Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa taasen kaikille ja kiitos tervetulotoivotuksista. :)
Onnittelut kaikille plussanneille, aina niin ihanaa luettavaa! :) Ja pahoittelut tädin tai keskenmenon kohdanneille. :/

mame: Onneksi kilppariasiat eivät vaatineet nyt hoitoa. Kohtuuttoman kauan teillä jo yritystä takana, toivottavasti tämä nyt tosissaan oli SE teidän kierto! :)

Hurick:  Minäkään en ole aikonut ovista tikutella kun kierto on ollut ainakin aiemmin niin hiton epäsäännöllinen, että niihin tikkuihin uppoaisi kyllä ennen pitkää omaisuus. :D Mutta toisaalta silloin kai niistä eniten hyötyä olisikin.. Meillä kans mies oli vähän tatti otsassa kun minä täällä sivustolla ajoittain vierailen, sen mielestä otan asiasta liikaa stressiä. Vaikka en siis todellakaan ota, musta tää on vaan hauskaa (ainakin vielä..). Kummallisia nuo miehet. Selitin sille sitten että ei se oo sen kummempi asia kuin että lukisi jotain rakennusblogia jos haaveilee talon rakennuksesta. Eipä se sen jälkeen oo valittanu. ;)

elenna: Tsemppiä uuteen yritykseen, toivottavasti tärppi kävisi pian!

j3nni: Testailitko uudemman kerran r-testillä?

Nella^: Tervetuloa, minäkin olen uusi täällä. :)

Hehel: Toivottavasti oireesi olisivat merkki onnellisesta tapahtumasta. ;)

-MJ: Toivottavasti menkat alkavat pian ja pääsette kunnolla yrittämään. :)

Täällä nyt siis kp 13, yk 2. Mies on reissussa joten toivon että ovis ei mene ohi, vielä ei kuitenkaan merkkejä oviksesta ole havaittavissa..

Kiitos onnitteluista! Toivottavasti näen teidät kaikki pian tuolla odottajien puolella!

vatukka:
Kiitos! Ei meilläkään ollut minkäänlaisia kuivuus ongelmia, mutta kokeiltiin kuitenkin :)
Hurick:
Kiitos! Toivottavasti näen sinut pian tuolla odottajien puolella =) Tsemppiä!
mame: Virallisesti yk 7, mutta meillä meni yksi kierto ohi miehen työmatkojen takia, joten yk 6 tärppäsi.

Tasapuolisesti onnea kaikille plussanneille, ja muille kovasti plussatuuuuuuulia! :) Mielenkiintoisia ja jänniä tilanteita monilla meneillään! Joko J3nni testasi uudestaan?? Kovasti kiinnostaa!

Minulla menossa tänään kp 31/30-31, ja viimeeksi testasin eilen illalla niin puhtaan negan kuin vain voi olla, joten testaan huomen aamulla uudestaan, jos menkkoja ei kuulu :) Meillähän yritys meni tällä kierrolla aika pieleen, koska mies oli juuri tärppien aikaan reissussa, mutta pupuiltiin juuri ennen reissua, ja heti kun mies palasi. Tuskin kuitenkaan onnisti. Mitään oireita ei ole suuntaan, eikä toiseen - ei menkkakipuja tai muuta tavanomaisia PMS-oireita, eikä myöskään raskausoireita. No, eiköhän tämä tässä parin päivän sisään selvinne, miten tilanne kehittyy :))

pikkutonttu: Tuo on varmasti vaikea asia päättää, mennäkö tutkimuksiin vai ei. Toisaalta voi hyvin tulla onnistunut raskaus seuraavaksi, toisaalta olisi helpottavaa saada jotain selvyyttä tilanteeseen. Itsekin halusin selvittää kilppariarvot, tavallaan jotta voisin sulkea pois edes yhden keskenmenon syyn. Luulenpa, että jos tulee toinen, mietin itsekin tarkkaan haluanko selvitellä lisää. Mä olen erittäin miesvaltaisella työpaikalla ja lähimmät työkaverit ovat samalla esimiehiäni, joten ei ole tuntunut yhtään luontevalta kertoa keskenmenosta, vaikkei ilmapiirissä vikaa olekaan ja tuskin perheenperustamis suunnitelmat minään yllätyksenä olisi tulleet.

mame: Hienoa, jos kilppariarvot ei vaadikaan mitään yrittämistä sotkevia hoitoja. :) Mä olen kovin vähän joutunut asioimaan lääkäreillä, ennen kuin nyt keskenmenon myötä. Sen olen jo tässäkin ajassa ehtinyt huomata, että kovin erilaisia ohjeita ja näkemyksiä tulee.

mimsu: Mukava kuulla että täti on pysynyt poissa. :) Paljon tarrasukkia ja teippiä ja vaikka mitä ikinä tarvitaankin!

Hurick: Mies, kalja ja keskustelu -tiedän tunteen.

Hope<3: Ai? Ehkäpä pre-seed lähtee sittenkin tilaukseen, ei siitä haittaakaan voi olla. :)

Mulle on nyt vauva-kuumeen lisäksi iskenyt matka-kuume. Pitikin vain tulla pikaisesti kyselemään, miten muut kuumeilijat suhtautuvat matkoihin? Oletteko uskaltaneet varata talveksi/kevääksi ja millaisiin kohteisiin?

Heippa!

mame; onnea maanantain ultraan! :)

Nella^: tervetuloa kuumeilemaan :)

Hope<3: paljon paljon onnea! :)

elenna; toivotaan nyt sinne uutta plussaa sitten pikaiseseti :)

Catriona; huuda vaan niin paljon. tiedän kyllä tunteen, meillä on aika sama aika yritystä takana että sais tuon nyytin. ja eniten inhoon niitä uutisia kun tullaan raskaaks ihan vahingossa.. argh!

Omaa: kp 36 ja varmistus nega tehty.. niin puhdas nega.. :(  pikkasen ottaa päähän.. eikä menkoista tietoakaan.. noh mitäs tässä odottelemaan kun kierrot on ollu 29-90 päivän mittaisia :D vauvakuumeeni vaan yltyy ku esikoisen ikä lähenee hurjaa vauhtia 3 ikävuotta.. ja kaverit sen kun ilmoittelee olevansa raskaana! koska mä saan ilmoittaa olevani raskaana? onneks enää reilu 1,5 viikkoa ekalle lääkärin vastaanotolle jos sitten sais apua..

Mulla kp 32/31 ja niin puhdas nega kuin olla ja voi, ja näyttäisi tätikin olevan tuloillaan. :( No, eikai se auta kuin taas aloittaa yritys uudestaan. Täällä aika samat fiilikset kuin Kukka^^:lla, vaikka toki yritystä paljon lyhyemmän aikaa takana. Haluaisin vaan niin päästä sanomaan että meillekin tulee vauva! :(

Kävin jo joskus aiemmin ilmottautumassa täällä, että suunnitelmissa olisi yrittää pikku kakkosta tämän vuoden puolella. Olen nyt ollut poissa palstalta, kun vielä raskaus ei ollut ajankohtainen. Meillä siis ensimmäinen syntyi sektiolla ja lääkäri suositteli pitämään vuoden väliä ennen uutta raskautta. Tuo vuosi on nyt kulunut ja vauvakuume noussut :)

Pikkuisen taustoja vielä eli ensimmäistä lasta yritettiin päälle vuosi ja siihen vuoteen mahtui ainakin kaksi keskenmenoa, toinen viikolla 8 ja toinen ihan alkuraskaudessa. Mulla oli todella epäsäännölliset kierrot eli 27-40 päivää, joten voi hyvinkin olla, että varhaisia km:oja oli enemmänkin noilla pitkillä kierroilla, aina en testannut. Tuon ainoan varhaisenkin huomasin vain koska minun oli testi tehtävä, kun luvassa oli viikonlopuksi "kosteat" juhlat.

Mutta niin, nyt siis olisi tarkoitus aloittaa kuumeilu jälleen ja jännittelenkin että miten tässä tärppäisi tällä kertaa. Kierrot ovat synnytyksen jälkeen olleet ihanan tasaisia eli 27-29 päivää ja toivottavasti näin jatkuu. Imetys loppui kuukausi sitten, joten nähtäväksi jää vaikuttaako se kiertoihin. Äsken tein ovistestin ja se näytti nyt jo hailakkaa viivaa. Mulla ei koskaan ole kyllä kovin tummaa näyttänytkään eli olettaisin oviksen kohta tulevan. Peittoja heiluteltiinkin eilen. Miehen kanssa ei olla lapsen teosta puhuttu, mutta eipä olla ehkäisyäkään nyt käytetty.

Yritän tässä pikkuhiljaa päästä joukkoon "sisälle", jotta pystyn sitten muidenkin juttuja kommentoimaan :)

Plussatuulia kaikille ryhmäläisille! :)

Jippiina: Ite en oikein vielä uskalla tätä reilua vuotta sanoa kohtuuttomaksi ajaksi, kun on niin monia jotka ovat yrittäneet useitakin vuosia. Toivottavasti ei ny kuitenkaan enää kovin montaa kuukautta menisi tähän projektiin :/
zaraah: Pahoittelut negasta.
vatukka: Juu tuntuu kyllä että ohjeita on yhtä monta kun lääkäriäkin. Ite oon ollut vain kerran kunnon ulkomaanmatkalla. Tekisi mieli kyllä joskus toistekin mennä, mutta rahatilanne on sellanen, että vähätkin ylimääräset pitää säästää mahdollisiin tuleviin hoitoihin.
kukka^^: Pahoittelut negasta.
elsiinalle: Uudet tervetulontoivotukset ja tsemppi yritykseen :)

Omaa: Kp 10 menossa. Selibaattia siis enää kaksi päivää jäljellä. Huuuuh. Tää on tosi ärsyttävää kun aina halut nousee ennen ovulaatiota ja sitten ei saa ees tehdä mitään. :/

elsiina, mukavaa kuumeilua tästä eteenpäin :)

Zaraah, pahoittelut negasta :( Iloisia uutisia olisi kyllä niin mukava päästä kertomaan...

kukka, toivottavasti teillä rupeaa asiat etenemään tuon lääkärikäynnin jälkeen! Tsemppiä!

vatukka, niinhän ne sanoo, että keskiraskaus olisi hyvää matkusteluaikaa. Mä tein viime keväänä pari matkaa, joista toinen oli melko epähygieeniselle alueelle...mutta varattiin lennot vain jotain pari kuukautta aiemmin.

Jippiina, kiitos. Toivottavasti miehesi ehtii ajoissa kotiin :)

mame, tsemppiä ultraan ja selibaattiin ja tähän kiertoon! Huomasin sinun bloginkin ja kävin katselemassa... Ajattelin itsekin yrittää vähän pudottaa painoa tai ainakin terveellistää ruokavaliota nyt...ei oikeastaan raskautumisen takia vaan muuten...ärsyttää kun kilot on hiipinyt pikkuhiljaa ja etenkin nyt keskenmenon jälkeen oon ollut kuin pikku possu, maannut ja syönyt :D

Tänään on ollut fiilikset vähän alamaissa. Väsyttää ja hammasta särkee ja epäilen, että mulla vois olla taas hiiva vaikka vähän aikaa sitten oon saanu kuurin sitä vastaan... Ei jaksais enää rampata lääkärissä, etenkään jos on taas joku luulosairaus kyseessä. Mut eiköhän se tästä, nyt alkaa olla jo parempi fiilis. Ensi viikosta on onneksi tulossa vähän rauhallisempi. Ja meen pitkästä aikaa värjäämään hiukset, mikä on ihan hauskaa :)

Newbie ilmoittautuu mukaan. Neljättä kuumeillaan, joskin voin puhua vain omasta puolesta. Säälittää jättää neljäs tekemättä kun ikää ei ole vielä nimeksikään (30) ja sydän huutaa vielä yhtä. Mies ei ole innostunut enää pienistä mutta toivon että sattuisi "vahinko", tai yritys on ainakin kova. Tänään kp 18/28-36.

Tervetuloa kaikille uusille, teitä tais olla useampi ja mullahan menee nimet sekaisin heti alkuunsa..

mame: hyvin sä selviät parin päivän selibaatista vielä, jaksaa jaksaa emoticon Meilläkin mies sanoi viimeksi tänään, että musta on tullu kesän aikana ku kiimainen kissa - noh, kun heittää pillerit pois, niin olo normalisoituu, saati että kun tuo ovis on nurkan takana, sekin tekee omansa "villiintymiseen" emoticon

Omaa napaa; Kp15-16, pari kolme kertaa tikuteltu ovista ja tänään hailakkaa viivaa, eilen ei vielä mitään. Taidan tikuttaa vielä huomennakin, just in case emoticon  Hieman oviskipuiluja jo havaittavissa, nivusia vihloo välillä ja muutama nippailu eri puolilla mahaa pitkin päivää, rinnanseutuakin vähä kivistelee. Sen lisäksi kummaa "repimistä" kyljistä. Unohtamatta tätä päänsärkyä, joka on seurausta joko huonosta yöstä sekä nukkuma-asennosta, stressistä töissä tai yksinkertaisesti orastavasta oviksesta. Tai kaikkia yhdessä. Pupuiltu ahkerasti parina iltana, siitäkin huolimatta että mies flunssainen. Josko sen sais vielä vaikka huomenna houkuteltua touhuiluun mukaan :p Sen jälkeen vaan aletaan odotella ja toivoa, sormet ja varpaat ristissä (apua, mä tiedän jo nyt ettei hermorakenne oikein riitä siihen odottamiseen..).

Plussatuulia kaikille ja epäonnisille uutta puhtia junaan punavärillä maustettuna emoticon

Monta päivää ennen oletettuja menkkoja tai dpo olette tikuttaneet 10 herkkyyden raskaustesteillä? Dpo 8?

Iinaz: Sanoisin kyllä että kannattaa tikuttaa vasta menkkojen oletettuna alkamispäivänä, oli herkkyys mikä tahansa :) Vaikeaahan se on odotta, mutta ehdottomasti järkevintä! Tässä linkki hyvään HCG taulukkoon, josta näet että liian aikaisin ei kannata testailla: http://www.betabase.info/showBasicChart.php?type=Single&start_age=18&end_age=50

Mulla menossa nyt kp 33/28-31, eikä menkkoja näy ei kuulu. Mitään oireita ei ole mihinkään suuntaan, joten erittäin kummallista - minulla ei ole IKINÄ olleet menkat myöhässä, ei edes viimeeksi raskaana ollessani (tuli km). Eilinen testi tosiaan oli nega, joten jos täti ei tule, niin testaan huomenna uudestaan. Kummallista :D

Mun niin piti kirjoitella aktiivisemmin että sais kommentoitua muillekkin jotain, mutta jotenkin on taas jäänyt.. Tervetuloa uusille, teitä onkin täällä muutama.

Pahoittelut zaraah ja kukka^^ negoista 

Täällä kp31/31, eikä varsinaisesti tuntemuksia mihinkään suuntaan. Oletan että täti tulee joko yöllä tai huomenna, koska en oo vielä yhtä turvonnut kuin normaalisti. Yhtään testiä ei ole kaapissa, joten käyn varmaan hakemassa apteekista sitten jos täti unohtaa tulla parin päivän sisään kylään. Ihan vielä en viitti, hukkaan menee kuitenkin ne rahat.

Ulkomaanmatkoista minä en ainakaan tilaisi esim ensi kesälle mitään, mutta jossei kohta tärppäisi niin talven äkkilähdölle voisi lähteä. Ei muuten, mutta en haluaisi olla rv22-> ulkomailla, jos jotain käy.

Tervehdys!

Onnittelut Hopelle plussasta!!!

J3nnillä on jännät paikat. Toivottavasti plussa oli ihka aito eikä mikään susi testi. Peukut pystyssä. Kaikille muillekin jännääjille peukut pystyssä!!

Täällä meneillään kp 25/25-29 ja menkkapoltot alkoi yöllä. Mitään vuotoa ei ole vielä tullut, mutta vahva tunne, että vuoto alkaa viimeistään huomenna...emoticon  Onneksi perjantaina on ensimmäinen lapsettomuushoitokäynti. Me olemme myös menossa Jorviin, jonne Slikin taisi olla menossa. Ilman tietoa perjantain lääkäristä varmaan hajoaisin, sillä kaikista kavereistamme olemme lähes ainoat kellä ei ole tärpännyt. Viimeksi eilen näin kaverin, jolla oli ihana rv 22 masu...

Mame lueskelin sun blogia. Olit kivasti koonnut kalenteriin eri vaiheet, joita olette joutuneet käymään läpi. Toivon niin, että tämä olisi se teidän kierto!!! Meillä ei siis vielä tietoa mistä lapsettomuus johtuu, mutta epäilen vahvasti, että se johtuu mun endosta. Sitä olisin vielä kysellyt muilta, että miten nopeasti asiat alkoivat etenemään suunnittelukäynnin jälkeen? Yritän jotenkin henkisesti valmistautua, kun aikaa olla aika rankkaa tämä vauvaprojekti...

Pahoittelut näistä omanapa lapsettomuusjorinoista... Toivon, että kaikki täällä saisivat oman nyytin niin pian kuin mahdollista!! Voimia kaikille ja yritetään tietty nauttia elämästä mahdollisimman paljon, ettei kulkisi vaan vauvankiilto silmissä, mutta näin kierron lopulla ei oikein pysty muuta...

Kylläpä piti parit krokotiilin kyyneleet vuodattaa kaikkien lapsettomuudesta ja kovasta kuumeesta kärsivien puolesta. Itse sairastuin pahaan masennukseen kolmatta yrittäessämme vuosina 2005-2007. Keskenmenot, toistuvat negat ja raskautumisen yrittäminen.. huh :/

Voimia kaikille ja plussatuulia <3

Itse voin kanssa jo pidempää yrittäville kertoa, että kyllä se kun sitten joskus onnistaa, on todella hieno juttu! Meillä siis onnisti heti pillereitten poisjätön jälkeen ja en tiiä olisinko osannut olla yhtä onnellinen omasta kirpusta, kun mitä parin km:n jälkeen. Aika rankasti sanottu, mutta niin se on. Että kyllä siinä päälle vuodessa kävi niin monia asioita läpi, että kun se plussa vihdoinkin testiin pärähti ja oma vauva syntyi, niin oli se jotain todella mahtavaa. Ja vieläki päivittäin kattelen omaa pikkuista ja jos hetkenkin on rankkaa, niin muistelen sitten niitä yrittämisen aikoja ja sitten osaa taas olla kiitollinen :)

Kiitos tervetulotoivotuksista.

Mä vielä tutustun teihin kaikkiin, joten vähän vielä sekavaa kenelle mitäkin tapahtunut ja mitä menossa. Erittäin nöyrällä asenteella pitää kyllä suhtautua raskautumiseen, kun lueskelee teidän elämistänne. Varsinkin jo pitkään lasta yrittäneiden elämistä.

Itsellä menossa ensimmäinen yk ja koitan kovasti taottua päähäni, että tämä on VASTA ensimmäinen yk. Kp on nyt 36. 
Mutta kun... :) Oon tuntenut raskausoireita jo muutamia viikkoja. Vatsassa tuntuu outoa kuplintaa (samanlaista, kuin esikoisen kanssa), mahallaan makaaminen on hieman epämiellyttävää, autossa tuntuu pahalta, närästää,... Testannut oon jo viikon verran joka aamu. Negaa kaikki. Äsken tein jopa clearblun digitestin (joka oli mulla plussan varmistuksen vuoksi), kun sain päähäni, että halpistestit joilla testaan ovat ehkä epäluotettavia. Tosin idioottina tein sen juotuani puol litraa teetä enkä tosiaankaan heti aamusta. No siinä se luki: Ei raskaana

Toisaalta myös itken helposti, voisin vaan syödä ja mahassa vihloo. Aivan kuten ennen menkkoja. Hyvin mahdollista, että mä myös itse kehitän itselleni raskausoireita, koska haluan olla raskaana. Ei kai tässä auta kuin odottaa viivaa tai tätiä.

Kaikille odottaville plussatuulia, plussanneille tarrasukkia ja tädin tai km:n kohdanneille jaksamista! Toivottavasti oltais koko joukko kohta jo odottavien puolella.

Tervetuloa uusille! Tämä on hyvä paikka purkaa tuntojaan ja itselle ainakin tapa saada pidettyä sitä kuumetta kurissakin. Kun täällä voi kuumeilla ihan rauhassa, niin ei tarvitse avokin kestää sitä niin paljon. :D Eli kuume pysyy siis ulkoisesti kurissa. ;)

Pahoittelut teille, jotka kohtasitte nyrpeän tädin taas. :(

Ja mame, kyllä tän nyt pitää olla se teidän kierto! Onneksi ne kilppariarvot eivät nyt niin pahat olleetkaan, toivottavasti se plussa sieltä nyt sit tulee! Ihanaa, että kuitenkin se positiivinenkin mieliala vielä löytyy, ainakin välillä.

Meillä podetaan tytön kanssa pienoisesti flunssaa. Viikonloppuna iski. Onneksi ei ole pahat oireet kummallakaan, muuten voisi itsellä olla töissä jaksamista. Kyllä noiden murkkuikäisten kanssa osaa tuo työnteko olla välillä kuitenkin aikamoista. :D Enimmäkseen kyllä kivaa hommaa, olen viihtynyt tosi hyvin uudessa työssä. Meillä mennään nyt vielä tämä kierto ehkäisyn kanssa, sehän se oli alunperinkin se suunnitelma, mutta kun teki jo vähän mieli aloittaa yritys nyt. Mutta, laskeskelin sitten, että jos olisi nyt jo tärpännyt, niin laskettuaika olisi ollut kesäkuun alussa. Silloin tuskin voisin olla lukuvuoden loppuun asti töissä. Joten seuraavasta kierrosta on sitten hyvä aloittaa. Jospa se elimistö vaikka saa itsensä tässä raiteilleen niin, että tärppäisi sitten nopeasti. Toivotaan ainakin.

Kovasti tsemppiä jännääjille ja muillekin! Toivotaan niitä plussia teille! :)

Takaisin