Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja hyvää iltaa tännekkin..
Useita kertoja käyny lueskelemassa, mutta ehkä sitä voisi jo avata sanaista arkkuaankin..  :)
Eli täällä yritystä takana tällä kertaa vuosi (aiemmin yrittänyt2 vuotta tuloksetta) ja lähtökuopissa julkiselle lapsettomuustutkimuksiin ollaan...  Verikokeet otettu ja ens viikolla kuulemaan mitä sitten.
Muuten täältä löytyy 29 vee oman päänsä kanssa tahiva tytöntyllerö sekä hieman vanhempi ukko. Ukolla iis on jo yks ennestään, joten sen ainakin pitäis olla lisääntymiskelpoinen :D

Hehehe..  no sepä siitä, ja ens kerralla lisää...

Moi,

mä kävin eilen siellä (normi)lääkärissä terv.keskuksella. Se mieslääkäri oli itseasiassa yllättävän mukava. Noh, huonolle ololle/raskausoireille ei nyt kuitenkaan voi oikein tehdä mitään. Lääkäri sanoi, että sellaista voi olla vielä useita kuukausiakin keskenmenon jälkeen. Eli kyse on ehkä jostain häiriöistä hormoneissa. Kuitenkin hän sanoi, että jos hormonitasoissa on jotain pielessä, niin se vaikuttaa heti niin, että kierto alkaa heittelemään. Eli mun hormoneissa ei pitäisi olla mitään suurempaa vikaa. Niitä ei kuulemma mitata, koska niissä on niin suuret normaalin vaihteluvälit, että yksi mittaus ei kerro mitään kun ei tiedetä mun normaaleja arvoja.

Lääkäri sanoi myös jotain siitä, että nämä pahoinvoinnit ja keskenmeno eivät johtuneet samasta syystä. En oikein muista, miten hän sitä perusteli. Mutta "ihan raskauden alussa ei kuulemma sallita minkäänlaisia virheitä, ettei tulisi huonoja jälkeläisiä". Selitteli sitä keskenmenoa sitten...

Pääsin kyllä verikokeisiin, jossa katsotaan kilpirauhashormoni ja tulehdukset ja jotain sellasta. Jos kilppari on ok, niin voin kuulemma olettaa, että muutkin hormonit ovat ok, koska ne säätyvät samasta paikasta eli aivolisäkkeestä.

Minusta on tosi hyvä, että nuo kilpparit nyt selvitetään. Sen vajaatoimintahan voi aiheuttaa keskenmenoja. Kyllä mä luulisin, että sekin on kunnossa ja niin lääkärikin tuntui uskovan. Mutta toisaalta en mä ihan hirveästi yllättyisi, vaikka mulla oliskin se, kun sitä oirelistaa tutkistelee. Mulla on aika hidas sydämensyke ja sitten tietysti palelu ja väsymys on aika normaaleja ilmiöitä ja samoin ummetus. Toisaalta mä hikoilen helposti, kun oirelistassa oli hikoilemattomuus. Mut joo, se selvinnee perjantaina. Pääasia, että selvitetään nyt ainakin se.

Mut muuten lääkäri ei sanonut muuta kuin että toivotaan että tulen raskaaksi pian tai että olo ainakin helpottaa. Sanoi myös, että on hyvä merkki kun tossa välissä yksi kierto oli jo vähempioireinen. Että josko tää tästä sitten jossain vaiheessa alkaisi helpottaa. Nyt vaan pitää toivoa, ettei tule raskausoireita sitten :/ Luulen että ne jää sitten pois, jos oon raskaana. Ja toivottavasti muutenkin.

Josma, toivottavasti teillä olis lopultakin tärpännyt.

kukka, mä oon ajatellut, että en varmaan enää kirjoittele 2013-ketjuun. Jotenkin vaan tuntuu, että 2011 ja 2012 ois jo tarpeeks. Onpas teillä taas pitkä kierto :( Oliko se niin, että te ette vielä saaneet mitään lääkkeitä noihin kiertoihin...?

Gatusa
, toivotaan pikaista plussausta sinne ja hyviä muuttohommia!

Jippiina, harmi, että et nyt ovista bongannut :( Oiskohan sitten vielä pitempi kierto tulossa nyt...

iinas, tervetuloa mukaan :) Toivotaan, että sinulla pysyy kierrot normimitoissa...tai sitten pikaista plussaa!

Saipe, tsemppiä odotteluun.

Nella, harmi että sullakin on noin pitkiä kiertoja ollut :( Josko siitä tasoittuisi tai tulisi se plussa testiin!

Ella84, tsemppiä punaisiin päiviin, mutta toivottavasti niitä ei kumminkaan tulisi.

Appu, en mä usko, että menkkakivuilla ja raskausoireilla on kamalasti tekemistä keskenään... samallakin ihmisellä voi kuulemma olla ihan erilaisia eri raskaudet. Mulla kipeytyy rinnat oviksen jälkeen. Kun tulin raskaaksi, niin ennen menkkojen alkupäivää ei ollut erikoisempia oireita, mutta sen jälkeen niitä rupesi olemaan. Se ei tosin ollut mikään malliraskaus, kun oli mennyt heti alussa pieleen.

Eetula, minäkin toivon että sinä plussaat! Tsemppiä odotukseen!

nonne, mullakin ovisplussassa se viiva ei ole ihan samanlainen kuin kontrolliviiva vaan siinä viivan toisessa reunassa on enemmän väriä...siinä tummemmassa reunassa värin tummuus on lähes sama kuin kontrolliviivassa.

silkki, tervetuloa, ja toivottavasti tutkimuksissa löydettäis helposti hoidettava syy teidän lapsettomuudelle. Hyvä, että miehesi on pystynyt saamaan lapsen...ne siittiöongelmat eivät ole yhtään kivoja.

elenna: hyvä että tutkii niin ainaki saa mielenrauhan. 
on: tulisilla hiilillä ollaan, haluu testin mut pitää oottaa ku ei ole varmuutta montako päivää oviksest on tarkallee. kulkupelissä on häikkää taas moottorissa joten mies joutu aamulla anivarhain viemää sen korjaamolle. yskälle löytyi selitys se on allergia koska mä oon aika monelle asialle allerginen ni ei ihme että yskä tuli eli allergialääkettä popsimaan taas. uskaltaiskoha sitä testata viel vai pitääkö malttaa viikoloppuu/ensviikkoo. jos nega ni mies alkaa naputtaa taas että et sit malttan oottaa tai kuvittelit vaan (vaikka ei tietoo tarkast ovispäiväst olekaa) olevas raskaana.

Heissan!!

Tervetuloa silkki ja iinas. :)

Täällähän saa jännätä josman ja Nellan testauksia!! Tulkaas kertomaan sitten kuinka käy. Molemmilla taitaa olla hyviä oireitakin. Pidän peukkuja täällä! :)

kukka^^, onpas pitkä kierto! :( Oletko testannut jo uudemman kerran?

elenna, hyvä että lääkäri otatti ne verikokeet vielä varmuuden vuoksi. Mulla oli tuo pahoinvointi pms-oireena pitkään pillereiden jälkeen. Nyt ei enää ole, joten yhdistän sen just hormonien heittelyyn..

ON: Täällä kp29/27-30, luultavasti vielä vaihtuu kp1:ksi tämän päivän aikana.. Viimeistään huomenna. En ole edes viitsinyt testailla kun tuntuu niin normilta fiilikset. Täti tulee. Blah.

iinas ja silkki: tervetuloa joukkoon!! :)
Appu: mulla oli esikoista odottaessa todella oireeton alku...ja oikeestaan melkein loppuun saakka. Välillä saattoi olla iltaisin etova olo ( alkoi joskus 8.viikon tietämillä), rinnat oli vain hieman kipeät/arat siten että niiden olemassaolon tunsi :) muuten ei juuri mitään oireita. Menkkaoireita minulla on ollut vähäiset masukivut päivää/paria ennen ja menkkojen alettua. Mutta en tiedä onko mitään yhteyttä menkka- ja raskausoireilla kuitenkaan.
elenna: ihana kuulla että ne verikokeet varmistukseksi kuitenkin otettiin ja kiva että lääkärireissu meni muutenkin hyvin. Mietinkin juuri tuota saamaani David-testin tulosta että olikohan se lh-huippu sittenkään sunnuntaina (vaikka jomotukset alkoikin silloin) kun viivat ei olleet samanlaisia mut hyvä kuulla että sullakin on erilaiset/reunasta viivanvahvuinen :)
Ella84: sullahan on siellä oikein jännittävä tilanne...miten onkaan käynyt?Plussatuulosia sinne!
Nella: sullakin on jännäilyt siellä :) Plussaa sinnekin toivon! :)
Gatusa: joko oot testaillu vai maltatko odottaa vielä? itsekin toivon että menis nyt reilu viikko nopsaan että näkis tuleeko täti vai saako testata :)
kukka: voi että...onks sulla jo lääkkeet tuohon kiertoon? toivottavasti plussaisit vaikka myöhäisen plussan :)
Josma: sullahan siellä jo lupaavia oireita :) Kunpa plussaisit :)
Jippiina: mullakin meinas usko loppua etten saa sellasta yhtä vahvaa tai edes lähes niin vahvaa kun kontrolliviiva koska välillä ei ollu juuri mitään tikussa (aloitin tikuttelun kp12) mut sit kp 17/29 oli tikussa toinen reuna yhtä tumma kun kontrolliviiva jonka jälkeen seuraavana päivänä oli haaleampi selkeästi. Jospa se ovis oli sulla silloin aiemmin tai sit vasta kohta tulossa.

nyt menossa kp21/29 ei suuntaan eikä toiseen mitään oireita...menkkamaiset jomotuksetkin ovat loppuneet melkein kokonaan ja eilen illalla alkoi pieni alaselän/reisien vihlailu (varmaan taas jotain huonossa asennossa tehnyt)...eipä tänne sen kummempia!!

Kaikille tasapuolisesti plussia toivottelen!!++++

nonne: en ol viel testannu, mietin et jos yrittäs viikonloppuu asti malttaa ni voi näyttääki jotai. mullaha n. 12-14pvä oviksest näytti viimeks 2-3vko mut nyt joutuu liuskoil ku kaveri lähetti kevääl yhen digitestin lahjaks...

Iltaa, leidit, ja pikaisesti omaa napaa: Homma menee nyt sitten kuitenkin niin, että inssi jää tällä kertaa väliin. Ei millään onnistu koska siippa lähtee huomenna reissuun kukonlaulun aikaan eikä ehdi toimittaa aineksia klinikalle. Laskeskeltiin kuitenkin, että eilen ja tänä iltana pupustelemalla meillä voisi olla varsin hyvät mahdollisuudet saada jotain alulle. Ovulaatiotestin muututtua positiiviseksi tökkäsin irrotuspiikin, jotta nuo molemmat isot follit sieltä varmasti vapautuisivat. Pupuilua harrastettiin pontevasti ja onhan se aina hauskempaa kuin lääketieteellinen hyvää-päivää-housut-pois-pöydälle-jalat-telineisiin-katetri-sisään-uimarit-ruiskulla-katetri-pois-saa-nousta-kiitos. :D

Jos tässä nyt ei tärppi käy, tiedetään ainakin seuraavaa kiertoa silmällä pitäen ettei voida luottaa noiden follien kehittyvän samaan tahtiin joka kierrossa. Osataan sitten järjestää aikatauluja siten, ettei inssi kaadu mihinkään reissuun, tai jättää hoidot kokonaan väliin mikäli on matka tiedossa. Ei tuossa joulun alla kyllä pitäisi mitään ihmeempää olla. Hyvällä tuurilla tässä ehtisi vielä raskautua tämän vuoden aikana!

Pakko oli tulla äkkiä hehkuttamaan ennen ku pitää lähteä illanviettoon. Ovis pongattu! Eihän nuita testejä oo kerennyt tekemään ku vasta 20 kappaletta. Tänään viiva oli ehkä (?) aavistuksen haaleempi, ku kontrolliviiva, mutta joka tapauksessa hyvin selkeä ja vahva viiva ja se toinen puoli viivasta tumma ja toinen hailakampi. Aamulla testi oli nega ja nyt iltapäivällä sitten tuommonen ku kuvasin. Olen niin helpottunut. Mä ovuloin! Loistavaa. Mahtavaa. :)

Kiertopäivä saattaa siis olla nyt 15/28. Kuinka monta päivää ovulaatiosta testailette raskaustestillä? Vai testaatteko vasta jos menkat jää pois?

Nyt lähden tämä leveä hymy kasvoillani tuonne kylmään ja märkään ilmaan. Plussatuulia kaikille :)

Catriona, en ehkä kestä!! :D -->" hyvää-päivää-housut-pois-pöydälle-jalat-telineisiin-katetri-sisään-uimarit-ruiskulla-katetri-pois-saa-nousta-kiitos".

Joo, ehkä se arkiseksi ton voittaa.. 

ps. Täällä yhä kp29, huomenna alkaa tätimoonikat. Katoin just kalenterista viimesimmät kierrot.. Tais olla jotakuinkin 28, 32 (kierto venähti häämatkalla kuumuuden vuoksi), 29, 28, 29.

*muoks* Että en tiedä mistä tuon aikaisemman kp29/27-30 vetäsin.. Laskin kai väärin

Moi,

mulla oli verikokeissa kaikki ok. Eli kilpirauhasetkin toimivat ihan normaalisti :) Joten ei muuta kuin toivomaan, että pahempaa pahoinvointia ei enää tule muuta kuin raskauden yhteydessä. Vähän huolestuttaa, että siellä ulkomaanmatkalla on huono olo, se kun osuu juuri menkkojen alkupäivän ajalle. Mutta toivotaan parasta.

Muuten menee ihan hyvin...autoillessa on ollut edelleen huonoa oloa, mutta se saattaa myös johtua tyrniöljykapseleista, jotka oon aloittanut nyt (päädyin pellava- ja kalaöljymietteiden kautta kokeilemaan niitä). Alkukierto on mennyt tosi nopeesti ja nyt jo kp14. Tänään tuli haalea viiva ovistesiin ja limaakin on bongattu ja uskoisin, että ovis on sunnuntaina. Vielä ei ole tehty asialle mitään, mutta tarkoitus olisi yrittää tänä iltana ja taas sunnuntaina. Toivottavasti keritään.

Ella84, noh, onko tätiä näkynyt? Jännittävää.

Eea, hieno juttu :) Ovis tekee iloiseksi, tuttu juttu :)

Catriona, oiskin kivaa jos nyt tärppäisi ihan ilman inssiäkin teillä :)

Gatusalle plussatuulia!

nonne, kyllä sulla varmaan oli sillon se lh-huippu, ja ei kuulosta yhtään liian haaleelta. Siinä paketissa muistaakseni luki, että viivan leveyttä ei katsota vaan ainoastaan värin tummuutta. Ja voihan sen vielä tsekata seuraavana päivänä, että onko lähtenyt haalistumaan.

Täällä täti herätti viime yönä. Juili niin, että sai melkein pari tuntia valvoa. Nyt sit silmät sikkuralla aamuvuorossa.. :/ 30pvää oli tuo kierto. Nyt sitten yk3 kp1.

Mutta mites Gatusa, Nella ja Josma??!

Tää menee nyt mussuttamaan suklaata. Viikonloppuja kaikille!!

ella84: mulla oli ovis sittenki 15.11 eli ens viikol vast saa tietää oikeen tuloksen. tein tänää testin koska en ollu varma oviksen ajankohdast ja negaa näytti joten ens viikon ke-to odotelles alkaako vai ei. 

ella84: tein testin että voin sulkea 9.11 oviksen ajankohtana pois, nega tuli. ens to odotellessa nyt sit eli piinaviikko jatkuu vielä... ti inshallah muutto joten puuhaa on ensviikolla.

Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille :)
Paljon oli juttua tullut sitten viime käynnin. Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille ja tsemppiä jännitykseen ja odotukseen nille jotka saivat hyödynnettyä oviksen :)

Meillä on ollut vähän hiljaiseloa.. Pientä ramppikuumetta ollu ilmassa :D Entiset lähes joka päivä pupuilut harventunu radikaalisti, mutta jospa tää tästä taas :)
Puheen tasolla asiat on kyllä ok ja molemmilla ajatuksissa, mies jopa tänään tokas että eikös niitä oo jotain tikkuja millä sais parasta ajankohtaa selviteltyä :D  Mut eipä tässä hätää ole. Oviksen pitäisi olla alkuviikosta eli parhaat päivät just meneillään ja jatkunevat ens viikolle reilusti, eli onhan tässä aikaa vielä :)
Kaveri joku aika sit kerto että sillä on se sylkitesti, millä ovista bongaillaan, onko jollain kokemusta?
Kaveri siis jo jonkin aikaa kysellyt, että koska meillä aletaan vauvoja tekemään ja että hän vois testiään lainata mielellään, mutta kun en ole yrityksestä kertonut, niin en tietty oo pyytäny lainaankaan.. Mut jospa pitäisi =)
Munasarjat tuntuu vähän kipeiltä, että ehkä se ovis sieltä tekee tuloaan ja sillon kierto pysyis aikalailla samoissa kun pillereiden kanssa.

Olipas vähän omanapainen teksti. Ellalle piti ainakin sanoa, että mahtuuhan sitä tosiaan kaksioonkin ihan ok kolmistaan, mut oishan se kiva että tän lelupaljouden ja kaikenmaailman minimönkijät ja traktorit yms. sais pojan omaan huoneeseen sen sijaan että ne on makkarissa ja olkkarissa ja keittiössä.. :)
Tänään käytiin taas yhtä asuntoa kattomassa ja muutoin oli tosi kiva, mutta kylppäri oli ihan onnettoman kokoinen, ei sellainen lapsiperheessä vaan toimi.. :/
Catrionan tekstille repesin myös, toivottavasti teillä onnistuisi nyt ihan "perusseksillä" :)

elenna - Hyvä et kilpparit kunnossa :)

Ella84 - Pahoittelut tädistä ;(

Gatusa - Nyt sitten jännäillään, toivotaan oikeen kovasti plussaa !

Nyytti - Minäkään en ole pahemmin yrityksestä kertonut, muutamat läheisimmät tietävät!

ON: Joo siis, tuo vessassa käynti on hieman rauhoittunut. Mutta ei kuitenkaan "normaali", eli mm. herään keskellä yötä vessaan :S. Perjantai aamuna repäs/vihlas taas muniksista, pahiten tuntu kun käveli. Illan mittaa muuttuu noin 15min. kestäväks menkka kivuks. Kuvottava olo on hieman astunut syrjään mutta ei kokonaan... Plus, mulle on tullu iha hirveetä ummetusta :S

Kp 31
Yk 8

Täälläkin alkoi menkat tänään. Harmittaa tietysti! Mutta seuraavaa ovista pongaillessa sitten. Ootteko kuinka kauan kukin yrittäneet? Me 8kk (ihan kaikkina kuukausina ei edes olla yritetty, joskus oltu tulee jos tulee-asenteella). Lyhyt aika tietysti, mutta omasta mielestä ikuisuus.

Täällä oli vissiin ovis tänään aamuyöllä... viime yönä ja edellisenä on jotain asialle tehty. En tiedä riittääkö, mutta niillä mennään. Jotain mahkuja kai taas on...

Appu, pahoittelut menkoista :( Me yritettiin 10kk ennen ensimmäistä plussaa, joka tosin osoittautui tuulimunaksi. 11. kierros kumminkin tärppäsi. Kyllähän tuo pitkältä ajalta tuntuu. Loppujen lopuksi aika kuitenkin kuluu aika nopeasti. Kyllä se teilläkin varmasti vielä tärppää!

Josma
, plussatuulia sinne!

Nyytti, mä oon käyttänyt oviksen bongaamiseen davidin liuskatestejä, jota saa mm. raskauskeijusta. Ovat halpoja ja ainakin mulla toimivat. Eli ei oo mikään pakko kaverille kertoa ellet halua...

Ella84, pahoittelut tädistä :(

Huomenta vaan!
Sieltä se täti tulla tupsahti eilen kyläilemään :/  No, arvattavissahan se oli, mut silti toivoin pienesti..  Pientä jännitystä ilmassa, huomenna tosiaan menossa lääkäriin kuulemaan verikoevastauksia ja mahdollisesti saamaan lähetettä eteenpäin. Jotenki nään sen huonoimman vaihtoehdon jo silmissäni, eli selvittämätön lapsettomuus, eikä koskaan lapsia. No, toivottavasti ei sentään.  Hyvää viikon alkua kaikille!

Huomenta ja tervetulotoivotukset kaikille uusille kuumeilijoille! Jääköön visiittinne tällä palstalla lyhyiksi!

elenna - tosi hienoa että sulla on kilpirauhaset kaikin puolin kunnossa! Eipähän tarvitse ainakaan siitä kantaa huolta. Pidän peukkuja että teillä ovista edeltäneet pupuilut johtaisivat nyt pikkupupuun!

Mulla taisi kuin taisikin olla ovulaatio jo keskiviikkoiltana. Siinä aviollisten aktiviteettien aikana havaitsin kramppailua oikean munasarjan hollilla. En siinä sattuneesta syystä (krhm...) kyennyt kovin tarkkaan kiinnittämään huomiota niihin kramppeihin, mutta kun sen jälkeen ei ole tuntunut mitään missään ja seuraavana päivänä limottelu loppui kuin seinään ja kohdunkaula oli "normalisoitunut", olen varsin varma että se kramppailu oli ovulaatio. Mikä tarkoittaa sitä, että meillä oli noiden aktiviteettien ajoitus just eikä melkein ja inssin suunniteltu ajankohta olisi ollut aivan pielessä. Täällä mennään siis päivässä numero 5 jälkeen oviksen ja aloitin Lugesteronit eilen. Itsenäisyyspäivä olis testauspäivä.

catriona: toivottavast tärppää ja itsenäisyyspäivänä näkyy plussa olis kunnon ylläri :)
on: viel pitää venata ja näköjää kuten klassist nyt sit muuton osalt saa kuulla  että ei me ny varmaa huomen mennnäkää, ehkä loppuviikost, pinna kärähti sen verra et sanoin, näytä suunta ni lähen käveleen ( matkaa n. 50km) setäs tilalle. lieneekö ollut enne siitä et appi pisti poikansa (tietenki kaikist vaihtoehdoist juoksutti mun miestä) ostamaa vettä kaupungilt, sit ku mun mies lähti korjauttaa kulkuneuvoa taas ni eikös esikoisen uhman takia (siis esikoinen uhos mulle) appi alkan haukkuu esikoist vaikkei ymmärtän sanaakaa. nyt anoppi ja toiseks vahin tytär lähti sukuloimaa ni ei ol ketää kuka pitäs appiukkoa aisois yhtää. hermot menee ja pää hajoo!!! jos me ei huomen lähetä ni mä vaikka liftaan muksun kans sinne vaikkei suositellakaa mut tähä taloo mä en jää hetkekskää. allergian lisäks näköjää keho yrittää suojella mua tän yskän avul koska pitää pysyy eros muist ettei tartu.

Takaisin