Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
huomenta, mitäpä tänne kuuluu? toivottavast kaikilla tärppäis vihdoin :)
on: ovis tais olla eilen koska tänää ei ole yhtää kipuilua enää ja eilen melkei kaksinkerroin kivusta, no tuli kuitenki treenattua joten nyt sit odotetaa jännityksellä tuottaako toivottua tulosta :)

Perjantaipäivää, ihanaiset!

Eetula
on nyt sitten Raskaana Ellei Toisin Osoittaudu - toivottavasti pikku alkio tarraa oikein kunnolla kiinni ja pysyy matkassa laskettuun aikaan saakka!

Sli, mukavaa kuulla sinusta! Minä se täällä huhuilin. Nyt kyllä jännittää mitä siitä haamujenhaamusta vielä sukeutuu. Toi rusehtava vuotohan saattoi olla kiinnittymisvuotoa... Kunpa nyt saisit sen plussan! Ja saisi se nilkkakin kuntoutua.

Gatusalle tsemppiä oviksen hyödyntämiseen!  

Täällä piikitellään Puregonia toista päivää. Maanantaina folliultra ja varmaan tiistaina tai keskiviikkona inssi. Jännittää vähän miten monta follia tuonne tällä kertaa kehittyy. Viimeksi kun oli kaksi isompaa ja kaksi pienempää, klinikalla ehdotettiin että hoito voidaan kyllä keskeyttää jos me ollaan huolissamme kaksosraskaudesta. Ei me olla - meitä pikemminkin huolettaa se, että hoito menee hukkaan jollei klinikka suostu tekemään sitä inssiä!

Täällä ainakin ovis tais olla ja mennä jo. Pieniä vihlaisuja vatsassa oli parin päivän ajan havaittavissa. Ne päivät koetettu hyödyntää miehen kanssa. :) Eilen illalla rupes tuntumaan ällötysoloa taas. Viime kuussa oli tätä myös havaittavissa, jonka jälkeen menkat olivat melkein viikon myöhässä kunnes sit kuitenkin saapuivat. Suvussa on pahaakin raskausajan pahoinvointia, mm. äitini ollu parin otteeseen sen takia sairaalassa kun ei pysyny  mikään sisällä. Toivottavasti ei miulle kuitenkaan noin pahana tule, jos nyt tästä satun raskautumaan. 

Ella84 ja Tintti83 voisin sanoa tietäväni teidän arjen erityislapsen kanssa. Meillä yks miehen pojista on vähän samanlainen. Hän elää niin tunteella, että suuret jännitykset ja pettymykset purkautuvat yleensä kiukkuna/ raivona. Pikku hiljaa iän myötä on ruvennut osaamaan hillitä sitä kiukkuja ja oppinut kertomaan meille asioita, mutta kuitenkin välillä on ongelmia käyttäytymisen kanssa koulussa. Terapioissa on käynyt ja käy edelleenkin. Nyt vain se oma halu alkaa olla sellainen ettei ne enää kiinnostaisi ja kerrampa, kun ei halunnu sinne mennä niin karkasi. Koettelee omaa äitiään ja isäänsä sekä minnuu et tarviiko oikeesti totella vai ei. Minnuu välillä enemmän ja välillä vähemmän. Isäänsä uskoo herkemmin ainakin meillä. Meillä ainakin lapsen kanssa jutellessa kiukkukohtauksen ollessa päällä on itsellä oltava todella rauhallinen ääni ja käytös. Se ei nostata sitä kiukkua niin korkealle, kun silloin kun aikuisellakin nousee se ääni. Tämän olen meillä huomannut. Miulla se ääni ei nouse, kun riittää pinnaa pitempään kuin miehellä ja miulle ne kiukut eivät ole sitten niin räjähtäviä. Parempaan suuntaan ollaan kuitenkin kovasti menossa. :) Keskittymisestä sen verran, että välillä keskittyy ja välillä ei, riippuu tekemisen mielekkyydestä.

Jes, toimii!! emoticon

Täällä pidetään kovasti peukkuja pystyssä Eetulalle!!

Palaan pidemmin sitten paremmalla ajalla!! :)

Ella, en ole moisesta kuullut kyllä! Kiitos vinkistä :)
Mun poika ei ole ainakaan vielä ole ollut kovin agressiivinen, välillä oikein suuttuessään saattaa potkaista tai läpsäistä. Poika on erittäin tunteellinen,eli minkäänlaista vajausta ei siinä suhteessa ole, päinvastoin. Hän tuntee ja kokee kaiken hyvin voimakkaasti ja onkin saanut monta kertaa affektikohtauksia, eli tarpeeks voimakkaan tunnetilan vyöryessä päälle lakkaa hengittämästä kunnes menee tajuttomaks. Näitä on tutkittu sairaalassa, oli uni EEG:ssä, sydänfilmissä ja verikokeissa(1v7kk ikäisenä), mutta mitään neurologista ei löytynyt joten diagnosoitiin hyvänlaatuisiksi affektikohtauksiiksi, joista kasvaa ohi n.4v mennessä. Nää alko noin 1,5v.
Sydämessä oli edelleen pientä häikkää jota seurataan aika ajoin. Enneakaisille tyypillisesti poitsulla oli reikä sydämessä ja sivuääniä on kuulunut, mutta eipä tunnu ainakana menoa hiljentävän, joten tuskin kummoista vikaa on.
Piipatti on vastapainoks tuolle impulsiivisuudelle ja vilkkaudelle yms. äärettömän hellä ja rakkautta osottava. Pussailee ja halaillee ihan mahottomasti, tykkää olla kainalossa ja varmistaa aina monta kertaa päivästä että äiti tykkää ja on äitin muru♥ :) Ei kai sitä jaksaiskaan jos ei vastapainona raskaille asioille ois paljon palkitsevaakin =)

Täällä odotellaan että menkat loppuis ja pääsis jakamaan rakkautta miehen kanssa ;) Ovis ois kai vasta viikon-puolentoista päästä, mut eipä tuosta oo haittaa muulloinkaan, eikä kierrosta ole tosiaan vielä mitään tietoa. Harvoin odottaa näin kovasti että aika menis eteenpäin, yleensä sitä ei haluais että aika vilisee :)

Meillä poika jakelee myös paljon rakkaudentunnustuksia ja on ison osan ajasta kuin enkeli. Ja oikeassa olet siinä, että se auttaa jaksamaan vaikeampiakin aikoja. :)

catriona: ovis hyödynnettii ja nyt sit jännitetää koska eilen oli ovis siitä ei epäilyst koka oli sellaset kivut oikees munasarjas.
eetula: toivottavast pikkunen pysyy matkas loppuun asti.
on:13pvä ja menkat alkaa mikäli pikkunen ei saanu alkuansa eilisest treenist. no sentää jotai onnea voi hehkuttaa... saatii okt ja maata eilen!!! nyt pääsee suunnittelee puutarhaa, sisustust koska osaan tehä vaik mitä ja viljelee kasvimaata sekä istuttaa oliivipuita, granaattiomenoi, mahd mantelei, vadelmia, mansikoi ja yrttei sekä jos mahollist ni mustaherukoi jos jostai saa hankittua. inshallah mitää ei tapahu et suunnitelmat muuttuu, stressiki vähenis ku oma koti.

Palaan linjoille

Meinasin pistää pillit pussiin tän vauvajutun tiimoilta mut niin sitä vaan tuli taas kaivettu kalenteri esiin ja kp11 menossa. Maanantaina toivon saavani jotain vastauksia kun menen gynelle mutta pitää varautua siihen että ne vastaukset on tyyliin "teillä nyt on vaan ollu huonoa tuuria"...
Kilpirauhasissa ei ollu mitään vikaa, näin ajattelinkin.

gatusa, oma koti on hieno homma!!!
butterfly85 mä suosin apteekin omaa, pregcheck-testejä ja sit sitä digitaalista joka on tosin aikas tyyris.

kiitos :) nyt vaan pitää saada esikoinen kuntoo ku eile mies oksens, tänää esikoinen eikä sen takia suostu syömää mitää...nyt ootan koska iskee minuu.

Oletteko kokeilleet mitään ruokavaliomuutoksia ja niiden vaikutuksia näille ylivilkkaille tai keskittymisvaikeuksista ym. kärsiville lapsille?

Tähän nyt vielä lisään että itselläni on kaksi asperger -veljeä. Siihen aikaan ei näiden asioiden päälle juuri ymmärretty. Isoveljeä on pompoteltu ala-asteikäisenä koulusta toiseen, tarkkikselle, erikoiskouluun jne. ja mikään niistä ei ollut oikea ratkaisu. Hän on ollut pikemminkin vetäytyvä ja rauhallinen kuin aktiivinen tai uhmakas. Pikkuveli taas pistettiin jo 5-vuotiaana (se olikin sit superylivilkas, itsepäinen ja mm. puheenkehitys taantui) erikoiskouluun ja pääsikin sitten toiselle luokalle vuotta nuorempien kanssa normaalikouluun. Molemmilla vääriä diagnooseja ja asperger diagnosoitiin vasta kun isoveli ei pärjännyt armeijassa, aluksi epäiltiin paniikkihäiriötä (taustalla dysfasia ym.diagnoosit).

Vanhempia syyllistettiin huonoksi vanhemmiksi jotka eivät osaa lapsiaan kasvattaa. 

Meillä oli tuosta ruokavalioasiasta puhetta adhd-keskuksessa, mutta ymmärsin ettei sen toimimisesta ole varmuutta. Akateemisessa näin kyllä myytävän kirjaa, joka käsitteli adhd-ruokavaliota. Mä olen vaan tosi huono noudattamaan mitään tarkkoja juttuja. Pitäis varmaan paneutua asiaan.. 

Mä katsoin tässä parisen viikkoa sitten jonkun dokumentin joka sivusi myös adhd-lapsia ja sitä, kuinka paljon ruokavalio vaikutti heidän käytökseensä. Siinä oli mm. kaksospojat jotka oli ihan helvetillisiä, kaikki pelkäs niitä päivähoidossa ku ne puri toisiaan ja muita lapsia ymym. Tiukka ruokavalio, jota he siirtyivät noudattamaan, rauhoitti poikia niin paljon että muut lapset lakkasivat pelkäämästä heitä ja rauhoittuivat yleisesti ottaen todella paljon ja lakkasivat puremasta muita. Oliskohan se ollu tanskalainen dokumentti tms., en muista enää.

Olisko ollu että ruokavalio auttoi 80 % testitapauksissa jonkinasteisesti, toisilla enemmän, toisilla vähemmän.

Ella84 kirjoitti:
Meillä oli tuosta ruokavalioasiasta puhetta adhd-keskuksessa, mutta ymmärsin ettei sen toimimisesta ole varmuutta. Akateemisessa näin kyllä myytävän kirjaa, joka käsitteli adhd-ruokavaliota. Mä olen vaan tosi huono noudattamaan mitään tarkkoja juttuja. Pitäis varmaan paneutua asiaan.. 

Tintti83: Totta turiset. Alkaa tulla kiire, ei mitään paineita. Mietinkin tässä jo, että pitäisi sitä raskaaksi 2013-ketjua hiljalleen perustaa. Ehkä kaikki raskaudutaan nyt vikasta kierrosta ja iiihan uudet tyypit saa sen ryhmän perustaa. Kävis mulle. emoticon

diabolicat: Tuliko dokkari miltä kanavalta? Kuulostaisi ihan ylen tarjonnalta, jos löytyis vaikka areenasta. :)  Meillä tuo poika on niiiiin kaikkiruokainen, että täytyy kyllä miettiä tarkkaan. Syö kaikki homejuustot ja valkosipulioliivit yms. Ainut mistä ei pidä, on KERMAVAAHTO. emoticon Kiinnostaa kyllä, että millaisia rajoituksia siinä on.. Tuo muiden lasten pelkääminen yms, on nyt kyllä onneksi loppunut. Isoilta megaraivareilta (joissa lyö, potkii, ja puree aikuista), on nyt tarhassa säästytty. Ei ole koskaan suunnannut tuota muita lapsia kohtaan, mutta on näyttänyt pelottavalta toisista lapsista.. Eilen ehdittiin olla keilaamassa 15min kun pitikin jo kantaa rimpuileva ja karjuva lapsi ulos. Meidän perhe on just sellanen, jota kaikki muut katsovat järkyttyneenä. Selvästi kuvitellaan, ettei osata kasvattaa..

Gatusa: Toivotaan että säästyt vatsataudilta!! Se on kyllä niin nöyryyttävä tauti.. emoticon

Mites butterfly85 testailut?

Nyt pitäis alkaa laittamaan aamiaísta, lapsokainen kun viihtyy katsomassa prätkähiiriä FOX:lta. Mukavaa ja laiskaa sunnuntaita!!

ella84: inshallah säästyn.
on: tänää tuli hampait pestes limaoksuu vähä, kaikki ärsyttää, rinnat on/off kipeet ja paikat niin kii ku voi ja jonkinlaine tulppa tuntu muodostuneen. lisäks ruokahalu lisääntyny, tukkosempi olo ku enne. odotamme mielenkiinnolla miten käy, alkaako menkat vai oisko hyvii uutisii luvassa. valitettavast pms on samoil oireil aika pitkälti. 

diabolicat: Tuliko dokkari miltä kanavalta? Kuulostaisi ihan ylen tarjonnalta, jos löytyis vaikka areenasta. :)  Meillä tuo poika on niiiiin kaikkiruokainen, että täytyy kyllä miettiä tarkkaan. Syö kaikki homejuustot ja valkosipulioliivit yms.
Ella, mulla on epävarma muistikuva, että se ois ollut sarjassa "Mikä meitä lihottaa?", olisko ollut Yle Fem -kanavalla mut sitä ei näkyny Yle Areenassa, harmitti ku mä huomasin ton sarjan vasta ku oli puolet näytetty. Sarja oli mielestäni todella hyvä ja siinä käsiteltiin asioita just omasta näkökulmastani (käsiteltiin makeutusaineita, voi vastaan margariini jne). 

Muistaakseni siinä rajoitettiin ainakin maitotuotteet pois ja luultavasti viljatkin. Viljoista olen kyllä huomannut eräällä toisella palstalla että vaikuttaa lapsiin. Itsehän olen gluteenittomalla ruokavaliolla gluteeniyliherkkyyden takia (mulla ei ole keliakiaa eikä näin virallista diagnoosia). Itse voin ainakin huomattavasti paremmin ilman viljoja.

täytyypi kattoa jos netistä löytää tietoa aiheesta, tosin mein esikoisel voi olla ihan uhmaaki, kaverin muksu oli kuulemma samanlainen mun esikoisen ikäsenä ja kouluiäs meni ohi.

Täällä vietetään hiljaiseloa..

Odottelen, että butterfly85 tulee kertomaan kuinka testauksen kanssa kävi. :)

evolla taisi olla tänään se gyne-käynti. Tuu sitten kertomaan, mitä siellä selvisi, vai selvisikö mitään. emoticon

Eetula, onko ollut mitään oloja nyt tuon siirron jälkeen?

Sli, miten se haamujen haamu? :)

Catrionalla edessä tänään se folliultra, tuu säkin kertomaan miten etenee. :)

Onko elennalla vointi jo parantunut?

ON: Täällä ei mitään uutta,  kp26 menossa ja pieniä menkkajuiluja ollut nyt parina päivänä. Ajattelin aloittaa greippimehukuurin tänään ja muistaa paremmin nuo kaikki vitamiinit ottaa. Sais alkaa jo menkat, niin pääsis uuteen kiertoon. Nyt ei ole särkylääkkeita tarvinnut ottaa moneen päivään, ja suu alkaa olla paaaaljon parempi. Täytyy muutenkin varata panadolia kaappiin. Eilen illalla iski ihan sellainen epätoivoinen vauvakuume. Sama fiilis tänäänkin. Ihan tuntuu että on sisältä solmussa kun niin kovasti haluaa sen vauvan.. emoticon

Takaisin