Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa taas kaikille!

Onnea plussanneille ja tervetuloa kaikille uusille :)

Hieman on edistystä tapahtunut täällä suunnassa. Menkkafiiliksiä oli jo 2.11, eli ennen ehkäsyn poistoa, mutta koska ehkäsyn aikana mulla ei ollu menkkoja niin en tiiä alkoko ne sillon. Mutta sitten ehkäsy poistettii 6.11 niin menkkavuoto alko 8.11 :) Jes! Vuoto kesti vain kaksi päivää. Joten mun menkat on tässä kierrossa alkaneet jossakin välissä 2-8. päivän seuduilla. Ihanaa tietää että kohta voisi olla ovulaatio! Ollaankin heiluteltu peittoja joka toinen päivä ja jatketaan samoilla linjoilla kunnes oon varma että ovulaatio on mennyt. Toivottavasti kunto kestää ;) Kuinka usein teillä muilla harrastetaan seksiä? Ajoitatteko seksin tarkotuksella lähelle ovulaatiota? :)

Mä alan olemaan ihan fiiliksissä ja pitää välillä muistuttaa itseä siitä, että en ole vielä raskaana. Tänään kävin muutaman tunnin kaupunkikierroksen ja ostelin elämäni ensimmäiset vauvalehdet. Ostin myöskin "Suuri Äitiyskirja"-nimisen opuksen, Panadolia, kalaöljykapseleita ja sellasen kirjan, mihin rupean jossakin vaiheessa täyttelemään näitä äidiksi haluamisen fiiliksiä ja myöhemmin sitten toivottavasti raskaustunnelmia. Sen kirjan annan sitten lapselle, kun se on sopiva hetki. Ehkä sitten, kun se itse on saamassa ensimmäistä lastaan.

Mulla ei oo enää niin levoton olo, ku tuossa muutama viikko sitten. Lähinnä sellainen haaveileva ja haikea. Ikävöin sitä lasta, jota ei vielä ole. Se tuntuu aika oudolta ja mielessä kummitteleekin ajatus siitä, että entä jos ei koskaan saataisi lasta. Oikeastaan ajatus siitä, että tulisin raskaaksi tuntuu ihan uskomattomalle. Oon jo monesti miehelle sanonut, että me oltaisiin niin etuoikeutettuja, jos mun sisällä alkaisi kasvamaan elämää ja se tulisi sieltä kohdustakin elävänä ulos ja se olisi hengissä ainakin siihen asti, että meistä kahdesta aika jättää.

Mä toivon niin kovasti että kohta saisin lukea jonkun jälleen plussanneen :) Plussatuulet puhaltakoon! :)

Moi! Mulla olis vielä loppuvuoden toive tulla raskaaksi :) punktio on tänään tehty ja jos kaikki menee hyvin olisi torstaina edessa tuoresiirto :) vauvaa me ollaan siis yritetty jo kauan :)

butterfly: voithan sinä testata jos haluat kyllä se hiljallee voi näyttää oikean tuloksen mutta aikas haaleana.
on: täällä tukkonen iha flunssanen olo, en saanu unta kunnol ja se uni mitä saatii meni siihe et näin iha tyhmää unta yhest tv sarjasta mikä on iha uutta mulle koska ikinä en tv ohjelmist nää unia, no kai johtuu siitä että jokin aika sit katoin koneelt yhen ladatun jakson heh. yskä sen ku jatkuu ja tänää mies ostaa hunajaa jos sillä sais vähä apua ku en jaksa yskänlääkettä litkiä etenkää nyt ku ei tiä onko tärpänny. otsa kuuma otsa kylmä otsa kuuma otsa kylmä rataa mennää ja rinnat on arat välil enemmä välil vähemmä. ota tästäki selvää mikä on homman nimi. katoin uä kuvia ni ei se limakalvo mitenkää ohuelt näyttän (lääkäri selitti missä kohtaa se oli kuvassa) joten josko sitä onnistu oikeeseen aikaan ajottaa treenit.

butterfly85: hyvä että löytyy kärsivällisyyttä. odota vielä muutama päivä niin sitten saat varmemman tiedon tilastasi :) itse mietin onko ovis ollut jo ja onko minulla aas pms oireita vai onko tärpännyt. omaa kiertoa en edes tiedä kun kuun vaihteessa vasta loppui vuoto ja se käsitti hyytymät joita muodostui jatkuvasti ja menkat...joten kierron vaiheesta ja pituudesta ei tietoa mutta toukokuun plussaa edeltävä olo on aika lailla tuttu taas. varmaankin menkat reilun vko:n kuluttua alkaa vaikka oireita on jonkin verran. pms oli alkuvuodesta niin samanlainen ku raskausoireet että sai pettyä kun ei ollut raskaana ja kun oli ni tuli km ja viimesin kkm. joten hiukka pelollakin odotan mitä tulevan pitää.

buttersly85: odota pari päivää ni on varma tulos, ainaki clear blue digital antaa 14vrk oviksest eli oletettuna menkkojen alkamispäivänä koska oviksesta menee keskimäärin 10-16pvä menkkojen alkuun ainaki yleensä. (itellä se oli tasan 14vrk).

on: hitto tätä oloa, siis sain ne tutut pms oireet takas kiusaks eli pms oireet jotka muistuttaa raskausoireita. tukkonen olo (nokka vuotaa ku tyhjenee), yskä, etoo näin alkuillan kunniaks, alavatsassa oli vihlasui, rintoi aristaa, päätä särkee, pinna kireellä, unia yöllä ja meinasin alkaa parkumaa ku katoin yhtä ohjelmaa. ja tätä pitää kestää sen viikon verran kunnes menkat alkaa...

Tänään on se päivä kun toivon ettei lääkäristä ei tule soittoa!! Huomenta vaan kaikille!

Eetulalle tsempit, toivottavasti tulee hyviä uutisia!! :)

butterfly85, vieläkö olet malttanut olla testaamatta? ;)

ON: Hiljaiseloa vietetään täällä. Kp22 menossa, sais nää päivät mennä nopeammin, niin pääsis seuraavaan kiertoon.. Suu on yhä aika sökönä, vaikka leikkauksesta on huomenna 2vkoa. emoticon Mies vetäisi töissä mattoveitsellä kunnon vekin kämmeneensä eilen. Ihan luuhun asti. Tikkejä sai, mutta menipä silti töihin.. Miehet. emoticon Hyvääkin on tapahtunut. Eilen 5v.esikoisen päiväkodissa pidettiin taas palaveria, ja vihdoin ovat ottaneet pojan erityistarpeet paremmin huomioon. On todennäköistä, että hän tulee saamaan diagnoosin adhd:sta joskus tulevaisuudessa (hänellä on myös perinnöllinen alttius). Arki on aika haastavaa ja ollaankin ihan tietoisesti lykänneet nykyisen mieheni kanssa lastenhankintaa myös tämän takia. Esikoinen tarvitsee niin paljon tukea/huomiota, ettei siihen ole voinut ajatellakaan tekevänsä sisaruksia. Nyt tuntuu siltä, että on nk. valoa tunnelinpäässä ja koko perhe olisi valmiimpi uuteen perheenjäseneen. emoticon  Avautuminen nyt näin työajalla

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista :)
Täällä menkat alko 2pvää pillereiden opettamisen jälkeen, eli nyt ois menossa kp 4/? Eli ei ole tietoa miksikä asettuu, kun vasta eka kierto pillereiden jälkeen. Jotain 30pvän kieppeillä kai se oli ennen pillereitä, en pitänyt kirjaa silloin.
Seksiaktiivisuudesta joku kyseli. Meillä kun suhde on vielä aika tuore, niin aktiivisuuttakin riittää. Välillä joka päivä, joskus useammankin kerran ja toisinaan taas menee päiviä että on vaan niin väsyny tms ettei jaksa. Mutta kyllä meillä sellanen tietynlainen pilke on silmäkulmassa jatkuvasti ja toivottavasti näin pysyy jatkossakin =)
Mulla on kanssa sellainen lapsi, joka vaatii vähän enemmän kuin "tavallinen"lapsi.
Se oli kanssa osana ajatuksia, kun jo aiemmin lapsista puhuttiin ja todettiin että mun voimat ei olis vielä joku aika sit riittänyt raskauteen saati toiseen lapseen. Nyt ollaan käyty pari kuukautta toimintaterapiassa melkein viikottain ja kait siitä jotain hyötyäkin on ollu ja toki poika kasvaa ja kehittyy muutenkin.
Mun poika on voimakkaasti omaehtoinen, impulsiivinen ja näkö ja kuuloaistin vietävissä. Näkee ja kuulee kaiken, sinkoilee ympäriinsä ja on erittäin vilkas. ADHD:ta toimintaterapeutti ei ainakan vielä allekirjoita, koska keskittyäkkin poika osaa. Totteleminen on tosi hakusessa.. Poika on motorisesti kehittyny ja sen kans saa kyl olla ihan tosi tarkkana koko ajan ettei vahinkoja sattuis.. Välillä ottaa voimille olla skarppina 24/7 ja kyllä se mussa näkyykin. Kaikki kapasiteetti on mennyt jo pitkään vaan pojasta huolehtimiseen, niin oon muuten ihan taantunu :D

Eetula, toivottavasti ei ole tullut soittoa? Jos ei niin tsemppiä siirtoon! :)

Kiirettä pitää...taidan kirjoitella seuraavan kerran pitemmästi. Minulla olo on jo paranemaan päin, vaikka oireilut huolestuttaa, ja kp6 meneillään, vielä hieman tuhrua tullut.

Nyytti: Meillä tuo ylivilkkaus alkoi jo pienenä. Itse kysyin jo hänen ollessa 1,5v mahdollisesta "ongelmasta". Kuulemma oli vaikea sanoa, koska osasi keskittyä myös ja tietenkin oli niin pieni, mutta olivat päiväkodissa henkilökunnan kanssa siitä jo keskustelleet keskenään. Nykyäänkin keskittyy, jos vain on asia, josta on kiinnostunut. 4v. neuvolassa teki kaikki tehtävät ilman mitään ongelmia kaksin neuvolatädin kanssa, ja täti ihmettelikin kun kerroin ongelmista tarhassa ja kotona. Meillä myös poika hyvin impulsiivinen ja omaehtoinen ja tunnetasoltaan ikäistään pienempi. (tämä on tyypillistä ylivilkkaille lapsille) Negatiiviset tunteet ja melkein kaikki pettymykset tuodaan ilmi uhmaikäisen malliin, huutamalla, itkemällä ja heittäytymällä lattialle/maahan makaamaan. Vaikka ikää on 5v ja on ala-asteikäisen kokoinen. Myös agressiivisuutta on ollut paljon aikuisia kohtaan, joskin helpottanut kesän aikana paljon. Paljon oli mustelmia ja hampaanjälkiä minussa viime keväänä ja tukkaakin lähti muutamia tuppoja. Nyt onneksi loppunut miltei kokonaan. Keväällä ajattelin, etten voisi olla raskaana, koska mahassa olevalle voisi käydä huonosti. Nyt tosiaan alkaa helpottaa. Ja meitä on auttanut kovasti myös adhd-keskuksen perhekoulu POP, ylivilkkaille lapsille ja lasten vahemmille. Aivan mahtava ja upea juttu, ja siis lapsilla ei ole tarkoitus olla diagnoosia ja monet eivät varmasti edes saakaan sellaista. Siihen voi osallistua kuka vaan, joka kokee haastavaksi lapsen kanssa toimimisen mm. oman vuoron odottamisen, muiden lasten huomioonottamisen jne. Koulu on 3-6v lapsille, oletko kuullut siitä?

Nyytti: Nykyään pojan "raivarit" ovat huomattavasti laantuneempia. Kiukutteluja siirtymätilanteissa (sisältä ulos, ulkoa sisälle, tekemisestä toiseen jne) on päivittäin "vain" 2-10krt. Ja siis loppuvat nopeammin.

Huh huh, toivottavasti en nyt tällä säikäyttänyt ketään.  Aina se äitiys ei vaan ole sellaista, jollaiseksi sen on ennalta kuvitellut..

Elenna siellä huuteli: Täällä ollaan..edelleen kuumeilijoissa kun eipä tuo haikara ole tännesuuntaan osautunut vielä. :((

Tarvii ajatuksella lueskella muiden jutut läpi ja vastailen sitten pitemmin.

Omaa sen verran että onnistumista tänne ei oo vielä tullut, ei päästy nyt tässä kierrossa ees kierron seurantaan kun ei ollut siellä aikaa. Toivottavasti ens kierrosta sitten, mahdollisesti.
Oon taustellut nilkka ongelman kanssa nyt 1½ kuukautta..ei kannata kokella juosta juoksumatolla salikengillä -very bad idea!- Huomenna OMT fysioterapeutille -jospa se osaisi jotain keksiä tälle jalalle..kolme sataa uponnut jo lääkäriin eikä heistä kukaan osaa määrätä muutaku saikkua ja buranaa.

Tässä kierrossa ovis hyödynnettiin tehokkaasti ja eilen tuli muuten testiinkin haamujenhaamu..whuhuu-jotain ainakin tapahtuu ku piirunverran tuli väriäkin tikkuun. Sai sitä kyllä siitä tikusta tiirata eli en laske sen varaaan -tänään aamulla tuli sit hieman rusehtavaa vuotoa joka näyttäis menevän ohi. Oviksesta lähtien massu ollu omituisen kipee..tai sellanen outo. Välillä kipeuilee enempi välillä vähempi, ja turvottaa NIIN paljon. Huomenna teen aamulla testin..yksi kaapissa vielä ja iltapäivällä pitäis tulla uusia. :D Noh, taas tullaan pilvilinnoista korkeelta ja kovaa mut noh, ei voi mitään.

Ei muutaku plussa puhureita kaikille ++++++...kyllä ne plussat kaikille tulee..ennemmin tai myöhemmin. :)

ella84: sulla ei ole helppoa ja varmast uus raskaus mietityttää/huolettaa. alhamdulillah sun pojan tilanne parantunu.
elenna: toivottavasti olo paranee entisestään.
on: täällä nyt sit oviskipujen kourissa ollaan, oikein mahtavat vihlonnat oikeassa munasarjassa. eli ovis ei olekaan menny viel. nyt sit toivotaa että tärppää. onkoha mun esikoisellaki adhd ku kuulostaa oudon tutulta tuo käytös.

Moi! 
Siirto saatiin tehtyä ja yksi alkio on kyydissä :) testaus päivä on 29.11 sinne saakka pitää "jännittää" 

(ps. miten saan ticketin lisättyä itselleni tohon allekirjoitukseen?)

Eetula, loisto homma!
Meet lilypie.com sivulle esmes. Sieltä luot mieleisen. Kopsaat pseudoHTML kohdasta linkin ja omilta sivuilta lisäät sen allekirjoitukeks.

Takaisin