Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Maanantaita!
Viikonloppu ohi ja uusi viikko edessä.. Kiva lukea taas teidän kuulumisia ja mukava, että on muitakin "uusia" täällä.
Jatkan odottelua ja ihmettelyä omalta osaltani.. Viime viikoilla alkoi jo kipuileen paikat, väsytti ja kiukutti kaikki. Samoja tuntemuksia oli ennen edellisiä menkkoja, mut ei vielä mitään. Kummallista vaan se, et aaltoilee nämä kivut. Voi mennä pari päivää kurjissa oloissa ja sit taas onkin parempi päivä välissä. Viikonloppu tosi kurja, mut taas tänään parempi. Ehkä hormonit sekaisin vielä, kun kuitenkin oli vähän yli 5 vuotta kiurukka? Kovin jo odotellaan menkkoja tulevaksi, mieskin jo kyseli, et joko? Taas haaveiltiin odotusajasta ja suunniteltiin.. Auto kuulemma menee mulla sit jossain vaiheessa vaihtoon ja makkari pitää sisustaa kokonaan uusiks, et saadaan pinnasänky sängyn vierelle. Makkarimme vaan tosi vaikean mallinen sisustettava, kun on ovia ja ikkunoita sekä ikkunasyvennys. No kokeilemalla selviää miten mikäkin tulee sopimaan.. Ei tässä vaiheessa muuta.. Ihmettelyä ja odottelua vaan täällä! Päivänjatkot!!

Hei!
Tänään kp 2/28.. Elikkä menkat sit alkoi illalla. Hassua, kun aamulla ei ollut mitään tuntemuksia siitä, mut iltaa kohti olo huononi. Huono olo tuli taas, mut ei onneks oksettanut. Selkää särki ja mahaa nipisteli kurjasti.. Mut hyvää se, et kroppa melko kohdillaan kun kierto 28 päivää. Aaltoileva olo vaan ihmetyttää, kun viime viikon jo kipuilua ja välillä olo ollut parempi. Hormonit ne sen teki ja hyvä et pitää valppaana.. Et semmoista! Nyt ei muuta. Yritän ehtiä myöhemmin kirjoitteleen enemmän..

Tänne ei mitään uutta, vähän jäänyt multa kirjoittelut väliin mutta taustalla roikun :)
Tällä viikolla pitäisi tädin tulla, tai sitten plussa mutta ei oikein tunnu siltä että olisi kumpikaan tulossa.. Olisin niin iloinen niistä menkoistakin ettei varmaan edes harmittaisi vaikkei tästä kierrosta tulisikaan plussaa, se vaan tarkoittaisi sitä että seuraavalla kierrolla olisi taas paremmat mahikset.
Onneksi syksy on tulossa, rakastan syksyä ja saan siitä niin paljon virtaa että ehkäpä jo sen avulla saadaan jotain tuloksia ;) Niin ja eräs tuttava tilasi multa lokakuulle 3 kakkua ristiäisiin kohta saapuvalle pienokaiselle joten saan ajatukset pois omista tuskailuistani kun pääsen suunnittelemaan ja väkertämään :D

Huomenia kaikille!

Nyt tuli töissä sopiva rako kirjoitella tänne :)

Äippä-73; sinullakin on jo noin mones yk menossa... kyllä alkaa varmasti jo olemaan kypsä raskautumaan :) Toivotaan plussailua teillekin! Noista poppaskonsteista on muistaakseni ihan oma osio täällä forumissa... itse en juurikaan mitään erikoista ole tehnyt. Greippimehua olen aina juonut silloin tällöin jos tekee mieli, keväästä asti vaihdoin multitabsini odottavan/raskautumista suunnittelevien versioksi. Kahvin juonnin olen lähes lopettanut, kerran kaks kuussa saatan kupin juoda, kun mulla tulee sen verran rajut yliherkkyysoireet siitä... Ainoana poppaskonstina olen nyt käyttänyt tuota seksin jälkeen makailua. Yleensä olen melko pian putsaillut nopeasti paikat, mutta nyt käännän vain hyvän asennon ja rupean nukkumaan. Ilmeisesti lihakset ovat olleet alitajuntaisesti hyvin kiinni, kun sänky on pysynyt puhtaana jo monet viikot! :D :D

Onnea Lau-ra oviksen bongaamisesta! Toivotaan pupuilun tuottaneen tulosta :)

Kevätneito-81, hieno homma, että kierto lähtenyt käyntiin! :) On selvää, että kierukan pitkäaikaisen käytön jälkeen kroppa voi melko voimakkaastikin toimia :) Nyt pääsette pikku hiljaa sitten tositoimiin :D

PePa; syksy on kyllä niin ihanaa aikaa! Toivottavasti tulee kaunis ruska-aika :) Antoikos kakkutilaaja tarkat ohjeet, mitä haluaa? Nythän on paljon nähnyt noita vaunun mallisia kakkuja ja kaikkee :) Sinulla onkin siellä jännät päivät käsillä kierron suhteen :)

Itsellä on kp 22 meneillään... Ei uskalla pohtia juuta eikä jaata. Kauhea pettymys se yhden viivan tuijottaminen jos kovin rupeaa maalailemaan unelmia mielessä... Mutta miten voisikaan olla hiljaa ja toivomatta plussaa? :D

kp 22/35-28-28 yk 4

vuononvaltiatar: no juu kyllä tässä jo raskaus plussan ottais mielellään tikkuun, mutta katellaan nyt miten tässä kierrossa käy, pitelen täällä plussa peukkuja sulle... ja tsemppausta myös kaikille muilekkin kuumeilijoille!!!

Ääh ja niin se vaan täti tuli kylään kp25/28, että silleesti. aivan ihme niukat ovat kyllä nyt, kun yleensä ovat niagarat, mutta ehkä tämä on vielä sitä kun kierukan jälkeen hakee oikeuksiaan. ens kierrosta se sit tärppää juu :) köhöm. pepaaaaa: miten siel menee jännäilyt?=)
ja kevätneito-81 ihanaa kun sulla lähti rullaan :)

appelsiini
Joo mä kans tykkään aika paljon! :D vaikken nyt ookkaan mitään nähny (varsinkaan jos ovuloin jo aikaa sitten) niin silti. Kivempi tihrustaa mikroskooppiasioita, kuin viivoja joiden tummuudesta koskaan voi olla varma.. En tiiä kuinka hyvin mulla yleensä ovulaatio menee niin en testin toimivuudesta tiiä sen enempää mut oon kuullu kyllä että toimii :)
Joo raskaanakin kuulemma näyttäis - samoja hormoneita syljessä ja alkaa näyttää jonkinasteista positiivista siin vaiheessa jos raskaana on. Kyl ovistestiliuskatkin vissiin näyttää raskaana positiivista, kauheen yksilöllistä vaan sekin :)

Äippä -73
Tervetuloa! :)

Joo niinhän sitä haluais niin kovasti tuntea kuinka pikkuinen kasvaa sisällä ja kaiken sen, sitä kun ei tiiä ite ainakaan vielä yhtään miltä se sit oikeesti tuntuu kun raskaus menee loppuun asti ja vauvan saa syliinsä... Voi ku mä niin tahdon kokea sen kaiken! :) Toivottavasti siellä tärppäilee ! :)
Mä oon nyt tässä kierrossa ottanu käyttöön greippimehun, raskausvitamiinit, punaviinilasillisen sillon tällön (jotain kuullu limakalvoja parantaen tjtn en oo varma mihin perustuu, mut kuitenkin) ja alkanu elään muuten vaan terveempää, stressittömämpää elämää. :)

Nine
Mä unelmoin lähes päivittäin, koska siitä tulee rento olo, ja hyvä mieli - kunnes alkaa ottaa päähän et ei vielä oo sitä mistä unelmoi ;) mutta kuitenkin. On vaikka mistä unelmoitu, mm. siitäkin kuinka ihanaa olis katsoa vauvan sängyn vieressä miehen kanssa (ja niin et mies halaa takaapäin.. heh) nukkuvaa lasta... Ai vitsi ku niin ootan sellasta hetkeä. Mä nyt koitan tehokkaasti kartuttaa kiertoja, parantaa omia elämäntapoja ja kaiken mahdollisen ennenkun lapsettomuustutkimusjuttuihin otan ees yhteyttä. Koska kuulen varmaankin samat asiat, pitää kattoo ovuloinko ja sit pudottaa painoo ja sitätätätota, niin miksen toteuttais samantien. Kaavioiden kans lääkärille - on helpommat lähtökohdat. en tiiä sitten mun kaavioiden objektiivisuudesta että kelpaako ne kuitenkaan mutta on jotain tositetta mun kierroista ja muusta :) Mites siellä ovis bongattu? Hyödynnetty? ;)

Tirri
Eikä :( siis eiiiii... :( *hali* koita jaksaa ja yrittää nauttia elämästä ja uudelleen yrittämään vaan :) tiiän että kyllä varmaan aika voimaton olo :( tsemppiä ja jaksuja <3

vuononvaltiatar
Nimenomaan, ilman unelmia, ei oo tavoitteita eikä päämääriä ja ihminen ilman tavoitetta tai päämäärää on ku kala kuivalla maalla, ei pääse eteenpäin ja ei ainakaan hyvin voi jos pitkään jatkuu semmonen. Mun mielestä :D Mä oon 12v:stä asti halunnu tytöstä Mia Annelin, ja siitä tulee Mia Anneli. Voihan se vaihtua, ja lisänä tullu Isabella.. mut kuitenkin. Pojalle haluun johonkin joko toiseks tai kolmanneks Juhanin. Mikael tai joku muu on etunimimietintänä. Voi ku nyt vaan sais miettii niitä nimiä oikeesti realistisesti sit ku lapsi on jo tulossa... <3

Lau-ra
Hienoo oviksen bongaus ja hyödyntäminen, hienoo!! :) peukkuja!!

Kevätneito-81
Hormonikierukka vai kuparikierukka oli käytössä? Mikäli hormonikierukka, hormonit kuitenkin vaikuttaa kovin kehoon ja hormonitasojen muutos samaten, oireet ja olotilat vaihtelee, menkat saattaa olla myöhässä pitkäänkin... nimim. kiertopäivät80 viime vuonna pillereiden lopetuksen jälkeen. Onneks sulla ei nyt menkat lähteny karkuteille, ainakin on tiedossa että kropassa kaikki kohallaan, yritys voi jatkua ja noin :) olotiloja kuitenkin ku kuulostelee, kannattaa muistaa et ne voi olla kierroissa jokasessa erilaisetkin, mutta kuten yksilöitä ollaan en voi mennä sanomaan että sulla niin olis :)

omanapa
Onko muilla aamulämpöjä mitanneilla oviksen jälkeen lämmöt vaihdellu, vaikkakin pysyny koholla? En mä tiiä. No, kuitenkin täällä olotiloista en osaa sanoo mitään, vatsaa nippailee ja noin mut en uskalla mitään nippaisua ottaa semmosena... ootan vaan päivää et menkat tulis ens viikolla - ajoissa, niin sit tietäis omien laskelmien osuneen oikeeseen. Onneks toi donnatest nyt käytössä niin on sit kivempi kierron alusta asti zoomailla syljen koostumusta ja jos näkyis jotain muutosta... Osais puuhailut ajoittaa :)

Oon lueskellu jotain maca-jauheesta (saa kapseleinakin mut anyway anyhow) niin se on superfoodia ja kuulemma parantaa hormonitasoa sekä miehillä että naisilla, kuukautishäiriöihin auttaa ja noin. Aattelin ruveta vetelemään joka aamu nyt teelusikan jossain puurossa tai jossain. Jos olis jotain apua. Vaikka vaan yleiseen virkeystasapainoon... Ja miehillä lisäis sperman siittiöiden määrää ... en tiedä onko asiaa tutkittu paljonkin mutta näin oon lukenut. onko joku lukenu ja kuullu jotain muuta? :)

Nojoo, mutta yleensä elämä tuntuu paremmalta, päästäny irti semmosesta stressielämäntyylistä ja koittanu nauttia pienistä asioista ja tähdätä siihen et päivän aikana tekee asioita joista nauttii. Eikä oota vaan aina ens viikkoo, ens kuuta tms. oon onnistunu ja tunnen kuinka stressi lievenee. :)

nojoo.. jos sitä sit vaikka nukkumaan - huomenna sentään vapaapäivä..! ah <3

Dark kp23/29-44

Kiitos Dark <3 nyt on jo parempi fiilis =) olin alkuun kamalan surullinen kun luulin että menkat oli keskenmeno. Vuoto alkoi tiistai-aamuna lentokentällä kun oltiin lähdössä reissuun miehen kanssa. Siinä sitten viikko meni miettiessä että oliko tää keskenmeno vai vuosinko muuten vain vai mitä oikein tapahtuu!?! Toisaalta olo on helpottunut kun en kuitenkaan menettänyt mitään/ ketään =/ mutta juu, katse tulevaan ja uuteen yritykseen - viikonlopulle osuis tärppipäivät ;-) Se on kiva kuulla että sulla stressi helpottaa! Mun motto on "eilinen meni jo ja huominen on vasta tulossa" =) täytyy muistaa nauttia hetkestä, niin vaikeaa kuin se joskus onkin, kun jotakin oikein kovin odottaa ja toivoo! Mä en ole todellakaan sitä kärsivällisintä sorttia, pitäis varmaan tatuoida tuo motto omaan otsaan ettei pääsis unohtuun =S

Noista sylkitesteistä, ystäväni otti sellaisen käyttöön vuoden yrityksen jälkeen, bongasi oviksen ja raskautui samantien. Liekö ollut sitten vaikutusta mielialaan kun ainakin tiesti varmasti ovuloineensa ja heilutelleensa peittoja optimaaliseen aikaan vaiko mikä =)

Heips!
En sit enää eilen ehtinytkään kirjoitella.. Loppui työpäivä vähän kesken, kun jonkun piti lähteä viemään meidän harjoittelijaa terkkarilla. Ei mitään suurta draamaa, hänen nilkka vaan nyrjähti rapuissa. Käytiin kuitenkin varmuuden vuoksi näyttämässä.. Mut joo..

Vuononvaltiatar: Mun mielestä kans hienoa, et kierto lähtenyt käyntiin.. Kroppa voi voimakkaastikin toimia pitkäaikaisen kierukan käytön jälkeen. Huomasin! Viime kierto ihan erilainen.. Toivon, et jää nyt tähän kiertoon! Nyt päästään tositoimiin! Jep jep! :)
 Ja ihan normaalin ajan mul kierukka oli, eli sen 5 vuotta, pari kuukautta yli.

Kattili: Menkat sullakin alkoi? Voi kurjuus! Sullakin taitaa kierukan jälkeen kroppa oirehtia, jos nyt niukat, mut yleensä niagarat. Itsellä kyl vuoto ja kivut samanlaisia. Eka päivä parempi, mut toisena päivänä olo huonompi. Aamullakin paha olo, mut väkisin söin.. Mut ei vielä oksentelua, niin kuin viimeks oli. Kylmät väreet vaan menee ja on muutenkin väsähtänyt. Oon kans varma, et nyt tärppää! En suostu muuta ajatteleen, joten ehkä tästä pudotaan korkealta ja kovaa. Mies yrittää muistuttaa, et ehkä ei tärppää heti.. En kuuntele, vaan haaveilen vaan..

Dark: Kyselit oliko mul kupari-vai hormonikierukka. Hormonikierukka oli... Olen kyl kuullut ja lääkärikin sanoi, et poston jälkeen voi kestää pitkäänkin ennen, kun kroppa normalisoituu. Siltikin olo ja vaihtelevat oireet yllättänyt.. Pahin ihmettelyn aihe on pahoinvointi. En edes raskausaikana voinut näin pahoin. Huono olo oli kyl, mut en oksennellut. Sulle tarkennus muuten, et meillä alkaa nyt eka yrityskerta.. Haluttiin odottaa, et saan kierron kohdalleen, kun kierukan aikana ei ollut menkkoja ollenkaan, enkä siis myöskään oo tietoinen ovulaatiosta. Kierto kyl aina ollut säännöllinen, ennen kierukkaa siis.. Päivän heittoa saattanut olla joskus, mut harvoin.. Joillakin menee kierto ihan sekaisin ja mul kyseessä kuitenkin 5 vuoden tauko, niin siks näin.

Mut joo.. Tälläistä siis tänään! Kuullaan ja hyviä vointeja kaikille!

Päivää kaikille!

Harmittelut Kattilille tädin aikaisesta vierailusta! Voiskohan nuo niukat vuodotkin juontaa juurensa jonkinasteisesta stressistä? Jos pelkästään kierron pitkittyminenkin sillä selittyisi.. mene ja tiedä. Ei muuta kuin uuteen yritykseen! :)

Dark, teillä on tosiaan nimimietinnät hyvällä mallilla! :) Voihan tuohon teidän miettimään Mia Anneliin vielä integroida tuon Isabellan toiseksi tai sitten kolmanneksi nimeksi :) Olen lukenut useammankin ihmisen kokemuksia tuosta aamulämpömittaamisesta.. kaikki ovat todenneet sen melko työlääksi, kun aina pitäis samaan aikaan ja plää plää... Itse varmasti unohtaisin siellä sun täällä ja siinä se sitten olisikin :D :D Kysyit tuosta Macasta; stressinlievittäjänä ainakin sen tunnen. Muuten en siitä oikein tiedäkään... Eikös se juontanut alkunsa pitkän aikaa taakse päin ajassa? Tai sitten täysin sekoitan kaksi asiaa keskenään :D Ei olisi ensimmäinen kerta! :D

Heheei uudet ja tutut \o : )

Isot halaukset tädin kohdanneille : )

Tänne ei juur uutta.. Tänään aamulla koin taas kovia alavatsakipuja. Vihlontaa ja sellasta paineen tunnetta, ihan sattus tonne häpyluihin. Hyi helvetti, noin niinko suoraan sanottuna.. : /
Oisko se sitte oviskipua? Eitiiä, hirrrveetä silti..

Kaikenlaisia kamalia ja surullisia asioita ihmiset joutuu kokemaan : (
Mun siskon miehen veljen perhettä on kyl koeteltu niin, et mä en kyl ymmärrä mitä pahaa heki on tehny ansaitakseen tän : / Niillä on kaks poikaa, vanhimmat pitäis men syksyllä kouluun ja nuorimmainen on öö.. 4? Noh kuitenki. Vanhimmaiselle on todettu tässä hiljattain luusyöpä :'( Sillä oli oikeassa olkanivelessä joku patti ja siitä otettiin sitte näyte, ja siinä sitte lopputulos.. Noh, tänään hän oli sitte leikkauksessa, missä hänen koko oikee käsi amputoitiin ja koko olkanivel-luu, mikälie.. Kauheeta!! : ( Eikä raukkaparka siltikään välttämättä selvii koko paskasta : ( Se on NIIIN VÄÄRINN!! : ( Miks meitä koetellaan näin?!

..noh, ehkä se kaikki kauheus sitte.. pienetkin ilot tuntuu kultaakin kalliimmalta.. <3

Voikaa hyvin naikkoset ^.^ <3

Huomenia kaikille!

Emby; ompa inhaa, kun tulee tuollaisia kipuja! Jos kierron puolesta natsais ovikseen, sitä se varmaan sitten on.. Itsellä oli kaksi kiertoa sitten kanssa erittäin kivulias ovulaatio. Kolme päivää särki munasarjoissa.. Ihuna kokemus oli :) Not! :) Aivan kauhea juttu tuo sinun siskosi perheen tila!! Todella surullista. Itse olen joutunut kokemaan melko paljonkin kaikkea syöpiin liittyvää reaaliajassa potilaiden kanssa, vaikken henk.koht. Lapsien syövät on kaikkein pahimpia, tuntuu niin armottomalta tosiaan. Ei voi muuta kuin toivoa leikkauksen hyödyttävän pienen elämää riittävissä määrin. Toivotaan, että syöpä diagnosoitiin tarpeeksi aikaisessa vaiheessa, ettei ehtinyt lähettää etäpesäkettä mihinkään! Jos rukoilisin, tekisin sen siskon poikasi jaksamiselle! <3

vuononvaltiatar: joo niin määki aattelin et ressi tais tulla innostuksesta uudesta vauvasta. nyt sit päätin että otan rennommin, enkä ressaile turhia. vaavi tulee kun sen aika on <3 en laske päiviä, en tikkuile.. säännöllisellä pupuilulla tulee kun tulee :) sulla siellä testauspäivä lähenee ;)

Emby: ihan kamalaa, silimäkulumat kostuvat <3 jaksamista ja toivoa sille perheelle ja omaisille <3 sitä ei kukaan ymmärrä miksi toisia koetellaan noin, ja kamalinta vielä kun kyseessä on lapsi :(((

kevätneito-81: meillä oli ihan sama homma, mies järjen äänellä koitti mua toppuutella mutta enhän mää kuunnellu. nyt sit tajusin että ei se menekkään niin meijän kohalla nii nyt tajuaa asian jo järkevämmin. taisin tarvitakki puotuksen :) toivottavasti teijän kohalla menis paremmin :) peukkuni on pystyssä teille <3

Noi lasten surulliset kohtalot on tosi kamalia :'( rukoukset sukulaisillesi Emby, ihan kamalaa! Toivottavasti poika selviää.

Omaa napaa: bongasin oviksen eilen, ja tänään vaikuttaa tuo vuotokin siltä että oliskin tärppipäivät nyt, vaikka laskeskelin että olis vasta viikonloppuna =D no jos sitä vaikka varmuuden vuoksi aloittais peiton heilutukset tänään ja jatkaisi viikonlopun yli, ihan vain varmuuden vuoksi ;-) tällä kertaa koetan malttaa sen testauksen kanssa vaikka olis mitkä olot, ja varmistan kyllä useampaan kertaan jos se plussa sieltä pärähtää...

Moro!
Mitäs tänään? Mul menossa kp 4 ja alkaa jo vähentyyn vuoto. Olo ei kyl oo helpottanut vielä.. Yön sain nukuttua, mut aamuyöllä heräilin pari kertaa.. Ihmeen virkeä, ainakin vielä oon.. Kovasti kokeillut noita laskureita, et koskas se ovis mahtais ollakaan.. Tikkuja en oo ikinä käyttänyt, mut sit jatkossa harkitsen, jos nyt ei nappaa.. Viime kierrossa olin kyl oviksen tuntevinani, mut katsellaan.

Emby: Osanotot minunkin puolesta.. Kurjaa, kun lapsi joutuu kokeen tuollaista ja rankkaa läheisillekin. Itse olen menettänyt 3 läheistä ihmistä syövälle pienellä ajalla. Aikuisia kylläkin olivat, mut tosi läheisiä, niin "joutui" seuraan läheltä.

Kattili: Kiitti peukuista! Itselläkin toiveet korkealla, et jos vaikka tärppäis.
Hyvä, et muidenkin miehet "järjen ääniä". Mun mies taas illalla muistutti, etten saa olla satavarma, et nyt tärppää. Laskettua aikaa ääneen laskin ja tuumin, et jos menee viikon yli, niin mun syntymäpäivä menee synnärillä. Sain siis lasketuks ajaks 7.5 ja mun synttärit on 14.5... Hän kyl järjellä kaiken ajattelee, kun itse olen tunne ihminen. Kuitenkin hän haaveilee ja odottaa paljon ekalta yrityskerralta. Kehotti mua viikonloppuna juomaan pari ja nauttimaan olostani. Ystävien kans vietettiin iltaa ja ostoksilla käytiin yhdessä. Hän yllytti ostaan lonkeroa, ihan sillä, et jos en sit pian voikaan juoda mitään.. Kuiskaten kylläkin, kun vieläkään ei olla kerrottu muille, et aloitetaan yritys. No pudotaan sit ainakin miehen kans yhdessä kovaa ja korkealta, jos ei nappaakaan heti.

Tirrille: toivotaan mukavaa ja jo tänään alkavaa pitkää viikonloppua.Olkoon yöt valoisia ja hedelmällisiä! Pidän peukkuja!

Kuullaan!

Voi tuska kun menin juuri lukemaan jonkun odottajan blogia emoticon sinne haihtui se kärsivällisyys ja mielentyyneys kuin tuhka tuuleen!! Mun piti olla raskaana jo, hitto vie!!?!! Mä haluun olla raskaana NYT, en kohta!!! *ärrinmurrin* voi kun vois aina vaan olla raskaana uudelleen ja uudelleen - kun joku muu vaan tulisi hoitamaan sitten niitä lapsia, noin niinkuin avuksi =D

Tirri
No ehkä se helpottaa sinällään oloa, kun tietää ettei oo kyse siitä, et olis kesken mennyt.. Hyvä, että voit jo paremmin :)
Mä en kans oo kärsivällisintä sorttia ollu en sit ikinä :D
No, saa nähdä mitä toi donnatest näyttää tässä vielä, ovuloinko kierroissani ylipäätään ollenkaan. :) Toivottavasti siellä lähtee uus yritys käyntiin hyvillä mielin! :)
Mulla välillä ihan samanlainen olo, mun kans piti viime vuonna olla raskaana, ja pitäis nyt olla muutaman kuukauden ikäinen lapsi, ja välillä toivoo sitä, mut oon koittanu päästää asiasta nyt irti parhaani mukaan... No joo, mutta... ei voi tietää miten käy...
hyviä tärppipäiviä, ja pupuiluintoa sinne! ;)

Kevätneito-81
Joo mä vähän ymmärsinkin et sulla olis hormonillinen ollut. Mulla oli pillerit, mutta hormonilisä sekin, ja kierrot ja oireet liittyen menkkoihin on olleet joka kerta erit. Ollut pahoinvointiakin ja kovaa sellaista, tosin voi se pahoinvointi muuhunkin liittyä, kuten helteisiin, liian vähäiseen verensokeriin, tai nestevajaukseen... Allergiaan tai satoihin muihin syihin. Tottakai vaihtelut ja muut yllättää. Hienoo siis että pääsette yrittämään! :)

vuononvaltiatar
Mia Anneli Isabella ollaan mietitty et istuis aika hyvin, ja meidän sukunimeenkin. :)
Joo mä oon kans lukenu siitä ja oon jotenki miettinyt et onkohan sittenkään mun juttu koska heräämisen jälkeen ennenko tekee mitään on jotenki kauheen vaikee saada ajoitettuu oikein. no jatkan kuitenkin samaan malliin et lähes samoihin aikoihin otan, vaikkei merkitystäkään, lämmöistä nyt asioita muutenkin näkee vasta jälkeenpäin, onneks ostin ton donnatestin! :)
Joo maca on lievittäny stressiä ja parantanu kestävyyttä, yleisesti ollu hyvinkin paljon käytettynä hormonitasapainojen häiriöihin (naisilla kuukautiskierronhäiriöt) ja miehillä kuulemma lisää sperman liikkuvuutta, määrää yms. Yleinen virkeystasokin pitäis nousta, saa nyt nähdä, vasta toisen annokseni otin tänään. (siis 1 päivässä ...:D)

Emby^
Mulla välillä ollu semmosii ihmeellisii vihlaisevia kipuja, ottaa häpyluuhun ja tuntuu ihan ku joku survois veitsellä tai sukkapuikolla alapäähän. Kaikennäköstä me naiset joudutaanki kokemaan ja miehillä mitään hajuakaan kuinka paljon voi menkat, taikka ovis tai ihan vaan joku muukin sattua! argh. :D
Siis ei apua! O_o Hui, kamalaa! Kauheen väärin tollanen :o voi ei :( Se on niin armottoman tuntusta ku tulee tollain lapselle syöpä ja ei voida oikeen tehä mitään muuta... Ja no, mä toivon kyllä sydämeni pohjasta että ei oo etäpesäkkeitä missään... Ja just niinku vuononvaltiatar sano, jos mä rukoilisin, rukoilisin kauheen paljon voimia lapselle, että koko perheelle, se on varmasti hyvin raskasta :( <3

Kattili
mulla kans viime vuonna tuli suurin stressi vauvainnostuksesta, ja mies toppuutellu ja on tiputtu korkeelta sillon keskenmenon ja pitkien kiertojen aikaan... Onneks nyt sit en enää intoile niin kovin jos menkat on myöhässä ja oireita on vaan pupuillaan sillon ku huvittaa ja donnatest on käytössä ihan vaan oman terveydentilan toteemiseks, et ovuloinko ja meneekö mun kierrot ikinä normaaliin. koska jos ei ala tapahtua, mä vaadin päästä tutkimuksiin. Ei pelkästään lapsen haluamisen takia, vaan ihan senkin takia että epäsäännöllinen kierto on tasan merkki jostain, kun mennään mun päivissä, 25-35 vaihtelu olis vielä ihan normaalia. Mut eipä mulla vaan :(

omanapa
Joooo-o. No tota. Jaa. NYT OTTAA PÄÄHÄN!!!!!
Kierrot huidellu päälle 30 ja 40 ja ollu 80 ja 70 vuoden aikana, aattelin bonganneeni oviksen, no eikös sieltä sitten joku hiton vuoto alkanu tänä aamuna. EXCUSE me?! yli viikon etuajassa? ANTEEKS mitä?? :(((( Joku heitti ääneen et kiinnittymisvuotoo olis tai sitten mietin ite et joo entä jos oonkin raskaana, mut samantien olis kohdunulkonen tähän. Sanoin miehelle et pitää olla valmiin lähteen lääkäriin samantien jos vuoto ja kivut runsaistuu... Voihan nää olla normaalitkin menkat, mut osaa vaan ottaa niin vietävästi päähän tää et nyt ku oon ootellu että ehkä ens viikon lopussa niin nyt sit yli viikkoo etuajassa? TÄH?!?!?!?!
just joo :(( en tykkää. Nyt alkaa hermo mennä näitten kans ja tulee olo et kohta vaadin päästä lääkärille, raskaaks tulosta näin epäsäännöllisellä kierrolla tuu mitään...
HUOH...

Dark
kp1(=???????????) /24-80 (lyhin - pisin kierto: vuoden aikana)

Voi Dark, ei ole helppoa! Iso halaus ja kovasti tsemppiä, oma kroppa osaa yllättää ikävästi välillä...
No niin, tokihan sille miehelle iski eilen jonkin sortin flunssa emoticon sanoinkin sitten nukkumaan mennessä, että älä nyt koko viikonloppua sitten sairasta kun olis tärppipäivät nyt kuule käsillä!! Rupesi nauramaan että mitä kalastuskirjaa sä oot oikein lueskellut =D noooh, kyllä tähän kiertoon vielä kerkiää mukaan =)

Kuulin eilen että hyvällä opiskelukaverillani on löydetty keuhkosyöpä kesän aikana. Ihan kamalaa, mun ikäinen ihminen, ei polta edes tupakkaa!? Ei ole reilua elämä ei, toivottavasti tässä käy hyvin ja syöpä saadaan nujerrettua!! Veti aika hiljaiseksi eilen tuommoinen uutinen...kun se voi tapahtua kenelle vaan, ei vaan noille muille! Muistakaa naiset nauttia elämästä, vaikka se joskus potkiikin päähän!! <3

Moi!
Täällä olis 21v. yhden lapsen äiti joka kovin haaveilee jo toisesta pikkusesta :-)
Niklas-poika täytti juuri vuoden :-)
Meillä imetys lopetettii reilu viikko sitten pojan täytettyä vuoden ja ensimmäisiäkään menkkoja ei ole vielä tullut synnytyksen jälkeen :-( masentavaa..
Nyt kyllä ollut reilun viikon menkkamaisia kipuja, valkovuoto lisääntynyt ja 29.7 oli jotai pientä tuhrua.. paljon siis limaa ja siellä pientä rusehtavaa joukossa, se siis oli se ainut ja yks kerta minkä huomasin vessareissulla.. mitäköhän se mahto olla..? :-O
Pari raskaustestiäkin olen tehnyt, mutta "negoja" nekin, en oikein tiedä, luulin näkeväni jotain haamuja mutta voi olla että näin omiani kun niin paljon haluan jo toista lasta.. toki ekassa raskaudessa plussasin mielestäni myöhään.. menkat olivat sillon 5.10 ja ekan plussan tein vasta 16.11 ja sillon kävin myös verikokeissa ja HCG oli 19.11 VASTA ja VAAN 103, siitä se kyllä lähti nousuun, mutta mutta...
Mitenköhän niitä menkkoja nyt sais alkamaan... hmmn, kun siihen en usko että raskaaksi tulisin ilman yksiäkään menkkoja, mutta eihän sitä koskaan tiedä ;-)

onko kohtalotovereita?! =)

Takaisin