Raskaaksi 2013

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja memmu80
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tuulia en osaa sanoa tuohon mitään ku ite esikoisen aikaan käytin cetiriziniä, lääkärin määräyksestä vaihtu lääke ku allergia sen verra paha ja sen hetkinen lääke joka oli jokin muu en muista nimeä ei sopinu raskaana olevalle. ei pitäs vissii vaikuttaa raskautumiseen.

anell alkoiko menkat kunnolla? jos tiputtelu oli vain tuon kerran ni testaapa uudestaan jossai vaihees. :)

kiitos jippiina onnitteluista mä maltan tuskin odottaa et pääsen torstaina siivoomaa kodin ja sit aletaa siirtää hiljallee tavaroi sinne <3

on: ei minkään sorttisia ovis tuntemuksia ole havaittavissa ja fertilityfriend oleti oviksen olevan tänää tai viimeistää huomen. oviskivut oli kyl tosiaa aikalailla tiputtelun loppumisen jälkee ja silloha peitto heiluikin ku oli niin ovist muistuttavii tuntemuksia, sen jälkee olluki lähinnä lämmöt korkeammalla ku yleensä. huomen vika päivä lääkkeit saa nähä alkaako menkat. aika tuntuu matelevan mä haluun tietää saanko mä normi menkat vai tekikö lääke klassiset eli toi tärpin. ei pitäs vissii oottaa et tärppäis mut ei ol pms oireit ja millo mitäki asiasta alan parkumaa ja aina pitää keksiä tekosyy miks vedet silmis, yleensä pistän haukottelun piikkii tai hiekkaa silmäs mikäli käyny ajelemas vespalla.

tosin eile mies sohas ampiaispesää niin tyylikkääst et syystäki aloin itkee. se kysy oonko mä nainen vai mies ku ei saada lasta. aloin parkuu heti. mies oli päässy unohtaa et mullaha on ne 4 keskenmenoa vaa takana. ei siin mitää mut mein esikoinen ymmärtää englantia ja oli hänen vieres ku lauko tuon kommentin mulle.

Tuulia jopas teillä on ikäeroa mutta jos se ei teitä haittaa niin kaikki on hyvin :) tsemppiä yritykseen!

Elmiina toivotaan, että saisit soittaa terkkarille plussan takia :)

Tyttötiikeri joskus se ajatus vain virtaa oikein tuolla pääkopassa ja on hyvä silloin antaa sen virrata vaikka näin kirjoittamalla :) ei muuta kuin ovista hyödyntämään sitten!

Jippiina kerro heti kun olet testannut!!

Anell Hyvä, että et lannistu jos ne menkat sieltä ovat alkaneet kunnolla...:)

Haave Tervetuloa ! :)

OmaNapa Tää ei voi vaan olla totta, miks just nyt!? Mies joutuu töiden takia tekemään taas alkukesän reissuhommia..ja lähtee reissuun ens viikolla..on yleensä pois ma-pe ja viikonloput kotona...no arvakkaa vaan onko mun ovis ens viikolla!!!!! :sad001 :fucyc Eihän tässä elämässä oo mihinkään kiire,mutta silti..mä tilasin ovistikut jotka tuli tänään jajaja...Mä oon muutenkin aina haaveillu talvivauvasta..tätä menoa se syntyy keväällä jos sillonkaa.. toisaalta ei sillä oikeesti oo väliä koska se syntyy jos vain joskus raskaudun mutta nyt vaan vatuttaa..

Haave Tervetuloa :)
Gatusa Tosi tyli kommentti mieheltäs! Mä olisin ainakin vetänyt sellaset kilarit ettei tosikaan o.O

ON: Eilen illalla oli alavatsa niin kovana ja särki oikeelle. En nyt tiä mitä se taas oli. Voihan olla että se oli oviskin mut ei ovis mulla yleensä juurikaan oireile. Eilen ei tullu kuitenkaan peittoja heiluteltua, toissa päivänä kyllä ja tänään pitää myös. Nooh tuskin sitä joka päivä tarttee sänkypedoksi ryhtyä jos väsyttää :D

nonna kyl mun mies sai huomata että meni möläyttää jotai tyhmää ku joutu toteamaa ettei peitot heilu ku emäntä äkänen.

on: täs korjailin fertilityfriendiä ku mullaha ei ole ollu oikeit menkkoi aikoihin, ainoastaa sitä outoa tiputtelua mitä lääkärit ei ees menkoiks luettele, maaliskuus oli viimeks normi menkat. saa nähä ootan et menkat alkas et näkis kierron pituuden. en tajuu miks tässäki kierros toive tärpistä väkisin nostaa päätään vaikka yritän tolkuttaa et menkat sielt alkaa toivottavast 3-4 päivän pääst ku nyt 9 päivä lääkekuuria ja huomen on viimisten progesteronien otto.

shapa mun mies on temperamenttinen ja ite oon kans, esikoisen takia säilytän malttini parhaani mukaan. en haluu et hän joutuu keskelle aikuisten riitoja. normist mä oisinki saattan vetää raivarit mut en haluu ongelmia, pikku kulta ku näki että äiti itkee ni tuli halaamaa minuu heti. mies totes "sori pääs unohtuu et sähä ne keskenmenot kärsit." no toivottavast eilinen kylmyys ja selibaatti opetti et pitää miettii, lisäks mä en ol arabi eli mä en hyväksy et mulle puhutaa miten huvittaa.
arabinainen perinteisest pitää suunsa kii sano mies mitä tahansa, mä sanoin miehelle heti alus ja vieläki muistutan et mä en ole arabinainen enkä ikinä sellaseks muutu joten mullehan ei sit puhuta miten sattuu. ja euroopas on normaalia et molemmat hoitaa lasta ei ainoastaan äiti toisin ku heidän kulttuuris jossa äiti hoitaa lapset oli niitä vaikka 14 ja kodin mies ei osallistu niihin mitenkää. tosin mun mies osaa laittaa ruokaa, siivota, pestä vaatteita koska on asunu itekseen.

haave ja muut uudet tervetuloa, pahoittelen hidasta sytytystä tässä toivotuksessa :) tsemppiä kiertoon.

Gatusa Mä oon ite vaan sellanen mökötyspersoona :D Ihana tuo sun esikoinen kun tolleen tulee halaamaan!

Onko ovistestit luotettavia? Mulla näytti just kahta viivaa :O

Voiko se valehdella??

Tosi outoa... alko lima ja kivut tossa perjantaina ja näytti suht tummaa viivaa.

rosebud yleensä ovis on limojen ja kipujen vikana päivänä jolloin lämmötki romahtaa eli voipi näyttää, itelläki ollu sillai. eli ovis ois tapahtumassa, onko nyt viivat yhtä tummat vai tummemmat ku perjantaina? kannattaa heilutella peittoo.

Gatusa Kamalaa minkä kommentin sait! Olisi kyllä täälläkin heilunut jokin muu kuin peitto :D

Nonna- Mun mies reissailee myös työn vuoksi ja odottelen kans sitä riemun hetkeä, kun tajuan viettäväni ovispäivät yksin kotona.. En oo tikuttanut vielä niin en edes tiedä milloin se yleensä tarkalleen on, mutta ehkä se tieto toisaalta toisi vain huonoa mieltä ja usko siihen kiertoon menisi heti..

shapa Eikö oo ärsyttävää, kun on niin monta syytä miksi voi tulla kaikenmaailman oireita. Ei tiiä onko syönyt pilantunutta ruokaa vai onko ovis :D Siinäpä sitten pähkäilee, että mitä uskois. Meidän tilanteessa tosin aina lienee varminta laittaa peitot heilumaan. Vähän hullua kyllä.

Täällä odotellaan jo kovasti ovista..jonkin laskurin mukaan ylihuomenna alkaisi hedelmällinen aika ja ovis olis viikonlopun paikkeilla. Parempi nyt jo touhuilla ja syödä greippejä! :) Ensimmäisellä tärppikierrolla ei kyllä ollut greippimehua tai muuta, mutta mikäs siinä jos se saa nyt luottavaisemman mielen. Ja ihan hyväähän se on!

On se vaan jännä miten miettii kaikkia oireita. Oon nyt kiinnittänyt huomiota esimerkiksi hajuaistiin ja oon huomannut, että haistan kyllä koiran kuolaiset lelut (joo, hyi :D) ja kahvin ym. kauempaakin enkä ole raskaana. Että jos kohta höpötän täällä kuinka hajut voimistuu, niin muistuttakaa, että oli se nokka terävänä aiemminkin. Mahaakin voi välillä nipistää ja nälkäkin se tuntuu vain koko ajan olevan. Että jospa sit malttaisin mielen, vaikka nyt jo tiedän, että kohta oon täällä niin sherlokkina.

On taas tullut niin paljon viestejä sitten viimeviestini, että ei kykene kaikille kommentoimaan. Pahoittelut, olen ollut liian saamaton kirjoittamaan tänne, vaikka kaikki olenkin lukenut. Tervetuloa kaikki uudet tulokkaat. Tsemppiä tädin tulemattomuutta (tai joidenkin tapauksessa tulemista) odottaville ja plussatuulia kaikille. Onnea Gatusa uuteen kotiin.

Omanapailua: Ei malttaisi odottaa viikon vaihteeseen. Toivo yrittää taas kohota pilviin. Erilaista aikaisempiin kiertoihin verrattuna on se, että nyt on ollut pientä nippailua vatsassa oviksesta lähtien. Yleensä se kun mielestäni alkaa vasta vähän ennen menkkoja. Yritän asennoitua, että täti sieltä kuitenkin tulee, ettei tarvitsisi ihan niin korkealta pudota.

Hui miten monta sivua tekstiä oli taas tullut poissaollessa! Reippaita ootte ;)
Me palattiin illalla maalta, oltiin taas pitkä tovi ja jostain syystä en puhelimella pääse juttua lukemaan, etusivulle jumahtaapi. Kaikki on nyt luettu, mutta mitenkään ei pysty muistamaan läheskään kaikkea, mitä kommentoida ajatteli lukiessa :/

Chillylle ainakin suuremmoiset onnittelut, mahtavaa!! :) Toivottavasti tällä' kertaa kaikki menee enemmän kuin hyvin :)

Anhelle taasen jättimäiset pahoittelut...:( Tiedän tunteen ja se ei todellakaan ole mukava. Nyt kovasti tsemppiä että saisit pian uuden plussan ja kaikki menisi hyvin loppuun asti. Ansaitsisit sen todella!*hugs*

Kaikille uusille lämpimästi tervetuloa! :)

Anell, Mua jännitti jo kauheesti kun noita alkupään tekstejä luin mitä poissaollessa oli tullu! Oli lähellä etten lähettäny sulle mökiltä tekstaria et mikä siel on tilanne ;) Tosi harmi että tuhruttelu alkoi, mutta sulla on ihanan positiivinen asenne ja jospa ensi kierto olisi juuri se teidän kierto, ahkeraa puopuilua vaan :)

Joku kyseli tuosta testausajankohdasta ja Anell jo vastasikin että noin 14vrk oviksen jälkeen. Luteaalivaihe voi kyllä olla pidempikin, mutta tuo taitaa olla se yleisin. Itsellä luteaalivaihe on 16pvää ja on se ollut pidempikin. Pillereiden lopettamisen jälkeen eli yk1 taisi olla 18pvää.

Monelle muullekkin piti vastata ja jotain sanoa, mutta todetaan nyt se yleinen ja kaikenkattava: pahoittelut tädistä sen kohdanneille ja tsemppiä piivaileville ja ovista bongaaville tasapuolisesti :)

on: kalenteristä tänään tarkistettu kiertopäiväksi 21 ja oviksesta viikko tai vähän reilu. Mitään selkeitä ja yksiselitteisiä oireita ei ole, joten odottelen mahd. rauhassa että se 16pvää oviksesta tulee täyteen, ennenkun alan edes kuvittelemaan ihmeitä. Näin ainakin toivon. Aikaisiin testailuihin mulla ei onneksi ole taipumusta, eli säästän rahani siinä ja testaan vasta jos täti on jokusen päivän myöhässä:) Yksi testi kaapissa jo odottelee.
Mullahan km sekoitti kropan aikalailla, joten ihan varmuutta ei voi olla, toimiiko kuten ennen km vai onko luteaalivaihekin alkanut heittelehtimään.
Alamahassa on tuntunut tänään juilasuja yskiessä, mutta olen tehnyt kovasti puutarhahommia ja raskaitakin sellaisia, kuten kärännyt ja kannellut isoja kiviä, joten voi olla syvät vatsalihaksetkin, jotka vihmoo. Eilen illalla iski horkka ja mies jo heti nosti toiveitaan ja sano että sullahan oli palelukohtauksia viime raskaudessa, että entä jos ootki raskaana. Mut yhtä hyvin voi vaan olla väsymyksestä johtuvaa ja mun mielestä mökillä on vähän viileää vaik mies tarkeneekin ihan hyvin. Koiratkin hais mun nennään ihan tosi voimakkaasti kalalle, mut kai jossain lutakossa rämpiny koira voi kalalta haistakkin, vaikkei hajuaisti herkistyneessä tilassa oliskaan :D
Eipä näistä voi vielä mitään päätellä, odottelen rauhassa :)
Miehelle en juilimisista mitään edes sanonut, kun se niin toivoo ja innostuu pienestäkin asiasta ettei sitten pety kovasti jos täti saapuukin.
Tuntuu hassulta että tästä on jo puoli vuotta kun yritys alotettiin. Tuntuu pitkältä ajalta, mut samalta hassulta että siitä on jo niinkin kauan. Vaik eihän puol vuotta vielä tavattoman pitkä aika olekkaan :)
Ollaanhan me jo kerran raskauduttu, joten jospa onnistuttais uudestaankin ja saatais pitää pieni loppuun asti kyydissä♥

LANA jokos ovikset on bongailtuuuu????

ELMIINA no juu, kyllä sullakin on siellä jännäiltävää eikä viel oo tätikää kurvannut paikalle. Toiv johtuis pienestä asukista masussa eikä vaan tyhmästä pitkittyneestä kierrosta:) Peukut pystyssä, et nega vielä posittiviseks muuttuis.

GATUSA olipa idioottia toimintaa mieheltäs! samaistun niin sun kirjotukseen tosta parisuhteesta. Siis me ollaan ihan samanlaisia, tulta ja tappuraa, mut sit kuitenkin mä oon se meidän perheen järki ja hermot ja pystyn kyl oleen hermoomatta lapsen kuulleen. Mies taas ei pysty hillitseen vaan sanoo hetkellisesti mitä sylki suuhun tuo. Äh siis se on vaan välillä niin idiootti ja perus negatiivinen suomalaisäijä, että olis tehnyt jo monta kertaa mieli potkia pellolle. Mut mut, sit on taas ne hyvät hetket ja kun kattoo sitä kuinka hyvä isä se kuitenkin on jne niin sit ne huonot asiat taas unohtuu. Sitä jotain siinä on, vaikea selittää....Helpommalla pääsis ehkä ilman sitä jotain, mut no...Tässä olllaan ja elellään, kipinöidään mutta ilman toistakaan ei osais elää :) Kyl lapsi ainakin meidän kohdalla on toisaalta lujittanut sitä suhdetta tai tavallaan sen näkee nyt enemmän kokonaisuutena koko elämän. Sekavaa tekstiä :D Mut tiedän todella, että vaikka aina ei oo helppoo, niin silti sitä vaan rakastaa:)

NONNA no ihan varmaan ketuttaa, kurja juttu:/ No mut ei tilanne oo toivoton, oviksetkaan ei oo aina kiveen kirjotettuja, kaikkee tapahtuu ja simpat taistelee;)

JIPPIINA tsemppiä piinailuun, jännäääää!

ON: Kp 1/30-33 kurvasi siis paikalle, niin kuin illalla veikkasinkin prkle! No nyt taas on ruvennut kaikkee pyörittelee päässään, kun ei sit tärpännykkää,,,eiks vois vaan tärpätä senkin takii, ettei tulis pähkittyä liikaa vaan sit se olis siinä. No nyt rupesin kelaileen sitä, että pitäiskö pitää taukoo kesä yrittämises ku kesälomakin heinäkuun tulos ja sit jos nyt tärppäis niin sit se koko loma menis varmaan pää vessanpöntössä, osuis just niille viikoille. Jep positiivista ajattelua:D no sit jos tärppäis vasta heinäkuussa, niin sit syntyis samassa kuussa ku esikko ja mä en haluis synttäreitä samalle kuulle. Siis jotenkin en vaan haluis kokee raskauttakaan täysin samaan aikaan ku esikost vaan haluisin kokee kuitenkin sen viimosen raskauden ja syntymän vähän eri aikaan. Noooh sitten jos sais alkunsa syksyllä, niiin sit syntyis kesällä ja hitto muistan kuinka tuskasta oli olla kesällä imetyshormoonien kanssa ja kanniskella hikipäässä vauvaa liinassa. Joo ja sit jos syntyis loppukesästä, niin sit joutuis kärsiin ison mahan kans koko kesän...Voi vittu mää mietin nyt taas ihan liikaa ja pahoittelen näitä turhamaisia juttuja. Ehkä nyt vaan jotenkin toi nega sit kuitenkin kiukutttaa ja kaikkii pännii. Siis lapsihan on aina tervetullut eikä sitä pitäis noin ajatella, eihän sitä saa valita koska tulee ja tuleeko ja kaikille ei tuu olleenkaan. Jotenkin olin ajatellut, että just joko alkuvuoden tai loppusyksyn vauva olis jees, mut sit jos haluis syksyllä, niin hmm pitäis johkin vuoden vaihteeseen venailla, et sais yritellä,,,Joo ja se on liian pitkä aika..Mietitteks te ikinä tämmösiä, et mikä aika olis kiva saada jne??? Siis hyvät ja huonot puolet tietysti kaikissa asioissa on :) Oli nyt vaan pakko jossain purkaa näitä typeriä ajatuksiaan...

NYYTTI olikin kirjotellu samaan aikaan:) Hih vai pidin mää täällä oikeen kunnolla jännitystä yllä, hyvä hyvä :D Se oli tosiian se eka testi ilmesesti joku hailu roskishaamu sit kuitenkin eli ei luotettava, mut pakkaa sekotti kyllä ihan urakalla:D Kaikki mahdollisuuksiin tarttuu kyl heti, jos on pienen pienikin sauma. Nyt jännäillään seuraavaksi teidän puolesta, kaikki ulokkeet pystyssä että plussa tulisi <3

Anell, selvää menkkakiukkua ilmassa ;) Jaksua kovasti!!
kyllä mä olen miettiny kans et mihin aikaan olis kiva vauva saada. Lähinnä sellaista haaveilua ja ei kamalan vakavaa ajattelua, mutta ajatusten pyörittelyä :) Haluaisin kanssa mielellään kokea seuraavan raskauden eri aikaan kun viimeksi. Mä en tykänny siitä kun oli massu pystyssä talven kylmät kuukaudent ja aina sai olla paljon päällä ja lainata talvitakkeja joihin mahansa kanssa mahtui, vääntää toppahousuja vetskari auki jalkaansa ja kietoutua isoihin huiveihin et masukin pysyis lämpösenä :D. Mahastaan haluais olla ylpeä ja sitä näytellä, mä vaan näytin valaaltam, kun eihän sitä takin päältä aina tajunnu et on raskaana, näytti vaan valtavalta vaappuvalta olennolta :D
Jos sais ite valita, niin mä haluaisin olla kesällä raskaana niin että mahaa jo olis jonkin verran ja harmitti todella paljon kun km tuli ja sen toiveet meni. Olis ollu ihan täydellinen ajoitus kun La oli marraskuussa. Masua ois ollu kesällä/loppukesästä jo, mutta ei tukalaksi oloksi asti :) Mietin jo mitä kesätoppeja ja paitoja ompelen masua korostamaan yms.
Nyt vaan toivon että raskaudun, ihan sama mihin vuoden aikana olen raskaana ja koska lapsi syntyy, kunhan saisin terveen lapsen syliin asti♥

Elmiina tuo odottelu vaihe on todella rasittava. Sitä todellakin toivoo, että alkais edes ne menkat, kuin että joutuisi pitkiä aikoja epätietoisuudessa elämään. Mutta pidetään peukkuja että täti pysyy poissa ja testit rupeaa näyttämään plussaa!

Gatusa olipa kyllä todella tyly kommentti mieheltäs! Ja kurjaa myös että lapsenne joutui sen kuulemaan. Mitä nyt olen kirjoituksistasi ymmärtänyt, et kovinkaan helppoa elämää sielä elä, siis nämä työkuviosi, miehesi sukulaiset, asuntoasiat ja tietysti nuo omituiset kierrot, keskenmenot yms. Tietysti sitä toivoisi, että kun on muutenkin asioissa kestämistä, niin edes se oma rakas olisi tukena, eikä aiheuttaisi enempää pahaa mieltä. Toivottavasti hänelle sattui vain huono päivä, ja on kuitenkin useimmiten tukena....?

Voi Nonna miten kurja tuuri. Varmasti harmittaa! Jos käy tosiaan niin, ettette miehen kanssa pääse ovista hyödyntämään, niin ota tämä "merkkien seuraus kiertona" jotta jatkossa oviksen bongaaminen yms asioiden seuraaminen olisi helpompaa.

Tsemppiä oviksen hyödyntämiseen Haave!

Voi Nyytti miten ihanan rauhallinen osaat olla! Haluaisin itsekin oppia, että niitä testejä ei tarttis heti olla tekemässä miljoonia kun menkat tunninkin myöhässä.. etenkin kun omat kierrot ei vielä pillerien lopettamisen jälkeen ole kunnolla tasaantuneet, niin senkin puolesta tulee helposti liikaa hätäiltyä. :D Ja tuo että pystyt järjellä selittämään noita tuntemuksia. Olen sulle kateellinen! :D Ehkä sitä oppii itsekin jossain vaiheessa rauhoittumaan vähän.

Anell pahoittelut menkoista. Ja kyllä sitä itsekin tulee mietittyä, että mihin aikaan olis "kivointa" saada lapsi. Itse mietin raskaana olemisen hyvien ja huonojen puolien lisäksi sitä, että mihin aikaan lapsi syntyy. Loppuvuodesta syntymisessä on huonot puolensa (on aina porukan juniori), kesällä syntyneillä on omat ongelmansa (synttärit voi jäädä pieniksi kun kaverit on kesälomilla) jne jne jne. Tyhmäähän näitä on miettiä, enkä niiden takia aio taukoja yrittämisessä pitää, mutta kyllä niitä silti tulee mietittyä eri kanteilta. :D

ON: Yritän tässä nyt bongailla vielä tarkempaa ovisajankohtaa. Jos se ei ole vielä ollut, testit ainakin on ollu negatiivisiä, niin uskoisin että se on ihan lähipäivinä tulossa. Ja pupuiltu on ja tarkoitus olis vielä pupuilla tämän viikon aikana mahdollisimman paljon, ettei ainakaan siitä jäisi kiinni tässä kierrossa. Tuntuu että aiemmissa kierroissa makkarijumpat on jääny liian vähälle.

Tyttötiikeri, mä oon syntyny 31.12. ja ei oo koskaan haitannu ;) Päinvastoin! :) Menin kouluun vuoden myöhemmin eli "sain olla lapsi vähän kauemmin" :D Olin siis luokallani aina se vanhin :) Uudenvuoden aatto oli loistava syntymäpäivä, serkut jopa luuli, että kunniakseni ammutaan raketteja ;D

Mun tytöt on syntyny elokuussa ja marraskuussa :) Mahdollisen kolmannen kohdalla haluaisin olla raskaana niin, että masu olis edes vähän enemmän esillä ku paukkupakkasilla :D Toisaalta mulla alkaa kyllä vauvamaha lähes heti kasvamaan hirmusta vauhtia, että jos nyt raskautuisin pian niin syksyllä olis jo iso maha :D

hei tietäväiset mites on? kun luin just sellasen jutun et ovistikkuun saattaa tulla testiviivan paikkaan väriä koko kierron ajan :O ettei ainoastaan ennen ja jälkeen oviksen..
niin nyt mua sitte alko pelottaa, et oliko mulla se ovis vai ei kun puuhasteltiin, kun tajusin vasta seuraavana päivänä testata :(

Kolmassittenkin: itse olen syntynyt lokakuussa ja joissain tilanteissa on harmittanut olla lähes aina porukan nuorin. Ja tietysti täysi-ikäisyyden kynnyksellä oli kurjaa kun kesällä kaverit pääsivät jo terassille ja itse ei voinut mennä mukana. Mutta toisaalta, sitten kun itse täytti 18 kaikki kaverit pääsi mukaan baariin juhlimaan, sillä jolla kaveriporukasta ekana oli 18-vee synttäri, oli tässä suhteessa vähän huonompi tuuri.. :D Mutta kyllähän niitä hyviä ja huonoja puolia löytyy lähes asiasta kun asiasta... :D

Omenapossu itse olen ainakin ymmärtänyt ne ovistestit niin, että se testiviiva saattaa olla koko kierron ajan ihan näkyvä ja selkeä viiva, vasta sitten, kun se on selvästi yhtä tumma tai tummempi kuin kontrolliviiva, on kyse oviksesta... Oliko sinun testissä kuika tumma testiviiva?

öö, sellate keskitumma (varmaan fiksuin sanamuoto) ja siis sillon edellisenä päivänä oli ne limailut jossa pieni verivana sekä alamahan omituiset kivut :O

Takaisin