Moi,
mä kävin eilen siellä (normi)lääkärissä terv.keskuksella. Se mieslääkäri oli
itseasiassa yllättävän mukava. Noh, huonolle ololle/raskausoireille ei nyt kuitenkaan voi oikein tehdä
mitään. Lääkäri sanoi, että sellaista voi olla vielä useita kuukausiakin
keskenmenon jälkeen. Eli kyse on ehkä jostain häiriöistä hormoneissa.
Kuitenkin hän sanoi, että jos hormonitasoissa on jotain pielessä, niin se
vaikuttaa heti niin, että kierto alkaa heittelemään. Eli mun hormoneissa
ei pitäisi olla mitään suurempaa vikaa. Niitä ei kuulemma mitata, koska niissä on
niin suuret normaalin vaihteluvälit, että yksi mittaus ei kerro mitään
kun ei tiedetä mun normaaleja arvoja.
Lääkäri sanoi myös jotain siitä, että nämä pahoinvoinnit ja keskenmeno
eivät johtuneet samasta syystä. En oikein muista, miten hän sitä
perusteli. Mutta "ihan raskauden alussa ei kuulemma sallita
minkäänlaisia virheitä, ettei tulisi huonoja jälkeläisiä". Selitteli sitä keskenmenoa sitten...
Pääsin kyllä verikokeisiin, jossa katsotaan
kilpirauhashormoni ja tulehdukset ja jotain sellasta. Jos kilppari on
ok, niin voin kuulemma olettaa, että muutkin hormonit ovat ok, koska ne
säätyvät samasta paikasta eli aivolisäkkeestä.
Minusta on tosi hyvä, että nuo kilpparit nyt selvitetään. Sen
vajaatoimintahan voi aiheuttaa keskenmenoja. Kyllä mä luulisin, että
sekin on kunnossa ja niin lääkärikin tuntui uskovan. Mutta toisaalta en
mä ihan hirveästi yllättyisi, vaikka mulla oliskin se, kun sitä
oirelistaa tutkistelee. Mulla on aika hidas sydämensyke ja sitten
tietysti palelu ja väsymys on aika normaaleja ilmiöitä ja samoin ummetus. Toisaalta mä
hikoilen helposti, kun oirelistassa oli hikoilemattomuus. Mut joo, se
selvinnee perjantaina. Pääasia, että selvitetään nyt ainakin se.
Mut muuten lääkäri ei sanonut muuta kuin että toivotaan että tulen
raskaaksi pian tai että olo ainakin helpottaa. Sanoi myös, että on hyvä
merkki kun tossa välissä yksi kierto oli jo vähempioireinen. Että josko tää tästä sitten jossain vaiheessa alkaisi helpottaa. Nyt vaan pitää toivoa, ettei tule raskausoireita sitten :/ Luulen että ne jää sitten pois, jos oon raskaana. Ja toivottavasti muutenkin.
Josma, toivottavasti teillä olis lopultakin tärpännyt.
kukka, mä oon ajatellut, että en varmaan enää kirjoittele 2013-ketjuun. Jotenkin vaan tuntuu, että 2011 ja 2012 ois jo tarpeeks. Onpas teillä taas pitkä kierto :( Oliko se niin, että te ette vielä saaneet mitään lääkkeitä noihin kiertoihin...?
Gatusa, toivotaan pikaista plussausta sinne ja hyviä muuttohommia!
Jippiina, harmi, että et nyt ovista bongannut :( Oiskohan sitten vielä pitempi kierto tulossa nyt...
iinas, tervetuloa mukaan :) Toivotaan, että sinulla pysyy kierrot normimitoissa...tai sitten pikaista plussaa!
Saipe, tsemppiä odotteluun.
Nella, harmi että sullakin on noin pitkiä kiertoja ollut :( Josko siitä tasoittuisi tai tulisi se plussa testiin!
Ella84, tsemppiä punaisiin päiviin, mutta toivottavasti niitä ei kumminkaan tulisi.
Appu, en mä usko, että menkkakivuilla ja raskausoireilla on kamalasti tekemistä keskenään... samallakin ihmisellä voi kuulemma olla ihan erilaisia eri raskaudet. Mulla kipeytyy rinnat oviksen jälkeen. Kun tulin raskaaksi, niin ennen menkkojen alkupäivää ei ollut erikoisempia oireita, mutta sen jälkeen niitä rupesi olemaan. Se ei tosin ollut mikään malliraskaus, kun oli mennyt heti alussa pieleen.
Eetula, minäkin toivon että sinä plussaat! Tsemppiä odotukseen!
nonne, mullakin ovisplussassa se viiva ei ole ihan samanlainen kuin kontrolliviiva vaan siinä viivan toisessa reunassa on enemmän väriä...siinä tummemmassa reunassa värin tummuus on lähes sama kuin kontrolliviivassa.
silkki, tervetuloa, ja toivottavasti tutkimuksissa löydettäis helposti hoidettava syy teidän lapsettomuudelle. Hyvä, että miehesi on pystynyt saamaan lapsen...ne siittiöongelmat eivät ole yhtään kivoja.