Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ihanaa uutta vuotta kaikille! :) Olen unohtautunut kirjoitella tännekkin.. jotenkin tuntuu oudolta kun ei ole vielä tuo 2012 (olen ajatellut että vuoden vaihtumiseen on vielä pitkäkin aika..)
Pahoittelen että en nyt kovin yksityiskohtaisesti vastaa kellekkään kun edellisen kirjotukseni ja tämän uuden välissä on niin kamalasti juttua, että pitää palailla enemmän perehtyneenä. Pystyisköhän tänne tekemään jotain listaa? Siis että aina välillä päivittäis missä kukakin on menossa ja ihan perustietoja :) Pysyis tämmönen dementikkokin mukana :E.

Toivotaan alkuvuoteen paljon plussia ++ ja toivottavasti myös lunta maahan (täällä on loskaa). Itsellä menossa kp 24/27-36 (yk9), jännittää ja haluaisin kuvitella itselleni oireita. Vielä pitäis malttaa ehkä viikko. Ensimmäinen luomukierto taas vaihteeks terolut kuurien jälkeen, joten kierron pituutta ei kannata ruveta veikkaamaan..

Heippa!
täälllä kp 11 ja eipä ovista viellä ole tavoiteltu. Mammaksin puikko-ovitikut nyt käytössä.. Ja eilen tuli joku ihme vaaleanpunasta limaklönttiä taas... MITÄ se oikeen on?! siis kerran tuli vaan pyyhkies.. viimekierrossa sitä tuli kaks kertaa, joskus puolesvälis ja loppukierrossa, ja taas tuli, ja  kp vasta oli sillo 10.. :O
nojoo, täällä ei ainakaan oo päässy koneella käymään koska sähköt oli poikki 3,5 vuorokautta! :D jessus, ku oli tuskaa, olla pois koneelta ja muutenki.. mutta tänää ne onneks palas tässä tunti sittte! vuhu!!!!!! =)

onnea kaikille plussanneille, halit negan saanneille, ja toivotaan pikaisia plussia kaikille <3

Heippa kaikille ajattelin liittyä joukkoon mukaan! :) Elikkä vähän tietoa minä olen 22 v ja samoin avomieheni, yhteistä taivalta takana yli 7 vuotta, meillä on yksi saksanpaimenkoira ja 1v 4kk vanha ihana poika. Ja nyt haaveilemme pikku kakkosesta! Ensimmäinen raskauteni päättyi 2008 kohtukuolemaan rv 15 ja kaavinnan ja tutkimuksien jälkeen kävi ilmi että kyseessä oli rypäleraskaus eli mola, siitä seuras verikokeissa ramppaamista ja 6kk karenssi. Heinäkuussa 2009 saimme luvan alottaa uuden pienen yrittämistä ja tärppi tulikin 4 kierrosta eli onneksi ei kauaa tarvinnut odotella, raskaus ja synnytys meni loistavasti. Keväällä tulin vahingossa raskaaksi(ehkäsy petti) mikä päättyi keskenmenoon. Nyt tosiaanki olisimme valmiita ja pikku kakkonen saisi tulla! Avomiehen kanssa päätimme että emme ota ressiä yrityksestä vaan menemme sillä linjalla että tulee sit kun tulee mutta toivottavasti ei kauaa tarvitsisi kumminkaa odotella :)

Tervetuloa Heisku!
Oletpa sinä ehtinyt vaikka mitä kokea, kuitenkin suht nuoreen ikään. (äärimmäisen raskaita juttuja, aivan varmasti, mutta myös paljon iloa :) ) En itse ole mielestäni mikään ikäloppu, mutta kuitenkin pyöreästi 10 vuotta sinua vanhempi :) Eli tuo lause ei ole tarkoitettu mitenkään "holhoavaksi"

Itse yritämme ensimmäistä ja ovis itse asiassa on tänään, joten taas alkaa se hauskuus kun miettii jokaista pientä nipistystä vatsassa ja mieli tekee omat tepposensa. On muuten erittäin jännä kuinka tämä raskautuminen on niin kokonaisvaltaista :)

Joka tapauksessa - onnea sinulle pikkukakkosen kanssa :)

En tiedä tuoko tämä huonoa onnea tms. mutta nyt minä kuitenkin tuolta raskaaksi 2011 puolelta kurvaan jo tänne puolelle. Yritin vitkuttaa siirtymisen vuodenvaihteen jälkee, mutta eipä sielä yksinäänkään viihdy =(.

Esitiedot: Ikää 28 ja miehellä 29. Ensimmäistä yritetään ja yk 4 menossa, kp 35/30-?. Eli vähän nyt mutta on edellisistä venähtänyt tuo kierto, testit komeaa negatiivista. Mahaa kipristellyt viikolla välillä todellakin paljon ja jo itku kurkussa ollut varma, että täti tuli, mutta eipä vaan tullutkaan. Eli odotetaan vaan sitten tietoa siitä missä mennään.

PLUSSAtuulia kaikille!

Mulla oli edellisessä kierrossa tuollainen mietintämyssyn kuvailema tilanne, eli ovistestit näyttivät positiivista kaiken kaikkiaan neljän päivän ajan, kp 10-14. Saman ajan tuntui myös jomotusta munasarjojen kohdalla, ensin oikealla ja sitten kolme päivää vasemmalla. Yleensä ovistestin plussa on ollut sellainen klassinen "piikki" yhtenä vuorokautena ja munasolun irtoaminen on tuntunut selvästi samana tai seuraavana päivänä. Tuossa edelliskierrossa en tuntenut irtoamista - ellei se sitten tapahtunutkin jostain syystä vasta kp 16, jolloin tuntui vasemman munasarjan kohdalla voimakas nipistys ihan kuten ovulaatiossa yleensä tuntuu.

En tuossa vaiheessa käyttänyt testiliuskaa koska olimme reissussa eikä pupuiluakaan harrastettu juuri noina päivinä, joten en voi olla asiasta varma. Olen kuitenkin useasta lähteestä lukenut, että jos ovulaatio ei jostain syystä tapahdukaan niin kuin pitäisi, kroppa saattaa yrittää uudestaan saman kierron aikana mikäli munasoluja on ollut kypsymässä useita.

Tuosta kierrosta sanoisin että sun kannattaisi varmuuden vuoksi kysäistä gyneltä onko melkein 40 päivän mittainen kierto haitaksi raskautumiselle. Oon ollut ymmärtävinäni että oviksen ajankohta suhteessa kierron pituuteen olisi se olennaisin juttu tuossa asiassa, eli kierron alusta ovikseen pitäisi mieluiten olla ainakin 12 vrk ja luteaalivaihe oviksesta kierron loppuun saisi olla 14 vrk tai enemmän.

Mietintämyssy: Kiitos! Joo onhan tuota tullu nuoreen ikään nähden koettua aika paljon kaikkea! Olihan se todella kova paikka sillon kun luulin kaiken olevan hyvin kun maha kasvoi ja kaikki raskaus oireetkin oli ja sitten   sen jälkeen hieman masennuinki, mutta en kumminkaa mitenkään pahasti että oisin tarvinnu ammattiapua yms.

Mutta seuraava raskaus tosiaan meni aivan loistavasti kuten myös synnytyskin ja nyt minulla on tuo aivan ihana pieni poika  Ainut mitä vaan nyt pelkään vähän on se että tuo rypäleraskaus voi uusiutua 

Kp1 :( Ei tarvinnut tehdä testiä. Näin unta että menin vessaan ja hetken päästä lattia oli aivan verinen, kun heräsin alavatsaa jomotti kunnolla. Melkoinen enneuninäkijä, mutta mites kävi sen unen että synnytän vauvan? :girl_mad:

No, enemmän tässä kiukuttaa että nyt on taas pitkästä aikaa nämä oikeat kivut ja säryt ja vuodot. Uudenvuoden viettoon pitää ottaa kasa hervottomia siteitä koska ei noilla pillerikiertojen aikaisilla tee enää mitään. Eikun korkkaamaan siideri! :grin:

Ja vielä loppukiukku: KUUKAUSI TAAS ODOTUSTA?! Miten ihmiset jaksavat (tiedän etteivät jaksakaan, mutta ihmettelen vilpittömästi)? Noh, sitten vaan odottamaan menkkojen loppumista ja... :d_lovers:

Hyvää ja Plussarikasta Uutta Vuotta kaikille!

ON: Masennus iskee, itkua pidätellään. Mahaa nippaillut hellemmin ja kivuliaammin koko viikon. Voisi se täti nyt tulla, että pääsisi jatkamaan seuraavalle kierrokselle. emoticon

Hei, liityn seuraanne toiveilemaan, josko tänä vuonna olisi jo vauva masussa. Ikää on nyt sitten minulla 29 ja miehellä 33 ja toivotaan ensimmäistä vauvaa meille piiiiiitkän harkinnan jälkeen. Yritykset meillä alkoivat viime elokuussa, joten 2011-ketjulaiset ovat vanhoja tuttuja. Itselläni alkaa jo vauvakuume olla aika kova, ehkä tuo joulun juhlinta herkisti sille vielä lisääkin.

Halusin pitää täältä foorumiltakin pienen joululoman, joten tulin vasta nyt mukaan. Tästä eteenpäin seurailen paremmin näitä viestejä. Kuitenkin viimeiseen viitaten, Perhoska älä nyt ihan vielä masennu! Toivottavasti tilanteesi selviää pian <3

Kaikille onnellista ja toiveikasta Uutta Vuotta! Toivon kaikille vauvaunelmien täyttymistä tänä vuonna! Sitä odotellessa, muistetaanhan huomioida muitakin pieniä ilonaiheita elämässä <3

Hyvää uutta vuotta kaikille!

Nyt kiukuttaa niin vietävästi! Taas eräs tuttava ilmoitti olevansa raskaana ja ilman mitään yrittämistä. Erityisesti ketuttaa se, että tällä pariskunnalla ei ole järin hyvin mennyt viime aikoina ja tuntuu että lapsi on tehty paikkaamaan välejä.
Argh!

Leuka rintaan ja kohti uusia vastoinkäymisiä. Pian on tämäkin 5 yrityskierto ohi ja pääsee aloittamaan uutta.  Kp 28/30-40 menossa. Yrittämisestä ei ole ainakaan ollut puutetta, mutta yhtään ei tunnu siltä että olisi saatu jotain aikaiseksi. :( Voi masis.

Hyvää uutta vuotta ja plussarikasta sellaista kaikille!

Täällä oli ihan pakko tehdä testi tänä aamuna, koska jotain oireita ollut, mutta turhaanhan sen tein eli nega oli :(

Mutta pää ylös ja kohti parempaa huomista!

Hyvää Uutta Vuotta kaikille!

Pakko tulla kirjottamaan kun masentaa ja pelottaa niin hirveesti. :,(

Niinkuin varmaan aiemmin viesteissä kerroin me ollaan yritetty saada vauvaa jo kohta 1,5 v, eikä vieläkään mitään. Ollaan oltu lokakuusta lähtien oltu lapsettomuustutkimuksissa Naistenklnikalla (Helsinki), mutta vielä ei ole hoidoista tietoakaan.

Mun verikokeet kaikki kai ihan normaalin rajoissa mutta  miehellä siittiöitä aivan liian vähän. Mies on nyt menossa uusintatestiin ens viikolla ja jos edelleen tulokset huonot niin saa nähdä mitä tapahtuu. Huolestuttaa...

Syy miksi mua pelottaa on se, että jos ei me hoitojen kautta saadakaan vauvaa niin adoptio on täysin mahdoton ajatus. Tämä siksi että mulla on liikuntavamma ja kävelen kaden kepin avulla. Liikuntavamma siis on este adoptiolle koska vanhemman vamma katsotaaan liian rasittavaksi lapselle.

Mulla ei siis ole päässä mitään vikaa, mulla on henkilökohtainen avustaja,  teen kokopäivätyötä ja elän normaalia elämää, liikun vain eri tavalla kun muut.

Onnea ja voimia meille kaikille vauvakuumeisille., ehkä tämä tästä vielä...

- Peikolla ei ole hyvä päivä tänään. :(

Peikko83: *voimahali* Älä menetä toivoa! Tilanne on varmasti pelottava, enkä kykene edes kuvittelemaan tunnettasi =( Uskotaan ja luotetaan siihen, että hoidot auttavat ja saat pienoisen tuhinkäärön syliisi =)

mame: Voi kiesus noita suhteen pelastajia, kohta valitetaan kun ei edes lapsi auta. Jepjep. Minäkään en enää jaksa kuunnella yhtään iloista vauvauutista. Yritä siinä hymyillä ja toivotella onnea kun tekisi mieli itkeä ja parkua.

Alkavalla viikolla alkaa menkat, jos alkaa...Apuva! Tää käy aina kierto kierrolta jännittävämmäksi ja pettymys on aina suurempi, jollei ookaan raskautunut.

Tsemppiä kaikille ja tehkää ihmeessä joku lista, itse voisin tehdä mutta käyn sen verran harvakseen, että tulis päivitettyä turhan harvoin.

Huomenta naisväelle ja toivotetaan oikein hedelmällistä uutta vuotta meille!

Täällä meneillään kp 18/28-35 yk 6. Ajattelisin näin, että jos ovuloin, se tapahtuneen kp 14-21 välillä.. joten jatkanemme miehen kanssa harjoituksia vielä tämän viikon. On kyllä onneksi halut riittänyt molemmilla, ettei ole pakolla tarvinnut ;-) Olisi kyllä upeaa raskautua tästä kierrosta, mutta saapi nähdä.

-Muru-; harmittelut aikaisesta tädistä :( Täytyy vaan yrittää positiivisesti jaksaa eteenpäin .. ei auta muu. Onneksi sinulla on lohduttavan tuntuinen mies niin saa tärkeetä tukea sieltäkin suunnalta :)

mame; vielä ei kannata pyyhettä heittää kehään. Vasta menkkojen tullessa :) Toivottavasti niitä ei kuitenkaan enään tulisi :) Kerroit tuosta ystäväpariskunnastasi... on kyllä tosiaan väärin koittaa paikata suhdetta lapsella. Toki varmasti on tapauksia, jolloin ollaan vaikeuksista päästy yli, mutta varauksella noita aina miettii...

PePa; kiva kuulla sinustakin :) Sama homma itselläkin; täällä forumilla lueskelusta on tullut päivittäinen tapa. Ei siitä pysty niin helpolla vaan luopumaan :) On ihan totta, että ollessaan poissa työn touhusta niin töissä kuin kotona, on vaikeaa karistaa vauvakuumeilu mielestä!

ziira; suuret pahoittelut tädistä :( voimia uuteen yritykseen!

Catriona; sinäkin jouduit tänne puolelle siirtymään :( teillä olisi saanut jo tärpätä :( Oli kurjaa lueskella sinun lääkärikäynnistä. Toivottavasti teillä tärppäisi :)

huli; toivotan teille onnea pikkukakkosen yrittämiseen! :) Valitettavasti raskautuminen ei ole halusta kiinni, on niin väärin! :(

oon-; kiva kuulla sinustakin! Teillä onkin kohta piakkoin jännät päivät käsillä! :) Ehkä visiittisi täällä jää lyhyeksi ;-)

j.n; mikäs siellä on tilanne? :)

Ansku92; suuri joukko meitä tuolta viime vuoden ketjusta tänne joutui siirtymään :( Kohta teilläkin on siellä jännät päivät eessä :)

mietintämyssy2011; teille onnea oviksen hyödyntämisen kanssa ;-)

omppuf; onkos teillä mikä tilanne? :)

j3nni; harmittelut teille pitkästä sähkökatkosta! : / Saitteko oviksen bongattua? :) Ja tottakai hyödynnettyä ;-)

Heisku; ompa teillä ollut koitosta! Toivottavasti pikkukakkonen ilmoittaa nopeasti tulostaan :)

Perhoska; jokos siellä tilanne selkiintynyt; onko menkat pysyneet poissa?

Victoria; harmittelut tädistä! Jossain sivustoilla törmäsin ketjuun: "elämää 28vrk sykleissä"... voi olla ettei ihan noinkaan toi nimi ollut, mutta pointtina juuri se, että eletään yksi kierto kerrallaan elämää...

elenna; toivottavasti sinä ja kaikki me muutkin tällä palstalla saamme vihdoin plussat tikkuun ja vauvaset masuun tämän vuoden puolella :) :) Muuta ei oikein osaa edes toivoa! :)

Peikko83; kurjaa lukea tuota sinun viestiäsi! Toivottavasti adoptio ei jää ainoaksi keinoksi teidän saada pienokainen! :) Voimia ja jaksamisia isolla halilla täältä! :)

Olive2011; toivotaan, ettei menkat ala vaan pysyvät poissa pitkän aikaa :)

Ensiksi pahoittelut niille jotka ovat joutuneet olemaan ilman sähköä! :S Kuulostaa kamalalta. Tervetuloa uusille ( vaikka kaikkihan me tässä ketjussa aika uusia ollaan), toivotaan et kenenkään ei tarvitse kovin kauaa enää täällä kuumeilupuolella olla! :)
Heisku: Tuli paha mieli puolestasi ja siitä miten paljon pahaa olet joutunut kokemaan!
mietintämyssy: Ovisplussapuhalteluja sinne suuntaan!! kyllä se tekohommakin on ihan kiva vaihe ;)
perhoska: Vieläkö oot testaillu? Pitkät kierrot on aina toooosi ärsyttäviä.. toivotaan että tilanne selkenee!
Catriona: Toivotaan että teillä on silti osunut ovis tälle kierrolle kohdilleen, ja kyllähän ne pikku-uimarit yleensä säilyy ihan muutaman päivän! :)
Victoria: Pahoittelut kookoista :( Tsempitykset ensi kiertoon!
elenna: Plussapuhalteluja lähtee sinne suunnalle, ovisonnea ( ainakin sun tickerin mukaan) :)
ziira: Pahoittelut myös sinne siitä että täti löysi teille :(
mame: kuulostaa ikävältä tuo tuttavasi, luulen että lapset ei kyllä yleensä ainakaan paikkaa huonossa kunnossa olevia välejä. Älä masennu kuitenkaan, tiedän kokemuksesta että noita pettymyksiä raskausuutisia kohtaan tulee vielä monta.. Niistä on vaan pakko päästä jollain tapaa yli ettei ihan katkeroidu. Toivon ettei teidän tarvitse enää kovin kauaa yrittää! :) 
huli: kommentoinkin sinulle jo tuolla toisella puolella. Pahoittelut kuitenkin negasta myös tänne!
Peikko83: Kuulostaa ihan kamalalta tuo teidän tilanne, toivotaan kuitenkin että kaikki kääntyisikin parhain päin ja miehesi toinen testi olisikin parempi!
Olive2011: Puuuh sinnepäin ++. Minä taas olen sen verran "käsi" ( niinkun täälläpäin on tapana sanoa) tietokoneiden kanssa, listan tekeminen ei täällä onnistuis!

Tekstipötköä pukkaa :D Menkkakipuja täällä, väsymystä ja muita pään sisällä kuviteltuja oireita. Liian aikasta vielä testata, jos huomenna uhrais yhden testin.. KK:t piti alkaa eilen, siis jos eläisimme täydellisessä maailmassa. Valitettavasti siitä ei kohdallani voi päätellä mitään.. odottavan aika on pitkä. Jospa nyt kuitenkin ;)

Omppuf ja kp 28 yk 9

Kaikille neganneille ja tädin vieraaksi saaneille pahoitteluja ja jaksamista. Peikko83:lle oikein paljon haleja ja jaksamista.

Kiitos Perhoska, vuononvaltiatar ja omppuf kannustavista kommenteista.
Noita kommentteja kun luin niin tuli taas vähän parempi ja toiveikkaampi mieli. :) Jaksaa taas jotenkin työpäivän yli ettei mene ihan masistellessa koko päivä.

Liityn minäkin mukaan keskusteluun. Olen 27 vuotias, mies muutaman vuoden vanhempi. Ensimmäistä yritetään, nyt on menossa yk 2. Vuosi sitten päätettiin, että loppuvuodesta 2011 aloitetaan yrittäminen, kyllä odottavan aika on pitkä! Ensimmäinen yk meni vähän hukkaan, kun olimme matkalla ja mies juhlatuulella ovulaation aikoihin. Nyt olisi taas ovulaation aika, mutta olen flunssassa! Onneksi yrittäminen on vasta alussa kuitenkin.

Olen seurannut keskustelua raskaaksi 2011 palstalla sivusta jo hävettävän pitkään kuumeillessani, nyt tuli vihdoin itsellekin ajankohtaiseksi liittyä keskusteluun.

Takaisin