Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Noniin kp 1 ja yk4 potkaistaan käyntiin...täti saapui aamulla, ilman kipuja onneksi kuitenkin :) Voihan räkä. Tällasta tää on, nyt kyllä meinaan enskuun ottaa ihan oikeasti vähän rauhallisemmin ton kuumeilun kanssa. Ihme ja kumma että olo on kuitenkin ilonen ja pirteä vaikka se täti sieltä saapuikin..Tsemppiä muille sylin täydeltä!!! :)

Melina kp1/31 yk4

jemsQQ - Onnea uuteen kotiin :) ! Ja kovasti toivon sinne suunnalle plussatuulia ++ !!

Victoria - harmittelut tädistä :( ..Tsemppiä!

Josma - kai se lasketaan.. plussatuulia!

mame - varmasti inhottava toi korvatulehdus. :( toivottavasti pian helpottaa!

j3nni - Hyvä, kun et stressaile turhia :) jospa se plussa sieltä sitten pärähtääkin pian huomaamatta.. tsemppiä! :)

Virkkuli - voi ihanaa, pääset hoivailee pikkuista :) onnea sinne testauksen kanssa, toivon todella, että sieltä se plussa tulisi!! ++

vuononvaltiatar - Onnea oviksen bongailuun :) toivottavsti nyt tärppää!! <3 .. itseänikin alkanu kiinnostamaan noi ovistikut.. pitäiskö niitä kuitenki tilata.. ku ei hajuakaa kierrosta tän Kkm n jälkeen.. viimeks menkat tosiaan ollu lokakuun alussa.

MarinaMelina - harmittelut tädistä :( tsemppiä seuraavaan kiertoon! Hyvä, että on kuitenkin hyvät fiilikset tädin vierailusta huolimatta :)

Mulla on jatkunu päänsärky nyt kolme viikkoa, niinä päivinä tää alkoi, kun se kkm todettiin, huoh. Niskoista tää johtuu taas.. pitänee varata ens viikolla aikaa hierojalle :) jospa sen avulla pääsis taas näistä kivuista.

Vuononvaltiatar; Kiitos ja joo toivotaan. Toiveet jotenkin nyt niin korkealla, että oikeen pelottaa.. Mutta rauhallisesti ajattelin nyt ottaa loppukierron :) Tule sitten heti kertomaan kun oviksen bongaat! =)

MarinaMelina; No höh, harmittelut tädistä! :/ Toivottavasti se sitten tärppäisi jos aijot nyt ottaa vähän rauhallisemmin tämän asian suhteen! Tärppää niinko "vahingossa" ;) Tsemppiä♥

Isabell; Kiitos :) No eipä ole ollut varmaan kiva kun noin kauan päänsärkyä ollut! Toivottavasti hierojasta on apua. Munki pitäs mennä sinne varmaan kun itselläkin vähän väliä tulee noista niskoista pää kipeäksi ja siitä yltyy mikreeniin saakka.. 

Omaa; Oli pakko tulla kirjottaan kun alko niin paljon mietityttää, että mitä tää voisi olla.. Mulla on nyt 2päivää vähän väliä navan kohdalta mikä kallistuu vasemmalle puolelle niin vihlonut/nipistellyt, se on sellaista ihmeellistä :D Ihanko joku yrittäisi kutittaa tai raapia tai jotain.. Hmm.. emoticon

ainiii.. tosta hierojasta tulikin mieleen, et aika jännä juttu.. mut, ensimmäisen " nyt mä taidan olla raskaana " elämyksen koin silloin viimeksi hierojalla maatessani :) kun se hiero alaselkää, niin yhtäkkiä sain hirveen vihlaisukivun alavatsaan, mikä jatku tonne nivusenseudulle.. eikä sen jälkeenkään niin kovia vihlaisuja ollu ja se oli siinä 5 viikolla.. se oli siis ensimmäinen oire mulla :) ja tosiaa noista oireista vielä, että yövuorot oli ihan hirveitä, vaikka oli nukkunut päivällä. Meinasi väkisin nukahtaa yövuoroon, ei vaan silmät meinanneet auki pysyä! Ihmettelin tota silloin, kun en vielä tienny olevani raskaana :D et mitä hittoa!

Mulla kanssa noi niska/ hartiakivut menee päänsäryksi aina :( viimeks meni niin pahaksi just, et jouduin syömää tulehduskipu + lihasrentouttaja/kipulääkekuurin ja olemaa saikulla töistäkin.. Pitäis nyt alkaa muistaa hoitaa näitä säännöllisesti, eikä taas vasta sit ku se on pahasti päällä..

Ja vielä ärsyttää, ku iho meni niin paskaan kuntoon, ku raskauduin ja se jäi nyt sit tälläseks.. kai toivottavasti alkaa pian helpottamaa, ku raskaushormooniki poistunu kai jo.. jospa noi hormoonit tasaantuis tosta :) eipä tää haittais, jos raskaana olisi, mut nyt ärsyttää ku ei enää oo ja silti jäi tollanen oire.

jemsQQ jospa tuo outo oire onkin plussaukseen viittaavaa <3 toivotaan!! ++

Moi,

täällä mennään kp11/26-29. Testejä tuli eilen postissa, joten tänään vois alkaa tikuttamaan. En oo vaan vielä oikein päättänyt, että viitsisinkö. Keskiviikkona kävin siellä gynellä, ja oli kyllä oikein mukava lääkäri, hän tuntui olevan melkein kiinnostuneempi raskautumiseen liittyvistä asioista kuin VTI:n jälkioireistani. Niihin en saanut mitään lääkitystä, kuulemma ei missään tapauksessa. Hormonit kuulemma hoitavat mua...hmmh. No, voihan se olla. Eipä nuo oireet nyt niin suuresti haittaakaan. Mutta ultrassa näkyi, että munasarjat oli ok, kohdunsuu näytti hyvältä ja limakalvo oli tarpeeksi paksu (3,7mm kp8). Lääkäri oli kovasti sitä mieltä, että pitäisi elää mahdollisimman normaalisti, ja että kesään asti voi olla ihan rauhassa raskautta odotellen.

En sitten ole ihan varma, että onko tuo tikuttaminen mahdollisimman normaalisti olemista. Olis kiva tietää, minkä pituinen kierto tästä on tulossa, mutta toisaalta taas olisi ihan mukava unohtaa koko juttu.

Isabell, harmillisia noi selkä-hartiakivut :( Kannattaa kyllä hoitaa niitä pois ajoissa. Hierojalle meno ois varmaan hyvä :)

Melina ja Victoria ja omppuf, pahoittelut tädistä :(

jemsQQ, toivottavasti masutuntemukset tietäis jotain hyvää :)

vuononvaltiatar
, toivottavasti alkaa pian näkyä viiva tikussa :) Teet ilmeisesti testit aamuisin. Oon ite tehnyt iltaisin/töiden jälkeen, mutta se on vähän rasittavaa kun pitäisi olla pari tuntia juomatta ennen sitä. Ehkä aamutestailu olisi parempi....aamullakin ainakin mulla on näkynyt ihan näkyviäkin viivoja.

Virkkuli, onnea siskonpojasta :) Kyllä se teidän omakin vuoro varmaan vielä tulee :)

j3nni, mukavaa laivareissua :)

mame, pahoittelut korvatulehduksesta :( Paranemista!

Heisku, onko tätiä näkynyt? Toivottavasti pysyis poissa! :)

Mukavaa jäljellä olevaa viikonloppua kaikille! Mukavaa, kun aika juoksee kevääseen ja alkaa olla pikkuhiljaa valoisampaa :) Kaikkihan me taidamme toivoa lisää valoa elämään, ja miestemme elämään ;)

Isabell Noi niska/hartiakivut on tosi veemäisiä. Itelläkin tuppaa hyvin herkästi aiheuttaan päänsärkyä, mut onneki saanu tähän asti vähintään hieronnalla kivun pois. Ei siis ole lääkkeisiin tarvinnu turvautua. Toivottavasti sullakin hieronta auttaa

jemsQQ EHkä sielä asukas päätti asettua taloksi sopivan paikan löydettyään

Pahoittelut niille, joita täti on saapunut kiusaamaan, itse sitä edelleen odotan vierailulle saapuvaksi. Olin jo niin varma aamulla, että nyt täti tuli ja juhlien menin vessaan. Pari tuntia kun olin aamulla valvonut menkkamainen paineentunne ja kipuilu vatsassa. Vessassa lopputulos kuitenkin oli sama kuin koko tämän kierron ajan, joka siis saavuttanut vasta kp 64:n.

Outo oire kyllä iski nyt viikonlopun aikana...himoitsen persiljaa. Tungen sitä joka paikkaan

Isabell; Aika jännä tuo sun " nyt mä taidan olla raskaana " elämys hierojalla.. Oli varmaan kiva tunne :D Ja juu toivotaan näin !

Elenna; No hyvä että sait lääkäristä positiivisia tuloksia. Toivotaan, että kaikki menee nyt hyvin :) Ja mulla ainakin stressas niin paljon kun tikutin, mutta toisaalta on sitten kiva tietää koska tädin suurinpiirtein pitäisi tulla :) Ja joo toivotaan, ihan outo tunne on kyllä, en oo ennen tollasta tuntenu :D 

Perhoska; Hahha, kiitos tästä! Sain jotain piristystä tähänkin päivään, kun koko päivän taas muuttanu ja siivoillu.. Mutta joo, toivotaan todella näin!! :D Sitten se ajatteli mulle ilmottaa kato että, "täällä mä nyt olen" ! ;) Ja ärsyttävän pitkäksi tuo sun kierto on kyllä mennyt :( Mutta jos sittenkkin siellä joku matkustaja olisi mukana vai mihin tuo yhtäkkiä mieltymys persiljaan on? :O Hmmm.

HEippa kaikille! 

Ja pahoittelut kaikille tädin riivaamille ja paljon paljon plussa tuulia kaikille =)

Täällä ei vieläkään ole täti tullut kylään. Menkkamaisia kipuja on ollu muutamien päivien ajan juuri silleen aina välillä ja hetkellisesti lähinnä juuri siinä vaiheessa jos nousee liian nopeeta tai liikkuu vähän rivakammin.. JA tänään on myös useampaan otteeseen vihlonut häpyluusta ja väsymystä on edelleen!
 Meijän esikoinen lähti mummilaan yö kylään ja ollaan miehen kans vietetty päivä ja ilta yhessä ja tuli tuossa vähän puuhailtuakin ja senkin jälkeen tuli menkka kipuja jotka sitte meni ohi.. Minulla oli juuri näitä samoja oireita esikoisen odotuksessa mutta jotenki silti on vaikee uskoa että tärppi ois käyny ja testaaminen vähän mietityttää kun noitten oireitten takia on tullu vähä semmonen olo että oiskohan sittenki käyny nii ihanasti että tärppi käyny, mut pelkään myös sitä pettymystä kun tosiaa oireet ovat juuri niinkuin esikoisen odotuksessa alku raskaudessa. Mulla on nyt sit menossa kp 39.
Yritin tuossa muistella pillerien lopetus päivää ja millon eka täti tuli niiten jälkeen kylään ja laskeskelin ei nyt viime kiertoo vaan sitä ihan ekaa lopettamisen jälkeen ja se kierto oli  kp 36-38 välillä aikalailla.. 

Unohdin laittaa vielä että eilen aamulla uutena oireena oli paineen tunne ala mahassa jota kesti koko aamun ja se meni ohi..

Kiitos kaikille tuesta tän helkkarin korvatulehduksen aikana. :/ <3

Nyt tulee vähän tällanen ällövarotus kysymys:
Kuinka teillä tulee valkovuotoa ennen menkkoja?

Itellä tulee yleensä hyvin vähän yhtä tai korkeintaan kahta päivää ennen menkkoja paitsi nyt tässä kierrossa. Kp 23/30 dpo 7 menossa ja tänään tuli valkovuotoa tosi runsaasti. Outoa.

Moikka!

Tein aamulla testin ja testiajan puitteissa selvä nega. Se oli tietysti odotettavissa. Tein testin aamulla ja olin kotona n. 30 min sen jälkeen vielä ja katsoin testin just ennen kuin lähdin. Kun tulin illalla kotiin (en edes heittänyt testiä pois, tyhmä kun olen) oli testissä hassu puolikas kuivunut selkeä viiva. Tämä kuitenkin johtuu vissiin siitä, että kun testi kuivuu niin siihen voi tulla sellainen puolikas viiva. Pännii koko touhu. Olen vissiin maailman paras kehittelemään psykosomaattisia oireita, sillä olin jo uudessa kierrossa normaalisti menossa niukkojen menkkojen jälkeen ja sitten toi pirun nälkä ja muut oudot oireet sai aikaan tämän testaus meiningin.

Isabell: Mulla on kanssa ollut paljon niska ja hartia kipuja. Ne voi kuulemma säteillä nänneihin asti. Niistä varmaan munkin rintakivut johtuu...

Jemsqq: Onnea uuteen kotiin:) Toivottavasti oireet olisi sitä itseään, mutta ehkä on ihan hyvä, että ei pysty niitä liikaa tunnustelemaan muuton tiimellyksestä. Ja kivaa varmaan laittaa uutta kotia, mutta tietty todella väsyttävää.

Victoria ja Melina: Pahoittelut tädistä, mutta on niissä se hyvä, että ei tarvii kytätä oireita:)

Kaikille mukavaa viikonloppua;) Toivotaan tulevalle viikolle jollekin täällä kauan odotettua plussaa!

Huomenta kaikille!:)

Heisku
, onnea testailuun !! ++++ :)

Omppuf: Harmittelut tädin tuppaamisesta kylään taas. :(

Vuononvaltiatar: Onnea tikutteluun ja oviksen metsästykseen !! : D

JemsQQ: Mites siellä? Onko ollu tutemuksia minkälaisia? Onnea testailuun kunhan sen aika tulee!! <3 ++++

Victoria. Harmittelut ISOT tädin tulosta...:( mutta nyt uudella innolla uuden kierron kimppuun..!!:)

Mame: Korvatulehdukset on kyllä inhottavia, itsekin niitä lapsena ollut ja jonkun kerran aikuisiällä...:/ mä en muista oikeen miten sitä on ennen tullu ennen menkkoja mutta tässä omituisessa kierrossa sitä on jokatapauksessa tullu runsaasti, oviksen jälkeen ei ollu kun päivää tai kaksi kuivaa ja sit se alko taas...

J3nni: itsekin harkitsen tuota etten tikuttelisi ensi kierrossa vaan menisin tuntemusten kanssa ihan rauhassa ressaamatta..

Virkkuli, onnittelut pikkusiskolle pienestä nyytistä !! :) harmittelut negasta...:( sinuna kuitenkin minäkin testaisin vielä uudelleen... mä en ole testeíhin edes tuollaista kuivunutta viivaa saanu joten en osaa siitä sanoa.. siis missäs vaiheessa tuo siun kierto olikaan!?

Elenna: Tseppiä tähän kiertoon!! :) ja hyvä että kaikki oli ok!

Perhoska, onpa sinulla pitkä kierto meneillään.. oletko testaillut? Tsemppiä kovasti sinne !! :)

Ja omaa...Ei se eilinen siis ollutkaan kp1..!?? Aamulla kun menin vessaan niin tuli hieman verta paperiin ja aattelin et jep..nyt ne alko. Laitoin siteen jatkoin touhuilua...sitten jonkun tunnin päästä menin vessaan ja huomasin että siteeseen oli tullut (ÄLLÖVAROITUS) ihan tummanruskeaa tahmaa jonkun verran..Ja siihen se sitten loppukin. Sen jälkeen on valkovuodon mukana tullu aina pyyhittäessä vähän jotain rusehtavaa ja nyt ihan pari minuuttia sitten alko hiukan tulee verta et oisko tää nyt sit se kp1.. kipuja ei ole ollut minkäänlaisia, yleensä makaan kaksinkerroin..joten se on sentään hyvä!!:) täytynee nyt sit seurailla alkaako kunnolla vuotamaan, kun mullahan aina ne on ollu niin sairaan runsaanlaiset..yöh :(

Melina kp1 (??) /31-32 (31 oviksen mukaan) yk4

Moikka!

Huomentapäivää kaikille!

Hiutale: Huomasin nyt vasta sun kysymyksen tuolla taustatietopalstalla. Vastasin äsken sulle sinne:) Miten jakselet tällä hetkellä?

MarinaMelina: Ehkä ne ei sitten ollutkaan menkat! Luin jostain "luotettavasta" google lähteestä, että usein kiinnitysvuoto voi tulla vasta silloin, kun menkkojenkin pitäisi alkaa. Olisko se voinut olla sitä? Jos menkat ei ala nyt kunnolla ollenkaan niin sitten, ehkä voisit kuitenkin olla raskaana:) Mulla on kierto nyt siis kp16/26-29 ja ne viime menkat oli sellaiset vähän kun noi sunkin (myös ällön väristä limaa) ja tuli myös vähän kirkasta verta, mutta kesti 24h. Menkkakivut mulla jatku kuitenkin vaihdellen vielä 1,5 vk eteenpäin. Mulla on kuitenkin endo niin kaikki voi johtua siitä. Pohjaton nälkä vaan ei lähde millään. Ja aineenvaihdunta on todella vilkas, vaikka selkä todella jumissa. Yleensä mulla on todella huono aineenvaihdunta. Kaiken järjen mukaan testiin pitäisi kuitenkin tulla jo todella vahvat viivat. Eli keho tekee nyt vissiin vaan kepposia.

Virkkuli kp16/26-29 yk en jaksa laskea...n.10

Heisku; Toivotaan että matkalainen siellä nyt olisi mukana! Onnea testailuun, toivotaan plussaa+++

Mame; Mä en kyllä osaa sano mistä voisi johtua, ehkäpä tulevasta asukkaasta? ;) Hmm, itsellä sitä tulee kyllä todella todella vähän ja juuri ennen menkkoja.

Virkkuli; Harmittelut negasta!! :( Mutta ehkä munki mielestä jos tätiä ei kuulu niin kannattaa testailla uudelleen :) Tsemppiä!<3 Ja kiitos, niimpä ehkä parempi niin.. Ja todella väsyttävää kyllä, muutettiin suurimmaks osaks kahdestaan mieheni kanssa kun kaikki oli jossain ja ketään ei päässyt.. Tänäänkin en meinannut sängystä ylös päästä kun paikat niin jumissa :D Voisin sanoa, että en muuta enää koskaan mihinkään!! Haha.

MarinaMelina; No täällä ei oikein ole muuta ollut kuin tuota nipistelyä ja nyt olen huomannut että on kauhea nälkä vähän väliä ja jos en ruokaa saa niin tulee paha olo!? Ja joo kiitos, sitä tarvitaan, toiveet nyt niin korkealla ja nämä "oireetkaan" ei sitä paljon lievitä.. Ja minunkin mielestä tuo voisi ehkä kuullostaa kiinnitymiseltä? Tosin tulisi todella myöhässä, mutta kaikki on mahdollista! Tsemppiä <3

JemsQQ kp 26/31?!(Oli viiminen kierto) Dpo 9 maybe?! Voi olla, että on tullut aikaisemminkin kun en ole varma noista viivoista kumpi oli tummempi, mutta jos sen aikaisemman mukaan mentäisiin olisi dpo jo n.14. (Eli voisin alkaa jo testaileen, jos uskallan, hehe) 

Apua!! 

Kuulkaas rakkaat siskot, tein testin äsken (tosin laimeasta pissasta) niin toodella haalea punainen viiva piirtyi siihe heti!? Voiko muka olla että jos nyt olis toi dpo 9 niin näkyisi jo? Tai antaisin juuri tuollaisen viivan.. Tää nosti nyt sit taas niiin korkealle toiveet, mutta en nyt kyllä uskalla vielä tuota plussaksi sanoa, koska niin haalea ja voihan tää olla kemiallinen, kun testasin niin aikasin, niin täti sieltä kumminkin tulisi. Niin ja miehenikin näki viivan, eli en ainakaan voi sitä siihe kuvitella. Tää testi on se 10mlU/ml. Ja vau:n laskurin mukaan viikkoja olis 3+3.. Apua.. Pitää nyt varmaan psyykata itseäni, että tuo on nega.. En haluisi sitten taas n.viikon päästä pettyä :( Ps. Oli pakko tulla heti kertomaan teille! Tehän ootte se tuki ja turva<3

Hui jemsQQ!! Ihanaa! :) Seuraavasta sitten kuva tänne. ;)

Melina, niinhän se pitää tehdä että ilo irti uudesta kierrosta. :) Kun vaan nää hiton menkat loppuisi nyt ensin...inhottavin vaihe kierrossa ja samalla pääsisi vähän eteenpäin kp:issä. Nimimerkillä kp4 ja ahdistaaaaaaaa.

Ihanaa sunnuntaipäivää leideille! :) :)

Täällä meneillään kp 12/32 ja ovistikuttelu pv 2. Jälleen selkeä yksi viiva piirtyi. Käytiin Hesassa miehen kanssa tänään pitkästä aikaa :) Ei sen enempiä osteltu, noudettiin tutuilta meidän kylppäriremppaa varten meille uusi pytty ja lavuaari jne. :) Päästään jossain kohtaan niitä vaihtaan :) :)

Mitäs muille kuuluilee? :)

MarinaMelina; Nyt ei muuta kuin tarkkailet tilannetta ja testailet uudelleen heti kun "vuoto" loppuu ellei ala kunnolla vuotaan :) :) :) Tsemppiä!

Isabell; toivottavasti pääsisit tuosta päänsärystä nopeesti nyt eroon! Ei kivaa tuollainen! Kyllä noita ovistikkuja kannattaa miettiä.. eipä sitten tartte miettiä sitä oviksen ajankohtaa :)

jemsQQ; vitsit kun alkoi jännittään siun puolesta!! Pieni haamu siellä oli pakko sitten näkyä, kun miehesikin sen näki :) Nyt jäitä hattuun ja testaamaan aamupissasta uudelleen! <3

elenna; kiva, että ovistikut ovat saapuneet :) :) Kyllähän niillä kokeilla voi! Voihan ne jo heti näyttää plussaa ;-) Mää aion joo tikutella heti siin klo 10 jälkeen :) Sopiva aika, kun on töissä tullut sitten aamiaisöeipä syötyä :) Voin olla juomatta sen kanssa tai ottaa vaan sen verran, et saa leivän alas :) Ja sitten, kun lähennytään ovista, tikutan mahdollisesti kaks kertaa/pv. :)

Perhoska; vieläkö sinulla sama tilanne päällä? Megakierto ainakin : / Ehkä tuo persilja olisi merkki raskautumisesta? ;-)

Heisku; kumpa nuo oireet olisi nyt teillä tärppäämisen merkkejä! :)

mame; jotenkin tuntuu valkovuodon lisääntyvät kierrossa itsellä jokunen aika ennen kierron puoliväliä ja sitten loppupäässä.. Tietty koostumus varmaan on erilainen, mutta kuitenkin.

Virkkuli; harmittelut negasta. Kannattanee testailla vielä uudelleen! :)

Victoria; kierron alkuvaihe niin on inhottavin vaihe.. vaan odotellaan ja odotellaan ja tehdään sotasuunnitelmaa :)

elenna -
Kiva kuulla, että lääkärikäynti meni hyvin ja pääsit asiassa eteenpäin :) Sit voidaan vaan toivoa kovasti plussatuulia sinne!! ++ :) Tota ovistikkujen hankintaa mä kans mietin, tilaisko vai ei..!

Perhoska - tuo mieliteko persiljaan.. hmm.. voisi viitata mukavaan asiaan :)

Heisku - Sulla on aika vahvat oireet, onnea testaukseen!! :) Toivotaan plussaaa!! ++

mame - mulla kanssa normaalisti tosi niukkaa, mutta ennen plussausta sitä tuli reippaasti ja jatkuikin aika kauan plussauksen jälkeen, sen takia piti juosta vessassa katsomassa että alkoiko menkat sittenki :D just oli sama tunne.

Virkkuli - harmittelut negasta :( Aijaa, en tiennytkään, että voi säteillä tuo kipu.. mulla nimittäin ollu just noita vihlaisukipuja rinnoissa ja kerran sitä ihan lääkärillekkin muun käynnin yhteydessä valitin ja se laitto mut varavuoks ultraan mun oman mielenrauhan takia ja kaikki oli hyvin :) mut siitähän se siis varmaanki johtui, niitä tulee välillä edelleen..
Kiitos tiedosta! :)

MarinaMelina - Sulla on kyllä ollu hirmiuseti kaikkia oireita ja vielä tää.. jospa sittenkin olis plussaan viittaavaa ??

jemsQQ - Onnea haamusta <3 toivotaan nyt että tuo vielä vahvistuisi, kyllä mä uskon! Kerro kun olet uudelleen testaillut, jännäää :)

vuononvaltiatar - toivottavasti pian saatte oviksen hyödynnettyä :))

jemsQQ: Ihanaa :) nyt varpaat ja sormet ristiin että sielä on pieni kyytiläinen!

Takaisin