Raskaaksi 2012

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Dark
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on itselläni niin älyttömän voimakkaat ovisoireet etten tarvitse testejä. Limottelee tolkuttomasti ja tulee se irrotuskipu niin voimakkaana että pystyn sanomaan kummalta puolen munasolu irtoaa. ;-)

huh.huh...

takkuava kone...osaamaton ihminen...kyllä pää on sekaisin näiden ticereiden liittämisen kanssa, taitaa luovuttaa ja jatkaa vain puhelimella selailua...niin paljon kätevämpää!!

Oiskos jossain ohjeistusta tälläiselle tumpelolle

Vastaukset tulee vähä jälessä, mutta hälläpä väliä! :D 

Vuononvaltiatar: Niinpä, talo hommassa on kyllä työtä, en kyllä tiiä miten muka malttaisin ootella niin kauan, että talo valmistuisi ! :D

mame: Niinpä, varmasti, jos siellä vyöhykkeessä kävis useammin niiin varmasti jotain tuloksia alkais tulemaan, mutta varmaan tämmönen malttamaton ku minä, niin tuloksia pitää saada heti! :D vielä ois pari kertaa jälellä, joten katellaan.. :) Kiva, että sulla alkaa tuo kierto olemaan tasainen, 

josma: Ärsyttävää, ku sulla tuo kierto venyy! onneks sait terot, eiköhän ne auta! :) Mäkin ku sain proverat, niillä oon saanu kyllä kierron tasaseksi, ja tuntuu tyhmältä ku menkat on niin useasti ! :D ovista tosin ei oo ollu mailla halmeilla, että clomeja ootellessa...

Nia: ONNEA plussasta !! <3 tarrasukkasia matkaan. :)

Iissa: oon ehkä asunu pullossa tai jossakin, mutta mikä tuo pilonidaali onn? ehkä tyhmä kysymys, mutta kysyn silti! :D

catriona: plussatuuulia sinne, voi että on kyllä jännä tuo sun tilanne! Tuommoset unet on kyllä kiusaavia, määki näin joku yö semmosta unta et just synnytin ja mulla oli ihana vauva maha!! :D voih, toteutuispa ne unet.. 

Omaa: Täällä ei mitään kummempia, kp 19 menossa, ovista ei oo ollu (taaskaan), ei mitään tuntemuksia.. loppukuuta ootellessa, josko sais ne clomit avuksi! hankalahan tässä on raskautua, jos ei ovistakaan näy! :D
 Mietittiin tuossa miehen kanssa eilen, että sitten JOS saadaan lapsi, niin halutaanko tietää sen sukupuolta etukäteen, ja oon sitte sitä miettiny että haluaisko, kai haluais? mutta sitten ei olis mitään ns. jännäiltävää kumpi sieltä tulis, mutta toisaalta, olis niin kiva ostella jo vaatteita jne.. Ootteko te aatellu, että miten sitten kun plussa pärähtää testiin, ja olisi vauvan sukupuolen tieto käsillä, haluaisitteko tietää? 8) tuommonenki aattelu vaan pahentaa vauvakuumetta.. 

Kyllä meille viimeksikin selvisi rakenneultrassa sukupuoli että luulen että kysyttäis jos on mahdollista. Viime kerralla pojan tulo oli niin selkeetä että itse sen ekana ruudulta huomasin ja kysyin hoitsulta että eikös tossa heilu ihan selkeesti pippeli niin se kysy että halutaanko tietää ja molemmat nyökyteltiin niin sano että kyllä se aivan selvä poika on. Muistona meillä on kuvakin siitä vermeestä. ;-)

Moi,

täällä tuli täti kylään :( Silti vieläkin epäilen jotain kohdunulkoista tai tulehdusta tai jotain häiriötä. Ei ollut kyllä ihan normaaleja noi mun oireet. Oli niin raskaana oleva olo, ettei tosikaan. Mahakipuiluja on ollut jo useita päiviä, sitten äklötystä ja vähän ikäänkuin kuumeista(?) oloakin ja nännien aristusta (alkoi ja lisääntyi kuukautisia kohti). Mut testit oli negaa tänään ja la-aamuna. Siitä huolimatta oli kauheen hyvät fiilikset (ku oli niin raskaus-olo) tähän aamuun asti.

Mut pitää varmaan tehdä se tarkistustesti kun tää vuoto loppuu. Ja mietin, että pitäiskö soittaa terveyskeskukselle ja kysyä mitä mieltä ne on. Ja milloinkahan kannattais soittaa. Ehkä seurailen vielä päivän tai pari mitä tapahtuu ja jatkuuko noi oireet vielä. Tänäänkään ei oo kyllä mikään erityisen hyvä olo...

marusia21, tulihan tuossa sitä sukupuoliasiaakin mietittyä, ku olin jo melkein ihan varma, että oon raskaana. En mä ehkä haluais sitä tietää ihan heti. Mut on varmaan ihmeellistä siinä alussa tietää, että se on jo määräytynyt. Vaikka itse hädin tuskin tajuais olevansa raskaana. Toivottavasti pääset pian siihen tilanteeseen!

mietintämyssy, mulla näkyy ovisplussa ainakin yhden päivän verran...eli aamulla ja vielä illallakin, tosin en nyt muista että oonko testannut enää sitten sitä seuraavana aamuna..

Toive3, tällä foorumilla tuolla "ylläpito tiedottaa"-kohdan alla oli muistaakseni keskusteltu tickeri-asioista.

Catrionalle +++++!

Nia, paljon onnea! Ihanaa :) Tänäällisen pettymyksen kokeneena sanon, että se plussa ja varsinkin sitten lapsi on niin suuri lahja <3 Ei suinkaan mikään itsestäänselvyys.

vuononvaltiatar, kumpa sinulla sittenkin olisi mukava yllätys odottamassa jo nurkan takana... <3

Tervetuloa uusille! Ja tsemppiä ihan jokaiselle jännäilijälle!

Voi pahus Elenna :( Mä voin kyllä kokemuksesta kertoa, että silloin kun raskautta yrittää ja kamalan paljon toivoo niin sitä valitettavasti saa kehiteltyä itselleen niitä oireita. Mä oon ainakin sellasesta hyvä esimerkki. Aina on olevinaan vaikka mitä. Sit taas kun on ollu oikeesti raskaana niin ei olekaan ollu mitään ihmeellisiä merkkejä että tulee vähän niinkun puun takaa. Tosin tässä viime raskaudessa mä oksensin ihmeellisesti jo muutama päivä ennen testiä niin silloin ajattelin että mun on pakko olla raskaana ja olinkin. Mutta kipuiluja niin tississä kuin masussa, nännien suurentumista, ökköoloja niitä ny on mulla ollu aina kun on niin kauheasti toivonut että se olis sitä itteensä. Tsemppihalit! Olis aika teillekin kyllä tulla jo niitä hyviä uutisia. Pitkän tien olette kulkeneet.

Kiitos, Tatjuska <3 Ehkä toi oli osin just sitä toivomistakin. Mut noi mun oireet alkoi sellaisella toispuolisella nipistelyllä alamahalla, josta en kyllä tiennyt ennen googlettamista, että se voi olla raskausoirekin. Ja se sit muuttui vähän selvemmäksi pistämiseksikin vielä ja oli pääosin vain toisella puolella, samalla kuin oviskin. Selvästi huomattavaa kipuilua, mutta ei siis mitään kovaa siltikään. Että tuskin mä sitä ainakaan kuvittelin... Mut oli kyllä aika kovat oireet ollakseen noin alussa raskauttakaan, pikemminkin tosiaan oon sekaisin jostain muusta syystä... mut ehkä se selviää ja kai se nyt on jotain ohimenevää...
Toivottavasti teilläkin pian tärppäisi se kakkonen ja pysyisi tällä kertaa ykkösellä kyydissä :)

Elenna, todellisuudessa joo tämä on meidän yhteinen kakkonen mitä yritetään mutta perheessä on siis ennestään jo yhteensä viisi lasta, joista kaksi (miehen tytöt) asuu kaukana ja mun kaksi lasta on meillä joka toinen viikko eli tavallaan tässä nyt yritetään sitten pikkukuutosta ;-)

Mutta ettei tämä kuulostaisi liian auvoiselta tämä lapsimäärä niin meillä on ollut hirveästi hankaluuksia uusperheen yhteensovittamiseksi ja miehen lapset käy meillä nykyisin ehkä kerran vuodessa (isoin ei suostu tulee ja pienempi menee isomman mukana) ja sit tosiaan tota vuoden vanhaa poikaa yrittäessä mä sain ensin varhaisen keskenmenon viikolla 6 ja seuraava oli kohdunulkoinen (joten siitäkin on kokemusta jos mietityttää niin kysykää vaan) johon mä olisin voinu kuolla kun sain sisäisen verenvuodon. 9cm leveä lammikko oli verta vatsaontelossa kun sairaalaan asti pääsin kärsittyäni 2vrk tajuttomista kivuista.

Että ei tämä lastensaanti ja tekeminen aina helppoa ole ja se on tosiaan palkinto sitten kun se onnistuu. Meilläkin meni lähes kaksi vuotta siihen että yrityksen alusta tuo poika syntyi. Raskaaksi olen tullut aina helposti (2-4kk ja viisi kertaa olen ollut raskaana), mutta loput onkin sitten ollu työn ja tuskan takana.

Niin että toivottavasti kukaan ei pahastu vaikka roikun täällä kuumeilemassa vaikka olenkin jo kolmen lapsen äiti. Olikos täällä kuinka paljon muita, joilla on jo ennestään lapsia? 

Aurinkoista päivää kaikille! 

Nia -  Paljon onnea plussan johdosta :)
Toiv3/Kaele - Tervetuloa mukaan, ja olkoon vierailunne lyhyt! :)
marusia21 - Totta, menkat eivät tosiaan ole häiritsevän usein :D Minä haluaisin kyllä tietää sukupuolen etukäteen.
elenna - Pahoittelut sinne :( Minullakin on ollut äklöä oloa, nännit kipeet/arat.

Omaa: Päätin etten soita lekuriin tänään, aamulla tuli pieniä menkkakipuja, paheni vain päivänmittaa. Lopuksi olivat jo aivan sietämättömät, ja ravasin vessassa koko ajan kun tuntu siltä et nyt lorahti! No ne kivut katos ku taikaiskusta!! Nännit edelleen hyvin arat/kipeet. Mikä neuvoksi, soitanko huomenna vai olenko soittamatta? Kuinka kauan vielä odotan? Toisaalta kun söin e-pillereitä, niin täti tuli aina 4-5 päivän sisällä viimesestä pilleristä. Eli huomenna ois se viides päivä.. No lohdutan itseäni ja teen jälkiruoaksi mansikka-banaani rahkaa :)

Plääh. Mä täällä vaan masentelen. 

Menkat ei ole vieläkään saapuneet. Nyt olis kp 31. Pelkään että venyy kauheesti. :S Ja vaikka oonkin iloinen jokaisen puolesta joka täällä on plussannut, olen myös aika katkera, kun en itse ole. (ja onhan täällä moni muukin plussaa vailla)

Iltaa! :)

Tänne ei ihmeempiä. Kahvin juonnista on oireita, ei kaiketi muusta :)

Kaele; tervetuloa mukaan! :)

mietintämyssy 2011; kiva kuulla sinusta pitkästä aikaa! :) Suuret pahoittelut, ettette vielä ole päässeet odotuspuolelle rantautumaan! :( Nian päiväkirjan löytää menemällä tuohon linkkiin: http://www.vau.fi/Forum/Henkilokohtaiset-paivakirjat/Kuumeilupaivakirjat/Nia-testaa/1535276T/ :)

Tatjuska; hieno juttu, että siellä ovis tuntuu oikein hyvin :) Eipä jää sitten erehtymisen varaa :) Kyllä täällä muutamia jo lapsen saaneita pyörii, ei hätää sen puoleen :) :)

Toive3; onnistuitkin tuon tickerin lisäämisen kanssa :)

marusia21; jos sellainen r-testi keksittäisiin, joka 100% varmuudella osaisi heti plussatessa kertoa, kumpi tulee, en laittaisi tietoa vastaan mitään. Tottakai haluttaisiin tietää. Mutta ultratessa jne. jos sukupuoli erottuu, haluamme tietää. Ei ole mitään vikaa siinä, että odottaa jännityksessä synnytykseen saakka, mutta me haluamme tietää jos varmuus löytyy :)

elenna; pahoittelut menkoista!! :( Jos on vahvoja tunteita ollut, on hyvin voinut olla kyseessä vaikka kemiallinen raskaus esimerkiksi. Kyllä asiasta voi kysellä terkkarista, jos se vain paremman mielen sinulle antaa. Ehdottomasti kannattaa selvittää! :)

Josma; kannattanee soitella! :) Jos saisit apuja :)

Kimurantti; toivottavasti kierto ei nyt veny hirveesti! :)

Moi kaikille pitkästä aikaa!!

Tännehän on löytänyt muutama haikarakin perille! :) Onnea onnekkaille! :)

Täällä bongattiin ovis huhtikuun lopulla ja pupuiltiinkin ahkerasti, mutta valitettavasti täti tuli kuitenkin perjantaina kylään ISON pettymyksen kanssa :( . Olin tietenkin kuvitellut itselleni monenlaisia raskauden oireita. Voisin kuitenkin veikata, että pillereiden lopettaminen vaikuttaa vielä kuukautisiini, sillä vuotoni on muistuttanu koko ajan enemmän pillereiden aikaista vuotoa kuin normaaleja kuukautisiani. Täytyy siis ilmeisesti vain jaksaa yrittää ja toivoa, että joskus olisi meidän aika <3 Tällä hetkellä kuitenkin jaksamista koetellaan, sillä melkein joka viikko olen saanut kuulla ystäväni olevan raskaana. Olen tietenkin onnellinen heidän puolestaan ja tiedän, että täälläkin moni on odottanut kauemmin ja ansaitsisivat raskautua ennen minua, mutta en millään jaksais odottaaaaa!!

Onnea seuraaviin kiertoihin kaikille ja niille, jotka jännäilevät parhaillaan tämän kierron lopputulosta! <3

Pitkästä aikaa...
Hirmu paljon onnea niille joiden luona haikara on jo käynyt suunnittelykäynnillä! Muille pahoittelut ja paljon lämpimiä, kesäisiä plussatuulia!

Omaa napaa: Täällä ei ole täti vieläkään vieraillut. Minipillerien lopettamisesta nyt siis jo reilu kaksi kuukautta ja pari raskaustestiä oon varmuuden vuoks tehny kun ei malttais odottaa. Mutta kai tämä osa-aika imettäminen vielä mulla vaikuttaa niin ettei mainaa kierto käynnistyä normaalisti. Jotenkin olis helpompi malttaa pitää noi raskaustestit kaapissa jos ois säännöllinen kiero, mutta nyt kun ei tuu menkkoja ni tulee tutkisteltua omia tuntemuksia välillä tosi tarkkaan. Että ei se oo ihme, jos tulee luulosairaaks.  Mutta mulla ei tällä erää enempää raportoitavaa kun ei kerran mitään tapahdu, ei sitten yhtään mitään. 

Unelma-Anelma; harmi, ettei siellä ole vieläkään menkat alkaneet :( Kurjaa odottelua, mutta voihan tuo imetys varmasti asiaan jotenkin vaikuttaa.

Iltaa kaikille! :)

Anelma-Unelma:
Harmi ku kierto noin pitkäksi venynyt. Toivottavasti kierto tasoittuu ja sen myötä plussa sitten. :)

Hope: Se on kyllä aina kun niin odottaa ja sitten pettyy kun ei täti kurvaa kylään. Tsemppiä seuraavaan kiertoon! :)

Vuononvaltiatar: hmmm, toivotaan sinne plussaa hurjasti. Itsellä viimeksi juuri kahvin juonti tökki kun olin raskaana. Tosin viime kierrossa myös eikä silti plussaa tullut. :/ Toivotaan, että siellä olisi nyt oire! Plussatuulta +++ Koska meinaat testailla?

Kimurantti: Tuttu tunne, kun kierrot venyy ja silti testi näyttää negaa! Pistää kyl masentamaan. Koska oot testannut?

Josma: Pahoittelut pitkästä kierrosta! Soita ja varaa aika lääkäriin, joku helpotus sulle pitää saada,et sinnekkin se plussa saadaan! :)

Tatjuska: Eihän kukaan nyt voi loukkaantua vaikka toisilla olisi ennestään lapsia tai vaikka useampia. :) Kun vauva kuumeiskee niin ei se kysy! :) Kurjia kokemuksia sullakin taustalla!
Tsemppiä yritykseen! :) Mulla on iha sama juttu, et tunnistan oviksen selkeästi, limoja ei joka kuukausi tule, mut valkovuotoa kyllä ja selvät tuntemukset vuorokuukausin eripuolella.

Elena: Pahoitelut tädin tulosta! Toivotaan ettei mistään muusta ikävästä ole kyse! Uuteen kiertoon uudella innolla kun vanhasta on toipunut. :)

Marusia: Ompa kurja ettei siellä ole ollut ovista, toivottavasti saat apua vaivaan! Jos sellainen tilanne olisi, että ultrassa saisi tietäää kumpaa sukupyolta olisi niin kai me haluttais sitten tietää, mut en välttämättä sen asian takia 3D ultraan vai mikä se on niin lähtis. Ei ole väliä kumpi on kunhan on tyttö. ;) Nimikin olis prinsessalle valmiina kunhan vaan kun neiti viitsisi ilmoittaa tulostaan! :)

Mietintämyssy: Mäkin kävin lukemassa sen Nian blogin, mielenkiinto kyllä heräs. Ei niistä haittaa ainakaan voisi olla. :) Mäkin etein sitä blogia, mut menin sit nian profiilin kautta kun näki mihin on kirjoitettu viimeksi. :)

Kaele & Toive3 : Tervetuloa mukaan! Toivotaan et vierailunne jää lyhyeksi! :) (Täällä on tylsä roikkua kuukausi tolkulla :)

Nia: Onnea plussasta! Itsellä myös mielessä kokeilla ensi kierrosta näitä valmisteita. Mietein jo aiemmin kun kirjoitit niistä, eihän niistä mitään haittakaan ole! kokeilu mielessä! :)

Catriona: Mä niin toivon, et sinne nyt se plussa tulis! Paljon plussatuulta!
"Ei taas mene meikäläisen jakeluun miten maailma voi olla näin epäreilu paikka. :'(" komppaan niin tota sun lausetta, ei aina voi ymmärtää miksi naisen keho voi olla niin häjy et toiset ei tuu millään raskaaksi, MIKSI??

Omaa: Täällä kp 15 ja eilen  taisi olla ovis kun pe oireet alko ja eilen oli vahvimmallaan ja tänään ei enään mitään! Tikkuja en ostanut ja ilman pärjäsin! :) Oli miten oli pupuiltu on ja nyt vaan odotellaan. Rinnat tänään välillä nippailleet varmaan oviksen jälkimeininkiä. :) Toisaalta odotan tietysti kovasti, et pikkunen meille suotais, mut mulla on juhlat toukokuun vikana vkonloppuna ja toisaalta toivon, et voisin pari juhlajuomaa voisin juoda vaikka tietysti voin olla myös juomatta. Mietin niitä sitten sillon. Tänään olin labroilla, pitkäaikaissokeri, kilpirauhasarvot, koleteroli, rasvat ja maksa-arvot katottiin ja sit pissa tietty ja loppu viikolla on papa. Sitten vaan odotellaan mitä tulokset on ja mitä alatetaan tekemään vai saanko jo lähetteen naisten taudeille! Ilosin mielin vielä ollaan tässä vaiheessa. Tänään yksi työkaveri ilmoitti olevansa raskaana, mutta jotenkin olin ihan aidosti iloinen! :)

Minä olen täällä vähän sekavassa mielentilassa. Vaikka meillä ei ollut tarkoituskaan vielä ensimmäisestä kierrosta yrittää raskautua (koska mitä täältäkin saa lukea: se ei aina ole niin helppoa!), elättelen silti jo toiveita. Nyt on kp 27 ja pelkään, että menkat alkaa yöllä! Vähän on semmoinen olo mahanpohjassa.

Josma: Asun Saksassa, oon ollut täällä jo melkein kuusi vuotta. :) Suomeen on usein ikävä ja byrokratia välillä hermostuttaa, mutta muuten olen ollut tyytyväinen ratkaisuuni jäädä tänne!

Takaisin