Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Juuu, megakierto jatkuu, jospa sais sitten vaikka terot käyttöön, ja vaikka ne clomit, niin vois jo oikeesti alkaa haaveileen pikkusesta! Tuolla kaapissa oottelee ovistikut, foolihapot sunmuut vitamiinit! :D 

Harmi Josma et negaa sielläkin, mutta jospa neuvolasta huomenna vastattaisiin niin saisit sitten helpotusta tohon sun kiertoon, terotterot. ;) Ja itse olen pohojoispohojanmaalta. =)

mame:  Jospa sulla ei tulis olemaan niii megakierto ku täällä.. Miten sulla menee nuo terot ku niitä syöt? onko säännöllistäny kiertoa? Tuommoset pitkät kierrot on niiin peestä! En toivois nyt mitään muuta ku niitä menkkoja! Kateellinen niille joilla on säännöllinen kierto. :D Ja tiiäkkö, mulla on ollu JUST samallaista masennusta ku sulla! Just tolleen oon itekki monesti jo ehtiny ajatella. Mutta kyllä meillekki vielä tärppi tulee, sovitaan niin! :)

Huhhei, tuli ostettua sinkkuelämää boksin, joten lähempä tiiraamaan niitä vapaapäivän kunniaksi + arnoldsin donitsin kera, hihi ! mitäs mies on iltavukissa ;) 

vanilj: Niin voi hyvin olla, kokeilenkin ottaa ne eri aikaan ja katsoa kummasta tulee. :) vaikka ei sen nyt niin väliä ole, kyllä se vaivan kanssa on oppinut olemaan. :)

Mame: Niin jos tunnemyrsky onkin vain alkavan raskauden oire..:) Se olisi mukavaa, mutta enpä tiedä uskonko siihen. Mahoittelut pitkittyneestä kierrosta ja negasta, mutta älä menetä toivoasi. Ktllä se sieltä vielä tulee enemmin tai myöhemmin, mutta tietysti mitä aiemmin niin sen parempi. tsemppiä ja halaus sinne!

Josma: Toivotaan, et huomenna vastaavat tai menet käymään..:)

Mulla on täällä nyt jonkin sortin vaivaa.. Tai no en iedä mikä nyt on menossa kun mulla on kuukautiset ollut 30.1 eli onko se sitten kp 22 nyt ja mulla kierto on 28-29 ollut aika tarkkaan. Ovulaatio mulla oli testin ja oireiden mukaan reilu viikko sitten. No tänään mulle tuli sellanen tunne, et nyt alko menkat ja lämmin tunne tuonne housuihin, no kiiruhdin vessaan ja se olikin valkovuotoa. En nyt ole kauheasti seurailut valkovuotoni määrää, mutta ei sitä koskaan ole noin paljon tullut ja nyt sitä on sitten jatkunut. Koko ajan mahalla sellainen tunne kuin kuukautisien alussa.. Kummastuttaa mitä tämä nyt on?

Jeps, tätihän se oli niinkuin oletinkin sill alkoi juuri sinä päivänä kun menkkojen pitikin alkaa. Nooooo mutta, Uusii tuulii kohden ja jos vaikka ennättäis niihin plussatuuliin ja tärppäis seuraavaan ovikseen ;)) Aloin jo tässä harkita että pitäiskö kokeilla tikuttelua vai luottaa siihen millon olis syytä olla ovis.. nimittäin kierto on edelleen pysynyt yhtä tarkkana kun pillereidenkin aikana.. Kertokaas siis te ketkä käytätte/ootte käyttäny ovistestejä niin että minkä hintasia nuo mahtaa olla ja miten käytetään (millon aloitetaan, mihin aikaan päivästä pissitään testiin, ym.) ?

Sekavaa en oikeen oo vähään aikaan tienny mitä kirjottaisin tänne :D
kp24  menossa nyt..
Välillä oli niin varma tunne siitä raskaudesta, mutta nyt ei tunnu oikeen miltään.. mutta en oikeen osaa menkkojakaan odottaa :D
Mennyt niin hyvin viikonloputkin juhlimiseen ja tupakointiin että tuskin raskaanakaan olen :D

Plussa tuulia kaikille kovasti! ++
Minä oon kans pohjoispohjanmaalta !

Rousme, itselläni on n. 28 päivän kierto ja tällaisissa kierroissa suositellaan aloittamaan testaus päivästä 11. Sitten kun oppii milloin oma ovis on niin voi aikaistaa/myöhäistää aloitusajankohtaa (itse aloitan seuraavaksi myöhemmin jos vielä ensi kiertoon mennään). Mun testit maksoi todella vähän, 20 senttiä kappale eli niitä voi käyttää surutta. Ostin ebaysta myyjältä planningfamily. Ovat siis liuskatestejä. Sitten on olemassa myös tikkutestejäkin mihin pissataan suoraan. kotitesti.fi ja mammaksi.fi auttavat hintojen kartoituksessa jos tilaa suomalaisesta nettikaupasta. :)

Itselläni on säännölliset kierrot, mutta olin kyllä arvioinut ovulaation ajankohdan päin seiniä. Luulin että se on kp13-14 kun se on vasta kp16-17. Eli itsellä ainakin kannatti kokeilla.

Huomenia kaikille ! <3

ihan ensinnä isot tsempit ja plussanpuhalluksen kaikille joilla testaaminen on ajankohtasta!! <3

Pikkutonttu; Niin, jotenkin vaan vaikea uskoa et ois mulla niitä raskausoireita kun mennään vasta dpo5..tosin noi kivut alkaa jo tuntumaan siltä et oisko kiinnittymistä, kun ei koskaan ennen tollasia ole ollu :) jospa sulla se valkovuoto oiskin oire siitä toivotusta !!! :) <3 Aika näyttää molemmilla miten käy..tsemppiä sinne kovasti !!!

Perhoska, tsemppiä mahataudista toipumiseen ja oviksen hyödyntämiseen! Itsellä oli sama tauti pari viikkoa sitten eikä tosiaan ollut mitään herkkua!! =/

Iissa, Niimpä niin,rattosampi jännäillä yhdessä!:) Mites siellä, onko oireita tullu minkäänlaisia??:)

Omaa, Heräsin tänäänkin aamuyöllä todella inhottavaan kipukohtaukseen, se tuntui samanlailla kun viimekin yönä mutta tälläkertaa hitusen vielä kovemmin...=/ Ei ole KOSKAAN ennen tollasta ollu, auts!!! Se tuntu jotenkin niinkun kohdun/emättimen/peräsuolen/alaselän kohilla tykyttävänä ja vihlovana kipuna, en kyllä tuollasta haluais kokea jos ei ole kyse siitä toivotusta <3 kiinnittymiskivut tulee mieleen, mutta kai voi olla jotain muutakin "mitälie" kipuilua...

Onneksi se tosiaan kesti ehk jonkun 5min, ei kauempaa. Päivisinkin on tuntunu menkkamaista jomotusta ja alavatsan vihlontaa..nännit on arat ja turvonneen näköset... Ja nää oireet oon saanu haalittua kasaan vaikken (ihan oikeasti:) ole jaksanu jännäillä tai ressailla tai ees liioin kuunnella itteäni...
Mutta aika näyttää :)

Nyt on joka kierrossa tähän asti tullu uusia (ihan kuukautiskiertoon kuuluvia) oireita lisää kun sieniä sateella, joita oon luullu raskausoireiks..joten nyt en siis jaksa uskoa että nää ois niitä oireita kun ei ole aijemminkaan ollut...

Melina kp 24/28-32 dpo5 yk4

Huomenta!

Kp 7/30. Lunta on satanut vaikka kuinka paljon parin viime päivän aikana täällä meillä! Inhaa, kun saa koko ajan olla lumitöissä : / Mites muilla?

Muruli; sanoisin tuon tiputtelun olleen joko ovulaatiovuotoa taikka sitten juuri tuota jonkun mainitsemaa limakalvojen ärtyvyyttä/kuivuutta.. tiedä nyt sitten noista :)
Iissa; Tsemppiä sinne loppukierron odotteluun! :) Temptation kasvaa aina siinä lopussa, ettei millään haluisi olla testaamatta siihen asti, kun menkkojen tulisi alkaa :) :) Tiedän niin tunteen :) Ja vapaapäivinä varmasti melko herkästi mieli vaeltaa kuumeiluun ;-)
pikkutonttu; ne oli kyllä inhoja pillereitä... sen kuukauden kuurin jälkeen en niihin enää koskaan koskenut!!  Ja kiitos <3 Parane pian! Tuosta valkovuodosta piti vielä laittaa... Itsellä ainakin tuo vuoto saattaa olla yllätävän runsasta joskus loppukierrosta tai alussakin...
jessica3; kyllä noita vaunuja ja muita saa vapaasti katsella. Eikä joidenkin vauva-asioiden ostelukaan sinusta vielä hullua tee :) Sehän vaan kertoo, että tiedät, mitä haluat ;-)
MarinaMelina; kuluisipa kierto nopeesti, niin pääsis taas jänäämään ;-) Ainakin olen kokenut tuon Multivitan raskaus ja imetys -tabletit hyviksi. Niissä on juuri tuo määrä foolihappoa; 200% suositellusta päivänsaannista. Pitäisi pärjätä ;-) Tuntuu niin jännältä huomata noita mahdollisia oireita :) Ja toivoa, ettei keho vaan huijaa!! :)
omppuf; Oli varmasti raskasta tyttäresi kasvaimen kanssa! Enkä epäile yhtään, etteikö siinä kohtaa antaisi lätyn lätistä jos joku uskaltaa päätään aukoa jostain lopulta niin pienestä kuin lisävitamiinit!! :) Siellä toivottavasti täti kohta väistyy tieltä nin pääsette ovisjuttuihin pikkuhiljaa! :) :)
Perhoska; Harmi, ettei vielä voimat ole palanneet! :( Toivottavasti olo kohentuu parissa päivässä niin pääsette kunnolla pupuileen ;-) !!
vanilj; toivottavasti pääset kohta jännityksestä! Toivotaan tietty plussaa sinne!! :) :) +++
mame; Harmittelut negasta :( Aivan liian monta olet jo joutunut tekeen niitä! <3 Toivottavasti tänään jo parempi päivä! :)
Josma; No nyt koitat saada neuvolasta porukkaa kiinni ;-) !! Ja täällä oltiin Satakunnasta :)
marusia21; hyviä katseluhetkiä Sinkkuelämään kanssa ;-) Niiden parissa kuluu helposti koko päivä vaikka :) :) :) Nimimerkillä joskus tehnyt itse niin :D :D
Rousme; Harmittelut kuitnekin menkoista! :( Noista ovistesteistä... Raskauskeiju.fi sivuilta saa tilattua David-testejä liuskoina ja laattoina. Riippuu, kuinka ison paketin ostaa, niin hinta menee sen mukaan. Liuskoista erittäin herkkä ovisliuska maksaa vähän reilu 60senttiä/kpl. Ja testailu tulisi suorittaa klo 10-20 välillä. Ei ensimmäisestä pissasta. Lisäksi olisi hyvä olla tunti pari juomatta ennen testausta. Puhuinkohan nyt ihan läpiä päähäni? :) :)
Dumbo.; Täytyy vaan katsella kierto loppuun jospa sieltä se plussa voisi tulla :) :) Tsemppiä!
Victoria; Nuopa olivat kyllä tosi halpoja nuo ovistestit!! Ostitko kuinka suuren paketin niitä? :)

vanilj: Ajattelin ensin odottaa ensi viikonloppuun, jos ei täti tule niin sitten testailis, mutta en taida malttaa odottaa sinne saakka :D Voi olla että ratkean jo tänään :)

mame: Harmittelut negasta :/ Älä vielä vaivu epätoivoon, ihan varmasti teilläkin vielä tärppää :)

Rousme: Harmittelut tädistä, plussatuulia uuteen kiertoon!

Muillekkin tasapuolisesti niitä plussatuulia! <3

Omaa: Nyt parina päivänä ollut menkkamaista jomottelua alavatsalla ja rintoja aristaa.. Täti ilmestyy varmaankin parin päivän sisällä tai sitten ei. Pakko varmaan lähteä testejä hakemaan kun ei jaksa arvuutella, mutta kyllä harmittaa jos taas negaa näyttää :/ Olisi niin tylsää aloittaa 8 yrityskerta..

Huhhei, mikä kauhia lumimyräkkä taas! Toivottavasti noi lumet sulais juhannukseen mennessä ni pääsis grillaileen omalle pihalle ekaa kertaa :) Odotan kesää ensimmäistä kertaa elämässäni, johtuu ihan oikeasta tulevasta palkallisesta kesälomasta! Omista häistäkään ei tarvitse tänä kesänä stressata :P

Josma: Joko sait neuvolaan yhteyden? Taitaa olla aika hankala päästä joka puolella Suomea, itse olen pohojois-pohojanmaalta..

Perhoska: Paranemisia! Mahatauti on kauhein tauti mitä voi olla. Nimimerkillä herkkä mahanen ja jatkuvasti ongelmia masun kanssa.

Rousme: Pahoittelut tädistä! Uusi kierto uudet kujeet ;) Ovistikuista ei mulla kokemusta..

PePa: Plussatuulia sulle, toivottavasti olisi napannut! +++ 

Ja omaa napaa: Kp 32/28, tätiä ei näy eikä myöskään plussaa. Tänä aamuna tein testin, ja seuraavan teen viikonloppuna jos menkat edelleen myöhässä. Ärsyttää vaan se, että varsinkin eilen oli niin huono olo koko aamun ja niin etova olo (vaikka en edes ajatellut oireita ja tein kaikkea muuta kivaa), että hetken jo uskoin plussaavani tänään. Ja kun kerroin raskaana olevalle ystävälleni pari oirettani, ni hänkin oli aika varma että oon paksuna.. Raskaana olevista kavereista puheenollen, rakas lapsuuden ystäväni sai tänä aamuna pienen prinsessan! Odotan innolla että pääsen sitä katsomaan :) 

Hirrrrween paljon plussatuulia ja tsemiä meille kaikille! <3

marusia21: mmm arnoldsin donitseja... :) Vois iteki hakee tänää ku oon kipeenä vaan kotosalla. Sovitaan vaan et meillekin se tärppi tulee! Toi masistelu ei niin hääviä hommaa oo.  Mä nyt vasta alotin ekaa kertaa noi terolutit. Kahtena päivänä viel pitää tabletti ottaa ja sit sen näkee koska täti tulee. Nyt jo kyllä vähän tuntuu siltä ku menkat ois tuloillaan. Joskus ku lukio aikana söin niitä edelliskerran niin sillon mun menkat säännöllisty ja ne kierrot oli aina sen 28 päivää.
pikkutonttu: Kiitos kannustavista sanoista :) Tänään oon jo vähän paremmalla tuulella. Toivottavasti nuo sinun oireet on raskausoireita. Ihan hyvin vois nimittäin olla!
Rousme: Pahoittelut tädistä. Ovistestejä oon ite tilannu halpatestistä (sellasia liuskoja vaan) ja ne on toiminu ihan hyvin. Kuulemma aamun tokasta pissasta pitäis ottaa se ovistesti, mut sekin kai riittää et ottaa joka päivä suunnilleen samaan aikaan. Kannattaa varmaan aloittaa joskus kp 10 ja sitten tikuttaa niin kauan kunnes se eka plussa tulee ja lopettaa siihen. Tai itseasiassa sun varmaan kannattais kyllä aloittaa nyt ekan kerran se tikutus jo ehkä vähän aikasemminkin...
Dumbo.: Sulla on siis sama "raskaustesti" käytössä ku mulla...tekeekö rööki ja alkoholi pahaa -testi :DD
MarinaMelina: Voi että sulla on lupaavia oireita :)
vuononvaltiatar: Täällä kans saa tehdä lumitöitä jatkuvasti :/ Ja nyt saa varoo tota katolta tippuvaa luntakin.
PePa: Plussatuulta sinne. Phuuuuh :)
tiiamaria: Hirrrrrveeen paljon plussatuulta sinnekin! :)
Josma: Niin se unohtu aiemmassa viestissä sanoo, että ite oon etelä pohjanmaalta. :)

Omaa: Kp 47. Tänään ei oo ihan niin masentava päivä kun eilen, mutta tulimpa sitten kipeeksi. :/ Arvelinki ton eilisen tuittuilun johtavan johonkin :D Herätessä oli myös sellanen olo et nyt ne menkat alkaa, mut ei kyllä vielä näy. Kahtena päivänä viel terolutia pitäs ottaa. Sit varmaan tulee ihan super rajut menkat, kerta niitä ei oo pitkään aikaan tullu.

Marinamelina: Ompas voimakkaan oloista kipua sulla. Toivotaan, että tosiaan olisi merkki siitä toivotusta! Oireita alkaa ilmetä vaikka oot hienosti päättänyt ettet tressaile ja seuraile tilaasi. Ihan samalla ajatuksella oon mennyt kans täällä, vaikka nyt kyllä tietysti tuli mieleen, et jos olisinkin raskaana. Ihan kauheeta kun odottaa niin kovin ja samalla painan jarruu, et tuskin olen kuitenkaan. :) Ootko aatellut koska testata?

Vuononvaltiatar: Täällä satanut lunta kans nyt ihan kauheesti ja kun oon flunssassa saa lumet pihassa olla siihen asti et mies tulee töistä kotiin. :) Tää on mulle ihan uus juttu, et tulee noin hurjasti vuotoa. Ensin tuli mieleen, et onko joku tulehdus yms. ja sit aloin tietty miettii et jos oliskin raskaus oire, mut se nyt voi olla ihan mitä tahansa. :) Yritän pitää jalat maassa, koska en jaksa uskoa raskauden mahdollisuuteen.

Josma: Joko joko sait sieltä jonkun kiinni ja aikaa vastaanotolle! Täällä asustellaan satakunnassa ja hyvin vastailevat neuvolasta puhelimeen, siis silloin kun varasin neuvola ajan ja silloin kun peruin sen niin molemmilla kerroilla vastailivat..:) Toivotaan et sielläkin osottautuisi toimivaksi. :)

Tiiamaria: Harmittelut negasta, mutta kaikki on vielä mahdollista kun tätikään ei ole tullut kylään. Tsemppiä sinne kovasti ja paljon paljon plussatuulia! :)

Mame: Voi kun olisivatkin, mutta enpä tiedä No viikon päästä kuukautisten pitäisi alkaa ja toivoisin kovasti etteivät ala, mutta  jotenkin on sellainen fiilis että alkavat kumminkin. Tosin kaksi yötä olen nähnyt raskausunia joten alitajunnassani taidan ajatella jotain ihan muuta..:)
Hienoa, että sulla on jo parempi mieli ja toivotaan et jos nyt et ole raskaana niin menkat alkavat ja pääsisitte uuden kierron kimppuun. :D

Itsellä ei mitään ihmeellistä, flunssaa vaan. :/ Ihana ilma silti ulkona, odotan jo että flunssa hellittäs ja pääsisin vaikka pulkkamäkeen jonne veljeni soitti tänään mukaan lapsiensa kanssa. :)

vuononvaltiatar, paketissa oli 30 testiä. Ei sillä hirveen monta kiertoa loppujen lopuksi testaa, hyvä vaan että ovat halpoja. :)

Pikkutonttu, ne hetkelliset kivut on tosiaan ollu aika inhottavia =/ Nyt koko tän päivän viillelly tota kohdun kohtaa ja alaselkää, se säteilee sellasina inhottavina viiltoina ihan emättimeen saakka. Ei oo aijemmin tällasta ollu ..:O Toivottavasti ei oo mikään tulehdus tullu kylään, ei muuten ainakaan tunnu siltä.. Mutta just parempi ajatella että voi olla jotain muutakin ettei sit liikaa ala jännämään...Kassotaan nyt sit kuinka käy, jos ei oo plussaa ni sit varmaan jos nää jatkuu ni on lekurille mentävä...Testailla aattelin aikasintaan dpo 10, eli sunnuntaina..jos saan itteni sinne asti hallittua :D

Mame, saa nähä onko lupaavia vai mitä on :) Toivotaan et kyse ois siitä että matkalainen pulttais itteensä kiinni oikeen kunnolla..mutta pahoin pelkään että kuitenkin on sit joku ihme tulehdus tai muu mikä tätä aiheuttaa...=/ Lämpökin on aamuisin yli 37...:)

En malttanut odottaa viikonloppuun vaan testasin jo tänään, plussaa näyttää emoticon
Ajatukset ja tunteet menee vähän laidasta laitaan mutta päällimmäisenä tietenkin onni, ei meinaa housuissaan pysyä :)
Käyn varmaan huomenna hakemassa digitaalisen testin varmistukseksi, mutta aika selkeä punaviiva tuli tuohon tämänpäiväiseen joten en ole vain kuvitellut sitä, mieskin sen näki :D

Pepa: Ihan hirmusti onnea!! Ihanaa! :)

MarinaMelina: Toivotaan, et ikävät kivut johtuvat tosiaan siitä et pikkuinen rustaa itseään tiukasti kiinni! :)

Pikkutonttu, Toivotaan tosiaan :) ja sinne sitä plussaa myös <3

Omaa; katsoin laskurista nii tää ois tosiaan kyllä se päivä kun sen munasolun pitäis kiinnittyä..:O Mutta jotenkin tuntuu hullulta että sen vois näin selkeesti tuntea, kun kyse on kuitenkin niin pienestä solurykelmästä..!!?? Ósa sanoo että voi, osa taas ettei voi..tiiä siitä sitten..Parempi kun pidän itteni maan pinnalla nyt.. ettei turhaan taas innostu.. ettei sit joudu taas pettymään niin kovasti =( voi kai sitä muutenkin olla vaikka minkämoisia kipuja aina sillon tällöin.. niin, niin sen täytyy olla ....:) :(

Kiitos kaikille <3 On tää vaan taas niin jännää aikaa, samalla vähän haikeeta kun mitä suurimmalla todennäköisyydellä tämä jää meidän viimeiseksi (siis jos vaan kaikki menee loppuun saakka niinkuin pitääkin).. pitää vain nauttia nyt tästä hetkestä :)
Ja koska olen ihan hirveä hätähousu enkä malta yhtään odottaa, kävin jo muuttamassa tickerin, toivotaan ettei ole huono enne :D

Roikun varmaan täällä vielä hetken lukemassa teidän juttuja, en taida kuitenkaan uskaltaa siirtyä täältä ihan vielä poiskaan..
Plussatkaahan nyt ahkerasti ja tulkaa mun kaveriksi sitten tuonne marraskuisiin ;)

Takaisin