Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi!

Vauvakuumeinen ilmoittautuu. Tosin ehkä mun otsikko olis raskaaksi 2012.
Esikoinen on nyt noin 10 kk ja haluan toistaiseksi vielä nauttia vain hänestä. Mutta sellaista kyselisin, että kun menkat ei oo vieläkään alkaneet ja noin 3-4 kuukautta sitten imetys loppunut. Että onkohan mulla jotain häikkää? Raskaana tietenkin voin olla, mutta epätodennäköistä. Onko kellään kokemusta tällaisesta? Alkaa hiukan huolestuttaa.

Paluu toivomaan ja haaveilemaan!

Eli menkathan alkoi sitten eilen. Toisaalta oon kyllä tosi helpottunu siitä, että ne nyt alkoi ja saa taas vahvistuksen siitä, että elimistö toimii vaikka nyt kierto heitteleekin.

Seurailen tekstejä taka-alalta ja kirjottelen taas kuulumisia jos jotain ilmenee. Rauhassa mennään siis :)

Kovasti tsemppiä kaikille ja niitä kesäisiä plussatuulia kaikille meille!

Täällä kans ilmoittautuu uus vauvakuumeilija. Ja se pikku kakkonen toiveissa <3 Esikoisella toki ikää vasta 11k.. mut silti, kaveri sille olis kiva saada:) Jos jotenkin saisin maltettua mieleni ja pidettyä kierukkaa elokuulle ja sitten alettas toivomaan plussaa :) jos vaan malttasin.. eka olis kesän ja koittas puottaa loputki raskauskilot et vois taas kerryttää niitä lisää ;)

Meillä myös poikaystävän kanssa kamala vauvakuume!
Nyt kolmatta kuukautta ilman ehkäisyä ja alkaa olla testihetket taas käsillä. Jännää. Ei olla tosin työ- ja muiden kiireiden takia ihan täysillä ehditty vielä panostaa yritykseen, mutta ensi kuusta lähtien meillä on enemmän aikaa siihen, mikäli nyt ei ole vielä tärpännyt.

Mulla pitäisi ihan näinä päivinä alkaa menkat jos ovat tullakseen.

Yleensä on menkkakivut alkaneet samana päivänä kuin menkatkin, mutta nyt menkkamaiset kivut on alkaneet jo muutama päivä sitten (eli ennen kuin menkkojen edes pitäisi alkaa), eikä vuotoa ole kumminkaan ollut! Hyvä enne?
Lisäksi viime viikolla jo oli ihme mahakipuja, aloin jo miettiä onko umppari tulehtunut! Sellasia outoja tuntemuksia niinkuin sukkapuikolla olis pistetty oikealle puolelle alavatsaan...

No, jos nyt muita tuntemuksia miettii, niin eilen pyörrytti töihin pyöräilyn jälkeen ja olen ollut myös todella väsynyt. Ai juu ja ei ole tehnyt jostain syystä yhtään kahvia mieli aamulla ja kieltäydyin viime v-loppuna viihteelle lähtö -kutsusta kun ajatus alkoholista ei houkutellut sitten pätkääkään...yleensä en siis kieltäydy bileistä! emoticon

En tiedä voiko näin aikaisin edes oikeesti olla tälläisiä merkkejä, mutta ainahan niitä mielellään ainakin sitten kuvittelee. Tuosta mahakivusta olen kyllä lukenut että voi olla tosi alussakin...

Noh, tälläistä täällä ja mukavaa että näin moni on samassa tilanteessa yhtäaikaa! Varsinkin alkuoireista on kiva lukea vaikkei omat liittyisikään raskauteen. emoticon

Me ollaan poikaystävän kanssa oltu yhdessä 2,5 v. ja ollaan molemmat 27 v. Ensimmäistä lasta ollaan siis yrittämässä. emoticon

Heippa taas täältäki!!

Hiljaiseloa ollaan elelty sekä täällä palstalla että petikammarin puolella...lukemassa olen täällä kyllä käynyt, mutta en ole jaksanut kommentoida. Vauvahaaveet on edelleen olemassa, mutta se tekeminen ei vaan nyt huvita. Esikoisen imettämisenkin lopetin, kun aattelin et se vaikeuttaa raskaaksi tuloa. Varmaan nyt hormonit vetää vuoristorataa ja sen takia halut on vielä vähissä. Jospa tuossa kesällä sit taas piristyis. Kierrostaakaan en oo yhtään ees hajulla et mikä päivä on menossa ja milloin pitäis menkkojen alkaa. Toisaalta ihan hyvä ni ei voi seurata.

Kaikille plussanneille tarrasukkia matkaan!!!! Ihanaa odotusaikaa jokaiselle
Uusille tervetuloa mukaan kuumeilemaan!
Ja lämpimiä plussatuulia meille kaikille emoticon

Tänä aamuna se sitten tapahtui emoticon  Testi näytti plussaa ja olokin on närästävän tukevasti raskaana! Nyt todella pyydän pitämään kaikkia peukkuja ja pottuvarpaita pystyssa että tämän kertainen pikkualku jaksaa kasvaa terveenä ja pysyä mukana loppuun saakka. Toista menetystä näin lyhyelle ajalle tuskin jaksan kantaa.

Heippa pitkästä aikaa kaikille!
Mä oon kans viettäny hiljaiseloa ja käynny välillä seurailemassa tätä palstaa. Jotenki mäki oon päässy siit paniikinomaisesta päivienlaskemisesta ja yrittämisestä ja pakottavasta tunteesta et PAKKO tulla raskaaks. Voin kertoo et on huomattavasti rennompi olo ku ei tuu kytättyä koko ajan 'oireita' emoticon  Sen verran oon perillä asioista et ovis oli vapun aikaan ja menkat pitäis alkaa tällä viikolla, saas nähä sitte.. Onneks elämässä on tällä hetkellä paljon ihania asioita; mä valmistun kesäkuun eka päivä, kesäks on töitä ja kaikenlaisia suunnitelmia ja parisuhde voi todella hyvin. Ei tuu sitte hirveenä pettymyksenä jos alkaaki menkat ku muistaa et elämässä on paljo hyviä asioita ja nauttii niistä emoticon  Ja tietysti on aina parempi mieli ku tulee kesä!! emoticon

Tuhannesti miljoonasti onnea kaikille plussanneille ja kihlatuille ja sun muille! Ja ERITYISESTI sulle ratsutäti tarrasukkia!! emoticon

Plussaisia kesätuulia kaikille!

Iltaa hyvät naiset!

Täälläkin eletään jänniä aikoja. Nyt menossa kp27/26 ja vessassakäynnit pelottaa, että tuleeko täti vai eikö tule. Kävin ostamassa testejä jo valmiiksi. Ajattelin, etten tänään heti tee ettei tuu pettymystä. Mutta en ehkä jaksa odottaa huomista pidempään.

Töissä on pyöreitä mahoja vähän joka toisella naisella, ja hirveä kateus iskee. Niin, että mäkin haluan tuollaisen ihanan vauvamasun :P Pissalla ravaan edelleen useammin kuin normaalisti ja öisinkin joutuu välillä käymään 1-2 kertaa, vaikka normaalisti en juuri koskaan herää yöllä vessaan. Rintojen arkuutta olen odotellut, mutta eivätpä ne juuri arista, kuvittelen varmaan vain. Alavatsalla nipistelee vähän väliä ja väsymys on kova. Mieliala on myös heitellyt viime päivinä kovasti. Tavallisesti mulla on selkeästi yksi ns. PMS-kiukkuilu-päivä juuri ennen menkkojen alkua. Eilen ois voinut olla sellainen selkeämpi, mutta ei tänään ole tätiä onneksi näkynyt. Jospa se mun keskikierron vuoto oliskin ollut ovisvuotoa johon liittyi kiinnittymisvuoto samalla. Näin mä tätä toistaiseksi selittelen... ja haaveilen!

Ihania uutisia ratsuäiti! Toivotaan, että kaikki menee hyvin, ja saat nauttia ihanasta raskausajasta ja sitten terveestä pienokaisesta!

Tervetuloa Piipu, samoilla tienoilla ollaan yrityskerroissa ja tässä kierrossa! Pistäpä heti viestiä kun on jotain uutisia! Plussatuulia sinne ja kaikille muillekin kuumeilijoille!

Heippaheeei naikkoset emoticon

Täällä olisi toiveissa esikoinen. Enkelilapsonen lähti matkalle 26.3. viikoilla 15+3 emoticon
Siitä alkujärkytyksen ja toipumisen jälkeen ajattelin liittyä tänne.. Nyt syön e-pillereitä lääkärin määräyksestä vielä puoltoista kuukautta, sitten sais kuulemma alkaa yrittämään uudestaan pienokaista.. Olin hätäleikkauksessa ja menetin pienokaisen lisäksi toisen munasarjani, joten toivon, ettei se kauheasti mahdollisuuksia heikentäis..

Oon pitkään miettiny liitynkö teihin ja lueskellu. Onnittelut tosiaan plussanneille emoticon

Ikää mulla kohta 25, heinäkuussa siis ja tolla Isännällä 28, Turun suunnilta ollaan..

Ehtoota vain kaikiille!

Täällä ilmottautuu myös esikoisestaan haaveileva kohta 27 -vuotias mammahalukas.

Puolisoni kansa yhteisteloa takan puolivuotta. Vauvakuume ei ole ennen vaivannut kun siippani tapasin emoticon . Onneksi tunne on meillä molemmilla molemminpuolinen :). Yrittämällä ei yritetä, mutta toive on jo kova näin ensimmäisestä kierrosta.

Raskausepäily meillä oli jo maaliskuussa ja luulen että jotain oli tapahtunut vaikka menkat ajoissa tulivatkin. Kun vain malttaisin olla tutkiskelematta kroppaani niiden oireiden osalta mitä aikaisemmin oli.

Tupsukka! minä tulin raskaaksi ensimmäisestä yrittämisestä. Eli seuraavia kuukautisia ei näkynyt eikä kuulunut. Joten sekin on mahdollista, mutta harvinaisempaa. emoticon Alle puolivuotta jos menee ni kyllä hyvä aika. Tsemppiä raskautumiseen! täällä kuumeillaan toista vauvaa nyt. emoticon

Mulla oli viime vkolla mahan nipistelyä ja maanantaina alkoi menkkakivut.

Eilen alkoi sitten vuoto ja vielä täysin ajallaankin. Ei vielä kuitenkaan normitasolla, et en tiä mikä lie stressi tässä vaikuttamassa!! No uusi yritys ens oviksesta! Oliskin ollut liikaa toivottu et ekasta kerrasta tulisi raskaaksi, mutta olihan sitä hauska kuvitella ja toivoa.

Huonoa oloa olen myös potenut, mutta näin näitä oireita itselleen kehittelee mielessään...tyhmä juttu.
 emoticon
Onneksi vauvanteko on sentäs kivaa! emoticon

Nyt en kyllä tiedä miten päin olisin.. Tein joku aika sitten apteekin raskaustestin ja haaleaa haamua näyttää. Haalea testiviiva ilmestyi heti tikun kastumisen jälkeen.  Onko kellään kokemuksia ko. testistä? Ja eikös se haamukin oo melko varmasti positiivinen tulos?
Huh huh.. sydän tykyttää ja päässä pyörii vaikka mitä! Ihan höperö olo!

Pakko purkaa tuntojaan, kun on niin sekava olo..
Tällä viikolla on ollu menkkamaisia kipuja. Eilen ja toissapäivänä oli myös jonkinlaista rusehtavaa vuotoa, ihan pikkuisen, mutta kuitenkin. Ja mulla ei Koskaan oo ollut mitään tiputteluvuotoja/rusehtavia vuotoja ennen menkkoja. Ei siis koskaan. Tällä viikolla on myös väsyttänyt aivan mahdottomasti.. iltapäivisin on iskenyt sellainen kuolettava väsymys ja on ollut melko taistelua olla töissä loppupäivä. Iltaisin myös nukkumatti tulee melko aikaiseen kylään. Ja se nälkä sitten.. ruokavaliosta johtuen mulla ei normaalisti ole sellaista superheikotusnälkää - paitsi tällä viikolla. Iltapäivällä ennen kotiutumista kun on nälkä iskenyt, niin se onkin sitten ollut aivat karmea.

Jotenkin ihan typerä fiilis listailla näitä tuntemuksia, koska pää ei usko tuota haamua. Välillä iskee aivan valtavan hykerryttävän onnellinen ja varma olo raskaudesta, mutta sitten kohta jo mietinkin, että plaah, ei se kuitenkaan ollut oikea positiivinen tulos.. Ja mielen pitäisi malttaa huomis aamuun odotella toista testausta. Ja odottaminenhan kun ei ole minun vahvimpia puoliani emoticon

Aaaarrrgh!!

Heips Nunnu81, kyllä mulle ainakin sillon, kun tammikuussa plussasin, niin tuli heti viiva kastamisen jälkeen, ja kyllä sitä sitte raskaana oltiinkin.. tainiin, miten sen sitten ottaa, oliko tuplakohtu vai kohdussa ihosarvi, mutta kuitenkin.. Plussaa oli emoticon 
Ja se oli vielä kaupasta ostettu testi, jotennn..
Pidetään ny peukkuja, että totta oli! emoticon

Syvä huokaus. Oon aina saanu nauttia säännöllisestä kierrosta, jopa kellontarkasta sellaisesta ja nyt kun on kp 30/28 alko tietty pieni toivonkipinä heräileen et oisko nyt tärpänny. Noh, piti sitte tehä testi nyt aamulla ja negatiivistahan se näytti emoticon  ottaa niin päähän!! Eniten ärsyttää et tästä lähin oviksen ja sun muun laskeminen on vaikeaa tai lähes mahotonta. Nyt sitte ootella tätiä tulevaksi..

*huokaus* Lauantaina ja sunnuntaina haaleat plussat testeissä. Mieskin tiirasi niitä ja sanoi, että selvästihän ne viivat testeissä erottuu. Eli toivo oli huipussaan eilen nukkumaan mennessä. Noh, tänä aamuna oli tietysti pakko vielä testata ja ei siitä tuloksesta ottanut selvää. Ehkä siinä jokin varjonomainen viiva erottui. Menkat ei ole alkaneet eikä nyt kyllä siltä tunnukaan, että alkaisivat. Normaalisti on pystynyt ennakoimaan millon menkat alkaa, mutta nyt ei mitään tuntemuksia/kipuja sinne suuntaan. Nyt on vaan omituinen tunne alavatsassa.
Oon jo asennoitunut niin, että menkat on myöhässä vaan tämän jännäilyn takia ja että kyllä ne sieltä alkaa. Pakko aatella noin, niin ei pettymys kolahtais niin kovaa..

Lau-ra, mut eihän se nyt välttämättä vielä näy testissä?! Mäkin testailin pari kertaa, vaikka oireet oli ollu jo kuukauden päivät niiiiiiiin selvät, mut eeei. Testasin uutena vuotena ja sitte tammikuun kolmannella viikolla. Uutena vuotena ei mitään ja tammikuussa plussa.. Hormoonit on ihmeellisiä, eikä ne testitkään aina kaikkea tiedä..

PLUSSIA PLUSSIA nyt vaan!! emoticon

Nunnu81 minulla näytti testit (tein niitä aika monta kun en ollut uskoa :) ) haaleaa haamua koko raskauden ajan. ja juurikin apteekin omakin testi oli siellä joukossa. että taidan onnitella sinua ;)

Moikka taas!
Nunnu81: uskaltaahan sua jo onnitella, kyllä tuo aika varmalta vaikuttaa! Ymmärään kyllä tuntemukset ja jännityksen.

Lau-ra: Älä vielä heitä toivoa hukkaan... minä en ainakaan suostu sortumaan pessimistisyyteen!

Eli täällä aina muuten niin säännöllinen kierto 26-27 pv, ja nyt on jo kp 31/26 ja kuukautisia ei näy. Tein testin perjantaina kp 28/26 ja selkeä nega. En kuitenkaan siitä musertunut, sillä tunne on kova että nyt oon raskaana. Tai sitten kuvittelen tosi pahasti. Pahoinvointia on tullut, lähinnä iltaisin ja ihan lievää, mutta olo ei ole normaali. Alavatsa on myös omituinen, nipistelee välillä ja tänään kuntosalilla vatsalihasten jälkeen kuukautiskipuja muistuttava särky, joka meni nopeasti ohi. Niin kummallista! Clearbluen digital odottaa kaapissa, mutta en uskalla vielä tehdä. Jos näyttää että ei raskaana niin, ääh, mä en kestä. Jos jaksais vielä pari päivää odotella, kuukautisia/lisäoireita.

Pidetään peukkuja! Plussatuulia nyt kaikille!

P.s. Millä merkeillä ootte testaillut?

Takaisin