoidot..voidaan sit yhessä jännäillä jos säkin niihin "joudut" :D tai pääset.miten sen nyt ottaa..

kp 27/30. alaselkä on kuin tulessa..eli kait se täti sieltä sunnuntaina kurvaa :s saa sit joulun vietää siteitä vaihdelles :D
 
"Kiva" että on joku jonka kanssa jännäillä ja ihmetellä yhdessä. (kiva siis lainausmerkeissä koska ei ole kiva että sinäkin sellaisiin joudut/pääset eikä ole tärpännyt luomusti.) Toivotaan nyt vielä että ei kummankaan tarvitsisi niihin mennä, vaikka se aika epätodennäköseltä tuntuukin.
 
muutamia vuosia ollaa asustettu täällä nyt ja oikeest oon oppin arvostaa kaikkee mitä euroopassa oli. kaverit, perhe, vapaus liikkua, sai käydä ostoksilla ilman pelkoa siitä että joku ajaa yli koska peität itsesi, terveydenhuolto pelas paremmin vaikka joutuki lääkärien kans taistelee välil.

vargynja tuo yskä on niin tuttu juttu mulle, mulla iski se ku muutettii tänne. oliha mul suomessaki välillä yskää mut täällä se on jatkuvaa, välil helpompi välil pahenee. tänää muute meni hermot siinä määrin ukkoo ku oli et mitäs jos pupuiltas ni totesin sille et ethä sä saa ees lasta aikaseks vaikka kuinka pupuiltas. siis se on käyny monta päivää mun hermoille ja ollu niin itse täydellisyys omasta mielestää ni nyt sit laukasin tuommosen kommentin. ei tainnu kyl kuulla.

on: kp 11/32 eikä mitää ihmeempiä ovis lähestyy edellee ja mietin et viittiikö yrittää vai ei. saa nähä miten tässä menee.
 
Heipä hei naiset! Mä olen suunnitellut ensi vuodelle isoa elämäntapamuutosta. Mä olen niin kypsä tähän nykyiseen kroppaan! :smiley-angry017 Mä haluan pudottaa reilusti painoa. Nyt tuntuu että joka paikkaa kolottaa. Olis mukavampi olla jos olis kevyempi eikä tuo peilikuvakaan miellytä. Ensi vuoden alusta lähtee! Voihan olla että mun ylipainolla on vaikutusta siihen etten kovin nopeasti raskaudu tai sitten ei. Mutta haluaisin eliminoida tuon mahdollisuuden. Mä oon jääny sellaseen karkkikoukkuun että siitä on pakko päästä irti. Kunhan joulu on ohitettu niin sitten alkaa.

Kp12, ovis saattaa olla pikkuhiljaa lähestymässä. En oo testaillu vielä ja kovasti tässä mietinkin että pitäiskö olla testaamatta ollenkaan ja pupuilla vaan suunnilleen joka toinen päivä. Tuntuu että nuo tikut tuo vaan lisästressiä ja olis hyvä saada ajatuksia muuhunkin kun tähän vauvahommaan.

Toivottavasti nyt tärppäis luomusti toinen kun ensimmäinenkin tuli vaikka eihän se ole tae mistään. Täällä kun on niitäkin jotka menevät lapsettomuustutkimuksiin kuten Sissi ja Vargynja. Just noiden lapsettomuustutkimusten takia olisi hyvä pudottaa painoa kun se olisi kumminkin ongelma jos sinne asti joutuu.

Tervetuloa DarkMimosa! Toivottavasti täällä tulee juttua piisaamaan, uskoisin niin! :)
 
Tsemppiä Aamulle painonpudotukseen :) onhan se ihan fakta että ylipaino vaikuttaa hedelmällisyyteen..kuten myös alipaino, jonka kanssa ite kamppailin vuosia.nyt on vuoden verran ollut paino ihan normaali. ja herkut on myös mun pahe :wink

juu ei sitä ihan tän "projektin" alussa aatellu et jouduttais hoidot aloittaa..noh.on tässä vielä kaks kiertoa ennen sitä rumbaa :sad001
 
tsemppiä projektiin Aamu, itellä toiveis et pääsis salille treenaa mut mul on se et mä haluun treenata rauhas, en silai et ukko hengittää niskaa enkä niin et ukko määrää minne mennää kuten aiemmin oli ku piti treenata...
 
Täällä käynnistellään huomenna kierto kpllä 1/28 ja mähän aion saada osuman heti alkuvuoden akojen päivien oviksesta, nih!

Eli olen virallisesti tässä ketjussa mukana :D
 
Takaisin
Top