Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Anteeksi tämä mun omanapailu, mutta oli pakko tulla kertomaan. Äsken mittasin lämmöt (on niin outo olo), ja kainalomittari näytti 36,9!! Normisti tasan 36, tai himpun verran yli..

Ella84: Kannattaa kyllä tehdä se r-testi. On niin lupaavat oireet. Ite en koskaan oo oikein luottanut tuohon lämpöjen mittailuun, kun se pitäis aina tapahtua samaan kellon aikaan heti herättyä ja suusta tai perrectumisti mitattuna. Muuten mulla ainakin lämmöt heittelee ihan kuinka sattuu. Plus kun on pco niin edes ne aamumittailut ei ole luotettavia.

Kuinkas helposti/vaikeasti noihin kilpirauhasverikokeisiin pääsee? Ja mitä kautta, ihan työterveyslääkärillekö kannattaisi mennä? Mietein jo talvella, että kävisin jossain tarkistamassa asian, mutta mies sai vakuutettua mut siitä että olen luulosairas.
Nyt sitten tämän keskenmenon myötä heräsi taas kiinnostus ja täältä löytyikin sopivasti keskustelua aiheesta. Mullakin on isällä kilpirauhasongelmia, mutta käsittääkseni liikatoiminta. Itselläni epäilisin vajaatoimintaa, jos jotain.

Vatukka Kilppariarvot mitataan hyvin herkästi. Pelkkä pitkän väsymyksenkin valittaminen riittää. Varsinkin jos suvussakin moisia ongelmia on niin vielä herkemmin ottavat kokeet. Helppo verikoe kun on =) Työterveyslääkäri on ihan hyvä paikka pyytää sitä, jos ei terkkariin halua mennä. Iteltä on mittailtu sekä ehkäsyneuvolan että työterveyden toimesta tämän vuoden puolella.

En tiedä, mutta minäkin oon kamalan skeptinen tuon aamulämmön mittailun suhteen. En ole missään vaiheessa edes harkinnut moista. Hienoa kuitenkin jos jollain siitä on hyötyä =) Kaikki keinothan tässä on sallittuja...paitsi postimiehen käyttö ;)

Hei, kaippa täälläkin voi vielä kirjoitella vaikka skeptisesti suhtaudunkin raskautumiseen tämän vuoden puolella. perhoska: hauska tuo sinun loppu kevennyt "paitsi postimiehen käyttö". :)

Miten vatukka sinulla nyt menee? Joudut kaavintaan? (luin tuolta toiselta palstalta) Tosi kurja juttu, mutta sitten ainakin kohtu saadaan tyhjäksi asti. Miten sinun hCG arvo on laskenut siis mikä on viimeisin tulos jonka olet saanut? Minulla oli tänään 22 noin kolmisen viikkoa on nyt lääkkeellisestä tyhjennyksestä? Kai ihan normaali, mutta mietein, että koskakohan menkkoja uskaltaa odottaa alkaviksi? Minulla on välillä vatsakipuja ainakin oikealla puolella, mutta crp oli tänään alle 5 niin ei tulehdukseen viittaa. Täytyy toivoa, että tämä kaikki olisi tässä nyt, ainakin fyysisesti. Tsemppiä sinulle kaavintaan, hyvin se menee!

Ella84: Toivotaan, että lämmön nousu on merkki juuri siitä, itsellä ainakin lämpö nousee ovulaation jälkeen ja sitten kun plussasin oli taas koholla ennen oletettujen menkkojen alkamista. Toivotaan parasta! :)

Catriona: Kyllä sinne saisi jo haikara luvan tulla, on kohtuutonta odotuttaa toisia näin pitkään ja välillä härnätä plussalla ja näyttää sitten pitkää nenää keskenmenon kanssa. Julmaa leikkiä! Tsemppiä tähystykseen!

birdy: pahoittelut keskenmenosta! Kurjaakin kurjempi kokemus! Täällä oli myös laskettu aika maaliskuussa, mutta todettiin keskenmeno 10+1.

Onnea plussanneille!! Ja pahoittelut tasapuolisesti muille vastoinkäymisiä kokeneille :/ Nyt muutamaan päivään en täällä ookkaan käynyt lukemassa niin en ihan ajantasalla ole tapahtumista..

Omaa napaa sen verran että ovista en onnistunut saamaan kiinni.. Ei lähtenyt viiva tummumaan ja tikutkin nyt sitten loppuivat. Uusia en ajatellut enää tähän kiertoon ostella, nyt vain odotellaan. Nyt on kp 22/32(?). Saa nähdä tuleeko täti ajallaan, ei olisi eka kerta kun katoaisi omille teilleen :/

En mäkään ole koskaan lämpöjä mittaillut, eilen vaan kun oli nii kummallinen olo. :) Olo on yhä ajoittain kuumeinen (en ole flunssassa), ja nyt mittasin just 36,8 :O Mitä lie. Vaihdevuodet? :D Töiden jälkeen malttamattomana testasin apteekin testillä (en tosin pidättäny kuin 1,5h) ja sain negan.. Luulisi, että jokin haamujenhaamu olisi ilmestynyt kuitenkin..) Illalla sit alkoikin mensukivut, ja niitä on tänäänkin pitkin päivää tullut. Tänään siis kp28/29-32, huomenna odotan tätiä saapuvaksi. emoticon  Blah.

Täällä tarviis menkkojen alkaa ihan mikä päivä vaan..vielä ei oo kuulunut vaikka vatsaa on juilinut sillointällöin. R-testejä ei oo kotona ainuttakaan ja tekasin huvikseni ovis testin kun niitä taas on läjäpäin..mikä omituista ovistestin viivat ovat miltein (testiviiva ihan millon kapeempi) yhtäpaksut ja vahvat :O En ymmärrä miten ne voi olla..eikai ihminen voi kahta kertaa kuukaudessa ovuloida, kun sain  13:sta päivää sitten todella vahvan ovisplussan joka kyllä hyödynnettiin.

Intresting.. huomenna tulee oikeet r-testit..mä kyl haluisin tietää mitä ihmettä tässä kropassa tapahtuu. Sillointällöin on huonoa oloa havaittavissa..lähinnä mitään ruokaa ei tee mieli, väsyttää tosi paljon ja vatsaa turvottaa.

Sli: Netissähän on paljonkin keskustelua tuosta ovistestin käytöstä r-testinä. Monet ovat saaneet niillä plussan ja r-testi on ollut myös positiivinen! :)

kääk..oikeesti? Pitääpäs googlettaa. Mä tein tän vielä ihan ilman mitään 'pihtailua' meinaan olin juonut ihan normaalistu aamupäivän ja äsken aattelin että eipä siitä haittakaan ole jos tolla kokeilee. Pitääpä kokeilla olla juomatta nyt iltapäivä ja kokeilla illalla..jaaa, vaikkapa huomenna aamulla. ;D Noh, ei pidä innostua liikaa..en usko ennenku r-testi näyttää vahvat viivat, mut testailu voi olla hauskaakin jos on pienikin toive. :D Kiitos Ella vinkistä.

Kiitos Perhoska vastauksesta! Ehkä mä nyt rohkaistun varaamaan aikaa työterveyslääkärille, ilman suurempaa pelkoa siitä että sekin pitää luulosairaana. Valittelen siis vaan väsymystä ja mainitsen isäni kilppariongelmista.

pikkutonttu: Muuten menee ihan hyvin jo, mutta ottaa päähän tämän keskenmenon "hoitamisen" pitkittyminen. Huomenna on kaavinta, vähän yli kolme viikkoa ensimmäisen lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen ja muistaakseni tasan neljä viikkoa keskenmenon toteamisesta. Mutta huomisen jälkeen pitäisi tämän episodin olla ohitse ja vuodon loputtua voidaan alkaa taas miettiä uutta yritystä. Mulla oli perjantaina hcg muistaakseni noin 370 ja lääkäri sanoi, että jos jälkitarkastuksena on pelkkä verikoe ja hcg on alle 400, potilaalle ilmoitetaan vain että kaikki on ok, eikä muita toimenpiteitä tarvita. Lääkäri mietti myös, että joko mulla voisi olla kuukautiset, kun edelleen vuosin. Tällä perusteella sanoisin, että sulla on hcg laskenut tosi hyvin ja kuukautiset voi hyvinkin olla tuloillaan. Kiitos tsempityksistä. :) Toivottavasti sullakin menee jo vähän paremmin, oliko olosuhteisiin nähden mukava loma?

Sli: Mulla on jostain sellainen käsitys, että ennen kuukautisia voisi ovistestissä näkyä jonkunlainen viiva vaikkei raskaana olisikaan, mutta että se toimii myös raskaustestinä. Menipä sekavaksi. En ole itse testaillut niillä oviksen jälkeen, mutta tasapaksu viiva kuulostaa jo lupaavalta. :)

Vatukka: Perhoska näköjään kerkis jo antaan sulle hyvän vastauksen noista kilppareista. :)
PePa: Toivottavasti täti tulis ajallaan. Inhottavaa jos kierrot kovasti venyy. :/
Ella84: Pahoittelut negasta.
pikkutonttu: Sopiihan sitä täälläkin kirjoitella vaikkei tänä vuonna enää tärppi käviskään :)
Sli: Tuosta kohollaan olleesta lh:sta. Se voi johtua tosiaan joko siitä että eka ovis on mennyt pieleen ja elimistö yrittää tehdä uutta ovista tai sitten oot raskaana tai sitten menkat on just aluillaan ku sillonki lh nousee. Niin ja jos on Pco niin ne lh tasot heittelee pitkin kiertoa.

Omaa: Kp 5 ja ei mitään uutta yritysrintamalla.

Tilastoa: Plussanneita tällä palstalla yhteensä tammikuusta alkaen 49, joista keskenmenoja 7.

Tammikuussa plussia 6, Helmikuussa 7, Maaliskuussa 4, Huhtikuussa 3, Toukokuussa 8, Kesäkuussa 7, Heinäkuussa 8, Elokuussa 6.

Plussista 35 on tullut alle puolen vuoden yrityskierroilla, 7 plussaa on tullut yli puolen vuoden mutta alle vuoden yrityskierroilla ja plussista 7 on tullut yli vuoden yrityskierroilla.

Uudet jäsenet: Jos haluatte niin voitte käydä tutustumassa meidän pidempään palstalla olleiden taustoihin täällä: Raskaaksi 2012 jäsenien taustat. Voitte myös halutessanne kirjoittaa sinne omista taustoistanne! :)

Vatukka: Harmittaa kyllä sun puolestas kun noin perseelleen meni tyhjennys, jos ne olis ultrannut sut sillon tyhjennys päivänä niin kaikki vois olla toisin. En ylipäätä ymmärrä miks kaikkia ei ultrata ennen kotiin päästämistä sillä niillä on ne rajat, et jos limakalvo on yli 2 cm niin annetaan lisää lääkettä yms.Muthan ultrattiin sillon, kun vuoto oli liian vähäistä ja sain pari kertaa lääkettä lisää ja sit lopuks viel katsottiin ennen kotiuttamista. Toivotaan, et huomisen jälkeen kaikki on hyvin ja uusi yritys alkaa teilläkin pian. Jotenkin uskallan hieman toivoa kuukautisten alkua ensi viikolla, kun viimeksikin keskenmenon jälkeen tulivat 30 päivää keskenmenosta ja aina kierto ollut melko täsmällinen, et jos ne sitten ens viikolla. :) Loma oli hyvä irtiotto tähän tilaneeseen, mut kotona ne peikot oli heti vastassa, kaikki tunteet nousi pintaan. No onneks saan käydä juttelemassa tilanteesta siel psykiatrian polilla ja saa  purkaa tunteita. Töihin paluu tuntui hyvälle, ihmeen hyvälle kaiken jälkeen. Esimieskin tuli juttelemaan ja kysymään fiiliksiä ja oli tosi kannustava, lupaili työsopimuksellekkin jatkoa, vaikka en edes kysynyt. Kai halusi piristää. Tulipas pitkästi, mut tsemppiä huomiselle, hyvin se menee!

Pepa:  Toivotaan, et siellä täti löytää ajallaan tai unohtaa tulla pitkäks aikaa, jos se ovis olis vaan jäänyt huomaamatta. Tsemppiä!

Mame: Niin voihan sitä sitten perustaa uuden ryhmänkin. (:

Jännittelijöille hurjasti plussatuulta!!+++

Pitipä kirjoittaa muutama miete sieltä täältä, omasta navasta lähinnä kun ajatuksenjuoksu ei muuhun näytä oikein riittävän emoticon

Nyt ne ovistikut tuli. Raskauskeiju on kyllä nopea, sattu vielä niin sopivasti että oviskin pitäis olla ihan jopa tällä viikolla, jos on kutakuinkin siellä missä sen ounastelen olevan. Ja vaikka kuinka vannotin etten tikuttele toistaiseksi, taidan sen tehdä emoticon Lisäksi tilasin foolihappoa ja aloittelinkin sen jo - monellako foolihappo on käytössä? Silloin kun esikoista haaveilin ja odottelin, en muista että foolihaposta olisi noin paljon keskusteltu mitä tänä päivänä puhutaan sen hyödyistä. 

Pahoittelut negoista, tädeistä ja kaikesta vastustuksesta. Tsemppiä taas jokaiselle ja toki, hurjasti plussatuulia - nyt tämä kuumeilija lähtee työreissulle ja palaa intoa puhkuen kotiin loppuviikosta emoticon

täällä oli toivon kipinää viime kuulla, mutta km tuli viikon päästä plussasta emoticon
uutta yritystä tällä kuulla ja toivotaan hartaasti tärppiä ja sitä että pikkuinen pysyisikin matkassa loppuun asti ja olisi terve muutenkin

pikkutonttu: Mä tossa jo vähän aiemmin lupasin olla täällä perustamassa Raskaaksi 2013 yhteisöä :D
Hurick: Mä ainakin oon syöny foolihappoo jo yli vuoden. Varmaan aika moni muukin täällä on alkanut heti yrityksen aloitettua syömään sitä.
Mamma90: Pahoittelut keskenmenosta!

Omaa: Yk 12 ja kp 6 menossa. Täytyy taas tässäkin kierrossa noudattaa sitä seksikalenteria. Tänään ja huomenna voi siis vielä humpata mutta sitten taas 5 pvän selibaatti. Huoh. Tylsää aikaa.

Moi,

Pitää tulla tännekin kertomaan, että me oltaisiinkin jo nyt vähän niinkuin aloittamassa yrityksiä uudestaan keskenmenon ja kaavinnan jälkeen. Pari viikkoa sitten oli "kuukautiset", tosi niukat kyllä, mutta tänä aamuna oon sitten bongannut oviksen ainakin testistä. Joten päätin, että ne olivat ne odotetut kuukautiset sitten. 3 viikon päästä kaavinnasta ne tuli. Vuoto oli tosi niukkaa joten en tiedä onko limakalvot nyt vielä ihan kunnossa, mutta eiköhän ne siitä pikkuhiljaa toivu. Ehkä tämä oli nopea palautuminen :) En kyllä suurempia toiveita laita vielä yritykseen (jos mahdollista). Mutta on kiva, että kaikki on taas ehkä mahdollista :)

mame, tsemppiä kalenterin noudattamiseen :/

mamma90, pahoittelut keskenmenosta :( Toivotaan, että seuraavalla kerralla menee loppuun asti!

Hurick, mä syön raskausvitamiineja, missä on myös foolihappoa. Ja kun tulin raskaaksi, niin neuvolasta sanottiin, että sellaisia pitäisi heti alkaa syömään.

Sli, joko oot tehnyt raskastestin? Minäkin oon ymmärtänyt, että tuo ovistesti voi näyttää raskaudenkin, mutta siinä voi myös olla kyse jostain muusta.

PePa, harmi, ettet ovista bongannut :( Toivottavasti nyt täti ainakin tulisi sinne ja sitten jatkossa oviksetkin.

pikkutontulle tsemppiä ja jaksamista!

Ja kaikille tsemppiä ja hyvää alkusyksyä :)

Huomenta!!

Tulin kurkkaamaan, että olisiko Sli jo testannut..? :) Kiinnostaa kuulla, kuinka siellä kävi.

Aamuherätys ei ollut miellyttävä täällä. Heräsin järkyttäviin menkkakipuhin ja kyllä.. Ne alkoivat. Täällä siis kp1. emoticon Ketuttaa kyllä niin maan pirusti. Ja ihan käsittämättömät nuo oireet olivat. Syvä huokaus. Tässä kuussa sitten oviksen aikoihin menen sinne gynelle.

Tervehdys kaikille uusille ja vanhemmille toiveilijoille!

Olen ollut pitkään taas vaan lukijana. Syystä, että palstaillessa syynäilen oireita yms. paljon enemmän. Meillä yritystä takana jo vähän yli vuosi ja iso huoli lapsettomuudesta on jo aika pinnassa. Ensi viikolla pääsemme kuitenkin lapsettomuustutkimusten ensimmäiseen suunnittelukertaan. Sinne pääsy hieman helpottaa mieltä.

Onnekseni täällä on moni plussannut tämän vuoden aikana:) Itku on tullut silmään kun olen lukenut myös turhan monista keskenmenoista. Toivon kaikille keskenmenon kohdanneille voimia ja uutta plussaa mahdollisimman pian. Toivon myös todella kovasti Mamelle plussaa ja tietty kaikille muillekin.Missä olette Mame käyneet hoidossa ja mitkä on olleet fiilikset? Olen lueskellut tilannettasi, mutta ei muistu nyt mieleen, että missä olette olleet...

Me olemme nyt testailleet ovista ja tähdänneet yritykset lähinnä sen ympärille. Tässä kuussa en saanut ovista bongattua, sillä se tuli vissiin paljon aiemmin, kuin aiemmissa kierroissa. Nyt on kp 21 ja pari päivää on ollut jo menkkakipua. Eilen vain oikealla puolella, jota ei ole ennen ollut. Tänään oli myös aamulla kaamea närästys. Toiveet nousi taas pintaan, mutta kaikki oireet voivat olla myös endometrioosista johtuvaa:(

Tsemppiä kaikille yrityksiin ja toivottavasti Sli saat plussan testiin!

elenna: Kiitos tsemppauksesta! Toivottavasti ette nyt joutuisi kovin kauaa yrittämään :/
Ella84: Pahoittelut menkoista!
Virkkuli: Mä nyt yritän selittää mahdollisimman lyhyesti tähän astisen hoitohistorian. :D Eli ensiks otin yhteyttä tonne perhesuunnitteluneuvolaan ja siellä tapahtui sitten se suunnittelukäynti. Gyne haastatteli, ultras ja teki perustutkimukset ja otti papanäytteen. Laittoi miehelle lähetteen siemennestenäytteen antoon ja klamydiatesteihin ja minun piti sitten käydä prolaktiini ja kilpparikokeissa. Sitten hän laittoi lähetteen tuonne naistentautien polille koska sinne jonot voi olla puolikin vuotta. No sitten käytiin noissa testeissä ja soittelin tuloksista gynelle. Miehessä ei mitään vikaa joten gyne laittoi minut sitten tutkimuksissa eteenpäin tuonne terveyskeskuksen puolelle. Siellä käy lapsettomuuteen erikoistunut lääkäri kerran viikossa. Kävin sitten siellä ja hän ultrasi (löytyi pco) ja käski mennä uudestaan niihin kilpparikokeisiin koska arvot matalat ja sain Femarit siksi yhdeksi kierroksi käyttöön. No tärppiä ei femareilla tullut joten nyt oottelen maanantain aikaa tuolle samalle lääkärille. Ilmeisesti aloitamme pistoshoidot. Huomenna myös työterveyteen aika niiden kilppariarvojen takia saattaa olla että saan lääkityksen niihinkin.

Lääkärit on ollut tosi tehokkaita ja ymmärtäväisiä. Muuten fiilikset on aika kakat kun tuntuu että aina vaan tulee lisää mutkia matkaan.  :/

Takaisin