Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
late-: Kiva kuulla sinunkin kuulumisia! :) Kylläpä sä oletkin ehtinyt jo pitkälle, 9 viikkoa. Hui, miten nopeasti aika meneekään. :)

chipmunk: No voi höh. Toivotaan, että täti ei kuitenkaan tulisikaan!

ella84: välkommen tillbaka. :) Minä ainakin muistan sut tuolta raskaaksi 2012 -puolelta. Täällä siis edelleen minäkin, valitettavasti..

OmenaPossu: Kylläpä jännäksi menee siellä. Äläpä nyt sitten huomenna unohda testata, ja tule heti ilmoittamaan kuinka kävi. :)

Ninnuriini: Tervetuloa tänne kuumeilemaan. :) Ja pahoittelut keskenmenosta. :( toivottavasti teillä tärppää pian uudelleen.

piia84: Toivotaan että tuo lämmön "nousu" ennakoisi nyt hyvää. "nousulla" tarkoitaan siis sitä, että minä olisin jo tuosta varmasti ihan horkassa peiton alla, mulla normaalilämpö 36,7-36,8. :D

Nonna-: Mä oon kans ihan pettyny digeihin. Kahdesti oon tehnyt ja ihan kait ne on toimineet, koska ne on näyttänyt aina vaan "ei raskaana", mutta juuri siksi inhoankin niitä. :) Toivottavasti saat muutaman päivän sisällä plussan johonki toiseen testiin. :D

_mirelyn_: Voi ei. :( Pahoittelut tädistä. Plussatuulia uuteen kiertoon! <3

kukka^^: Toivottavasti siellä "kuumeilutauko" on tuottanut tulosta. Tulehan sitten kertomaan kun maltat testailla :)

Täällä menossa jo kp14. Mä olen nyt kans viritellyt sellaista "pissapäiväkirjaa", kuka täällä nyt sellaista pitikään.. :D nyt on ainakin ollut vielä tooooosi haaleeta viivaa, joten vielä ei tietoa oviksesta. Vaikka ei se aiempien kiertojen perusteella olekaan odotettavissa kuin ehkä viikon päästä. Mutta kun pitää jotain tekemistä olla. :) Vielä ensi viikko töitä ja sitten LOMA. <3 Jaksaa, jaksaa..

Mutta nyt, HYVÄÄ JUHANNUSTA KAIKILLE IHANILLE NAISILLE!! <3

Tyttötiikeri kun eka herätys on kasilta ja itte on nukahtanu vasta viiden jälkeen, niin sillä maidonhaku vessareissulla ei ensimmäisenä tullu mieleen pissata mukiin :D

ON: kp32/31 ja sama meno jatkuu kun ylempänäkin :)

Omenapossu ja Piia84(köhän se oli) .. Lämmöistä! Mulla kans 34.8-35.2 ollu aina normilämpö (vahva oire kilpirauhasen vajaatoiminnasta!).. Nyt sitten raskauden (hihi..pakko kai se on jo uskoa!!) alettua, on noussu lämmöt 36.8!!!! Älyttömästi palelee jos ei oo peittoa päällä ja mies kiroaa kun ei voi vieressä nukkua ku varpaat ja sormet ku napajäätiköllä olis ja muuten jos muhun koskee niin sihahtaa ku kiehuu.. :D

siis herra mun jee kun ihmistä voi näin rumasti sanottuna kusettaa!! vähän päälle kaks tuntia edellisestä vessareissusta ja tuntuu et rakko halkee vaikka oon juonu korkeintaan pari lasillista limua, yhtään ei väsytä, et nukkuun pääsis ettei tarttis kärvistellä, nooh ainakin muistan testata ;)

mun tuli viel sellate mieleen, että.. JOS (iso jos) se testi näyttäski positiivista, niin täytyyks käydä tk:ssa antaan labrassa näyte ennen ku voi varata neuvola ajan?

meil oli täst kaverin kans puhetta ja niillä ei ainakaan tarvi, ja en oo varma meiän neuvolan käytännöstä..

sisältää ällöjuttuja!!

eli testi näytti negaa (oli jo aivan pakko päästä vessaan, niin pakko oli testikin tehä), tosin pissa oli tosi tosi vaaleenkeltasta, et oisko se voinu vaikuttaa asiaan? (yleensähän se on suht tummaa monen tunnin panttaamisen jälkeen) kun olihan mulla tossa 5h taukoa.. ja jälleen se kontrolliviiva näytti omituiselta o.O mut kai niissä testeissä sitte vaan on nii paljo eroo..
ehkä mun on pakko viel testaa uusiks ens viikolla jos ei tätiä näy, tai pyytää suoraan lähete labraan..

Omenapossu: pahoittelut negasta. :( en osaa sanoa tuosta pissan väristä, mutta yleensähän niissä testeissä lukee että jos vähintään 4h on pissaamatta, niin näyttää luotettavimmin. Ihmeellisiä kyllä nuo kontrolliviivojen oikuttelutkin, onko ne olleet samoja testejä kummallakin kerralla? :o

OmenaPossu voihan se olla liian aikaista vielä...

Hei kaikki: Ajattelin nyt kysyä vähän aiheen ohi mut kuitenkin siihen liittyen, että miten ootte puhunut lapsihaaveista ympärillä oleville? Minä nyt en erikseen asiaa oo kuuluttanut, ystäville kyllä sanonut että yritetään, mutta en ole toiveita piilotellutkaan. Nyt on pari kertaa käynyt niin että kun on tullut lasten tekemisestä puhetta niin minua on jo onniteltu jonkun vähän kai monitulkintaisesti ymmärrettävän viestin takia facebookissa, vaikka tietenkään minulla ei oo ollut tarkoituksena vihjata olevani raskaana ja oon lähinnä nolostunu ku oon ymmärtänyt, että joku on nyt käsittänyt asian niin...

Onko lapsitoiveet tosiaan sellaisia että niistä ei parane sanoa ääneen mitään ennen kuin on kuudennella kuulla raskaana ni sit voi vähän vihjata ja toivoa että ihmiset siitä vihjailukommentista tajuaa?

Elmiina, mulla kaverit tuntuu heti odottavan että oon raskaana kun jotain päivitän facebookiin, vaikken tosiaan oo mitään SANALLAKAAN kellekkään maininnut, että toiveissa edes olisi... nyt on siskoille tulossa vauvoja niin kai ne ajattelee ettei kahta ilman kolmatta jne.

Ja tosiaan, juurikaan sen takia en ole kellekkään lapsitoiveista maininnut, kun en yksinkertaisesti jaksa olla selittämässä jokaikistä päivitystä että ei, en ole edelleenkän paksuna :D Ja tiedän että jos olisin kertonut ihmisille lapsihaaveista niin se syö todella paljon olla vastailemassa kerran kuussa jokaiselle: ei, vieläkään ei lasta näy. En jaksa kuunnella yhtään niitä lohduttavia sanoja ja lauseita,mitä jokapuolelta myös satelisi aina kun nega tulee testiin. Meillä on on kaverit ja suku niin uteliaita että kysymyksiltä ei vältyttäisi kuitenkaan.... ja nyt kun tosiaan on sen puolivuotta yritetty niin itse olen kiitollinen etten ole asiasta puhunut, ois hermo menny jo MONTA kertaa... Joku toinen meistä toki voi tuntea asian aivan päinvastoin :) Välillä toki tuntuu, että vois ihmisille huutaa että voi kun tietäsittekkin että on tässä jo tämän aikaa yritetty ilman tulosta kun vihjailevat että eikö meidänki ois jo aika! (mutta sitten taas järki voittaa)

Täällä on ihan normilämmöt olleet taas, että eipä se varmaan oo tässäkään kierrossa tärpännyt.... no, sitte saa taas palautua enemmän oman kehonsa kanssa tekemisiin (tietenkään raskaus ei sille olisi mikään este!) ja saada pari kiloa pois.... Tänne muutto ja kaikki on saanu muutaman lisäkilon aikaiseksi ja nyt en kyllä ole yhtään sinut oman vartaloni kanssa....

Liinu, vai että vajaatoiminnasta? pitääpä ottaa puhelin kauniiseen käteen ja soittaa työterveyteen että ottaisivat verikokeet...

2009 on viimeksi otettu, eikä silloin ollut mitään... mutta onhantuosta jo aikaa! :D

Late- kyllähän täällä keskustelu aina rullaa vauhdilla eteenpäin. :) Välillä huomaan itsekin, että monta sivua olen jäljessä kun harvemmin tulee käytyä. Kohtahan sinulla se neuvolakin häämöttää. Onnea odotukselle. :)

Tyttötiikeri uskon kyllä, että ihan oikeasti nega oli. :sad001 Saattaa olla, että ei tarvitse edes huomenna testailla. :sad001 No mutta Juhannus on tulossa, joten ei muuta kuin innolla uuteen kiertoon. Onnea odotukselle sinullekin. :)

Jippiina minähän sitä "pissapäiväkirjaa" pidän. :laughing002 Itsekin kokeilin näin loppukierrossa yhden ovistikun dipata. Ei siihen tullut kuin ihan haalea viiva. Juuri ja juuri erotti.

Liinu2013 minullakin on ihan normaalistikin ilman raskausta sormet ja varpaat jääkalikat ja sitten muu vartalo kuuma. Maha on varsinkin sellainen paistinpannu. :laughing002 Miekkonen onkin kiusannut, että saisi paistettua kananmunia ja pekonia massun päällä niin kuin siinä Hot Shots-elokuvassa. :laughing002

OmenaPossu pahoittelut negasta. :sad001 Kannattaa varmasti kokeilla testata myöhemmin jos menkat loistaa poissaolollaan.

Elmiina ei olla puhuttu ympärille oleville yhtään mitään lapsihaaveista. Ei edes niille läheisimmille eli ihan kahdestaan ollaan tämän tiedon kanssa. En edes yhtäkkiä tiedä miksi ei olla kenellekään sanottu. Ehkä se tuntuu vain meidän kahden omalta jutulta ainakin tämä yrittämisjakso. Sitten kun sattuu raskautumaan, niin odotan varmaan sinne varmoille viikoille ennen kuin puhun asiasta ja sittenkin niille tosi lähimmille ensin. Tämä on niin pieni paikka, että ei varmasti mene kauan kuin kaikki tietää kun on yhdelle asiasta maininnut. Tiedän, että kaikki olettaa/odottaa meidän kohta lisääntyvän, kun kerran ollaan näin kauan toisiamme jo katsottu ja yhteistä kotiakin värkätään. :) Ei yhtäkään juhlaa tai tapahtumaa ole(jo useamman vuoden ajan) ettei joku ala kyselemään vauva-asioista "no jokos kohta teillekin saadaan perheenlisäystä" jne. Hymyilemme vaan tyhminä ja annamme ymmärtää, että asia ei ole nyt ajankohtainen. Kaikkihan me ollaan erilaisia. Kyllä sitä saa puhua toiveistaan avoimestikin jos vain haluaa. Niin kuin Piia84 tuossa mainitsi, niin välillä tulee siinä kysymysten ja vihjailujen keskellä sellainen tunne, että paukautan tiedon että "Kyllähän tässä ollaan jo useampi kuukausi sitä vauvaa yritetty tehdä, kiitos kysymästä!". Onneksi se tunne menee hetkessä ohi ja pidän suuni kiinni. :)

Omaa: Nyt kp 28/27-28 menossa ja aamulla oli se tuttu tuhru ilmestynyt suojaan. Eillen illalla myös alaselkää jomotti ja nivusia kolotti menkkamaisesti, joten siksi sen siteenkin sinne housuihin lykkäsin ennen nukkumaanmenoa. Nyt vain odotellessa milloin se kunnon vuoto alkaa. Minulla tosiaan on kahdessa edellisessä kierrossa alkanut menkat kahden päivän tuhruilulla ensin, joten alkaakohan vuoto vasta perjantain jälkeen kunnolla. Toisaalta nytkin kirjoittaessa alaselkä juilii, että olettavampaa on että vuoto alkaa ennemmin. Mutta eipä huolta. Nyt saa Juhannuksena valkkaripullo suhahtaa ja aloitan sen jälkeen innolla uuden kierron. :) HYVÄÄ JUHANNUSTA 2013 KAIKILLE IHANAISILLE!!!! <3 :smiley-angelic003

ON täältäkin: Täti pakkasi kimpsunsa eilen ja eilen alkoi myös pistokset vähän suuremmalla annostuksella kuin ed. kierrossa. Gyne sanoi, että jos sinne saisi vaikka pari kasvamaan kunnolla :O Meinasin heittää, että kiitos, mutta otettais mieluusti vain yksi kerrallaan. :D Ei vaines, jos sattuisikin tuplat tulemaan (mikä näissä hedelmöityshoidoissa on aika yleistä), niin molemmat ovat kovasti tervetulleita. :) Olisihan sekin kokemus sitten. Joten odotellaan. Ensi keskiviikkona seur. kerran gynelle tarkastukseen, että onko pistokset alkaneet tehoamaan kunnolla.

OIKEIN IHANAA JA AURINKOISTA JUHANNUSTA KAIKILLE ODOTTAJILLE; PIINAAJILLE JA MUILLE! NAUTTIKAA JA RAKASTAKAA TOISIANNE! KATSOTAAN SITTEN ENSI MAALISKUUSSA, KUINKA MONI SAA "JUHANNUSVAUVAN"! :D

Pahoittelen mauttomuutta:

Kaikille hyvää jussia!
Tää akka aikoo mökillä paljon nussia,
kauniisti siis sanottuna lempiä.
Toivottovasti ukko ei ala empiä.
Nyt ei saa mies olla pihtarikovis,
sillä tällä ladylla on jussina ovis.

Sorry, oli pakko!!! :laughing025

Kolmassittenkin<3 ihanaa kun runosuoni noin sykkii sinulla. :) Hieno runo! Hauskaa juhannusta sinne mökille. :happy112

Pieni pikainen päivitys tilanteeseen: menkat alkoivat hetki sitten kunnon alaselkäjuilintojen kera eli uusi kierto alkakoon. Aikaisemmassa viestissä sanottu valkkaripullo siis aukenee varmasti ja tarkoitan valkkaripullolla siis valkoviinipulloa enkä sitä toista nestettä. :laughing014 No niin nyt jussin viettoon! :)

Elmiina: Lapsihaaveista ei juurikaan olla puhuttu ns. ulkopuolisille, koska ei jaksa olla päivittelemässä niitä kuulumisia ihan niin kuin piia84 kertoi . Ne jotka tiesivät edellisestä raskaudestani tietävät, että vauvahaave elää edelleenkin. Työkavereille ja muillekin uteliaille lapsista kyseleville vastaan että kaikki tapahtuu ajallaan. Minusta muutenkin tuntuu ikäville nuo utelut. Enkä mielestäni vastauksellani kiellä tai myönnä mitään :)

Kolmassittenkin <3: Aivan mahtama runo :laughing005

Chipmunk86: Pahoittelut tädistä. Nautihan valkkarista täysin siemailuin.

ON: Itselläni ei ole tällä hetkellä tarkkaa tietoa kierron pituudesta, mutta 28-35 välillä tuo taitaa olla. En tiedä pitäiskö se laskea siitä milloin tiputtelu vai kunnon vuoto alkoi. Ovulaation ajankohdalla ei sinänsä väliä ole, koska meillä heilutellaan niitä peittoja sen verran usein. Olin niin foorumin lumoissa, että ruokani paloi lähes kokonaan uunissa :smiley-ashamed008

Oikein hyvää juhannusta kaikille!

Piia84: googlaappas hieman aiheesta. Harvoin edes löydetään verikokein mitä tk:ssa otettiin! Mulla tutkittu tk:ssa vähän väliä 2002-2013 ja vasta nyt myönsivät että suurella todennäköisyydellä vajaatoiminnasta kärsinyt oon koko ajan, vaikka verikokeet onkin ok.

Täällä eilen juili alaselästä ehkä 2min - jos sitäkään.. Mutta ehdin mennä lattialle makaan ja mies paino alaselästä (ainoa helpotus) .. Sen jälkeen ei mitään kipuja.. Nyt sitte jälleen ramppaan vessassa pyyhkäsemässä josko verta tulee, mutta ei oo näkynyt. Edellisistä raskauksista kun on 12 ja 10v niin ei muista oliko normaaleita tuntemuksia! :/ rv5+1 tänään. Mies kyllä meinas että hän lähetti sellasen terminaattorin sinne että ei hevillä lähe pois ;)

Mutta jos on paljon tosiaan alkuraskauden keskenmenoja, lapsettomuutta, peruslämpö alle 36c ja painonnousua / ei onnistu dieteissä, niin kannattaa tuosta kilppareista lukea tarkemmin! Ainakin sellasessa lehdessä kuin Magneetti, oli muutama kk sitten paljon aiheesta kilpirauhasen vajaatoiminnan eri muodot (3kpl!!) joista lääketiede tunnistaa yhden. Toinen vaatii useampia verikokeita ja vertailua, jota tk ei suostu kalliuden vuoksi yleensä tekemään, mutta yksityisellä ymmärtävät paremmin!!!

omaa napaa:
kp33/31, kumma kyllä mua ei yhtään ees harmita se nega :O ja edelleenkään ei mitään valtaisia oloja oo ollu, ehkä pientä selkä ja maha juilintaa, mut ei kyll yhtään menkkamaisia ;) ja tietääks joku et koska viimestään oviksen jälkeen pitäis ne menkat alkaa? kun mulla satavarmasti oli sillon kp17 se ovis (tai siinä lähettyvillä), kun se liuska reagoin niin voimakkaasti :O että vieläköös tässä on toivoa? ja en mä luovuttaa aio ennen ku ne valutukset alkaa, mutta kunhan mietein :)

Ei ole nyt muutamaan päivään oikein jaksanut, ehtinyt ja inspannut kirjoitella. Kaikki viestit olen kuitenkin lukenut.

En jaksa tarkistaa enkä muista nimimerkkiä, mutta joku oli joutunut palaamaan tänne odottajista. :( Pahoittelut ja paljon voimia sinne.

Pahoittelut myös kaikille negan tai tädin saaneille.

Chipmunk taisi hämmästellä tuota testiäni. Luulenpa että vika on enemmän tekijässä kuin testissä. :D Oon vaan tulkinnu väärin ja möhliny jotenkin lauantain testin. Mut luulen kyllä että ovis oli sunnuntaina.

Ja elmiina kyseli ympäristölle kertomisesta. Mä oon kertonu muutamalle lähimmälle ystävälle. Ja äiti sai tietää vahingossa (kun näki keskenmenon jälkeen verikoejäljen enkä osannu kertoa muutaku totuuden). Muille en ole halunnut kertoa. Jotenkin tuntuu siltä, että en halua ihan kaikkien tietävän. Onnekseni kukaan ei ole ruvennut kyselemään kerran kuussa. Äiti ja yksi ystävä joskus. Tosin se ystävä on simmonen et selitän/valitan sille välillä muutenkin näitä juttuja et en pistä pahakseni jos se kysyy välillä, kun ei kuitenkaan kysele sillai "jokojoko" kuukauden välein. :>

Hyvää juhannusta ja plussatuulia kaikille!

Liinu2013: Mä epäilen, että mulla olis kilpparin vajaatoiminta... Oon menossa maanantaina verikokeisiin.. Pikkuhiljaa elämääni hiipinyt seuraavat oireet, jotka viittais vajaatoimintaan: JATKUVA VÄSYMYS(ei auta edes 12h unet+päikkärit), painoa tulee järkkyhelposti, maku- ja hajuaistin heikkeneminen, muistin heikentyminen, kuulon heikentyminen, hiustenlähtö, kuiva iho, silmien kuivuminen, silmien vetistely, mielialanvaihtelut, sanojen ja ajatusten karkaaminen, kynnet lohkeilee, äänen käheys, alhainen kehon lämpötila(34,5-35,9), kuumeinen olo jo pienistä ruuminlämpötilan nousuista, paniikkikohtaukset, hengitysvaikeudet, yms. :O

Kolmassitteki: jos verikokeet ei anna viitearvojen puolesta syytä lääkitykseen, niin usein nykyään (jos potilas itse asiasta osaa avata suunsa) otetaan lääkitys kokeille. Se kun ei vaikuta mitenkään mihinkään jos ei ole syytä lääkitykseen. Mutta jos on syytä niin lähtee oireet helpottaan. Eli kannattaa tutkia kunnolla aiheena kilpirauhasen vajaatoiminta, ennen lääkäriin menoa!

Takaisin