Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomentapäivää! Folliultrassa käyty ja siellä näkyi kaksi kaunista isoa follia ja yksi sen verran pienempi, ettei siitä ole huolta. Se siellä vaan auttelee limakalvon kasvattamisessa.

Isommat olivat kooltaan 16 ja 14 mm eli eivät vielä valmiita. Jatkan siis Puregonia ja  aloitan tänään ovulaatiotestit. Kunhan saan positiivisen tuloksen, soittelen ja saan irrotuspiikin ajastusohjeet sekä inseminaatioajan. Alustavasti varattiin inssiaika perjantaiaamulle mutta mie sekä uskon että hartaasti toivon, että hommiin päästään jo aiemmin. Mullahan on yleensä ollut ovulaatio kp 10-12 välillä ja toi perjantai on sikäli äärettömän huono ajankohta, että siippa on lähdössä silloin konferenssimatkalle toiseen kaupunkiin ja mulla itsellä taas olisi paikallisen tason seminaari. Kjääks! 

Heippa!

Ajattelin myös nyt itse liittyä joukkoon. :) Vaikka ensin meinasin, etten ryhdy tähän itsensä kyttäilyyn... ;)

Toista vauvaa siis yritetään. Esikoista tehtiin 11kk ja nyt on menossa kuudes kierto. Kierrot vaihtelee 25-42, joten otin terolutit käyttöön tässä yrityksessä, kun tiesin entuudestaan, että aikaa saattaa mennä eikä tuo kierron pituuden heittely ainakaan edesauta asiaa. Yhden kuurin oon syönyt ja nyt tulevana lauantaina aloitan toisen.
Olen tikutellut ovista ja olen tullut siihen tulokseen, etten edes ovuloi joka kk. Testeissä on ihme haaleita viivoja ja muutenkin sellainen olo, ettei tuolla tapahdu mitään...

Noh, kuitenkin, tässä kierrossa aloitin kolme päivää sitten testailun ku tuli niin jäätävää ovislimaa ja yllätys yllätys, siellä olikin kaksi melkeen tasapaksua viivaa ja tänään heräsin siihen että alavatsa sattui aivan jäätävästi! Oikealta puolelta. Piti oikeen varovasti mennä istumaankin, kun niin kovasti jomotti. Ja testissä kaksi aivan tasapaksua viivaa. Joten ovulaatio on aivan varma! Jes!! :D Nyt pitäis jaksaa odottaa pari viikkoa.

Oon ihan hullu testailemaan ja tuhlannut varmaan satoja euroja yhteensä testeihin. :D Se on vaan niin kivaa ja jännää. Kunnes ne menkat alkaa....

Mutta näin tällä kertaa. :)

Heippa! Täällä yksi juuri liittynyt mukaan sivustolle. Kirjoittelinkin jo tuonne muille palstoille. Vähän taustatietoa tässä: Oon 27v ja ensimmäistä yritetään. Yritystä nyt takana 7kk. Aluksi yritystä ihan tosissaan, mutta varmasti väärinä päivinä, sitten totesin, että tulee jos tulee. Sitten päätin tehdä kesällä ensimmäisen ovulaatiotestin ja ovis löytyikin ja se hyödynnettiin (mutta vain sinä päivänä, kun tuli hymynaama clearblue-testiin). Sitten taas tuumasin, että tulee, jos tulee. Sitten syksyllä sain järkyttävän stressin (ihan toisesta asiasta, kun tästä vauva-asiasta), jonka seurauksena viime menkat oli kolme viikkoa myöhässä!
Nyt pongasin oviksen clearbluen testillä 10.11 ja nyt kyllä uskon, että oli oikea ajoitus seksillä. Joten tää viikko on nyt se viikko, kun menkat joko tulee, tai jättää tulematta. Jänskättää kyllä.

Ensimmäiseksi tervetuloa Skk ja Appu :)

Tänne ei kai mitään uutta. Odottelen vaan että aika kuluu ja päsis hyödyntämään ovista. Aiemmin kun olin ilman pillereitä niin tunsin sen selvästi, oli alamaha todella kipeä. Toivottavasti antaisi nytkin ilmoittaa itsestään, niin ei tarvis arvailla onko ovista ylipäätään ja koska :)
Huomenissa pitää varmaan soittaa teratologiseen palveluun ja kysyä melatoniinista. Oon syöny niitä aika pitkään nukahtamisvaikeuksiin ja googlaamalla sai todella ristiriitaista tietoa. Aika monessa jutussa luki ettei tulisi käyttää raskautta yrittäessä tai raskaana, voi olla haitaksi. Parissa jutussa taas oli ihan lääkäri määränny raskauden aikana. Miehen kans oltiin yhtä mieltä et parempi ne on nyt lopettaa ja pariin päivään en ole ottanut. Toivottavasti ei mee nukkumasa pikkuhiljaa hävyksiin. Ainakin nää pari yötä menny ihan ok ilmankin.
Meillä on operaatio asunnonmetsästys käynnissä ja vähän meinaa stressata. Viereisestä isommasta kaupungista kämppää etitään ja vapaita on todella huonosti. Saas nähä kuun lopussa, jos irtisanotut asunnot tulis sit ns. markkinoille. Tällä hetkellä majaillaan kolmistaan kaksiossa ja ois kiva kolmio löytää, varsinkin jos meitä olis jossain vaiheessa 4.

Plussatuulia ja jaksuja kaikille, me aletaan poitsun kanssa tiskaamaan ja leipomaan :)

Heipä hei kaikki :)

Katsoin että olen viimeksi antanut kuulua itsestäni syyskuussa :S

Mutta tervetuloa kaikille uusille, ja onnea plussanneille :)

Oma tilanteeni on sama edelleen, ei plussaa :(

Yk 8(?)

Heips kaikille. Ja tervetuloa kuumeilemaan Appu ja Saipe. :)

Pahoittelut tädistä, butterfly85 :(
Onnea uudesta kodista Gatusa. Toivottavasti tervehdytte pian. :)
Tsemppiä Nyytille asunnon löytymiseen ja lääkkeiden lopetukseen :)

Täällä on kierto menossa lie missä vaiheessa. Ovulaatiota oon testaillu jopa kahesti päivässä ja en oo saanu sitä kiinni tai sitten sitä ei ole ollutkaan. Että tiedoksi vaan Saipe, on täällä ainaki yksi sun lisäksi joka testailee tiheään! Vielä ei oo satoja euroja menny, mutta sen verran kuitenki että pitää ruveta kohta rajottamaan :D

Peitot meillä on heilunu vähintään joka toinen päivä. Joka kerta oon yhtä toiveikas - ehkä se on juuri tämä kerta. Toivon jo kovasti että ovulaatio löytyisi, niin saisi hieman hengähtää ;). Jos ovulaatio olisi viikon sisällä- kuten sen kaikkien laskutapojen mukaan pitäisi olla, ellei ole jostain syystä myöhässä - ja hedelmöittyminen tapahtuisi, niin päästäisiin alkuraskauden ultraan ennen jouluaattoa. Olispa ihanaa! Ja mulla on ollu pari viikkoa mielessä 16.8.2013 päivämääränä. En tiiä mistä sen nappasin. Hassuja nämä omat ajatukset. Ja tuon päivän lähellehän se laskettuaika menisi, jos nyt vaan kohta rupiasi tapahtumaan! :)

En pysty ymmärtämään, miten te jotka ootte kauemmin yrittäneet ootte säilyttäneet järkenne. Tuntuu että tämä yk1 on jo niin jännä, stressaava ja täynnä toivoa, etten uskalla edes kuvitella, miltä tuntuu kohdata se päivä, ku menkat tulisi/tulee plussan sijasta. Ja siis puhumattakaan siitä, että sitä tapahtuisi kerta toisensa jälkeen. :( Haluaisin sanoa jotain järkevää ja lohdullista, koska ootte paljon ajatuksissani, mutta en osaa sanoa mitään. *hali*

Tervetuloa kaikille uusille!

Eea
, sun ekan kierronn fiilikset ovat aika samankuuloiset kuin mullakin oli silloin viime syksynä ekalla kierroksella. Loppukierrolla tuli sitten jotain mahatuntemuksia ja jopa lievää pahoinvoinnin tunnetta, joten olin ihan varma, että olin raskaana. Tein yhden negatestin ja menkat alkoivat ja siinä vaiheessa kyllä itketti, mutta kyllä siitä selvisi aika nopeasti. Ei se kauaa kuitenkaan surettanut. Mutta sen jälkeen raskaaksitulemiskuume hyppäsi ihan korkeuksiin. :) Toivottavasti kuulutte niihin onnellisiin, joilla tärppää nopeaan :)

Josma, plussatuulia sinne jo vihdoin!

Appu, tsemppiä loppukierrokselle! Oikee ajoitus on tietysti tärkeä, mutta ei se aina onnistu heti vaikka olis just parhaissa aikatauluissa. Toivottavasti teillä jo tärppäs :)

Saipe, tervetuloa. Mullakin kävi silleen että oviksia ei ilmeisesti tapahtunut viime syksynä (pillerit lopetettuani), sitten puolen vuoden jälkeen havaitsin sen samaan tyyliin kuin sinä nyt, sen jälkeen sama ilmiö on toistunut jatkuvasti.

Catriona, toivottavasti bongaatte oviksen ennen perjantaita! Tsemppiä!

Ella84, juu välillä se vauvakuume sieltä nostaa päätään. Onneks ei ihan koko aikaa ole niin "vaativan kuumeinen" olo ainakaan mulla. Tuollainen tulee kyllä ainakin vähintään aina silloin kun näkee lapsia.

evo, toivottavasti gynekäynti sujui hyvin.

Anne83, tsempit sinullekin loppukierrolle. Toivotaan, että tuut pikaisesti raskaaksi, niin sitten tulee aiemmin eikä myöhemmin ne mahdolliset pahoinvoinnit....

Eetula, paljon tsemppiä jännäilypäiviin! Kaikki sormet ja varpaat ristissä, että pikkuinen pysyy matkassa!

Sli, miten sinun uusintatestien kanssa kävi? Toivottavasti viiva on vahvistunut?

Jippiina, on mullakin ollut tuollaisia mahatuntemuksia ennen ovista ja muutenkin pitkin kiertoa mitä sattuu. Ehkäpä se ei ole haitallista!

Tintti, toivotaan, että tämä kierto tuottaa toivotun lopputuloksen.

Olipas tänne tullut paljon viestejä eli oon melkein pudonnut kärryiltä. Täällä mennään jo kp10 kohdalla ja olo on kuin onkin parempi. Huomenna olisi sitten se lääkäriaika, mistä menen kysymään noista pahoinvoinneista. Onpahan sekin sitten selvitetty....vaikka oon ruvennut miettimään, että se on varmaan aika turha käynti. Mutta jos pahoinvointia tulisi taas uudestaan, niin sitten ei varmaan tuntuisikaan taas turhalta.

Minulla on vielä tämä ja seuraava kierros aikaa tulla raskaaksi 2012 (jos lasketaan ovis-ajankohdan mukaan)... juuri tällä hetkellä en oikein usko, että niin käy. Eli tilastotäti varmaan kuumeilee kanssanne vielä vuoden loppuun :)

Skk, Saipe ja Appu: tervetuloa mukaan :)
butterfly85: höh...pahoittelut tätistä!
Catriona: toivotaan siis että ovis tulee ennen perjantaita sulla :)
Anne83: kiva että saitte oviksen hyödynnettyä :)
Nyytti: niin tuttua tuo ettei malttais odottaa :)
Gatusa: kiva kun saitte oviksen hyödynnettyä :)
Tintti83: kovasti onnea viimeiseen 2012 vuoden kiertoon :)
Ella84: minä juuri kokeilin tässä kierrossa tuota greippimehua...saa nähdä vaikuttaako :)
evo: hyvä että pääsit sinne gynelle, kerrohan sitten mitä siellä oli.
Josma. älä vielä toivoa heitä...kyllä se on se toivo mikä auttaa jatkamaan jotta se pienokainen tulisi :)
Jippiina: mullakin on ollu kaikenlaisia masutuntemuksia joissakin kierroissa...tuntuu että laittaa jokaisen vatsan vääntämisen merkille ;) mulla nyt ennen ovista juurikin noita menkkatuntemuksia...
Eetula: nyt peukut ja varpaat pystyyn että pienokainen pysyy kyydissä tiukasti :)
Sli: mikä tilanne siellä?
elenna: tsemppiä lääkärikäynnille!jospa sieltä jotain selviäis :) ja eihän sitä koskaan tiedä milloin se tärppää "tilastotätillä" :) Plussaa sinne kovasti toivon!
Eea: sitä vain jotenkin "oppii" jollain lailla odottelemaan seuraavaa kiertoa jos on paha täti tullut...vaikkakin aina se kirpaisee ja tulee inhottava ja pettynyt olo siitä...pitää vain ajatella positiivisesti eteenpäin seuraavaan kiertoon...seuraavaan mahdollisuuteen :) (joskus vaikeempi tehdä kuin sanoa)

Itsellä menkkamaisia jomotuksia ollut, ovis bongattu testillä (testi näytti kylläkin vain puoliksi yhtä vahvan viivan...vasen puoli testiviivasta oli yhtä tumma kuin kontrolliviiva, joten tulkitsen sen, limojen ja lämpöjen perusteella että lh-huippu oli siis sunnuntaina)...ja masussa edelleen tuntemuksia :) kyllä tääkin ovis on melko lailla hyvin nyt hyödynnetty...täytynee jatkaa samaa linjaa loppukierto (vähintään joka toinen päivä) niin ei voi ainakaan yrityksen puutteesta moittia :) kp18 nyt menoillaan...

Toivon niin että plussaisin ens viikolla..... Yk on menossa se 22 vai 23 niin olisi kiva nähdä valoa tunnelin päässä......

Mulla on sen verran omituisesti, ettei mulla ole koskaan elämäni aikana ollut kunnon menkkakipuja (vaikka menkat tulee säännöllisesti, joskus poikkeuksia lukuunottamatta). Mun AINOA ns "menkkaoire" on, kun sillä punaisella minuutilla, kun menkat alkaa, niin mulla alkaa vatsakipu ja se kipu kestää muutaman tunnin. Siinä se. Menkat kestää yleensä 2-3 pv. Tuli vaan mileen, että voiskohan olla niin, että jos ei oo menkkaoireita, ei olis myöskään mahdollisia raskausoireita (sitten kun toivottavasti raskaus joskus alkaa. Jos ei tästä kierrosta vielä)? Tai tuskin niillä mitään tekemistä on keskenään. Onko kenelläkään ollut täysin oireeton alkuraskaus? Tai kuinka pitkälle olit oireettomana, ennenkuin oireet raskaudesta alkoi? Toinen kyssäri: Tuleeko teillä rinnat kipeäksi ovulaation jälkeen?

Heip kaikille ja tervetulotoivotukset uusille ja taukoa pitäineille!! emoticon

butterfly85, pahoittelut tädistä!! :(

Appu, mulla ei ainakaan oviksesta kipeydy rinnat. Mutta joskus kun on pms-oireet olleet statosfääreissä, mulla on alkanut kipeytymään jo reilusti viikkoa ennen menkkoja. Ehkä siellä on tärppi käynyt. ;) Olen myös melko kateellinen sun menkoista (mikäli niistä voi kateellinen olla), mulla meinaan se vuoto kestää enempi ja vähempi sen 7pvää. 

nonnella alkaakin olla jännää, että meinaako nuo menkkajomotukset jotain.. :)

elenna, mites se lääkärikäynti meni?

Sli, tuus nyt kertomaan miten siellä menee!! :)

Nyytti, täälla asutaan myös kolmin kaksiossa. Oishan se kiva saada pojallekin jo oma huone, mutta sujuu toistaiseksi näin. Vuokrat on vaan niin törkeän kalliita, että pitäisi varmaan muuttaa vielä kauemmaksi ytimestä. Mutta vastaan tulee taas tulevat eskari/koulukysymykset.. Huoh. Jos tärppäisi, niin sitten olisi PAKKO tehdä asialle kiireesti jotain.

ON: Täällä kp27/28-30. Inhottava menkkaränkkä-fiilis vaivannut nyt jo kolmatta päivää. Luulen vähän, että tuo aiemmin mainitsemani  epätoivoinen olo vauvan tiimoilta, oli myös seurausta pms-oireista. Täällä iski eilen himo punaviiniin ja borsch-keittoon. Mielihalut sopii hyvin tulevaan väriteemaan. Enkä siis puhu joulusta.. emoticon

Mä oon elänyt taas hiljaiseloa tässä hetken. Ehti tossa se tätikin vierailla tuoden pettymyksen mukanaan. Vaikka kuinka yrittäis olla tulee jos on tullakseen asenteella, niin se on vaikeaa. Mulla on menossa vasta yk 4 ja silti epätoivo nostaa päätään. Toisaalta jokainen tädin tulo on ollut edellistä helpompi. Tulee aika nöyrä olo, että ei nää asiat ole niin yksinkertaisia ja minun vaikutuksessa. Oon kyllä aivan superonnellinen yhden lapsen äiti, joten koitan miettiä, että ei se maailma kaadu jos ei toista tule. 

Mulla on nyt menossa kp 36. Edelliset kierrot olleet 51, 43 ja 35. Jos niin kävisi, ettei täti vloppuun mennessä olisi tullut, niin uskaltaudun varmaan testaamaan.

Mä rupean nyt lueskelemaan teidän juttujanne ja hakemaan niistä tsemppiä itselleni. Plussatuulia kaikille! 

Täällä ei mitään ihmeellistä. Odotellaan odotellaan, että menis pari viikkoo.. Tai vaikka puoltoista. ;)

Eea Niihin negoihin vaan turtuu.. Ekat harmittaa aina eniten, mutta siihen vaan tottuu että niitä tulee.. Sitte ku se plussa sieltä joskus pamahtaa se on aivan ihmeellistä ja tuntuu siltä, että kaikki odottaminen on ollut sen arvoista. :)

Josma Niin paljon jaksamista sulle! Kyllä se sieltä pärähtää plussa sullekkin. :)

Appu Mulla kesti tosi kauan, enne ku tuli raskausoireita. Tai siis nälkä oli kyl aika alusta koko ajan, mut muut kesti. Tissit kipeyty ensin ja sit tuli väsymys, mut mul oli tosi vähän mitään. Ei huonoo oloo, ei mitään. Ja menkat on aina ennen raskautta ollu tosi niukat ja kivuttomat. Nyt onki sit ekan lapsen jälkeen ihan päälaellaan.

Täällä uusi ilmoittautuu:) Miehen kanssa ollaan pidetty yhtä pari vuotta ja pitkän harkinnan jälkeen jätettiin pillerit viime viikolla pois. Ollaan "tulee jos on tullakseen" ajatuksella liikkeellä, ainakin yritetään:D Saa nähdä miten alkaa kierrot kulkemaan kun melkein seitsemän vuotta pillereitä tuli syöytyä puolen vuoden taukoa lukuunottamatta. Millään ei malttais odotella kierron käynnistymistä 

Heipä hei,

Tervetuloa mukaan kuumeilemaan Saipe ja iinas.

Sli: Mikä siellä on tilanne kun ei ole kuulunut? Toivottavasti ei oo tätiä näkynyt!

Eetula: Ihanaa, toivottavasti pieni ihmisen alkio tarraa lujasti kiinni ja sinnittelee nyt mukana pitkään. Ainakin tuonne loppukesään. :)

Gatusa: Hieno juttu tuo teidän taloprojekti. Se onkin mukavaa hommaa kun pääsee itse suunnittelemaan. Tuleepahan ainaki mieleistä. :)

Josma: Toivottavasti sinäkin pääsisit pian raskautuneiden joukkoon. Tsemppiä! :)

butterfly85: pahoittelut menkoista. :/

Eea: Sama homma täällä, ovista olen koittanut bongailla nyt tikuilla mut haaleita viivoja vaan tulee. :/ Ollaan kuitenkin varalta peittoja heiluteltu ihan urakalla jos siellä jotain olis kuitenkin tapahtunut. Ei sitä yrittämättä ainakaan mitään tule.. ;)

elenna: Ei ne mahatuntemukset kestäneet onneksi kuin pari päivää, mitä lie.. Hyvä että siellä vointi jo parempi. :)

nonne: Niinpä se on, välillä tuntuu että tulee ihan hulluksi kun joka vihlaisun ja nipistyksen laittaa merkille. Onhan niitä varmasti aina ollut mutta ennen niihin ei ole kiinnittänyt mitään huomiota. Hassu tämä ihmisen mieli vaikka koitankin pitää järjen päässä. :D

Appu: Ei mullakaan varsinaisesti rinnat kipeydy oviksesta, mutta nännit kylläkin on aivan kosketusarat. :O Tämä alkaa yleensä pari päivää oviksen jälkeen ja kestää siihen asti kunnes täti tulee. Sen perusteella mä yleensä menkkojen alkamisajankohdan arvioinkin parhaiten.

ella84: Höh, toivottavasti täti tulis pian jos on tullakseen, niin pääsisit uuteen kiertoon (vielä parempi siis tietysti olisi jos ei tulisi vielä piiitkään aikaan)

Nella^: Plussatuulia! Toivottavasti nyt olisikin tärpännyt.

Omaa: Tässä kierrossa olen yrittänyt bongata ovista, mutta laihoin tuloksin. Vain haaleeta viivaa tuli muutamana päivänä ja eilen ei enää mitään. Tänään en edes enää jaksanut tikuttaa. Tosin aloitin tikuttelun vasta kp15, kun tikut saapuivat. Mutta en nyt usko että ovis olisi ennen sitäkään ollut, kun yleensä kierrot on olleet ainakin 32-33 päivää viime aikoina. Pieni toivonkipinä vielä, että ovis olisi ollut jo silloin mahakipujen aikaan, mutta silloin olisi kyllä luvassa ihan megalyhyt kierto. :O Nyt siis menossa kp20.

jippiina: jep ja toivottavast valmistuu ajois (onneks ei tartte oliivipuita ite istuttaa ku miehen setä antaa valmiiks istutetut jotka vissii tekee jo satoa, saatetaa saada sellai 100 puuta alhamdulillah. en tiä mikä kierto mut raskausoireit on kunnol taas ellei ol se iki-inhottava pms, joko oviksest on 12pvä tai 6pvä. toivottavast tulee plussa sit ku testaa...tuli aiemmi vuodettua sen verra paljo ja pitkää et menkkojen poisjäänti toivottavaa ja pikkuinen enemmän kuin tervetullut :) pitäköhä täs kierros testata sit 2 kertaa eli huomen ja ens viikol ku tänää pääsen kaupungille ni vois inshallah ostaa testin ja ens viikol uudestaa jos nyt ei tul poitiivist ku oireit on mut oviksen paikannus ei ollu 100%.

Tervehdys!

Tervetuloa Saipe, Eetula, Nyytti, Appu, iinas!

Catriona;
paljon tsemppiä sinne! <3

Gatusa; mukava kuulla että sielläkin päästään yrittämään :)

Nella^; joo, kyllä se epätoivo alkaa iskee itsekullekkin.. :/ mutat toivotaan sinen pikaista plussaa :)

nonne; nyt vaan odottelemaan tulosta.. tsemppiä piinapäiviin!

elenna; mitäs sinne kuuluu? Tuliko lääkäriltä viisaita sanoja?

Ella84; tuli tehtyä varmistustestiä... negaahan ne näyttää mitäs muutakaan.. :(

Josma; kiva kuulla susta, harmi ettet ole päässyt vielä plussaamaan..

Omaa; olipas tullut paljon tekstiä.. pikkasen jäin nyt kärrystä! :D itsellä täällä tilanne junnaa ja junnaa.. kp 66 eikä menkkoja näy.. varmistusnegatkin on tehty.. :( täytyy vaan myöntää että aika vaan kuluu.. vuosi sitten mietin että että eihän se niin káuheeta että siirtyis ihan vaan hetkeks raskaaksi 2012- ketjuun.. mutta nyt kun miettii että on siirryttävä raskaaksi 2013- ketjuun niin jopas pysähdytti.. ei oo todellista!!!! meneekö tää aika vaan näin eikä plussaa kuuluu?! pieni stressihän tästä kohta tulee.. eilen oli kyllä niin outoja juttuja.. alavatsa oli kipee, etenkin molemmat munikset.. oikeen vihlo ja sattu jos tärähti vähänkin.. :O ja tuli semmossii kipupiikkejä ja hetki siitä niin valkkaria vaan lorahti.. niin outoo.. :/ ja ku paineli ihan keskeltä vatsaa niin kipua tuntu muniksissa.. voiskohan menkat olla tuloillaan? pari viikkoa sitten luulin että ois menkat alkanut mutta tulikin vain kerran paperiin limansekaista verta.. kyllä naisen kroppa on sitten ihmeellinen! :D mistä näitä kaikkia vaivoja oikein tulee..
Nyt alkaa sitten henkinen valmistautuminen siihen että kohta kirjoitellaan raskaaksi 2013- ketjuun..

Heips! 

Tervetuloa iinas, toivottavasti vierailusi jää lyhyeksi :) 

elenna - Eiköhän sulle tuo plussa vielä tän vuoden puolella saada :) Toivomme ainakin!

Ella84 -
Toivotaan ettei täti nyt tulisi! Ja jos pääset testaus vaiheeseen, niin tulehan kertomaan sitten ;)

Nella^ -  Sulla on "jännät" päivät menossa :)

Omaa: Tässä parina päivänä ollu semmosta ajoittaista pahaaoloa, tänään vihlas oikeesta munasarjasta jonka jälkee toistu pari kertaa. Ja vessassa on saanu ravata..

Kp 27
Yk 8

Takaisin