Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
stressi voi monestikki laittaa kierrot sekasi tai jos kovasti miettii sitä lapsentekoo ja stressaa sitä ni saattaa kroppa tehä kepposet...

Oi, onpas täällä ollut paljon juttelua ja uusia ihmisiä, tervetuloa kaikille tasapuolisesti! :)

Ja onnea Lisah plussasta, ihania uutisia tänne pimeän keskelle tosiaan. On varmasti erilaista tosiaan viettää joulua kun on pikkuinen masussa.

Olin kirjottamassa juuri samaa kun Malinkin, stressi tosiaan voi pidentää kiertoja. Mulla kun noi kierrot ilman pillereitä muutenkin on niin sekasin, että mulle tollanen on niin normaalia. :D Nyt ei tosiaan siis menkkoja ole tosta imetyksestä johtuen. En kyllä rehellisesti niitä kauheasti kaipaakaan, isohko yllätys sinänsä, heh.

Mulla on yks tuttava saanut just pari päivää sitten vauvan, oli jännää kuinka hän näytti kuvissakin niin pieneltä, ihan kuin tuo oma 10viikkoinen pimu nyt olis muka niin kovin iso. :) On kyllä itellä erilainen joulu kun koskaan, kun on tuo pieni nuppu mukana. Ei tietenkään vielä mitään ymmärrä joulun päälle, mutta siltikin. <3 Täällä alkaa olemaan jouluhommat pulkassa, ihanaa kun illalla saa vaan rauhottua, nautiskella joulun tuoksuista glögin ja torttujen kera. Ja huomenna saa syödä ittensä ähkyyn jouluruoasta, aivan mahtavaa. Johan sitä on taas vuosi odotettu. :P Nam! Ihanaa ja rauhallista joulua kaikille!!! :)

Täällä kp 26/28.. Eipä ole kyl paljoo kerrottavaa ja olo ei ole sen mukane että olisi ''pullat uunissa''. Seuraavalla kerralla lähtee ovulaatiotestit kehiin emoticon

Kaikille paljon kiitoksia onnitteluista! Ja paljon plussatuulia uudelle vuodelle :)

Itsellä kp 24/~30. Hirveä jännitys menossa, koska ovulaatio tosiaan oli ainakin oireiden mukaan jo ekassa kierrossa. Hävettää että testasin ennen uuttavuotta, silloin vasta voin saada järkevän tuloksen. emoticon

Moikka! Ilmoittaudun uutena ketjuun. :) Me alettiin yrittämään nyt joulukuussa 2011 ja toiveissa plussa vuonna 2012. Olen aloittanut greippimehun litkimisen ja vehnänalkioöljyn nauttimisen n. kuukausi sitten. Saa nähdä mitä tuleva vuosi tuo tullessaan! 

Huomenia väelle!

Täällä ollaan palattu työmaalle joululoman päätyttyä.. oli kyllä sellaista myräkkää, rankkasadetta ja +10 astetta! : / Toivottavasti viimeisin myrskyn puuska ei ole hankaloittanut teillä joulun viettoa.. meillä oli eilen melkein kellonympäri sähköt pois, mutta vesi sentään tuli...

Täällä vissiin menossa kp 12/28-35 yk 6, joten tällä viikolla täytynee aloitella harjoittelut ja jatkaa niitä ensi viikkoon ;-)

Tervetuloa uudet ihmiset joukkoon! :) Harmittelut tädeistä ja negoista! Paremmin kirjoitusta ensi kerralla :)

Niin se joulu mennä viuhahti ja toi viime yönä tullessaan tädin viikon etuajassa. Voi surkeus!
No... niin se yk 4 sitten käynnistyi. Mieskin oli hieman pettyneen oloinen, kun ei tärpännyt.
Mutta ei auta, kuin palata arkeen ja lähteä suorittamaan iltavuoroa. Ehkäpä se paha mieli menee pois muita asioita ajatellessa.

Uutta vuotta ja plussatuulia odotellessa!

Tervetuloa uusille! Kaikille tädin tai negan saaneille pahoittelut.

Täällä on menossa yk 5 ja  kp 23/30-40. Tässä kierrossa tosin ovis taisi olla aikaisemmin kuin tavallisesti joten kiertokin jää tällä kertaa varmaankin lyhyemmäksi. Varmuuden vuoksi täytyy kuitenkin tämäkin viikko vielä pupustella :)

Taidanpa minäkin tänne jonon jatkoksi liittyä, tarkoitus kyllä oli pitää palstataukoa vuodenvaihteen yli mutta en mä taida osata täältä pysyä pois emoticon
Joillekkin ehkä tuttu tuolta raskaaksi 2011 ketjusta.. mutta jotain voisin tänne kertoilla niille jotka ei tunnista, eli 25v kahden lapsen äiti helsingistä haaveilee kolmannesta pienestä nyytistä :) Mies on vielä muutaman päivän 26v ja lapset, poika 4v ja tytär 1v6kk.
Täällä tuskaillaan epäsäännöllisen kierron kanssa ja tarkoitus olisi mennä käymään lääkärillä vuoden alusta. Jouluaattoaamuna sain lahjaksi tädin, joka oikeastaan oli ihan toivottu lahja koska täti skippasi marraskuun kokonaan välistä ja olin sitä jo hieman ehtinyt kaivata :D Ajattelin tässä nyt vielä varmaan tammikuun katsella miten käy ja varmaan sitten varailla sitä lääkäriaikaa.. Yrityskerta 6 olisi nyt ja odotukset kovat :)

Huomenna alkaa työtkin taas jouluvapaiden jälkeen joten saa taas muuta ajateltavaa kuin pienet vauvat :)

Tervehdys kaikille! Osan teistä tunnenkin Raskaaksi 2011 -ketjusta. Liityn suosiolla tähän ketjuun, koska vaikuttaa aika epätodennäköiseltä että olisin raskautunut aatonaaton ovulaatiosta.

Ollaan siipan kanssa 34-vuotiaita ja ollaan yritetty saada perheenlisäystä 1v 4kk ajan. Maaliskuussa tärppäsi yrityskierrosta numero 8, mutta raskaus meni kesken huhtikuussa viikolla 9. Siitä saakka ollaan yritetty uudestaan ja ajoitettu pupustelu tärppipäiville ovulaatiotestien avulla. Nyt on meneillään yk 9. Mulla on ollut jo usean kuukauden ajan tunne, että jotain on pielessä, koska kuukautiskierto on lyhentynyt ja keskenmenon jälkeen kuukautiset ovat olleet todella kivuliaat ja vuoto on useimmiten kestänyt vain 2 vrk.  Hakeuduttiin siis tutkimuksiin. Koska kunnallisella puolella jopa gynekologisiin perustutkimuksiin pääsy kestää ja kestää, päätimme mennä yksityiselle.

Ensikäynnillä lapsettomuusklinikalla selvisi ettei meitä julkisella puolella olisi varsinaisiin lapsettomuustutkimuksiin otettukaan, koska keskenmenosta on alle vuosi ja meillä on ikää vielä himpun verran alle 35 vuotta. Felicitaksella meidät kuitenkin otettiin vakavasti ja käynnistettiin perustutkimukset. Ensikäynti oli kiertopäivänä 8 ja ajankohtaan nähden mulla oli ihan oikean paksuinen kohdun limakalvo. Munasarjoissa oli kaikki kuten pitikin; oikealla pienempiä follikkeleja ja vasemmalla kolme isompaa, joista yksi oikein komia johtofollikkeli.

Lekuri kuitenkin ilmaisi huolensa mun keskimääräistä lyhyemmästä kierrostani, joka on 24-26 vrk. Ovulaation jälkeinen eli luteaalivaihe on tarpeeksi pitkä, ollen yleensä 14-15 vrk, mutta ovista edeltävä eli follikulaarivaihe jää yleensä vähän lyhyeksi kun ovis tuppaa tapahtumaan kp 11. Tällöin irtoava munasolu saattaa kyllä olla kypsä, mutta kohdun limakalvo ei välttämättä ole ihan tarpeeksi kehittynyt jotta alkio voisi turvallisesti kiinnittyä ja raskaus edetä. Googlettelin hieman ja löysin tietoa tutkimuksista, jotka osoittavat että mikäli follikulaarivaihe on lyhyempi kuin 12 vuorokautta, raskauden todennäköisyys pienenee ja mikäli raskaus alkaa, keskenmenoriski kohoaa. Tässä englanninkielinen artikkeli: http://www.ccivf.com/pdf_files/pdf%20articles/CATEG~18/038.PDF

Arvatkaas nyt korpeaako, ettei tällaisesta asiasta ole helposti saatavaa tietoa? Jos olisin tiennyt tämän, olisin puuttunut asiaan heti kun olin jättänyt pillerit pois ja huomannut kierron lyhentyneen aiemmasta 27-28 vuorokaudesta! Yksikään gynekologi, jota olen aiemmin konsultoinut, ei kuitenkaan ole osannut varoittaa tästä asiasta! Eikä kertoa, että asiaintila saattaa olla melko helposti korjattavissa esimerkiksi estradiolilääkityksellä, kuten täällä kerrotaan in English: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14664409

Meillä on seuraava yhteinen käynti klinikalla tammikuun loppupuolella. Siihen mennessä siipan uimarit on saatu analysoitua ja minulta ehditään tutkia luteaalivaiheen progesteroniarvot sekä veren hyytymistekijät - migreenitaipumuksen takia on aiheellista tutkia nämäkin siltä varalta, että kohonnut verisuonitukosriski olisi ollut keskenmenon taustalla. Jollen nyt ole tullut raskaaksi, seuraavan kierron alussa mitataan vielä FSH eli follikkeleja stimuloiva hormoni. Prolaktiinit, kilpirauhashormonit ja verensokerit mitattiin jo aikaisemmin terveyskeskuksen labrassa ja ne olivat normaalilla tasolla. Jollei siipan siimahännissä ole vikaa eikä noista verikokeista ilmene mitään epänormaalia, katsotaan mikä lääkitys olisi sopiva ja josko meille sitten vihdoin saataisiin terve vauva.

Jaksamista ja plussatuulia meille kaikille!

Hei
Taidanpa minäkin siis liittyä mukaan joukkoon, taustalla kuumeillu jonkin aikaa...
 Eli jotakin minusta, esikoinen on reilu 4kk vanha(sai alkunsa ensimmäisellä yrityskerralla)
Nyt on tarkoitus että toinen saa tulla jos on tullakseen, eli ehkäisyä ei haluttu jälkitarkastuksessa (yhdet menkat olleet synnytyksen jälkeen syyskuussa). Meidän neiti on täysimetyksellä, sillä en oleta että ihan heti raskautuisin, vaikka toive olisi kova :)
 Halu olisi et suht pienellä ikäerolla sais lapset tulla, mutta kun se ei aina ole halusta kiinni.

Taidanpa siirtyä tänne tuolta Raskaaksi 2011- ketjusta, vaikka periaatteessa olisi pienen pieni mahdollisuus raskautua vielä tänä vuonna (kp 13/28-29). 

Eli olemme miehen kanssa  molemmat 20v, ja esikoista kovasti toivotaan. Omakotitalossa asutaan 4 koiran ja 3 kissan kanssa. Meneillään vasta yk2, kun vuoden ajan olen miehelle vihjaillut ja vihdoinkin mieskin valmis. On mieskin nyt innostunut asiasta, aina kun valitan jotai vaivaa nii sanoo että ehkä oot raskaana, ja vähän aikaa sitten köllöteltiin sohvalla ja mies piti kättä minun mahalla ja sanoi yhtäkkiä "nyt se potkii" :D

Itse vaan olen niin innoissani että pakko purkaa tätä jonnekkin :D Lähipiiristä tietää vain minun paras ystävä eikä häntä hirveemmin vauvat kiinnosta :D

Olive2011 En ole varma oliko kysymyksesi tarkoitettu  minulle mutta vastaan nyt kuitenkin :D Meillä esikoinen tärppäsi vähän vahingossa yhdestä kerrasta. Oltiin miehen kanssa vasta alettu harkitsemaan että uskaltaisikohan sitä joskus haaveilla vauvasta ja sitten olinkin jo raskaana. Kakkosta yritettiinkin sitten taas pidemmän kaavan mukaan, n. puolitoista vuotta siinä taisi mennä.
Eipä meillä tämän kolmannenkaan kanssa mikään kiire ole, kunhan vaan malttaisi vauvakuumehuuruissakin pitää sen mielessä :)

Olive: mulla on molemmat muksut tullu yrittämisestä huolimatta +kaksi aborttia ja yksi keskenmeno ehkäisystä huolimatta.

Mull olis menossa kp 25/28 ja olotila on kummallinen. menkkakipuja oli loppuviikosta alkuviikkoon ja loppu ku seinään nyt iski hirveet ilmavaivat ja maha sekaisin. mut en silti osaa yhdistää niitä siihen et olis raskaana. kahdessa viime raskaudessa(joista toinen päätyi keskenmenoon marraskuun alussa) on ollut ennen menkkojen poisjääntiä järkky aamupahoinvonti. Enkä uskalla testatakkaan ku parin viikon päästä siiten kun menkat on myöhässä kun toi keskenmeno voi vielä vaikuttaa kiertoon vaikka ekat menkat ollu ja tuli suht ajallaan. No onneksi lähen pohjanmaalle muksujen kanssa mummola retkelle ja kattoon mun rakkaita ystäviä niin malttaa odottaa :)

Heippa kaikille, kai se on minunkin siirryttävä tuolta 2011-puolelta tänne... Nyt tässä jännäillään 2 vkoa ja sitten pääsee testailemaan taas.

Tervetuloa Ansku92!

Catriona: osaan ehkä vähän kuvitella tuskaasi, koska hyvällä työkaverillani oli hankalaa tulla raskaaksi ja paljon vastoinkäymisiä ja häntä todella "pompoteltiin" tuolla kunnallisella puolella todella pitkään. Mutta lopulta hän painui yksityiselle jonka jälkeen asiat rupesivat vauhdilla rullaamaan. Hänkin on nyt 3 vuotiaan suloisen pojanroikaleen onnellinen äiti. Onnittelut sulle että uskalsit tuon askeleen ottaa :) (en yhtään epäile sitä, etteikö kunnallisella osattaisi vastaavat asiat hoitaa vähintään yhtä hyvin, ne vain monesti tuppaa kestämään pidempään, varmaankin johtuen resursseista)

Itse kovasti mietin tuota, kun minun kiertoni on nykyään 39 päivää... että onko siitä sitten taas syytä huoleen kun kierto nykyään on niin pitkä. En ole vielä mistään asiasta vielä kysellyt, kun tämä prosessi meillä on vielä ollut niin lyhyt. (yk3 meneillään). Viime kierrossa sain positiivisen ovulaatiotestin jonka jälkeisenä päivänä tunsin vatsassa "repimistä jne", ja 14 päivää sen jälkeen täti tuli kylään.Joten uskoakseni ovuloin. Ainut mikä siinä ovulaatiossa ihmetytti oli, että miksi testasin plussaa ovulaatiotestissä vain yhden päivän. Olen ymmärtänyt että usein testaa pidempään plussaa ovistesteissä........

Noh, saa nähdä kun ovis pitäisi huomenna olla tulossa, että bongaanko sen tällä kerralla. Ainakaan aamun ovistestissä ei vielä ollut mitään...... Illalla ajattelin testata taas uudelleen.

Kaikkea hyvää kaikille toivottaen - niin ja oikein hyvää vuodenvaihdetta sekä vauvarikasta uutta vuotta toivottaen :)

Takaisin