Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon-; Aaa ookei, en oo ku nyt vasta ekaa kertaa.. Ja silloin joskus kun ovistestejä kokeilin niin olivat mammaksi.fi vissiin, ei ainakaan noita.

Siksi en tiedä yhtään miten tuota tulosta tulkita? Tai negahan se varmaa on, mutta tarkoittaako tuo että ovis on tuloillaan niinkuin sanottiin vai puhdas nega? :D Auttakaa tietämätöntä hädässä

jemsQQ: En kyllä tiiä, ku ite alotin tikuttelun jo varmaan 5 päivää etuajassa, niin sen kyllä huomas kun se kerran olikin tummempi.

musta noi ovistestit on vaikuttaneet jotenkin epävarmoilta. Kun kaikissa ei oletetakaan välttist vahvempaa viiva ja toisissa se tulee saada vahvemmaksi : / meikän pää ainakin hajoaisi :D

oon-; onkos oireita vielä ehtinyt ilmestyyn lisää? :) Paljon tsemppiä siulle odotukseen :)

jemsQQ; oon luultavasti ihan clueless noiden testien kanssa, mutta... onkait noissa se vaara, että jos huippua ei ole saanut kiinni testissä, ei voi tietää, onko ovis jo mennyt ja viiva haalee sen takii vai onko ovis tulollaan : / tsemppiä tulkintojen pariin :) ehkä vaan pupuilette säännöllisin väliajoin ja toivotte parasta :)

Oon-; Ehkä itsekkin kannattaisi seuraavalla kertaa.. (jos enään noita ostan)

Vuononvaltiatar;
Nojuu kans aina ollut itsekkin jotenki epävarma niiden suhteen, mutta nyt otin taas käyttöön pitkästä aikaan ja haluan tietää ovuloinko edes, kun en sitä koskaan ole varmaksi tiennyt kun tosiaan toinen kerta vasta kun noita käytän.. Ja kyllä nuo päätä raastaa, huhhuh.. Ehkä joo mennään vaan sillä joka toinen päivä -taktiikalla :)

jemsQQ; itse ajattelisin, että jos alku- ja loppupäässä kiertoo kuhertelisi kolmen päivän välein ja "kuumempina" aikoina kahden päivän välein. Ei pitäisi voida missata... mutta eihän se suoraan kerro mistään ongelmasta... itse aattelisin, että sitten ois häikkää ovuloinnissa/naisessa tai sitten miehen simpoissa... mutta kaipa stressikin voi toimia vaikka miten... miksi näin luonnollisen asian täytyy olla niin vaikeaa :) jos onnistaisi ekoilla yrittämillä, ei kasvaisi stressikään yrittämiselle :)

Vuononvaltiatar; Nojuu on tuokin iha hyvä menetelmä :) Ja älä muuta sano, monet kaverini/tutut ovat saaneet vauvan tuosta noin vaan. Ja joillekkin vielä sillain että syönyt e-pillereitä ja silti tullut, eli paljon on vahinko vauvoja tullut. Niin miksi helkutissa se mulle/meille on sitten niin vaikeaa!? Ei voi ymmärtää.. Tuo on niin väärin :(

jemsQQ, testaa vaikka uudestaan aamulla ja sitten taas illalla, niin eiköhän se siitä ala selviämään. Jos sulla noita testejä riittää siis. Mulla kävi niin (liuskatesteillä), että ensiks oli haamujen haamua, seuraavana päivänä haamua jaseuraavana jo vähän näkyvämpää viivaa, ja siinä vaiheessa rupesin sitten tekemään testejä sekä aamulla että illalla. Kyllä se siitä! Samallahan voi pupuilua harrastaa vaikkapa joka toinen päivä, niin ei pääse mitään ohimenemisiäkään tapahtumaan :) Seuraavalla kierrolla oot jo paljon fiksumpi, jos sellainen tulee. Toivottavasti ei tule ;) Tosiaan hyvä, jos nyt tulisi normaalimittainen kierto :)

vuononvaltiatar, kyllä mäkin surutta oon lueskellut näitä foorumeja työajalla, mutta tais olla vasta toinen kerta kun kirjoitinkin. Ei sitä vaan malta pysyä poissa :)

mame, tsemppiä tälle kierrokselle! Mullakin on yk6, ainakin menkoista huomasin, että ne on vasta parina kertana ollut hieman pidemmät kuin pilleri-aikoina. Harmi kun en tajunnut lopettaa pillereitä jo ennen yritystä!

marusia21, hyvä että on kuitenkin jo tiedossa se ultra, vaikkakin harmillista joutua odottamaan :/ Olitteko te pitkään jo yrittäneet?

Virkkuli ja mietintämyssy, pahoittelut menkoista :(

Onnea Melinalle oviksen bongaamisesta!

Ja tarrasukkia oon-in masussa oleilevalle pikkuruiselle :)

Olikohan siinä kaikki. Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua jokaiselle!

Mulla on kummallisen välinpitämätön fiilis siitä, että oonko nyt raskaana vai en. Oletan, että luultavimmin en, mutta silti on (sen suhteen) ihan hyvä fiilis. Toisaalta tää yritysaikakin on kyllä ihan mukavaa :) Varsinkin jos osais olla stressaamatta siitä...eiköhän se vauveli sinne mahaan jossain vaiheessa saada, jos ei muuten, niin kurvaamalla tutkimuksiin syksyllä. Vaikka se olisikin varmasti pitkänpitkä tie, niin turha kai sitä nyt vielä on murehtia! Ja eiköhän tässä keväällä tai kesällä tärppiä jo tule...........

Edit: oho, tuohonhan oli ehtinyt tulla jo vaikka kuinka monta viestiä väliin :O Kaipa minä olen niin hidas!

Elenna; Juu näin ajattelin tehdä. Niimpä, toivottavasti EI tule ;)!! Nojoo, se olis kans kuin unelma.. Kun pahimmillaan mulla on joskus kierto ollut se 50-70pv ja silloin on turha edes kuvitella, että ovulaatio tulisi :D Ja uskon että saadaan se vauveli sinne masuun vaikka se vähän aikaa kestäisiki, mutta kyllä se sinne vielä tulee! Paljon tsemppiä sinnekkin!:) Ja joo täällä on todella nopeaa porukkaa, kun sille päälle sattuu :D

vuononvaltiatar: Ei oo lisää tullu oireita, mutta samat esiintyy vieläkii. ja nyt tuntuu että maha on ihan turvoksissa ja muljuaa nii on vähä levoton olo. Mutta tein vielä tänä aamuna varalta sen CB:n digitaalisen ja kyllä sekin näytti että raskaana 1-2vk ja soittelin jo neuvolaan :) Nyt alkaakii mietintä että miten pikkunen pysyy mukana ku lueskellu täältä ja muualta kaikkee..

Oon-; Ooi, onnea vielä hirmuisesti :)! Ei ole vielä ainakaan sinulla pahoinvointia tullut, siis että ihan oikein oksentaisit? Ja ei saisi kaikkea mennä lukemaa, mutta kyllä luulen että pikkuinen koko matkan pysyy mukana :) Ja ei saisi stressata tuommoisia asioita, mutta joo tiedän, se on todella hankalaa! Koska sulla muuten se LA oli? :)

jemsqq: Nooo en mä nyt näin helposti lannistu ja täältä onneks saa aina mielensä takasin jos joskus vähän ketuttaisikin :P :) Munkin tuttavapiirissä on nyt pienen ajan sisään tullu noita vauvauutisia ja ottaa kyllä pikkasen päähän. Möyh!

vuononvaltiatar: Jos mulla on samanlainen kierto nyt kun edellinen niin oviksen pitäis sijoittua jonnekin 24.1 tienoille. Eli ei ihan vielä ens viikolle.

elenna: Ite oon kans samaa miettiny, et olis pitäny pillerit jättää aikoja sitte, mutta siinä tais olla kyllä miehellä osuutta asiaan etten niitä aiemmin lopettanut. :/

jemsQQ: Ei oo vielä tarvinnu juosta oksentamaan asti, välillä on pitäny miettiä että juokseeko vai ei :D Mutta on ihan kauhee nälkä koko ajan! :D En oo menny lukemaan mitään nuita keskenmeno palstoja mut kyllä niitä välillä muualta tulee silmiin. Laskurin mukaan LA on 21.09 :)

Mame; No hyyvä, ei pidäkkään :)! No uskon, niin ottaa täälläkin!! Murr. Ja tuntuu että joka toinen on joko juuri lähiaikoina synnyttänyt tai sitten on raskaana, tai kertoo että odottaa ja siinä pitäisi sitten vaan hymyillä ja olla mukava kun kysytään no jokos teillä odotetaan.. Mutta kyllä silti iloinen olen kaikista vauvauutisista, joskus vain masentaa niin paljon juuri tuollaiset :s :D

Oon-; Haha, noniin.. Toivottavasti säästyt myös siltä kauhealta oksentamiselta.. :) Tuli mieleen se biisi, "Koko ajan nälkä & jano" vai miten se meni.. Mutta ei voi ainakaan valittaa ettetkö ruokaa saisi tai söisi tarpeeksi :D

Nyt tää leidi lähtee nukkumaan, mutta ennen sitä.. tiedättekin varmaan jo mitä ;) Hyvää yötä kaikki rakkaatemoticon

oon ---- onnea minunkin puolesta vielä tosi paljon!!<3 itse menin esikkoa odotellessa sillä mielellä että mikä on tapahtuakseen niin tapahtuu, jos minun kuuluu saada terve lapsi niin näin käy, jos ei niin ei. kaikki meni hyvin. turha stressi syrjään siis, kyseessä kun on asiat joihin ei itse voi vaikuttaa.(: nauti odotuksestasi, hemmottele itseäsi ja nuku varastoon (; omia. täti on toistaiseksi pysynyt poissa, mutta pari päivää on tullut rusehtavaa tuhrua. minulle tehtiin torstaina gynetutkimus ja siitä alkoi, mietin voiko mensuvuoto tulla aikaisemmin jos joku painelee vatsaa?? vai olisko jotain muuta? yksi testi tehty ja oli kyllä ihan tyylipuhdas nega, mutta toisaalta kierto tulee täyteen vasta huomenna.. !!toinen kysymys!! oletteko tehneet joitain 'temppuja' yhdynnän jälkeen? esim jalat kohti kattoa tjsp? minä en ole kun on ollut niin rento meininki tuon yrittelyn kanssa, mutta ens kierrosta otan kyllä kaikki konstit käyttöön jos nyt ei tärpännyt :d>

Huh, en olekaan tänne kirjoitellut. :)

Mullahan on noi kamalat oviskivut, joten huomaan jo monta päivää aikaisemmin kun ovat tulossa. Jos mahdollista ovat olleet tässä kierrossa vielä kamalammat. Useampana päivänä viiltänyt kunnolla vatsasta niin että on pitänyt pysähtyä ja kumartua. Ja sitten mulla tulee se limaklöntti...ei siis mitään venyviä limoja vaan järkyttävä tutiseva klöntti (pahoittelen mielikuvaa).

Liuskat ehtivät kotiin tiistaina ja testasin niillä negan ti, ke ja to. Olen testannut vain kerran päivässä töistä tulon jälkeen. Nyt olen ollut kipeänä joten jäin perjantaiksi kotiin ja otin testin aamulla, en ekasta mutta toisesta vessakäynnistä ja virtsa oli paaaljon tummempaa kuin silloin kun olen illalla testannut. Mutta kylläpä pärähti melkoinen plussaviivakin! :o

Ainakin mun liuskoissa plussa on vain jos testiviiva on yhtä vahva tai tummempi kuin kontrolliviiva. Mulla se oli todella tumma, kontrolliviiva ei ole yhdessäkään ollut hirveän tumma.

Ja kuinka sattuikaan...edellispäivänä yritin miestä kellistää muttei oikeen onnistunut. Hiukan kiukkusinkin ja mies ei sitten saanut unta koko yönä tämän takia. Noh, eilen oltiin niin väsyneitä että meinattiin nukahtaa paikoillemme, mutta kyllä vaan onnistui. ;) Ja tänään ovisplussa, mahtava ajoitus. En kestä odottaa testausta/menkkojen odottamista! Ja samalla kun testasin plussan tuli tutut ovislimat, eli nyt osaan ilman liuskojakin varmistella koska ovis olisi tulossa. Eli viime kierrossa olisi pitänyt vielä kerran yrittää... :( Noh se on jo mennyttä!

Nyt kaikille intoa peiton alle ja pahoittelut niille joilla kierto alkanut alusta.

Lisäystä edelliseen !! täältä ei kyllä voi olla päivääkään pois kun tapahtuu niin valtavasti :D mamelle ja jemsqlle uutta puhtia uuteen kiertoon, saan varmaan itsekin liittyä mukaan. Vuononvaltiatar, joko olet testaillut?? Täällä jännätään siun puolesta!(:

Edelia, mä oon viime aikoina ottanut tavaksi jäädä lojumaan vielä sängylle sitten joksikin aikaa, tyyliin 15 minuutiksi. Koitin sitä jalat seinällä hommaakin, mutta ei tunnu minusta kovin miellyttävältä. Luulen, että paikoillaan olo voisi auttaa vähän. Toisaalta oon kuullut, että siittiöt menee sisään hetkessä, eikä näillä pitäisi olla väliä. Uskoo ken tahtoo ;)

Mutta yhdynnän jälkeen kannattaa kuulemma käydä pissalla, näin sanoi lääkäri minulle. VTI on aika yleinen naisilla, joilla on vilkas sukupuolielämä. Pöpöt huuhtoutuu pois kun käy vessassa. Musta on näköjään tullut kauhea vti-saarnaaja ;) Mutta ehkä joku säästyy kun saarnaan ;)

Tuon asenteen kun oppisikin, että mihin ei voi vaikuttaa, niin ei voi vaikuttaa! Säästyisi turhalta murehtimiselta.

Victoria, toivottavasti teillä olisi tärpännyt nyt ;)

Iltaa naiset!! :)

MIETINTÄMYSSY: pahoittelut tädin saapumisesta!!:/

MARUSIA: Toivottavasti ei tätiä kuulukkaan!!

MAME: tiedän, yövuoron jäliltä aina sellanen toistaitonen olo :( Itsellä ei tulevalla mut seuraavalla viikolla 5yötä putkeen..siitä saa taas sitten toipua ne seuraavat viis päivää:/

JEMSQQ: Mä oon ollu hermona kans noiden ovistikkujen tulkinnan kanssa, mut mulla ainakin aijemmin koko kierron tullut haamujen haamuja siihen testiin, nyt tänään kun kaks kertaa oon testannu on tullu tummempi muttei kuitenkaan ihan niin tumma kun kontrolli..tulkitsen sen niin että ovis on lähiaikoina..varmemmin sen tietää sit vasta kun se on ohi ja näkee et lähtikö toi viiva tosta vaalenemaan vai tummuuko vielä..

Onneksi mekin ollaan menty jokapäivä taktiikalla joten ei sillä nyt suurta väliä ole, lähinnä vain sen takia haluan tietää et haluun varmistuksen et se luteaalivaihe kestää sen minkä pitää...kun aijemmin on tuntunu oireiden mukaan et ovis vois ehkä olla liika myöhään kierrossa...

OON: onneksi olkoon vielä!!:D Koita olla murehtimatta vaan nauti nyt olotilastasi, jos jotain sattuu niin sitten ottaa sen vastaan kun on pakko, etukäteen älä murehdi!! (helpommin sanottu kuin tehty, tiedän:)

EDELIA: meillä ainakin makoilen jalat ja lantio koholla jonkun 20min nyt näin H-hetki päivinä, muulloin sen aikaan kun maltan:) Nyt on lukenu lehteä tai kattonu telkkaa niin siinä on ollu ihan mukava olla, eilen olin varmaan lähes tunnin kun unohduin kattoo telkkaa:)

VICTORIA: Hienoa että saitte oviksen tyylillä hyödynnettyä, sama täällä..:) meillä siis kierto samassa vaiheessa..mites täsmääköhän kpt? Mulla kp 18 menossa, kierto yleensä 30-31 ollu.. En itsekkään millään malttas ottaa sinne testauspäiville:D

Hyvää yötä ja kauniita unia!

-Melina

Melina, mulla vasta kp14 mutta minulla on lyhyemmät kierrot kuin sulla ja ehkä ihan hyvä näin kun lasta yrittää, ei kestä ihan niin kauan seuraavaa ootellessa. ;) Ja limoista päätellen tämä kierto olisi jopa 4 päivää lyhyempi kuin edellinen eli vain 24 päivää! 11 päivää minulla siis seuraavan kierron alkuun...eli taidan ehtiä testailla/jännätä menkkojen alkua juuri ennen sinua. :) Mutta kiva tietää että joku toinenkin jännittää samalla aikataululla!

elenna -
Kiitos kovasti <3 Toivottavasti stressi työmaalla helpottaa pian! Jostain muuten luin ohimennen, ettei stressi vaikuta raskautumiseen, vaan ovulaation aikoihin kovasti stressaavat naiset saavat huomattavasti enemmän tyttövauvoja! En tiedä mihin perustuu, mutta.. tutkittu juttu ;) Itsekkin olen hirveä stessaamaan joka asiasta, yritän nyt saada sitä itsestäni pois!
Oviksesta vielä.. jotkut huomaavat selkeästi, toiset taas eivät. Yksilöllistä.. sama kuin toisilla vahvat raskausoireet ja toisilla ei sitten mitään :) ja molemmilla kaikki hyvin.

vuononvaltiatar - Kiitos <3 Toivon todella, että täti jättäisi vierailun väliin ja sunnuntaina saisit sen kauan kaivatun plussan ruutuun! <3 Onnea testaukseen!

Virkkuli - Kiitos kovasti <3 Olen myös kuullut keskenmenon olevan yleinen etenkin ensimmäisessä raskaudessa, tiedä sitten mistä johtuu.. :(
Toivottavasti teillä kuitenkin pian tärppää!! <3 Ja saat pikkuisen matkaan mukaan!

JemsQQ - Kiitos <3 todellakin, hyvää saa aina odottaa :) Pahoittelut negasta :(( Olisin niin toivonut teille plussaa! No, ens kierrosta sitten laitatte tuulemaan kunnolla, niin eiköhän se pikkuinen pian matkaan tartu! :)
Kummallinen kyllä tuo haamuviiva!! Miten voi olla edes mahdollista.. Luulisi testejen kuitenkin pitävän aika hyvin paikkaansa, no ei voi mitään :(

MarinaMelina - Kiitos :) Pitää varmaan käydä tutkailemassa apteekin vitamiinihyllyjä! Mulla ei ole ovistesteistä kokemusta :( Ajattelin kuitenkin niitä kokeilla ens kierrossa :) Hyvä, kun saitte hyödynnettyä oviksen heti.. nyt on hyvät mahdollisuudet.. toivotaan parasta!! Plussatuulia +++

Mietintämyss.. - Voi harmi! :( Toivottavsti tädin vierailu nyt jäisi viimeiseksi pitkään aikaan! Toivon todella Plussatuulia sinne +++

marusia21- Hyvä, kun pääset ultraan! Eiköhän kaikki selviä ja muutu hyväksi :)
Tai jospa siellä olisikin jo tärpännyt..

mame - Plussatuulia sinnekkin! Voi kun saisitte sen pian! Minulla myös yövuoro ja täällä ainakaan ei paljoa muut mielessä pyöri, kun vauvajutut! Vauvakuume se vaan pahenee!

oon - Onnea plussasta! :) Toivottavasti pikkuinen pysyy  matkassa mukana.. tarrasukkia!! Eikä kannata turhia stressailla, kaikki menee niin kuin on tarkoitettu!
Ja suurin osahan raskauksista menee ongelmitta loppuun saakka :)

Victoria -  Ovis siis hyödynnetty, toivottavasti tärppää! :)

Edia - Mä olen ainakin sen verran " pimahtanut ", että pidän jalat kohti kattoa varmuuden vuoksi hetken aikaa. Ja pidin muuten silloinkin, kun tärppäs ;)
Toi VTI on ikävä vaiva tosiaan ja kiusaa monia raskaana oleviakin :(

Huh, tulipa paljon tekstiä! Täällä tosiaan tota tekstiä tulee paljon joka päivä! ihanaa! Kun täällä ollaan aktiivisia! Kiva käydä lukemassa uusia juttuja ja kuulumisia! emoticon

Takaisin