Raskaaksi 2014

hohhoijaa ei ollu lääkäriä eikä ees kätilöä terveyskeskukses. huomenna klo 11 pitää olla siel uudestaa ja tavata kätilö inshaAllah josko se laittas sit lauantaille lääkärin kans tapaamisen ku täällä lääkäri on vain kerran viikossa terveyskeskuksessa nykyään. inshaAllah se kätilö kattos tilannetta ja laittas et tapaaminen lauantaina lääkärin kans. sit lääkäri päättää ottaako vastaan mut pitää sit pyytää et lisätietona laittaa että mulla ollu 5 keskenmenoa peräkkäin eli ois asiaa kontrolloida paremmin.
 
Onnittelut taas kaikille haamuja saaneille, toivottavasti teillä viivat vahvistuu ja pysyy matkassa.
Tsempit muille kierron vaiheista riippumatta, koitetaas tyhjätä tää ketju kun vauhtiin jo päästiin!

Omia ajatuksia sen verran, että mä oon aika paljon pohtinut sitä kuinka paljon tähän kauan yrittämiseen on vaikuttanut se kun toisen raskauden jälkeen vaihdoin pillereitä. Ennen esikoista käytin melianea ja kakkosen jälkeen halusin kokeilla muita ja lääkäri antoi yasminellet.
Eka ja tokahan meillä sai alkanusa tosi helposti, ekasta kierrosta ehkäsyn jälkeen. Sillon en yhtään tarkkaillut kehoani vaan tjottailtiin ja yhtä "harvoin" kuin nytkin.
Nyt sitten tätä kolmatta on odoteltu 7kk joten kummasti alkaa miettimään voiko pillereillä olla osuutta asiaan. Vai onko tässä kuitenkin stressiä vai mikä kestää.. Elämäntavoissa ei ole muutoksia kuin terveempään suuntaan (mies lopetti tupakoinnin, minun laihtuminen ja ruokavalion muutos) Toki miehen töiden takia ajoitus ja toistot on ollu vaikeaa, joten toivottavasti syy olis niin yksinkertainen!
Ei tämä tietty mikään pitkä aika periaatteessa ole, mutta jotenkin kahden ekan helpon jälkeen ajattelin ettei kolmaskaan aivan tuhottoman kauan vie.
Olen jo ehtiny miettiä sitäkin, että meille suotiin vaan 2 lasta. Joista olen kyllä äärettömän kiitollinen, mutta kun toiveissa oli 3-4 lasta niin kyllähän meidän perhe vielä on pientä onnea vailla. Mieskin jo pohti, että näinkö ei saadakaan lisää lapsia..

Mutta onneksi meillä ei toisaalta ole kiire. Ollaan nuoria ja on kaksi alle 3v lasta jo jaloissa pyörimässä. Luotetaan vaan siihen, että pian tulis toinen tärppi, joka sinnittelisi kyydissä.
Mieskin on sen verran kiinnostuneempi, että kyselee mitä meidän pitäis tehdä, että parantuis mahdollisuudet. Joten jospa tämä tästä.:wink Ainkin mulla on jotenkin luottavainen fiilis, hyvä olo kaikesta huolimatta. (mikä oli edellisessä plussakierrossakin...)

Uskon kuitenkin, että kaikella on tarkoituksensa, vaikkei se nyt siltä tuntuisikaan.

Mutta niin, kp 3/30 ja täti alkaa häipyä ja toivottavasti häipyykin pidemmäksi aikaa. Samaa toivon teille kaikille muillekin!
 
tervetuloa jiivee ja plussatuulia kunhan kierukan saat pois :)

lissufin jep jep tää on oikeest niin uskomatonta. hyvä etten alkan raivoomaa siellä terveyskeskuksessa. no josko huomen sit saadaa asiat eteenpäin, kätilö ja muu henkilökunta onneks tietää tuol äippä puolellla mun taustan ja voinha mä muistuttaa ni enköhä mä saa sit vähä paremmat tarkkailut. kyllä mul on kuitenki luotto siihe että kaikki on hyvin ku on oireet tullu osin takasin ja pahempina viel kaikenlisäks.

dawwe nyt plussaamaa inshaAllah sitten tässä kierrossa :)
 
Heissulivei vaan kaikki! :)

Uusille tervetuloa joukkoon iloiseen!

lissufin: Tsemppiä piinailuun..toivon plussaa teille kun on sen aika :wink

Kiwibird: Mä toivotan sulle onnea tähän kiertoon ja plussapuhureita mukaan ^^ ja kiitos..näin kevään kunniaksi ajattelin vaihtaa kuvaa. Piristää kummasti :)

Dawwe: Kyllä teille se tärppi vielä tulee :) Olkaa onnellisia niistä kahdesta lahjasta mitkä olette jo saaneet ja edetkää positiivisin mielin eteenpäin.

Gatusa: On kyl kumma, kun pääsee edes sinne lääkäriin asti nii sit ei oo ees ketää paikalla ottamassa vastaan :/ Todella kurjaa. Ja vielä kun ottaa huomioon ton sun tilanteen niin...mrrr! Jaksamisia sinne uuteen lääkäriaikaan asti. Varmasti kaikki menee hyvin.

Blueroseteddy: Tuu heti kertoo mitä sulle tänää siellä lekurilla sanotaan. Uskon,että vuoto on ihan harmitonta. Paranteleppa selkäsi kuntoon. Tsemppiä!

Mustikka: Mulla ei menny iho miksikään kun lopetin pillerit ja ihmettelin sitä suuresti o_O Sisko sai kans kauhean aknen vaivakseen kun lopetti ne ja hänen riesanaan edelleen. Mulla on nyt vasta tässä parin viikon sisällä mennyt otsa ihan kauheeseen kuntoon ja naama on kuiva kokoajan...ei kiva.

Anteeksi jos unohdin jonkun!
Tasapuolisesti tsemppiä ovikseen ja r-testiin!!!


Omanapa: Sain soitettua varhaisultra ajan ja sain sen 6.5 ja sillo ois 6+4 jos kaikki menee niiku pitääkin :) neuvolassa oli mennyt ajanvaraus aika jo umpeen joten soittelen sinne huomenna. :) Aamulla sain pitkästä aikaa pari kuppia kahvia kurkusta alas ja on päivä selvästi käynnistynyt paremmin, mutta se sai aamulla mahan toimimaan vähän turhankin vilkkaasti :D Mut tänään syömisen jälkeen tuli ihan sairaan huono olo ja kahvitauolla join kaakaon joka meinas tulla ylös. Pelkkä ajatuskin siitä yököttää.. yäks. Nytkin etoo kaikki...just ku aattelin,että ihanaa ku ei oo mitään. Alavatsa on myös tullut kipeemmäksi päivän mittaan. Sormet ristissä,että selviin kotiin asti ökäämättä xD

Aurinkoista torstaita kaikille!!!
 
Teretulemast Jiiweeee Plussatuulia puhaltelen :smiley-bounce016

Iines:
Jee nyt sit vaan ootastelua ultraan onneks siihen ei oo pitkä aika :Heartred Tsemppiä


Pikainen omanapailu: Ohoh, posti toi ajan naistentautien polille 26.5 (eihän siihen mennytkään kun se 1,5kk :notworthy). Jos nyt ei tärppi sitten käyny josta kyllä uskon todella paljon että näin on käynyt. Rinnat tuntuu uskomattoman raskailta (näin ei mulla ole ikinä tässä vaiheessa kiertoa) ja sit valkkari on muuttunu tänään "kermamaisemmaksi" öö wat :confused005???. Mutta jos se sitten niin on että tärppi ei tullut niin koitan saada jos niillä olis peruutusaikoja oviksen aikoihin.
 
Muokattu viimeksi:
iines sellasta se on täällä. no mulla on kuitenki sellai tunne et inshaAllah tämä tulee ulos vasta joulukuussa ellei LA muutu jopa lähemmäs kuukaudella. neuvolassa ku ne laskee aina sen 28pvä kierron mukaan ni mulla ois la 9.12 eli oisin rv 7+2 tällä hetkellä mikä kyllä sopii mulle enemmän ku hyvin. se selittäs mun yhtäkkiä takastulleet voimakkaat oireetki. vessas ravataa taas entistä enemmä, etoo ja hajut muuttun kyl sellasiks ettei pahemmast väliä välil, rinnat raskat ja kipeet etenki nännit, nälkä iha järkyttävä kuten on myös se 24/7 väsymyskin. huimaus on tullu kans tutuksi jos seisoo paikallaa esim laittaa ruokaa tai sit nousee nopeesti ylös.

lissufin katos ne laitto sen lähetteen sit kuitenki...wuhuu!!! eihä siin tosiaa menny ku se 1,5kk tosiaa sulla että sait sen. no inshaAllah nyt ois tärpi käyny, ainaki kuulostaa lupaavalta ja osin tutulta. sit voisvat vaikka ottaa sut sinne tsekkauksee vaikka oisitki raskaana ni kattovat et kaikki kunnos :)
 
Gatusa: Voi itku miten huonoa tuuria teillä on nyt ollut ton lääkärihomman kanssa :sad001 Jospa se homma nyt rupeaisi huomenna etenemään ja pääsisit lähipäivinä ultraan!

Täällä kp5 ja menkat vihdoin finito! :wink Tiistaina sitten alan tikuttelemaan ovista (kp10) kun viime kierrossa ovis+ kp13-14. Saa nähdä mennäänkö nyt samalla kaavalla, toivottavasti ei ainakaan kierto pitene!!

Tilasin Mammaks.fi noita liuskamallisia ovis ja herkkiä r-testejä, onko teillä niistä kokemusta? Mä luulin että ne on samoja joita käytin esikonkin aikaan, mutta olivatkin ihan jotain uudenlaisia. Tais merkki olla joku wondfo tms..
 
jep jep marinamelina huonoa tuuria mut onneks miehellä huomen ja lauantaina vapaata ni vie mut sinne inshaAllah. toivottavast saat tässä kierrossa plussan molempii testeihin :) mun tekis mieli ottaa käyttöö tuo neuvolan käytäntö mun LA:n kohalla ku ne laskee 28 mukaa ku mulla ei ol varmuutta kierron pituudesta eikä oviksen ajankohdasta (ja tietty mulla LA aikaistus iha kiitettäväst sinne 9.12 eli oisin rv 7+2) olen minäki tapaus.
inshaAllah saat tässä kierros plussan :)
 
no tulepma tännekin kertomaan...9+0 ja sydän sykkii..oli ihan pullapojan näköinen xD jos tiedätte mitä tarkoitan :D
 

Liitteet

  • pullapoika xD.jpg
    pullapoika xD.jpg
    106.3 KB · Katsottu: 109
Bluerose; Onnea Hirmusti, ihanaa että kaikki on hyvin :Heartbigred

Gatusa; kyllä on huonoa tuuria :mad: mulla ois menny hermo ihan totaalisesti, vaikka mitäpä se ois auttanut. No, huomenna sitten pääset ja saat varmuuden koska on LA. Jos se oliskin jo joulukuun alussa! Saatko myös ultran huomenna?

On; Väestöliitton varasin ajan ens maanantaille ultraan jossa varmistetaan että kohtu on puhdas ja kaikki ok.Uskon että on kun vuoto ollut niin runsasta. Jos tämä kroppa ei nyt menis sekaisin ja ovuloisin normaalisti niin siellähän vois johto folliikkeli näkyä. Viimeksi näky kp 7, 11 mm. Se ultra päivä on kp 8. Olisin mielellään toivonut sen vähän myöhemmäksi, vaikka kp 10 mutta oli niin varattuja ajat. Ja haluan samalle lääkärille jonka luona ollaan tähänkin saakka käyty. Monen mielestä varmaa typerää ja turhaa mennä varmistamaan tämmösessä tilanteessa asiaa. Mun luonne vaan vaatii sen, muuten se ainakin jossain määrin vaivais mieltä enkä halua mitään ylimääräistä stressiä.

Samalla saan mehdollisuuden puhua lääkärin kanssa kun mua mietutyttää et on mulla se Luteraali (?) onkohan oikea nimitys, riittävän pitkä. Kun mulla ollut kierrot nyt vaan sen 25 pv ja ovulaatio ollut yleensä kp 12. Haluan tuonkin samalla kysästä. Osaako joku kertoo noista asioista, otan mielellään tietoa vastaan :)
 
Myyh: Jos ne ns. normimenkat olis se kp28 ja 14pvä pvä olis ovis nii nii siin jää luteliaalivaihe jäis 14päiväiseksi sulla sulla ovis kp12 nii luteliaalivaihe olis se 13pvää. Nii se on varmaan ihan riittävä. Nyt mä käytin mun matematiikkaa :D En niinkää tietotaitoa. Mut luulisin et ku ovulaatiokin tapahtuu aikasessa nii kyl sulla on tarpeeks päiviä siinä. Luulisin näin
 
Bluerosetddylle onnea kovasti!

Myyh Jostain muistelen lukeneeni että 10-16pvä luteaalivaihe on normaali.

Gatusan ultrauutisia mä odotan niin kovasti, että ärsyttää ihan ku joudutaan me muutki vielä jännäämään!
 
oi ihana pikkunen blueroseteddy mashaAllah :)

myyh eka kätilölle joka sit kirjottaa konsultaatiopyynnön lääkärille joka päättää ottaako vastaan vai ei ja sit se ultraa mahollisesti. eli meno on vähä niin ku neuvolassa suomessa eka hoitajalle ja sen jälkee lääkärille. mulle yritetää vaa samantien kaikki noi peräkanaa eli pe kätilö, la lääkäri inshaAllah. huomen pyydän et kokeilee jos onnistuu kokeilla dopplerilla sydänääniä kuunnella ja josko se tarkastais vähä tota mun tilannetta et onko minkä kokonen kohtu. pitääki sit muistaa ottaa toi mun veriryhmä paperi mukaa ja esikon neuvolakortti vaikka ja pyytää lääkärilt sit et kattoo onko edellee tuo strepto b kiusana vai ei, esikon synnytykses oli antibioottitippa ni en halua nyttekää riskeerata mitää.
 
Gatusa: Niin raivostuttavaa...toivottavasti huomenna menee kaikki nappiin.. :)
Blueroseteddy: Ihana masu asukki :Heartpink
Myyh: Hyvä että pääset tarkistamaan,siinä rauhoittuu mieli,kun saa varmistuksen.
Dawwe: Tätille pakkaus apua ja matkalle pois pitkäksi aikaa.. :rolleyes:
Iines86: Pussia matkalle mukaan :grin
 
Hmm... Viikonloppuna tiristän uuden testin...Yritän ajatella negatiivisesti/realistisesti,jos täti tulee niin tiedän ainakin et jotain kehossani tapahtuu.Lämpö edelleen koholla :)
 
Takaisin
Top