Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Arhippa, onnea plussasta! Paljon tarrasukkia ja ihmisliimaa teidän matkalle toivotaan, että pieni pysyy tällä kertaa mukana loppuun astiemoticon

No tänään ei tullut enää edes haamua ovistestiin joten kyllä se siinä ma-ti oli se ovis, toivottavasti vaan kantaisi hedelmää meidän kova "työ" ;) Eli siis ovistestit toimi normaalisti. Jee!! :)

Onnittelut Arhipalle plussasta!!! Toivottavasti tämä pieni pysyy matkassa loppuun asti <3

Ei kuulkaa naiset, kyllä se ovis oli väkisin viime viikolla, niinkuin uumoilin alun perin. Tiistaina oli ihan ovis-nippailuja, mutta tuo vuoto oli "ovis-vuotoa" sillon viime viikolla ihan selvästi, sellaista kirkasta ja venyvää niinku kuuluu. Mut sitä kesti vaan sunnuntaihin asti, eli kyllä oli jotain ihan muita oloja nuo tiistaiset! Jos nyt ei tärppää, niin täytyy osta ovis-testi seuraavaan kiertoon, ei tarvi arpoa näitten olojen kanssa =S

Tänään aamulla oli olevinaan vähän ällö olo. Ja vatsa on ollu pari päivää niin kovalla, että ei oo todellista?! Ei oo koskaan ennen ollu...kamalasti en vaan jotenkin luota omaan kroppaan kun se niin lahjakkaasti huijasi mua edellisessä kierrossa =/ koetan työntää nää omat uumoilut tuonne takaraivoon ja odotella tässä nyt vaan ainakin viikon tai kaks ja testailen sit jos ei menkkoja kuulu.

onnea arhippa ja tarrasukkia matkaan <3

tirri, täällä ihan sama homma. en enää yhtään luota omaan kroppaan. olin ihan sata varma että oireiden perusteella olisin viime kierrosta ollu paksuna mutta ei. ja viime raskaudessa mitään oireita ei ollut ennen rv6+.. eli nyt en mieti enkä uumoile oisko tuo nyt sitä vai ei. hulluksihan sitä vaan ittensä silleen saa tälläset vainoharhaset :D

Huomenta naisväelle!

vähän uumoilinkin tätä... ei tässä kierrossa vielä tärpännyt! Tänään alkoi aamulla erittäin runsaina ja kivuliaina menkat eli kp 1/31-35-28-28 (viime kierrot tästä taaksepäin). Siksi olen kovasti epäillytkin raskautumista, koska on viimeiset viisi päivää menkat selvästi tehneet tuloaan.. pieni stressinpoikanen onnistui kuitenkin pitkittämään menkkojen alkamista :) Toivottavasti kierto ei ole ottanut tavakseen kestää nyt pidempään... osaisi ainakin varautua siihen, että "normaali" kierto ylittyy... nyt vain nautitaan tädin vierailusta, mikä olisikaan parempi tapa viettää viikonloppua :D niin varmaan :D hemmottelen itseäni ja miestäni tekemällä kuningatar-rahkapiiraan tänään :)

yk 5 käynnistyköön rauhallisissa merkeissä.. Saas nähdä, kuinka paljon ehdin miestä edes näkemään tässä kierrossa, voipi olla, että tapaamiset rajoittuvat v-loppuihin, joten ensi kierrolta en taida odotella esed raskautumista...

onnea Arhipalle plussaamisesta! :) Toivottavasti pysyy loppuun asti.

Hyvää viikonloppua kaikille! <3

Huomenta leidit ja onnittelut Arhipalle plussasta!

Tilasin nyt sitten ihan huvin ja urheilun vuoksi ovistestejä (testikauppa.fi:ssä oli kätevästi 50% ale) ja bongailen tärppipäiviä. Tilasin samalla herkempiä raskaustestejäkin. Enää en osta Predictor Early -testejä, koska joko en osaa testata niillä oikein tai niissä on muuten vaan niin haaleat viivat ettei niitä tihrustaessa tule kuin vihaiseksi eikä tulokseen uskalla luottaa oli se kumpi tahansa. Kokeillaan nyt toista merkkiä. 

Mukavaa viikonloppua kaikille! Me lähdetään siipan kanssa merille rentoutumaan. 

ja mitäs tää nyt tarkoittaa? testi tehty aamulla ja on viola merkkinen..
itse näen siinä toisenki hailakan viivan, mutta.. sanokaa mielipiteitänne! =)

J3nni, muutaman kerran läppäriä kun kääntelin ja pyöritin niin ehkä se on nähdäkseni hyvin hyvin hyvin vaalea haamu. mikä kp sul on menossa?

tai sit se on vaan viivanpaikka. onko tämä kuva otettu kuinka kauan testin tekemisen jälkeen?

kattili: tossa se tikku on melkein viellä märkä. eli aikalailla heti tekemisen jälkeen.
kp:ta on HYVIN vaikea sanoa, sillä ei oo ollu ensimmäisiäkään menkkoja synnytyksen jälkeen joten... synnytyksestä aikaa nyt 1v 2vk.. siks tää onki vähä arvuuttelupeliä.. :-/ ekassa raskaudessa plussasin vasta 6viikkoa edellisistä menkoista.. et aika myöhää, mut ny oo kyl käryä ollenka.. ja tätä menkkamaista kipuu /vihlontaa ny ollu kohta pariviikkoa ja 29.6 tuli pient vaaleapunastlimavuotoo kerran pyyhkies ja nyt neljä päivää sitte sama homma..?! että.. hohhoijjaa...

Arhippa ONNEA plussasta! Nyt laitamma kädet ja varpaat ristiin, että pienokainen pysyy tällä kertaa mukana loppuun asti. Tarrasukkia ja vauvaliimaa myös lähettelen 

J3nni  Kyllähän tossa näkyy selvästi ainakin se viivanpaikka, punertavin reunoin. En kyllä tunne merkkiä, että onko sille tavanomaista antaa viivanpaikkoja. Eikun uutta testiä kehiin, me jännätään ja peukutellaan täällä!! 

kattili  Joo, komea on poikarivistö. Teinistä vauvaan ja siitä väliltä emoticon Jokainen ihana hurmuri pienestä pitäen. En pistäis pahakseni, jos vielä viideskin olisi poika. Mutta toisaalta tällä kertaa tyttökin on tervetulut. Mulla ollu teinistä alkaen haaveena neljä poikaa ja se on toteutunut, niin siksi kaikki käy tällä kertaa ;)
Meille ei kuitenkaan lapset oo olleet itsestäänselvyys. Esikkoa tehtiin monta vuotta ja yllätykseksi raskauduinkin ihan luomuna ennen hoitoihin hakeutumista.
Toinen tuli neljän kierron jälkeen, myös yllärinä, koska ekassa meni niin kauan. Kolmonen taas vei 1,5 vuotta :(
Viimeksi raskauduin yk3:lla, kahdessa myöhemmässä kierrossa tikutin ovista. Ajateltiin että ei oo enää aikaa vuosien yrittämisiin. Siinä vaiheessa ajatus oli lopettaa sitten tähän nykyiseen vauvaan.. niin no, heti synnytyksen jälkeen sanoin, että haluan vielä yhden. Kätilöä nauratti, kun ei kuulema oikeen kuule siinä tilanteessa kenenkään puhuvan seuraavasta kerrasta.
Mies olisi valmis seitsemään veljekseen...

Epäsäännölliset kierrot on pepusta. Itellä ei oo hajuakaan, mikä mahtais olla kierron pituus nykyisin. Joskus kolmosta ootellessa taisi olla aika säännöllisesti 28-29 päivää. Sen jälkeen mulla oli hormonikierukka ja ei menkkoja viiteen vuoteen. Kierukka poistettiin halloweenaattona 2009 ja plussasin tammikuun lopussa. Siinä välissä ehti olla kolmet menkat. 
Nyt on ollut yhdet synnytyksen jälkeen ja toivottavasti ei tarvi kovin monia kärsiä ja onnistuisi tää vauvahaave <3 <3

Tää lähtis laittaa ruokaa.. sais vaikka muuta mietittävää kuin että kuinka monta päivää vielä, et alkais tapahtuu jotain... Tilasin kanssa noita Davidin ovisliuskoja ja mukana tuli raskaustesti kaupan päällisiks. Se tietty polttelee tuolla.

j3nni, mää melkeen sanosin että se sitte plussa on. tee parin päivän päästä uus tai jos sulla lojuuu kaapissa ylimääräsiä niin tee vaikka heti huomenna uus testi ja kato mitä näyttää. määkään en tunne tota merkkiä niin ei tiedän onko niillä "tapana" antaa virheellisii mut jos mun itte pitäs tulkita toi omalla kohalla niin plussa se olis :) olipa sekavasti kirjotettu, sorry. tuuha heti kertoo ku uuven testin teet.

Kevätneito-81
Syksy ja kevät mun mielestä kans parhaita vuodenaikoja! Lämpimän jälkeen viilenee ja siitä nauttii, kylmän jälkeen lämpenee ja siitä nauttii... Kesä menee valitellessa hellettä ja ötököitä ja talvi kylmää ja liukasta...
Stressin väheneminen on kyl yks parhaista keinoista tärppäämiseen.. Toivottavasti toivottua tulosta tulee! :)

vuononvaltiatar
No onhan ne gyneltä vastauksia, mutta jotenki tuntuu et jäi niin paljon kuitenkin vastaamatta. Voinhan mä ollakin, eikä oikeita menkkoja oo kuulunu, ei lainkaan, oottelen nyt viel sen puoltoista viikkoa ainakin. plääh.
Pahoittelut tädin kyläilystä :(

Kitty72, Jessie tervotuloa!! :)

Tirri
Mulla ei pää jotenkin osaa kuvitella tosta pikkuvuodosta muuta ku kiinnittymisvuotoa... vaikka ihan hyvin voikin olla joku typerä välivuoto niinku sano gynekin.
Joo oli mullekin, koska laskenu aina kierron alun vuodon alusta, oli sitten tuhrua tai ei...
Mä lakkasin luottamasta kropan oireisiin jo viime vuonna ku oireita vaan oli ja oli ja oli muttei näkyny plussaa eikä menkkoja... En jaksa luottaa enkä aavistella ees mitään. Joko plussa tai menkat, ennen sitä ei mitään päätelmiä, vaikka nyt toi välivuoto sekottaa, ku ei oo koskaan ennen ollu mitään vastaavaa... argh :(

Onnea arhippa plussasta !! <3

j3enni

Joo kyllä mäkin siinä jotain nään... Mut kuulostaa kyl tosi hassulta kaikki noi.. O.o
Sun pitää nyt ottaa ihan iisisti (helpommin sanottu ku tehty Iknow) ja testata uuelleen sanotaanko vaikka kolmenpäivän-viikon päästä, ja kattoo mitä sillon tulee. Ja jos tulee taas tollasta, ota clearblue digi käyttöön, se kertoo sitten taas vastauksen selkeemmin. jos näyttää negaa niin sit varmaan kannattaa harkita gynellä käyntiä.. :)
En tiiä, saa nähdä :)

omanapa
menkkoja ei näy ei kuulu. päänsärkyjä, ihme haahuilusekoiluja töissä, väsymystä... sekoilua.. Ja nyt oon saanu jo 4kg pois entisestä, oon kyllä ylpee. Mut en mä tajuu. En oo jaksanu oikeen ees ajatella... En jaksais koko aikaa olla side pöksyissäkään. No, kaippa sit vaan pitkän pinnan täytyy venyä entisestään.

Oon kuitenkin ylpee itsestäni, oon saanu urheiltua liikuttua, syötyä kunnolla, elämäntaparemontti alkaa toimia pikkuhiljaa. Toivottavasti nyt vaikuttais kans johonkin muuhunkin...
Pää sekaisin ku toivoo raskautta, mut pitäis laihduttaa ja sekin on niin hidasta sinänsä. Tärppäämistä saa odotella ikuisuuden ainakin siltä tuntuu.. Ehkä se on tätä ku on sitä plussaa toivonu jo yli vuoden pitkälti.... :I

mietinpäs tossa vaan sitä, että jos mulla on verikoeraskaustesti (plussa tai nega-testi) otettu vasta 3+3 niin eihän se siinä vaiheessa ees välttämättä mitään näytä.. Ei mitään tietoo kyllä oo kuinka herkästi reagoi; mutta pesun taulukon mukaan voihan se olla että mullakin HCG nousee hitaasti? et ei 3+3 mitään vielä oo näkyvissäkään - ultrassakaan. Jospa nyt kuitenkin olis ollu kiinnittymisvuotoa tuo.. *haaveilee*
nyt pitäis olla menossa vast joku 4 tai + jotain en tiedä, mut jaa-a ... en tiiä pitäiskö odottaa vielä kauanki ennenko uskaltais kokeilla testaamista vai vaan oottaa.. Äh, sori. Oon vaan ihan vähän niinku sekaisin emoticon

Multakin otettiin verikoe raskaustesti muutama päivä sitten, eli oletettuja raskauviikkoja ois ollut 3+6 tai 4 ja hCG oli vain 3. Mutta munkaan mielestä se ei ole vielä sanomaan mitään onko raskaana vai ei.. Koska joillain se hormoni pitoisuus nousee myöhään, riippuen alkion kiinnittymisajankohdasta. Olen kärsimättömänä tehnyt testejä myös itse (nyt olisi rv 4+2) sillä menkkoja ei kuulu ja ne ovat jo 3-4 päivää myöhässä. Mutta luin muita ketjuja joissa jotkut olivat melko myöhäänkin plussanneet verikoe testeistä sun muista huolimatta.. Että ihan rauhallisin mielin tässä kyllä ollaan ja kuulostellaan. Ajattelin viikon päästä testata seuraavan kerran jos menkkoja ei kuulu. :))

tänään tein viikkonäytöllä olevan digitestin ja selkeesti luki ei raskaana tosin se viola testi oli 12 herkkyys kun tää on vasta 25 muistaakseni? ja enmä toivooni ole viellä luopunut, sillä edellisessä raskaudessa plussasin kans tosi myöhään, lukuisia negoja tehty ja vasta tollo viikkonäytöllä olevalla digilläkin sain 3+.
Mutta, ensiviikolla varmaan lääkärissä käymään näiden alamahakipujen ja vihlonnan takia ja lisääntyneen (runsaan) valkovuodon.. en olisi kyllä pettynyt, molemmat kun ovat tervetulleet, jopa tätiviikotkin 

hei naiset! :)

tänne on tullut niin paljon tekstiä etten tiiä mistä ees alottaisin :D

lauranen. hyvä merkki ne vihlasut;) tuliko menkat? en jaksanu ihan kaikkia tekstejä lukea ni en tiiä oletko jo kertonutkin :)

pepa. mulle on tehty kaksi juurihoitoa. toinen meni helposti, eikä ongelmia ollut, toista hoidettiin yli vuosi... paljon riippuu hammaslääkärista! ja toivotaan ettei miehesi laita vauvantekohankkeita jäihin... mut ehkä tää ei miehille ole samanlaista ku meille. me rakennetaan pilvilinnoja ja ajatellaan tätä taukoamatta. miehet ei niinkään.. ainakaan mun mies. :D

vuononvaltijatar. oon pahoillani ettei tärpänny, mä ajattelin ihan et oisit raskaana! :(

Arhippa. onnea aivan mielettömästi <3 toivotaan että pikkuinen jaksaa loppuun asti :) 

tervetuloa uusille ! 

omanapa:
tossa yks ilta kun tulin suihkusta ni jäin peilin etee tuijottaa niitä mun tissejä. ja kyllä, mieheni oli oikeassa, ne oli turvonneet ja aika reilustikin vielä. no voitte kuvitella kuinka innostuin ja jatkoin pilvilinnojen rakentelua ja olin 90% varma että oon tullu raskaaks... eilen kävin ostaa raskaustestin ja melkei samantien mun alaselkää alkoi särkeä ja mietin et nytkö ne menkat sit tulee.. no ei alkanu sitten, menkat pysy poissa.. tänä aamuna sitten tein testin ja tulokseksi tuli: raskaana 3+. voi luoja !. oon ihan sanaton.. kyl mä viel pelkään että tääkin menee kesken niinku edellinenkin meni. mutta toisaalta taas mietin sitä ku tää on ollu alusta asti niin erilainen raskaus ku edellinen, et mitä jos tällä kertaa kuitenkin  pikkunen pysyis matkassa.. en tiä koska uskallan soittaa neuvolaa... mut silti. iiiiiiikk <3

Onnea Appelsiini!! Tarrasukkia teillekin matkaan.

Tänne ei mitään uutta. Menkkoja odotellaan alkavaksi tiistaina. Eilen luulin jo alkaneen kun tuli kerran pyyhkiessä verta, mutta tiiä sitä mitä tuo nyt oli. "Yritystä kohta 9kk takana" mutta ei jaksa ottaa paineita ku esikoistakin yritettiin kaks vuotta. Vauva ja masu kuitenkin on jatkuvasti mielessä täälläkin:)

heipä hei kaikki!

tervetuloa uudet, pahoittelut tädin vierailuista ja onnea plussanneille! :)

täälä odotellaan tätiä tulevaksi parin päivän sisällä. mitään oloja ei oo ollu suuntaan tai toiseen mut eipä mulla ole koskaan ennen tätiä mitään oloja vaan kivut alkaa sillä samalla sekunnilla ku menkatki :D

laiskottaa sen verran ettei jaksa enempiä satuilla ;)

plussatuulia +++

onnea appelsiini ja tarrasukkia teille <3<3<3

tänne ei kummempia, ovista ootellaan ja tikutellaan...

Takaisin