Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa. Tänään töissä istuin pukukopissa ja kun nousin niin hirvee repäsy siis aivan järkyttävä tossa vatsan-kohdun välillä, lysähdin kyykkyyn. Melkeempä voi sanoo et jalat meni alta, mutta siinä muutaman sekunnin oltua ei ollut enään mitää .
Mitköhän sekin mahto olla?

Iissa: Toivotaan että tuo oireettomuus enteilis plussaa teillä :) <3
pikkutonttu: Mies tänään kävi pari testiä mulle jo ostamassa. Tässä siis koitan nyt pissaa pidätellä että sais kunnon näyte materiaalia :D Plussaa tuskin saan mut varmuudeksi nyt kokeilen kuitenkin. Yksi hoitaja mulle joskus sanoi että sekin jos on justiin vaihtanut työpaikkaa tai jos on ollut jotakin elämänmuutoksia vaikuttaa lapsen saamiseen. Se vauva kuulemma tulee sitten kun on elämä kaikin puolin tasapainossa. Noh...Tässä on nyt jo häistä ja työpaikan vaihdosta ja kaikista mullistuksista kohta vuosi et sais tulla jo! :D
Josma: Ootko r-testiä tehnyt?

Omaa: Tänään mieli jo paaaaljon parempi. Oon taas ottanut itteni niskasta kiinni ja alkanu tekeen yli tunnin lenkkejä. Vaikuttaa kyllä huomattavasti mielialaan. :) Lisäystä tähän loppuun vielä et tein just testin ja oli taas niin negatiivinen kun voi vaan olla.

Kp 37, dpo 24

mame - Testiä en ole tehnyt ku se viime tätien tulokin venyi, mutta pe voisin käydä testin hakee ja testata :) Mut onko sillä niin väliä teenkö aamulla vai keskellä päivää?

Josma: No suositushan on että aamulla, mutta eiköhän se plussaa näytä päivälläkin jos tarpeeks kauan pidättelee ja jos se plussa on tullakseen.

Päivää! :)

Täällä ollaan vielä töissä jonkun aikaa :(

omppuf; ohhoh.. ymmärrän turhautumisesi noihin testeihin : / Mitäs tuntemukset sanoo, onko ovis ollut milloin? :)

mame; osaisipa sitten itsekin vaan oikeen kunnolla irrotella arjesta itteensä :) juominen olisi varmaan hyvä keino kunnolla nollata, mutta en oo puoleentoista vuoteen juonut enempää kuin 1-2 siideriä :) Tuli juotua niin kaamea känni ja krapula, ettei ole huvittanut vieläkään ottaa.. toki lisäksi viimeksi en tiennyt olleeni raskaana juodessani... kuukautisten piti juuri silloin alkaa, mutta eihän kiertoa silloin seurannut samalla tavalla kuin nyt... ihme ettei raskaus menyt kesken aiemmin... itse epäilen tuosta juuri keskenmenon tulleen.. huoh... mutta silloin tällöin kiertton sopien olen voinut yhden ottaa rentoutumiseen ;-) Ja pahoittelut negasta! :(

Iissa; Toivottavasti saisit vaivaasi hoidettua ennen uutta tulehdusta! :)

pikkutonttu; hyvä, että sait avauduttua! Tuli ehkä heti sinulle hieman parempi olo(?) <3 Useampi meistä ehkä noita täysin samoja juttuja miettii... Tuntuu nimenomaan pahalta, kun kaikki lähipiirissä ja julkimot ovat mahat pystyssä ja se oma vuoro ei vaan tule! Vaikka kuinka eläisi hyvin ja söisi monipuolisesti ja tarkkailee kiertoa... tuntuu vaan väärältä :( Komppaan sinua ihan satasella!

Josma; meinasin kannsa kysyä, että oletko r-testiä tehnyt? Ja missä mennään kiertopäivien suhteen? :) Ehditkin jo vastata :) R-testi ehdottomasti kannattaa tehdä aamupissasta :) Silloin pissan konsentraatio paras useimmalla :)

mame: kaveri teki plussan ovistestillä. Jospa se sitä sitten ois? :)

Ja sitten oma: Tein maanantaina haamun ja tänään tuli aika järkky olo, kun kuopuksen peppua pesin aamulla, töissä meinasin pyörtyä, joten päätin tehä testin uudestaan ja se oli vahvistunut. <3

Heips taas!

Josma: Ai kauha mikä kauraisu. Ohhoh! Voi kun olisi oire toivotusta! Plussatuulta. +++

mame: Harmi kun oli nega, toivotaan tätiä siis tulevaksi, et pääsette eteenpäin. Mut hienoa kun oot innostunut noin leikkeilee, piristää varmasti. Kuulostaa aika järkevältä sen hoitajan sanat. Ehkä nyt kun tressi lopullisesti hellittää niin täälläkin tärppää. :) Teitäkin on turhan pitkään odotettu. Kai kaikki omalla painollaan! :)

Vuononvaltiatar: Juu helpotti ja miehellekkin sain purettua pahaa oloani. Hän kyllä tukee, muttei ymmärtänyt miksi reagtio tuli nyt kun ei ole viel sanottu ettei raskautumista ole tapahtunut. En tiedä mitä panikoin, mut tuli vaan niin paha olo ja malttamattomuus. Nyt täytyy rauhottua ja antaa ajan kulua.

Viipsukka: Paljon onnea!! <3 Kerkeskö täti oleen myöhässä vai ihan tuntemusten perusteella tuli plussa? Ihanaa! :)

Omaa: Päiväinen tunnemyrsky laantunut. Pakko vaan yrittää piristyä ja uskoa, et kaikki järjestyy ja mieskin sano, et jos vauvaa ei ala kuuluu niin mennään tutkimuksii kun musta siltä tuntuu. Järjellä mietittynä ei vielä kannata, vaikka niin malttamaton olenkin, mut nyt km jälkeen tää on vasta toinen yritys kerta niin aattelin syksyyn asti yrittää mennä rauhas ja sit mietitään uudelleen. Nyt vaan odotellaan.

pikkutonttu: Ei kerennyt. Lauantaina ois pitäny tätin tulla, mutta mun olotila on todellakin niin raskaana. :D Sanoin miehelle, kun hälle soitin, että muistuta mua sit seuraavan kerran, jos mä haluan vauvan, että sun pahoinvointi on todella järkyttävä. Koko illan on oksettanut ja musta tuntuu, että poika tulee, kun tämä muistuttaa niin paljon esikoisen alkuraskautta. Tyttöä odottaessa meni tuorekurkkua todella paljon, varmaan pari kiloa päivässä. :D

Voi, että kun ihana tunne silti varmasti, vaikka on huono-olo. <3 Oon kade, voi kun tänne sellanen tunne kans et nyt ollaan raskaana. ;) Ihan hirmusti onnea raskauteen!

Iltaa kaikille. Nyt olen taas kunnon koneen ääressä, joten tulee ehkä hiukan selkeämpi kirjoitus :) tää näppis on kyllä outo (oon porukoitten koneella), joten saattaa olla et puuttuu tai on enemmän kirjaimia ko pitäis :D

Hiutale: pahoittelut negasta, toivottavasti täti nyt kuitenkin pysyy poissa ja se plussa vielä pärähtää!

vuononvaltiatar: onnea oviksen bongailuun! Tuo jälkikasvu haluaa kans vähän chattailla, mut raukka niin kova kouranen... ja jääräpää.. Ei sitte tottele millään, ku kieltää menemästä koneelle ja aina ku silmä välttää, ni vähän käydään näpyttelemässä.. huoh... Kuulemma äitiinsä tullu :D

Catriona: just toi sun laittamas linkki ja muut samaan kastiin kuuluvat saa niin kiukun pintaan! Mä en voi käsittää! Just viime kesänä tääl meidän nurkilla yks 3vuotias hyppäs ikkunasta, ku äiti oli "vähän" sekava (aineissa stana sanon minä!) onneks lapsi olosuhteisiin nähden hyvässä kunnossa ja paremmassa "tallessa" nyt. Mut mitä tollasten ihmisten päässä liikkuu?!?! (okei, ei mitään)... Että pistää vihaks!

mame: joo, oon kyl positiivisesti tosiaan yllättyny, et ottivat mut heti lääkäriin ja sain nopeesti palvelua. Kerranki näi! Jäi kyllä hyvä mieli! Kun se pahuksen testi anto sulle nyt sen negan (pahoittelut siitä), ni pitsihamonen päälle ja menoks ;)

pikkutonttu: nii, sitä iteki toivoo vielä jossain mielen sopukassa, mut huonolta näyttää raskauden mahdollisuus, varsinki ku tätiki päätti kurvata kylään :/ kirves siis syvällä kaivossa. Ja tuo "en seuraa oireita tässä kierrossa" ei onnistu :D vaikka miten yrittää, huomattu myös täällä!

vanilj: kiitos tsempeistä :) ite oon kans HIUKAN hätänen :D sitte ku oikeesti järjellä miettii, ni eihän tässä ite oo viel ees kauaa yrittäny, muttaku mä haluan olla raskaana NYT! :D mutta siis ihana mies sulla ja ihan oikeessa, ne pienokaiset tulee sitte ku heidän aika on. :)

Sli: ei tuo sun vuotos sitte voi kiinnittymisvuotoa olla?

MarinaMelina: toivotaan, että vaikket bongannu ovista, mut että jos tuo stressamattomuus ja säännöllinen pupustelu ois kuitenki tuottanu tulosta :)

Isabell: onnea oviksen bongailuun! Ja toivon tosiaan, et tää mun juttu selviää..

omppuf: ihan ku mun testirivi. Tummuu, vaalenee, tummuu, vaalenee... Toivotaan sitlti et tärppi olis käynyt! :)

Josma: oisko niin et vähintää 4h oo, jos on ollu rakossa ni pitäis riittää...että voi siis myös testata  päivällä. Plussatuulia! +++

Viipsukka: valtavasti onnea plussasta!! :)

Sitten sitä omaa napaa:
Kävin siis tosiaan maanantaina siellä labrassa ja negan sain tulokseks. Kaupan päälle täti kurvas tiistaina kylään pirnmoiste kipujen kanssa! :/ kierto oli siis 35päivää, eli venyy vaan joka kierto sen muutama päivää pidemmäks. Nyt ei oo sentään ollu mitään vastaavia kauheita niagara vuotoja, ku viimeks. Eli raskauden suhteen kirves tosi syvässä kaivossa. Hetken taas kestää ennenku sen saa sieltä ylös... Nyt kuitenki huolena tuo maidon tuleminen, joka siis edelleen jatkuu. Meen nyt uusiks vielä labraan, et seurataan onko hcg arvossa mitään muutoksia. Tuskin. Sit aletaan tutkimaan muita hormooniarvoja ja kilpirauhasta... Huoh.. Niinku tässä muuten ei ois tarpeeks kaikkee. Noh, pääasia et selviäis mistä johtuu. Ja kuten mame, mä aion vetää kännit pääsiäisenä. Ihan vaan siks että voin. Ja kuolen sit krapulaan....mut se on sit sen ajan murhe. Piste.

kp 2/35(?) yk 4

Huomenta! :)

Kp 15 ei ovistuntemuksia pahemmin... Tänään papa-koe : / Eka elämässäni, joten hieman jänskättää :)

hm86; niinhän se menee; mitä vanhemmat edellä, sitä jälkikasvu perässä ;-) Harmittelut negasta ja kivuliaista menkoista! :( Nimenomaa, parempi selvitellä tuota maitojuttuu, niin löytyis ratkaisu sille :)

pikkutonttu; hienoa, että siellä mieli jo parantunut :) Eihän tässä muuta voi kuin odotella raskautuvan....

Viipsukka; paljon onnea!!! <3

hm86: niinpä kun sen van osais takoa päähän että vauva tulee kun on tullakseen. :) pahoittelut tädistä ja negasta, toivottavasti nyt sit selviäs mistä se maidon tulo johtuu.. 
Viipsukka: paljon paljon onnea! :)
pikkutonttu: halaus :) hyvä että purat ajatuksias tänne. ihana kun mies on tukena ja mukana yrittämisessä <3
mame: pahoittelut negasta :/ liikunta kummasti piristää mieltä täällä nyt ollut 4 päivää neljän seinän  sisällä ja kyllä se huomaa heti mielialassa..
Josma: auts mikä kouraisu.. toivottavasti se ois enne jostain ihanasta <3

anteeksi jää monelle vastaamatta, on tullut ihan mahottomasti tekstiä. luin kyllä kaikki :)

Ny on kyllä tää alkukierto menny multa vähä ohi... nyt jo kp 9.. pian saapi alottaa tikuttelun. Ajatukset on ollu kaikkialla muualla paitsi vauvahaaveis, esikoinen on kuumeessa ja pitäis yrittää sada leipomukset ja tuvan siivous valmiiksi synttäreille..
Kaippa sitä on taas uuteen kiertoon noustu, nyt yritän olla stressaamatta ja nyt en takuulla tahdo nousta pilvilinnoihin turhaan.

vuononvaltiatar: Aika harvoin sitä tulee itsekään oikeen tosissaan juomalla juotua, mut joskus kans jos oon aivan varma etten oo raskaana. :) Tsemiä papa kokeeseen. :)
Viipsukka: Ei ollut sitä kun r-testikin oli nega. :/ Onnea kuitenkin sinulle plussasta :)
pikkutonttu: Ihana mies sinullakin kun jaksaa olla tukena. :) Ite en malta oottaa et pääsee tutkimuksiin ku oon aika varma että jotakin on ainakin vähän pielessä. Oma mies selvitteli jo yksityisten hintoja et jos ois nyt jo mennyt tutkimuksiin mutta totes sitten vaan et no ehkä me ootetaan se kolme kuukautta et päästään julkiselle. Oli vissiin sen verran hintavan näköistä :D
hm86: Sun pitää kans nyt tilata joku lohdutusmekko! On muuten yllättävän terapeuttista! :D
vanilj: tsemppiä oviksen bongailuun! :) <3

Omaa:
Ei mitään uutta edelleenkään. Menkkoja odotellessa....
Yk 7, Kp 38, Dpo 25

Tilastoa
: Vielä ois pari päivää aikaa tällä kuulla plussata! Tässä tähän astinen plussasaldo: Tammikuu 6, Helmikuu 7, Maaliskuu 4.
Yrityskierto jossa on raskauduttu on edelleen ollut suunnilleen neljäs.
Plussista 13 on tullut alle puolen vuden yrittämisen jälkeen ja vain 4 on tullut yli puolen vuoden yrittämisen jälkeen.
Eli ens kuussa sais tulla plussia ainakin 9 että tahti pysyy ennallaan ja ne sais tulla mieluusti ainakin meille yli puoli vuotta yrittäneille.

Päiväää! emoticon

Kylläpä tuo työkaverin vauvauutinen sai mielen hetkeksi maahan ja sekaiset fiilikset nousi pintaan.. no, nyt oon kyllä päässy jo pahemman yli ja eilen jutellessa oli se katkeruus onneks kadonnut ja ihan ilonenkin sen puolesta jo olin :)

On se kumma, miten tää kuumeilu saa välillä mielen sekaisin! Eilen ja tänään testasin ovista. negaa näyttää! Tänään siis kp 16, mutta mulla onkin pidempi kierto.. ehkä viikonloppuna sitten ? Toivottavasti nyt ees tulis! Huomenna aamulla taas testailee!

vuononvaltiatar - Rentoutua pitää aina välillä :) .. Erikoista, et sulla tosiaan ensimmäinen papa - koe.. mutta, jos ei pillereitä oo syöny, ni kaikki on mahollista! Mulla on ollu lieviä solumuutoksia pari vuotta sitte ja sen takia joutunu kerran käymää naistentautien polilla kolposkopiassa, onneks ne oli ihan normaaleja ja sitten ne sen käynnin jälkeen onkin kadonneet, eli puhtaat on ollu, huh! Kyllä se koe ja ne tulokset vähän jännittää.. mutta helpottaa sitten, kun kuulee kaiken olevan kunnossa :)
Me mennään samoissa kiertojen kanssa, toivottavasti nyt plussataan kans <3

omppuf - Oho! Mä en oo noiden testien asiantuntija, mutta ton perusteella ei kyllä osaa sanoa yhtään missä mennään! Pitäisköhän sunkin kokeilla noita CB n ovistikkuja ? ni tietää ainakin missä mennä, ku ei tarvii viivoja tulkita :)

mame - Mä kanssa kyllä lähen irrottelee kunnolla, jos ei tärppiä tule! Ja tilaan jonkun ihanan uuden mekon :) Harmittelut negasta :(( Toivottavasti ensi kierrosta sitten <3 saisi noi tilastot lähteä nyt ensi kuussa kunnon nousuun!!

Iissa - Voi harmi!! Tsemppiä! <3

pikkutonttu - Toivottavasti siellä nyt olisi tärpännyt <3 .. Tää aika tuntuu nimenomaan niiin matelevan.. kun ei millään jaksaisi odottaa omaa vuoroaan! Ja kyllä tää kuumeilu on hiton stressaavaa, vaikka kuinka yrittäis ettei stressaa ja elää normaalisti.. jos joku on keksinyt miten se onnistuu niin vinkkejä otetaan vastaan :)

Josma - Teehän jo se testi :) Toi repäisykipu kuullostais kyllä vähän plussaan viittaavalta.. ++ Ja aamupissasta se kannattaa tehä, on varmin ainakin!

Viipsukka - Onnea plussasta <3 ja tarrasukkia matkaan! :)

hm86 - Hyvä, kun asia on nyt hoidossa ja selvitetään mistä tuo maidon tulo johtuu! Saat sitten apua myös :) Ja kyllä se nollaaminen tekee välillä ihan hyvää :) tsemppiä!

vanilj - Hyvä, kun olet saanut muuta ajateltavaa, menee aikakin nopeammin! kohta tosiaan pääset bongailemaan ovista :)

vanilj; sehän on hyvä, ettei ole tullut kiertoa niin paljoa seurattua.. eipä voi ainakaan sanoa kuumeilun oltua liikaa mielessä :) Toivottavasti sait tehtyä kaiken valmiiksi pienen synttäreille! :)

mame;
mulla on paljon tullut viimeisen viiden vuoden ajan vähentynyt juomiset... Oikeestaan heti alkuinnostuksen jälkeen :P Sinällään mua harmittaa.. tekisi ihan hyvää ottaa joskus viikonlopun kunniaksi yksi kaksi juotava... ei vaan enää tee mieli ja se välillä harmittää :( Harmi, ettei vieläkään oo tilanteesi muuttunut :(

Isabell;
toivottavasti siellä ovis saapuisi viikonloppua sulostuttamaan ;-) eka papa tosiaan oli mulle; en oo koskaan halunnut käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä eikä oo ongelmia ollut sillä saralla... hyvä, että tuli käytyä.. vastauksia odotetaan parin viikon sisään :)

Höh. Mulla alkoi eilen illalla pientä oireilua ovulaation lähestymisestä, mut testi aamulla taas negaa.. tänään kp 17! Osaako joku kertoa, että alkaako oireet ennen kuin testi näyttää plussaa ? Kun toi testi näyttää n. 24 h ennen ovulaation tapahtumista plussaa.
Vielä olis kaks testiä jäljellä :)

Moikka kaikille!

Mä olen lueskellut ahkerasti, mutta ei ole ollut mitään uutta kerrottavaa omalla saralla...

Mame: Otitko vielä niitä teroja käyttöön? Harmi, kun kierto taas kiukuttelee, mutta ei silti tullut vielä plussaa. Hyvä, että olet kuitenkin nyt jo paremmilla mielin:)

Vuononvaltiatar: Hyvä, että kävit papassa niin sitten tietää, että kaikki on kunnossa:) Minä en usko, että keskenmeno voi johtua siitä pelkästään siitä, että olisi juonut alkoholia silloin, kun vasta menkat pitäisi alkaa. Lääkäri ystävät ainakin sanoi, että vaikutusta keskenmenoon voi olla vain silloin jos juo sellaisia määriä, kuin alkoholistit. Itsekin kyllä nyt silti himmailen, jos menkat on lähestymässä. Muuten olen kyllä viettänyt ihan tavallista elämää ja juon välillä viiniä:)

Omppuf: Mulla on kanssa jotkut ovulaatiotestit näyttäneet outoja tuloksia. Just tollai, että joka päivä olisi ovulaatio. Kannattaa ehkä kokeilla toista merkkiä tai niitä hymynaamoja, vaikka ne on kyllä superkalliita.

Viipsukka: Onnittelut haamusta!!! Joko on kehittynyt viiva vahvemmaksi?

Pikkutonttu: Kyllä se tosiaan pistää vituttamaan, kun ympärillä kaikki plussaa ja itse ei. Varsinkin keskenmenon jälkeen varmaan vielä ottaa tosi koville. Munkin työkaveri plussasi just yk1... Oli kuitenkin niin ajattelevainen, että soitti mulle ja kertoi, ennen kuin kertoi yleisesti töissä. Se lämmitti, että ystävä ajatteli et uutinen voi ottaa mulle koville.

hm86: Mullakin otettiin ne kilpirauhasarvot, kun tulee sitä maitoa ja oli sitä kamalaa nälkää. Missään arvoissa ei ollut mitään ja nyt odottelen sitä erikoislääkärin kommenttia tilanteeseen.
Toivottavasti sun tilanne selviää mahd pian.

Vanilj: Ihanalta kuulostaa noi synttäreiden järkkäilyt. Mulla vauvahaaveisiin liittyy kaikki tuollaiset asiat myös mitä sitten voi lasten kanssa tehdä. Meillä kun on pihapiiri täynnä ihania naapureiden lapsia. Hyvä, kun oot saanut pidettyä mielen muualla vauvayrityksistä:)

Isabell: Mä kans olen nyt vähän selvinnyt paremmin muiden vauvauutisista. Kai olen jo siedättynyt niihin, kun niitä on tullut niin paljon. Viime viikonloppuna, kun ajeltiin kavereiden luo niin vitsailtiin, että jos ne sanoo, et niille tulee vauva niin sitten lähdetään kotiin... Ne oli menneet kihloihin:)

Josma: Testasitko vielä? Kuulosti tosiaan ihan repäisykivulta. Voi kun se olisi:)

ON: Mun outoihin rintaoireisiin (aiemmissa kuissa: maidontulo, uudet verisuonet, kivut...) on nyt tullut kutina. Nyt on joku kp25 ja kaksi päivää pääasiassa iltaisin kutisee rinnat ja nännit aika paljon. Tosi kovat menkkakivut tuli kp22, mut ne jäi siihen. Tarkoittaa varmaan sitä et tulee taas todella hurjat ja ilkeät menkat... Ne pitäis tulla parin päivän päästä. Niitä pelon sekaisin tuntein odotellessa...

Huomenta ja hyvää alkavaa viikonloppua kaikille! <3

Kp 16 ja pieniä ovistuntemuksia jo ilmassa... Joka kierto mulla ei kivuliaita tuntemuksia olekaan ollut. Kahden päivän aikana himot ja vuoto lisääntyneen eksponentiaalisesti! :P Eilen oli se papa-koe ja hyvin meni :) Ei tullut vertakaan yhtään sen jälkeen :) Maanantaina on sitten taas vyöhyketerapia... sitten siihen pieni tauko :)

Isabell; Voi olla oireita oviksen lähestyessä ja sitten uudelleen muniksen irrotessa ;-) Ei vielä oo mikään hätä. Muistatte vaan pupuilla nyt jo niin hyvin se menee :) Testaa vaikka uudelleen jos oireet vielä vahvistuvat :) Muuten meette vaan tunteella! ;-)

Virkkuli; itselläni ilmeni tuo rintojen kutina muutamia kiertoja sitten... ei ole enää pariin kiertoon ollutkaan.. mitä lie olikaan. Ompa kurjaa, että oireet ovat vaan lisääntyneet :( Toviottavasti menkat jäisivät nyt kuitenkin poies ja jos tädin on ihan pakko tulla päivää pilaamaan, tulkoon ees kauniisti! :)

Isabell: Mä uskon, että mulla oireet tulee just ennen ovulaatiota. Ainakin ensin tulee pientä oiretta ja sitten isompi kipu ja paine ja sitten oireet loppuu. En ole vähään aikaan testaillut, mutta näin uskoisin.

Takaisin