Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
PePa - Paaaaaaljon onnea sinne ja toivotaan matkalaisen pysyvän kyydissä koko matkan :)!!

Mun piti soittaa tänään sinne neuvolaan, mutta esimies tuli juuri siihen puhelin aikaan käymään joten en kerennyt soittamaan. Soitin kyllä sitten kolmen pintaa, mutta vastaaja päällä jo :( 
No huomenna uus yritys!

PePa paljon paljon onnea! emoticon
Josma: toivottavasti huomenna onnistaa soittaminen :)
Victoria:
osaatko neuvoa mua miten tuolta ebaysta löytää myyjän tolla sun antamalla nimimerkillä? (ku mä en osaa, ja voisin kans tilailla noita ovistestejä)
tiiamaria: toivottavasti siellä se plussa tulisi vielä tästä kierrosta :)

Ihanan aurinkoinen päivä ollut tänään. siitä sainkin puhtia ja oon leiponut koko päivän, ja voin kertoa että musta ei kyllä munkkien paistajaa saa edes tekemällä :D Täytyis vissiin keksiä koko ajan jotain tekemistä ettei ajatukset olis koko aikaa raskautumisessa :)
huomenna pitäis menkkojen alkaa, mut ei yhtään oo olo semmonen.. liekö sitten liika stressannut ja kierto venyis... hmp... Tuossa leipoessa yhtäkkiä iski etova olo taas...

Vanilj: Onnea testaukseen! <3 Siellä on nyt oikeen jännäyspäivät käsillä!! Täältä puhaltelen plussapuhureita rutkasti ++++++

Huoh. Nyt kun sitte olin ihan varma, että täti tulee, kun se hätäpäissäni kp 30/31 tekemäni testi oli nega, niin eipä tätiä kuulu. Tai siis niin. Ajeltiin tossa jälkikasvun kanssa kotia kohti aamupäivällä ja alku mahaa sattuu silleen, ku normaalistiki ku menkat alkaa (paitsi etten odottanu ennen iltaa tätä tapahtuvan) ja heti ku pääsin kotiin, niin vessaan. Pieni tuhru ruskeeta vuoto ja that's it. Koko päivän olen odotellu että hanat aukeis, mutta ei. Noh, katotaan kui käy. Tekis niin mieli tehä toinen testi huomenna aamulla (siis jos muutosta ei kuulu) mut taidan oottaa viel ylihuomiseen. Mä jo ehdin googlettaa kaikki mahdolliset kohdunulkopuoliset raskaudet ym... Ku sitä edellistä raskautta, joka meni kesken, oon miettiny, että ku tein CB:n digitestin ja se näytti sillon joskus raskaana 1-2viikkoa, vaikka olis oviksen mukaan pitäny näyttää 2-3 viikkoa, että josko se olis ollu kohdun ulkopuolinen... Ku sit kävin gynellä ultrattavana ja sanoivat et kohtu puhdas, ettei mitään enää missää (ei tarvinnu siis onneks kaapia) mut kai ne sen olis sit nähny ja sanonu jos olis ollu jotai...vai? Jotenkaan en ees kunnolla muista kaikkee mitä siellä sillon sanottu, olin niin paskana. Kai sinne vois viel soitella, onhan ne jossai koneella kaikki tallessa.... Ku siis eiks sitä hcg:tä kehity pal vähemmän, jos olis kohdun ulkopuolinen raskaus? Tietty sekin on kait ihan normaalia, että vaikka olis ihan normaalisti raskaana, niin voi tulla niukat kuukautiset...tai joillekin vissii tulee koko raskauden ajan.. Tää on niin tätä, ko miettii päänsä puhki.. Tai sit vaan stressaan ja ajattelen asioita niin paljon, et kiertoki menee sekasin... huoh...

Nyt täytyy kyl hävitä, anteeks etten ehdi kaikille kommentoimaan...Luin kyl kaikki. Ja niinku joku sanoikin, et meitä on niin valtvasti! Kyl joku sais jo alkaa plussailee! ;)

Herttinen! Oli niin kauan tuo vastausikkuna auki, et ethti tulla yks plussakin siinä välissä!! PePa valtavasti onnea!!! :)

Omaa: Kyllä kohta muuten tulee täti rytinällä. Sen verran kovat menkkakivut meneillään. Phuuh mitenkähän sitä jaksaa huomenna jos täti tulee ja nyt on jo tää flunssa ja yövuorot eessä päin.

Tein muuten sellasen laskelman et kuinka paljon menee rahaa sellasiin pakollisiin hankintoihin ennen vauvan syntymää. Sain tulokseks n. 1700 euroa. Toki tein laskelman kaikista halvimpien hintojen mukaan joten jos joku panostaa laatuun niin tuo summa ei kyllä piisaa alkuunkaan. Meillä on onneksi säästössä jo yli puolet tuosta summasta joten ei tartte onneks sitä murehtia. Sais nyt vaan jo se vaavi tulla! Huonekin olis jo tarvikkeita vaille valmiina. :/

Iltaa vielä...:)

hm86, mun käsittääkseni jos ois kohdunulkonen niin sillon ne siihen liittyvät kivut/vuodot alkais vasta joskus rv7-8.. näin oon kuullu..mutta muuten en sit tiiä siitä paljoakaan...käsittääkseni vaikka ois ihan normistikin raskaana niin tollasta tuhrua tulee useella, joten älä vielä huolestu!! ...Tsemppiä testaukseen :)

Mame, kallistahan se on, mutta sen arvosta:) meillä onneks vaatteet ja paljon paljon tarvikkeita valmiina kun ollaan saatu niitä ilmaseks vahemmilta ym..tännekkin saisi pikkuinen jo tulla <3  

Omaa: Jomotus senkun jatkuu vaan..jos nousen äkkiä kumarasta ylös niin repäsee, samoin sivuliikkeessä..tai jos kävelen jotenkin rivakammin. Vihloo ja kourii aina hetkellisesti muulloinkin, aina välillä tuntuu että menkat alkaa nyt justiin!! ja vasta dpo5!!??.. Nännit edelleen hellät.. en usko että jaksan odotella testailua kovinkaan kauaa enää :)

mame; jeps, jotenki ollu taas niin "rankka työ vaatii rankat huvit" :D koita selvitä yövuorosta vaikka voi olla raskasta :)

Omaa:
Oon ollu kamalan väsyny nää pari päivää mitään jaksais tehdä, tänän aamuna oli kamalaa huimausta tuntu ettei työnteostakaan tule mitään :/  niin ja maanantaina oli jotain kuviteltua aamupahoinvointiakin :DD

Onnea plussanneillee ja PALJON plussa tuulia kaikille ! +++

vanilj: testaa jo! Paljon plussatullia sinne puhallan.

Hm86: Mä en muista miten sillon kun mulla oli km niin sillon kun se ultrattiin ja koska kohtu oli tyhjentynyt spontaanisti niin lekuri halus vielä kontroloida  hCG arvoa jotta sais pois suljettu kohdun ulkoisen raskauden. Kerran kävin sit viel labroilla ja tarkistuttaa keskussairaalassa ja sit yksityisellä kuukauden kuluttua jonka jälkeen kaikki oli ok. Eli siis uskon vahvasti jos olisi ollut pienikin mahdollisuus kohdun ulkoiseen raskauteen olisivat tehneet lisä tutkimuksia. Tympeetä kun vanhoista asioista ei saa rauhaa. Voimia kovasti sinne! Toivotaan, et kaikki kääntyy parhain päin! Tsemppiä testeiluun! :)

Noista hankinnoista ja vauvan tarvikkeista tulikin mieleen. On ihan totta, et kaikki vauva jutut maksaa paljon eikös niin sanota et yksi lapsi maksaa  sata tuhatta kunnes on 18-vuotias. Meille olis paljon tarjolla sisaruksiltani vauvan vaatteita ja kaikenmoista tarpeellista tavaraa, vielä en ole suostunut nurkkiini ottamaan kun ei ole käyttäjää.

Ihanaa! Vihdosta viimeen se täti sitten kurvas paikalle! :) eli ei muuta kuin kohti seittämättä yrityskiertoa. Se ei oo kyllä koskaan ollu meikäläiselle mikään onnen numero, mut toivottavasti tää olis poikkeus :) nyt sitten tylsää aikaa taas 10 päivää ja sit ovista tikuttamaan.

mame: Toivottavasti tästä kierrosta nyt onnistais :))
MarinaMelina: oisko noi oireet kiinnittymisestä johtuvaa :)
hm86: tsemppiä testaukseen :)

Tein sit testin aamulla, ku en saanut unen päästä enää kiinni ku mietin testausta... ja negahan se oli..ylläripylläri.. ei edes pienen pientä haaleaa viivaa.. huoh! mutta missä ihmeessä mun menkka oireeni onemoticon mieli tekee ilmeisesti tepposet..nii ja ilmeisesti nyt tulos kipeäksi kaiken muun kivan lisäksi..

PePa: Onnea plussasta ja paljon tarrasukkia! :)
MarinaMelina: Kuulostaa lupaavalta! Toivottavasti ne sulla ois sitä mitä toivotaan, eli kiinnittymiskipua ;)

Omaa napaa: Täti tuli aamulla kylään semmosten kipujen kanssa, että huhhei ja hellät tunteet! ;) Ihanaa, kun ei tarvitse enää odotella. Nokka kohti uutta kiertoa ja sen liikunnallisen ja terveellisen elämän aloitinkin jo eilen. Ihanaa! Viime kierto oli sen 32 päivää, eli vähän venähti mutta voihan se olla että kierto vielä etsii sitä normia kun pillereitä käyttänyt vuosikausia..

Toivottavasti tuo täti ei eksy teidän muiden luo!

Huomentapäivää pitkästä aikaa, arvon leidit! En ole moneen aikaan ehtinyt edes käydä täällä kun muutossa, töissä ja lapsettomuustutkimuksissa on ollut puuhaa ihan riittämiin.

Ensinnä onnittelut ja tarrasukkia PePalle, aivan mahtavaa että tärppäsi!

MarinaMelina, mä tunsin selvästi meidän kesken menneen tähdenlennon kiinnittymisen viime keväänä. Ihan kuin olisi isketty naula läpi alavatsasta. Sen jälkeen oli parin viikon ajan päivittäin nipistelyjä, tissit kipeytyi, kahvinhaju alkoi oksettaa ja olin ennen testaamista varma että plussa siihen ilmestyisi.

Sitten vähän omanapailua. Meillä on meneillään yk 12 tätä toista yritystä ja mitään varsinaista vikaa ei lääketiede ole meistä löytänyt. Siipan uimarit ovat kunnossa, mulla on hormonit kuten pitääkin ja röörit auki. Keskimääräistä lyhyempi kierto on ainoa raskautumista hankaloittava, joskaan ei estävä, tekijä. Yritetään tässä vielä vähän aikaa luomukonstein ja jollei ala tärpätä, kokeillaan hormonihoitoa. Lekuri ehdotti FSH-pistoksia (Puregon, Gonal-F tai Menopur) jotta saadaan mun kroppa tuottamaan oikein erityisen hyviä munasoluja; tällä voidaan myös vähän viivästyttää munasolun irtoamista ja pidentää kiertoa, mikä antaa kohdun limakalvolle lisäaikaa kehittyä. Sitten hCG-pistos (Pregnyl tai Ovitrelle), jolla indusoidaan ovulaatio, ja reipasta pupuilua. Tyyristä lystiä, joten toivottavasti nyt tärppää piakkoin ilman hoitoja!

Huomenta väki!

Täällä menossa kp 8/30 ja flunssa/mikälie on saavuttanut meidänkin perheen :( Itsellä alkoi jo eilen liman nousua ja tänään on kurkku kipeä... Tää on itsellä varmaankin taas tuollainen salamaflunssa, joka on n. kolmessa päivässä ohi... Inhottavaksi vaan tekee kokea kaikki vaiheet niin nopealla aikataululla.. Olokin on sen mukainen. Olin yllättynyt, ettei mies mennyt tänään töihin... nimimerkillä ihminen, joka ei koskaan ole ollut töistä poies, ellei ole työtapaturmasta kyse :)

PePa; hirveesti onnea!! :) :)
tiiamaria; teille siis tulossa ihana stressitön kesä <3 Harmittelut negasta :(
mame; meillä kanssa autotalli päättä tiputtaa katoltaan lumet ja sanotaan näin, että meidän autot olivat juuri tarpeeksi kaukana pudonneesta jäästä! Huh...
pikkutonttu; toivottavasti pääset pian pulkkamäkeen! Olisi kivaa itsekin mennä... taitaapi olla itsellä kaksi vuotta viime kerrasta :)
Victoria; tosi halpoja testejä kyllä, kun ei tuon isompi laatikkokaan :)
MarinaMelina; itselläni oli viime kierrossa tosi vahvoja tutnemuksia nimenomaan dpo 10 asti ja sitten alkoi tasaantuu ja häviimään muuhun oireistoon :) Mutta toivotaan, että tällä kertaa olisi teillä tärpännyt!! <3
Josma; no höh tuon sinun neuvolasi kanssa! :( No parempi onni seuraavalla kerralla! :)
vanilj; höh negalle! :(
hm86; toivottavasti vielä plussa voisi tulla! Onnea testailuun! :)
Dumbo.; Sinullahan alkaa kerääntyyn lisää noita lupaavia oireita!! :) :) Tsemppiä :)
Catriona; kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa! :) Toivotaan kovasti, että teilläkin luomusti plussaisi, ettei tarttis hoitoihin asti mennä <3

HUH; TÄÄLLÄHÄN ELETÄÄN JÄNNITTÄVIÄ AIKOJA  tosi monella nyt testaus eessä vkonloppuna ja ensi viikon alussa....*sormet ja varpaat ristiin* kertokaahan nyt heti sit mitä vastauksia saatte...

Onnea Pepa! vieppä imussasi meitä muitakin sitten odottajiin... :)

Itselläkin tässä alkaa oleen jännät paikat, muka kaikkia tuntemuksia ollut mut varmaan taas mieli tekee tepposia...tän kuun taktiikka on et en oo hankkinu mitään testejä tänne kotiin houkutteleen.....
Kauhee turvotus on päällä, se on kyllä taivaan tosi kun eilen mieski katto saunassa et mikä sua vaivaa kun maha on ku ilmapallo :D mut toki sekin voi johtua mistä vaan...menkkaoireita ei muuten oo...
Mut jäädään ootteleen....
Anteeks lyhyt teksti, nyt täytyy lähtee töihin ja ajatuksia muualle...!! Ihanaa kevätpäivää kaikilleja pikaista parantumista kaikille, nyt on taas monenlaista tautia liikenteessä...
Täällä siis Kp 28/ 28-30. Yk 5.

Kiitoksia taas kaikille!! :)

PePalle isot onnittelut!!! =)

Melina
Eipä oo oikeestaa mitää oireita. Muuta ku ne mitkä täsmää myös PMSään! -.- Päänsärky, rintojen (lähinnä nännien) arkuus, alavatsan ajoittaiset jomotukset ja pienet vihlaisut (keltarauhanen lienee toimii emoticon ), mut eipä täs muuta vois vielä ollakkaa näille päiville! :D Nii ja valkkari on fuskannu ihan kivasti, ei oo oviksen jälkee kuivuutta näkyny! Tiiä sit et tuleeks sitä ees kaikille, mut kumminki! :D Eilen töissä tuntu pöhköltä, ihan ku joku olis työntäny jonku punktioneulan kohtuun ja ruiskuttanu sinne jotai! :D Siis tuosta vatsan läpi! :D Sellane pistävä tunne, kesti varmaa jonku 5 min, helpotti ja tuli hetkeks uudestaan! Oon nyt tullu siihe tulokseen et se ovis oli kumminki torstaina eikä perjantaina, eli nyt dpo6...ehkä! ^^ Koska ekat tasavahvat viivat tuli keskiviikko iltana ja ekat ovistuntemukset oli torstai iltana! No, 5 tai 6...ei vissii hirveesti väliä! :D Eli siis on noita jotain, mut ei kyllä varmana raskauteen viittaavia! :D Kuten varmaan voi havaita niin tunteet on hieman ristiriitaiset taas! :D

Hirveästi flunssaa liikkeellä!! Paranemisia kaikille :) Kupponen kuumaa teetä ja nessuja
Plussatuulia jännäilijöille +++
Catriona: Toivotaan että ette joudu noita pistoksia aloittamaan. Oliskait se henkisestikkin raskaampaa.. Oliko teillä esikoinenkin pitempi projekti? Kiinnostaa kuulla kun meillä vähän samanlainen tämä hommeli :o
Pahoittelut kaikille justiinan uhreille! Ja paljon jaksamisia ensimmäisiin päiviin
Hirrveesti on tullut tekstiä ja täällä on niin paljon porukkaa, en edes jaksa keskittyä kaikille kommentoimaan tähän väliin :)

Täällä yritetään kestää mielialanvaihteluita. Eilen purin kaikennäköstä turhautumista tapetoimiseen ja sain aikaiseksi kaksi valmista seinää (koko päivä meni) :D Onneksi on viikonloppuna töitä vaihteeksi niin pääsee ajattelemaan jotain muuta välillä.

omppuf, me yritetään edelleen esikoista kun tuo viime maaliskuun tärppi meni kesken vko 9 kohdalla. Tärppi tuli silloin yk 8 / ykk 6 (mulla on 25-26 vrk:n kierrot). Nyt tulee pian 10 kk keskenmenosta ja tosiaan yk 12 meneillään. Molemmilla on kohtapuoleen 35-vuotissynttärit edessä, joten biologiset kellot tikittävät hyvin äänekkäästi. 

Omaa: täällä vaan repäisykivut ja kourimiset jatkuu..ei kyllä koskaan ennen ole tällaista ollut, nyt rupee jo huolestuttamaan ..tulee mieleen endot,tulehdukset,kystat ja vaikka mitkä muut.. kun on toi alavatsa niin arka =/ voivoi, kun ois nyt kyse siitä positiivisesta asiasta..ettei tarttis sitten rueta huolestumaan että mikä mättää ja hakeutua tutkimuksiin..Intoa taas siihen plussauutisen odotteluun lisää se että äippä sanoi että hällä ollu aikoinaan aivan samanmoisia ennen plussaa, ja ollu sairaslomallakin niiden takia viikon ennekö tajusivat tehä r-testiä:)

Iissa, mullakin se kipu mikä tuli kahtena yönä oli kun joku ois pistelly sukkapuikolla tonne kohdunsuun/kohdun alueelle...onneksi kesti vain tosiaan sen hetkisen, mullakin jotain 5min..Sen jälkeen eilen illalla pisteli ja viilteli emättimeen, kohtuun ja alaselkään. Tänään on kohtua ja muniksia repiny aina liikkuessa tai vaikeassa asennossa istuessa..kohtu muutenkin tuntuu tosi aralta =/ täälläkin dpo6 menossa, eli samoilla mennään <3 Millon sulla oli edelliset menkat? Jos ne ei sullakaan vois enteillä raskautta, niin ei mullakaan :) Täälläkin nännit toooosi arat, ja viime yönä kipeyty rinnat muutenkin..olin tänään hirojalla niin tissit huusi hoosiannaa kun ne litisty siinä hieroessa...:D Toivotaan nyt et ois molemmilla kyse siitä toivotusta <3<3

Vuononvaltitar; toivotaan nyt että on kyse siitä mitä odotellaan :) Ei mulla ainkaan aijemmin ole tällasta koskaan ollu, ei tosiaan tällä kertaa (;) kyse ole mistään minkä voisi tarkkaan kuuntelemalla saada aikaseksi, ihan reiluja tuntemuksia on :) mutta voihan se tosiaan olla et kyse ón jostain aivan muusta..kun joka kierrolla on jotain uutta tullu....=/

Melina Edelliset mensut oli 31.1. ja kesti kutakuinkin 6 päivää. Kierto on nyt tälläkertaa mahollisesti tuon 31 pv! :D Oviksesta päätelleen! Ennen sitä ei ookkaa oikeen voinu tälleen päätellä, kun ei ole sitä ovista tullut! :D Pelottaa et mensut alkaa sit ens viikon lopulla ja sit taas pelottaa silti tehä mitään testiä, kun toivo on ehkä vähän liiankin korkealla ja samalla ei oo mitään toivoa! Että tää naisen elämä on helppoo! x) Mut toivotaan että molemmille käy hyvin!! :D <3

Takaisin