Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta kaikille!

Täällä on tosiaan mahdollinen ovis hyödynnetty perusteellisesti - jos tuolta nyt jotain irtosi. En tuntenut sitä tietynlaista nipistystä missään vaiheessa. Ovistesti näytti tiistaina plussaa, eilen miinusta eli on voinut toki irrota yön aikana. Merkkasin eilisen ovulaatiopäiväksi ja tänään olisi siis 1 dpo. Nyt sitten taas odotellaan. Ja puretaan turhautumista liikuntaan, koska se auttaa näköjään paremmin kuin mikään muu konsti.

pikkutonttu, me käytiin jo vuodenvaihteen paikkeilla tutkimuksissa Hesan Felicitaksessa. Sinne mennään sitten hoitoihinkin jos ei nyt tärppää. Julkisen puolen toiminta kuuluu olevan niin tuskallisen hidasta ettei viitsitä sinne edes yrittää, etenkään nyt kun kesälomakausi on tulollaan ja se oletettavasti vaikuttaa hoitojen aikataulutukseen.
Kyllä se vähäksi aikaa rauhoitti kun saatiin kuulla ettei meistä löytynyt mitään vikaa. Ihan täysin ei tuokaan tieto kuitenkaan rauhoittanut, koska kukaan sen paremmin julkisella kuin yksityiselläkään ei ole osannut selittää miksi mulla on ollut keskenmenon jälkeen niin lyhyet ja kivuliaat menkat. Pakostakin mietityttää että jotain on kumminkin pielessä, varsinkin nyt kun aikaa on kulunut noiden tutkimusten jälkeen eikä uusi raskaus ole edelleenkään alkanut.

Jokohan se minäkin uskaltautuisin mukaan... myöntämään että meilläki kuumeillaan!! Eli siis mies ottaa rennosti tulee kuin tulee asenteella ja mä salaa ressaan ja lasken päiviä ;)

Taustoista et oon 29v, perheeseen kuuluu aviomies, 2v tyttö ja kaks hulivili koiraa. Pillerit jätetty pois, ekat luomumenkat ollu ja menny ja nyt siis yk 1, kp 21....

Hei pitkän hiljaiselon jälkeen meinasin tännekkin päivittää omia oloja.
Ensiksi pahoittelut menkoista iissalle!Onpas varsin kummallista että menee noin päivät yksiin :o
Tervetuloa munkin puolesta kaikille uusille! :)

Meillä siis loppukierto alkaa olla menossa. Alkukierrosta oli vielä melko toiveikas olo, mutta sitten kontrolliultrassa ei näkynyt niin mitään isompia soluja. Ultraaja (joka ei ollut mikään expertti) veikkasi että mahdollisesti olisi voinut jotain tapahtua jo? kp 11 oli. En oikein tiedä että onko tälle kierrolle toivoa vai ei. Tänään käyty sitten verikokeissa mittauttamassa sitä prog. juttua ja viikon verran veikkasi tuloksien odotteluajaksi. Sitten näämme pitääkö vielä piinailla vai käynnistetäänkö uusi kierto teroilla ja tuplataan clomifen annos.

Toivon niin paljon kaikille pitkään yrittäneille plussaa! (ja toki muillekkin :)) Oon ihan varma että itse kiikun täällä vielä vuoden päästäkin ja että vähintään yhtä pitkään odotellaan kun esikkoakin. :) Pitäis varmaan yrittää vähän piristyä kesää kohti.

kp21/23-52 yk 13

Plääh... meinasin ruveta oikeen kunnon romaania kirjoittamaan, mutta tulikin kutsu kokoukseen... huoh... mikä ihana tapa viettää loppupäivä... Kirjaankin sitten tuntemuksia kotiin päästyäni :)

Ovis tuntuisi olevan täällä läsnä... tai varmaan irtoamisvaihe... parina päivänän ollut tuntemusta.. ehkä viime yönä ja tänään aamupäivästä tapahtunut muniksen irtoaminen :) Tai sitten oireet ovat kohdallaan enkä vaan ovuloi.... mur.. mutta lisää myöhemmin! :)

Heippa!

Tulin vain pikaisesti päivittelemään tilannetta.

Nyt siis kp 16 ja ovulaatio oli todistetusti eilen. Sattui olemaan gyne samana päivänä..
Peukut ja varpaat pystyssä taas kohti loppukiertoa.
emoticon
 Palailen parin viikon päästä.

Tervetuloa uusille. :)

itse olen yrittänyt olla nyt ajattelematta vauva-asioita, mutta eipä se nyt taida onnistua niin helposti. :S Olis vaan niin ihanaa jos kaikki menis kerralla hyvin. Enkä tiedä todellakaan tiedä mitä teen jos/kun menkat alkaa. Voi olla et rupeen itkemään.

elikkä jatkoa seuraa :)

pikkutonttu; hienoa, että siellä odotellaan jo uutta kiertoa innolla :)

elenna; onnea sinne oviksen myötä :) ja tietty hyödyntämisenkin suhteen :)

mame; en nyt yhtään tiiä, mutta voisiko tuo kohtu juttu lvfl viivata sitten lateraaliseen kallistumiseen... tiettyhän tuonne voisi sitten soittaa ja kysyä tuon merkitystä :) Ja kannattaa tietty :)

Ecsu; pahoittelut menkoista! :( Toivottavasti tässä kierrossa käy paremmin ;-)

Iissa; eikä! Miten voi jälleen kp:t mennä kalenterin mukaan :D Tulisin hulluksi :) Hienoa, että menkat saapuivat luomusti :)

MarinaMelina; voi kumpa nuo kourimiset voisivat olla merkkinä jostain ;-) Edes ennustusmerkkinä :)

indyko; pahoittelut kipeenä olosta! :( Parannu pian! :) Mutta ainakin pääset testailemaan :)

Catriona; aina on ilo kuulla, että ovis on onnistuneesti hyödynnetty ;-) Ei vais, toivottavasti tämä voisi olla teille se kierto :)

Elviira82; tervetuloa mukaan!! :) :) Ei muutakuin kuin yrittämään ja jännäilemään! :)

omppuf; hienoa, että siellä on päästy jännäämään jo loppukiertoa :) Ompa kurjaa, ettei tuo ultraaja nähnyt mitään megamuniksia siellä :( Tai sitten ei tiennyt, mitä katteli ;-)

miuku9; onnea ovistouhuihin! ;-)

Kimurantti; onhan se vaikeaa ajatella muita asioita, kun vauvajutut vaan hulluna pyörivät mielessä 24/7 :)

Huomenta kaikille!
Eipä tarvinnut ottaa testiä kaapista ja testata, kun menkat alkoivat eli edellinen kierto oli se sama, kun kierto pillereiden lopettamisen jälkeen. Toivottavasti pysyy nyt sitten kokoajan suht samana, niin olisi helppo seurata :) Eli tänään on sitten yk2 ja kp1..olisin testannut vaan ja ainoastaan siksi, että nautitaan kavereiden kanssa tänään siideriä ja hyvää ruokaa. Elämä jatkuu vielä tässä vaiheessa, eikä harmita. Elämässä on tapahtumassa muitakin asioita, joihin mahdollinen vauvan tulo vaikuttaa, niin oikeastaan hyvä, että siirtyy ainakin tuolla kuukaudella ;)

Oikein Aurinkoista viikonloppua kaikille ja niitä plussatuulia!

Huomenia naiset!

Täällä mennään dpo7 ja tänä aamuna alkanut ihmeelliset kipukohtaukset kohdussa, tuntuu kuin otettaisiin papa-koetta rajulla kädellä kohdusta, ihan vetää kaksinkerroin :(Se kipu alkaa ihan puskista ja nousee huippuunsa hetkessä ja sitten on taas tipotiessään! Olin ensimmäisen kerran, kun kipu tuli, kaupan kassajonossa ja oli pakko irvistää, kipu kuitenkin kestää vain 20sekunttia..ja sitten jo laantuu sellaseks aaltoilevaks juilimiseksi. Ei oo taas aijemmin tommosta ollu, kaikenmoisia tuntemuksia ja kipukohtauksia on näitten luomujen aikaan tullu mut toi on taas ihan uutta emoticon Onko muilla ollu vastaavia? No täytynee nyt rauhassa vaan ootella, musta jotenkin vaan tuntuu että tää on taas jotain uutta mun kropan kiusaa :( Niinkun aina ennenkin! Muuten en oo havainnu mitään erikoista, muutakun valkovuotoa tulee hurjasti..mutta muistelisin että oon joskus aijemminkin ihmetelly samaa! Muitakin alavatsan juilintoja on tässä viime päivinä ollu, muttei kuitenkaan tollasia mitä tänään...!! Äsken kun pyöräilin niin sen jälkeen tuntu ja tuntuu edelleen tosi ikävältä alavatsassa ! Hitto nyt ei saa rueta innostumaan kun taas saa vaan pettyä!

Indyko harmittelut tädin saapumisesta, mutta hyvä että jaksat olla pirteä siitä huolimatta! ihana aurinkoinen keli rentoutumiseen kavereiden seurassa!:)

Vuononvaltitar: Huoh, en jaksa uskoa että nä enää mitään merkkais kun ei aijemminkaan ole mitään merkinnyt!! :( Mutta katsotaan nyt loppuun saakka :) Mites siellä ovistelut?

Kimurantti; voih, toivotaan että menkat ei ala ja saat sen plussan <3 Onneksi kuitenkin ihmismieli on sellainen että sen menee eteenpäin pettymyksistä huolimatta! Vaikka kyllä se aina kirpasee kun täti perkule yllättää!

Miuku9: Onnea oviksesta ja vielä enemmän onnea ja plussaa loppukiertoon!

Omppuf: isosti plussia nyt testipäiville!! <<3

Elviira82: Tervetuloa joukkoon mukaan !! <3 On se vauvakuume vaan semmonen kokonaisvaltanen tunne :)

Huomenta!

Täällä taisin jutella jo eilen taikka sitä edellisenä päivänä, että ovis on mahtanut olla vaisumpi tässä kierrossa... eilinen päivä ei jättänyt epäilystä... kyllä eilen oli sellaisia kipuiluja koko päivän ajan, että eilen oli tuo grande irtoaminen sitten ja tänään sitten ehkä dpo 1.... Taikka sitten mun kehoni vaan kuulostelee jotain ihan muuta :) Mutta jos ovis oli noin myöhään, kierto venynee kp 32-33 paikkeille...

Kaikille oikein hyvää perjantaita ja alkavaa viikonloppua!

indyko; harmittelut sinne menkoista! Onneksi et sitten ehtinyt testiä tuhlaamaan... vaikkei se lohdutakaan. Mutta nyt voit surutta nauttia sidukkaa ;-)

MarinaMelina; eikös se niin mene, että sitten kun on lyöty olo, elämä yllättää :) Ei koskaan tiedä, koska nuo tuntemukset olisikin merkki jostain ihan muusta ja ihanasta <3 Mutta ymmärrän kyllä skeptisyytesi, itse ajattelen melko samalla tavalla omista tuntemuksistani.... ja hui, tuo sinun kipujuttusi kuulostaa tosi kurjalta! Ja vielä julkisella paikalla tosiaan, ettei voinut samalla tavalla ehkä reagoida kuin kotona tekisi :(

Ecsu: Pahoitteluni menkoista :/
Iissa: hyvä kun mensut tuli ajallaan, mutta on kyllä ärsyttävää kun menee just kalenterin mukaan :D
MarinaMelina: Ei ollut googlesta kyllä apua tuohon lyhenne asiaan  :/ Ja oviskin tais mennä ohi sillon kun olin sairaalassa. Voi kökkö. Toivottavasti sinä olet onnekkaampi ja tärppi olisi käynyt :) Oireesi kuulostaisi lupaavilta <3
indyko: Pahoittelut tädistä :/
Catriona: Toivotaan nyt että ovis olisi kuiteenkin ollut :)
Elviira82: Tervetuloa ! :)
omppuf: Mäkin olin ihan varma yhessä vaiheessa että oon vuoden päästäkin täällä mutta nyt taas jostakin löysin uutta toivoa. :) Toivottavasti sinäkin sitä löytäisit!
miuku9: Onnea oviksesta! :)
vuonovaltiatar: Lateraalista minäkin mietin mutta sitten mietin että niin miltä se sitten niinku käytännössä näyttäis. Ei ummarra. :D

Omaa
: Kp 15 menossa ja voi että ottaa pääääähän. Nimittäin aloitin Kp 12 aamupäivällä oviksen tikuttelun ja näyttäisi siltä että ovis on ollut silloin kun olin niiden vatsakipujeni kanssa sairaalassa. :S Täytyy vain toivoa, että sitä edeltäneet pupustelun tuotteet olisivat olleet pitkäikäisiä.

mame; tuota on vaikea ajatellan.. Kun lateraalinen on kehon keskeltä ulospäin, kun ihminen on anatomisessa asennossa. Tosin kohdun kohdalla ei väliä, minne raajat sojottaa tai ovat kierrossa. Kohdun lateraalinen kallistus tarkoittaisine sitä, että kohtu on joko vasemmalle taikka oikealle kallistuneena. Mutta ei mullakaan tosiaan ole mitään tietoa, tarkoittaako tuo termi sitä vai jotain ihan muuta. Mutta jos kyse olisi termistä lateraalinen, noin se menisi. Nyt puhun aivan liikaa oman alan termistöstä... sori väelle :)

Iltaa!

Nyt taas täällä alkaa jännäämistaso nousemaan!! Ei edes suomen peli harhauta ajatuksia emoticon  Nyt kun taas sais itsensä siihen autuaaseen tilaan mikä on hallinnut viime ja tämän kierron !! Nää oli ensimmäisiä kiertoja kun aattelin että ei ole huolta vaikkei tärppäiskään että nyt voin sit keskittyä kunnolla urheiluun ja elämäntapa muutoksiini! Nyt sitten alko nää ihme tuntemukset ! mrrrrrrr!

Hitsi vie kun sais pidettyä näppinsä testeistä erossa ja mielensä tyynenä! Kylläpä taitaa taas päästä käymään niin että tää tyttö tippuu pirun kovaa ja pirun korkeelta!:( Noo, hyvä se on ainakin asennoitua siihen ajoissa!

MENIS PÄIVÄT JO ETEENPÄIN !!!

Helou kaikille :)

tää taas pikaisesti päivittelee ittiänsä vain..kp 17, ainakin toistaiseksi pupustelut on jäänyt kokonaan takaa-alalle kiitos mahataudin. joten ens kiertoa jälleen ootelles.. :) 
Työ alkoi mukavasti kahdella saikkupäivällä, tänään sit tuli oltua töis ja voi vitsit mikä hulabaloo siellä on.. tykkäsin ja en tykänny. täytyy kattoa ens tiistaina mitä teen jatkanko siä vai en..
Huomenna kuiteski toiseen työpaikkaa tekeen viikonloppu :) 
Ehkä pikkuusen turhauttaa kun tämäkin kierto meni ku kankkulankaivoon... sen takia ei oo tullu tänne mitään kirjoiteltua, teidän jutut oon kyllä lueskellu :) eli taustailen nyt täällä toistaiseksi vain.

vuononvaltiatar: onnittelut O:n bongaamisesta! :) Toivottavasti tästä kierrosta plussa :) Joo en tosiaan tiedä onko tuolla terveyskeskuksessa mitään väliä minkä alan lääkäri ultraa tämmöset tapaukset. :D Eipä se hirveenä mulle puhunu, noloina taidettiin molemmat seinää tuijotella.
miuku: Sinnekkin onnittelut oviksen löytymisestä, jaksamisia piinaviikkoihin!
kimurantti: Samaa mieltä, ei niitä ajatuksia voi kokonaan ainakaan syrjään työntää. Toivottavasti et joudu pettymään, se vuodon alkaminen on aina hirveen iso kolaus.
indyko: Pahoittelut menkoista! :/
MarinaMelina: Kuulostaa erittäin lupaavalta! Mulla oli noita samankuulosia kipuiluja sillon esikoisen raskausaikana plussatestin jälkeen. Siis semmosia "puukontuikkaus" kipuja.
mame: Kiitos tsempityksestä :) kyllä mä pikkuhiljaa tästä piristyn. Harmi jos ajoitukset on sattunu huonoon aikaan! Vaikka eihän sitä koskaan tiedä.. jaksamisia piinailuun :)
vanilj: Kevät tosiaan näyttää olevan kiireistä aikaa työrintamalla

(.) Oon ihan kypsä tähän odotteluun. Ei oo raskautunut olo vaan semmonen "kohta vuotaa" mikä yleensä alkaa mulla viikko ennen menkkoja. huoh :D

kp23/23-52

vuononvaltiatar: Hmm kiitos analyysista. Niin sen täytyy kyllä olla et oikealle tai vasemmalle kallistuneena. :D
MarinaMelina: Voi tuntemukset! Toivotaan nyt että ne on ihan aiheellisia eikä mitään sattumanvaraisia. <3
vanilj: Saat mun sympatiat hukkaan heitetystä kierrosta, kun meillä kävi ihan samalla tavalla :/
omppuf: Voi typerät menkat! Pysyisivät nyt vaan poissa sieltä teiltä! Mutta eiköhän ne ala kun  siltä kerran tuntuukin. Kyl mä kans veikkaan et jos ois raskautunut niin ei tulis sitä kohta vuotaa oloa. Itelläkin tulee aina se sellanen tuntemus hyvissä ajoin..

Omaa: Kp 16 menossa ja kohta tikutan viimesen kerran ovista tässä kierrossa. Sit jos se on edelleen haaleampi se toinen viiva niin alotan kiltisti ne Terolutit. Kp 12 oli vähän tummempi viiva ja siitä se on vaan haalistunut. :( Noh tästä kierrosta on mulla muutenkin ollut aika ristiriitasia fiiliksiä, kun mä en tiedä miksi mutta en oikeastaan uskonut lainkaan raskautumiseen tässä kierrossa vaan vasta seuraavassa. Luonto sitten hoitikin niin että tää kierto meni ihan susille. :D Nyt sitten on muutenkin vähän ristiriitainen olo kun sain kesäloman siihen kohtaan kun halusinkin. Alunperin olin ajatellut etten varmaan oo vielä sillonkaan raskaana ja  festaroisin ym. kavereiden kanssa. Nyt sitten vähän "pelkään" et entäs jos tuunki just sopivasti siksi lomaksi raskaaksi. Ääh. Olisinpa sillon ees ohittanu sitten jo sen 12 vkoa ettei olis ihan alkutekijöissä. :/

Tilastoa: Plussia tullut tammikuussa 6, helmikuussa 7, maaliskuussa 4 ja huhtikuussa 3. Plussista 16 on tullut alle puolen vuoden yrittämisen jälkeen ja vain 4 yli puolen vuoden yrittämisen jälkeen. :/

Päivää! :)

Täällä ehkä dpo 2 meneillään. Vieläkin kyllä halut korkealla ;-)

MarinaMelina; harmi, että siellä zen hieman rakoilee : / Toivottavasti olisivat vaan niitä oikeita edes :)

vanilj; harmi, että siellä on kierto mennyt hieman hukkaan... :( :( Kumpa vaan ensi kierto olisi sitten se kierto jo ;-) Harmittelut myös kiireelle työrintamalla!

omppuf; eipä noista lekureista tosiaan koskaan taideta täydessä varmuudessa olla. Pääasia tietty, että ultralla katsellaan :) Sun täytyy opiskella asiaa enempi, niin ei oo sitten väliä, millainen heppu sitä ultraa tekeen, kun voit tulkita itse :)

mame; jaksamisia sinne <3 Kumpa kaikki vaan luonnistuisi :) Ja alkuvuodesta on noiden plussien määrä vain laskenut :( :( Ja meitä pidempään jo yrittäneitä tuo haikara tuntuu vaan ignooraavan :( En kestä! :( Mur!

Heipsan!

Täällä dpo8 ja oudot alavatsatuntemukset jatkuu! Mitään eilisen aamun vastaavaa kipua ei kuitenkaan ole ollut mutta outoa jomotusta, juilintaa ja tuikkasuja kyllä, olo on kuin menkat alkais muttei sitten kuitenkaan samanlaista... ! Seuraksi on tullut myös alaselkäjomotus ( voi johtua ureheilusta :), kuvotus,etova olo ja väsymys, mutta ne on selitettävissä yövuoroilla tai töissä parilla työtoverilla olleella mahataudilla :( Toivottavasti ei jälkimäinen vaihtoehto!! Myös finnit !!!!! ovat vallaneet mut, naama ja selkä kukkii vaikka mulla mahtuu kahteen käteen eläessäni saamani finnit, oon aina ollut luonnonoikku mitä tulee finneihin kun en ees murrosiässä niistä kärsinyt!!?? ´Mulla on tulossa murrosikä uudelleen ja nyt sitten finnitkin päälle! :)

Kuitenkin kaikesta huolimatta oon aikas varma että täti se sieltä vielä tulee, niinkun aina ennekin, ei vaan jaksa uskoa plussaan. Aattelin että jos eiliset kivut OIS ollu kiinnittymisestä johtuvaa niin jo ylihuomenna voi haamulaista testissä vilkahtaa, joten sitten päätin et maanantaina testingtestig.. :) Kauemmin en jaksa oottaa! Se antaa jo suuntaa siihen et oottaakko tätiä vai plussaa :)

Mame: Täälläkin painitaan aika ristiríitaisissa tunnelmissa :/ Kun jotenkin olin ihan asennoitunut siihen et nyt eikä hetkeen tärppää kuitenkaan ja saan ihan rauhassa laihduttaa ja urheilla, eikä tartte muuta miettiä. Nyt sitten kuitenkin sain päähäni että josko sittenkin... ja harmittaa tavallaan jos jää laihdutuskuurit ym kesken juuri kun on päässyt vauhtiin !! Mutta oon nyt yrittänyt aatella et tavallaanhan tää on ideaalitilanne sen puoleen että kävi kummin tahansa niin on hyvä! :)

Vanilj: Voih, ei oo kivaa kun kierrot menee susille! Mutta ajattele niin että ainakin saatte kauan kaivattuja ressitömiä aikoja ihan väkisinkin! :)

Omppuf: Mä tiedän niin hyvin ton tunteen just nyt !!! :) Ei voi aika enää hitaammin madella!!! Hitsi vie kun päivät nyt vaan kuluis..jokos oot testaillu harjoitukseks? :)

Vuononvatiatar: JEij! Nyt siis alkaa taas ne piinavat kaksi viikkoa! tsemppiä <3

omppuf: joo ilmeisesti tää kevät on useas työmaas kiiruhuunen :) paljon tsemppiä sinne viimesiin jännäily päiviin! voi hitsin tätiläinen jos teettelee tuloan :/
mame: pahoittelut hukkaan heitetystä kierrosta, mut toisaalta saapa ajatukset vähä tuuleentua :) tuo onkin hankala kun jotain suunnittelee, mut kuitenkin aina miettii sen että mitäs sitten jos/kun on raskaana että miten onnistuu suunnitelmat sitten..
vuononvaltiatar: siellä alkaa nyt sit pitkältä tuntuvat jäänäily ajat :) toivottavasti pikkuinen ois lähtenyt matkaan :)
MarinaMelina: Oireet kyllä kuulostaa lupaavalta, kumpa olis nyt tärpännyt <3
tuo on kyllä totta että tekee vain hyvää, kun ei tartte stressata vaan saa ajatukset tuuleentua, ja kuumeilukin vähän hellittää :)

Tilasto ei kovin positiiviselta näytä... mut josko se nyt kun kesä joskus tulis niin alkais plussiakin satelemaan :)
Ihanaa kun ajatukset tuuleentuu ku ei tartte stressata tässä kierros :) mukavasti kuumeilukin vähä lieventyny..

Hellurei vaan taas :)

Täällä kp 24/? (eka kierto pillereiden jälkeen oli 30, mut ennen pillereitä oli aina max 28) ja mahassa on kans menkkatuntemuksia ollu jo viikon verran... alaselkä kans oli etenki eilen tosi kipeä.. väsyttää ihan älyttömästi ja välillä kuvottaa... ei sais liikaa miettiä.. Saas nähä, ens viikkoon pitis jaksaa ainaki keskiviikkoon ootella ennenku kannattaa testailla!
Mukavaa loppuviikonloppuu kaikille!

Takaisin