Hei vaan pitkästä aikaa kaikille kuumeilijoille
..olen viimeksi tainnu kirjoitella tänne joskus reilu puoli vuotta sitten, kun uhosin heittäväni kaikki vauvahaaveet romukoppaan, koska ikinä ei tunnu tärppäävän
..tietenkään en näin tehnyt, mutta yritin kyllä hillitä itseäni ja lopettaa päivittäisen ramppaamisen täällä jne. Nyt kuitenkin on taas niiiiiiiiiin outo tilanne minulla, että kaipaisin todella jonkun mielipidettä tai näkökulmaa asiaan.
Eli minulla "suht" säännöllinen kierto, n.29-32pvää. Maaliskuussa menkat tulivat 23.3, kestivät sen 6 päivää. Sitten 10.4 pupuiltiin miesystävän kanssa (laskurien ja omien tuntemuksien mukaan ovis tällöin). Noin 6-7 päivää myöhemmin olin 100% varma, että olen raskaana. Minulla, pienirintaisella, turposi rinnat kamalasti, olivat aivan järkyttävän kipeät, lämmöt koholla, flunssainen olo, mahaa nippaili ja oli painon tunnetta ym. kaikki mahdolliset raskausoireet. Niin, ja sellainenkin kumma juttu kävi, että molempien nännieni reunat tummuivat ihan eri värisiksi kuin keskiosa . Ja hieman puristaessa rinnoista tuli vaaleaa nestettä.

Noin 4 päivää ennen menkkoja aloin oikein (tapani mukaan) urakalla testailemaan jos jonkinmerkkisillä testeillä..alussa taisi tulla 1-2 puhdasta negaa, sitten seuraavat (en edes kehtaa sanoa kuinka monta) olivatkin haaleimmista haamuista vähän erottuvampiin haamuihin. Eli jo niin usean haamun perusteella uskon, että jotakin siellä oli / on. Mutta sitten, sunnuntaina 24.4 aamu alkoi (minulle täysin vieraalla, ennenkokemattomalla) vaaleanrusehtavalla tuhrulla, ja myöhemmin päivällä käväisi pienenpieni-lyhyt menkkakipu vatsalla. Iltaa kohden tuhru muuttui vaaleanpuna/oranssiksi heikoksi "vuodoksi".( Yleensä mun menkat tulee samointein hirmuisella rytinällä ja karseilla vatsakivuilla, tuskanhiki otsalla.)
Maanantaina 25.5 alkoi tulla normaalin näköistä verta. Mutta täysin ilman vatsakipuja, ei niin minkäänlaisia!

Ja kaikenlisäksi mielestäni vuoto oli vähäisempää kuin normaalisti, välillä pidin vain ohutta pikkuhousunsuojaa. Eikä vuoto ollut niin tummaa ja klönttistä kuin normaalisti. Tein myös vuodon aikana parit testit, niissäkin haalea haamu.
Tänään menkat ovat loppuneet, eli normaalin 6-7 päivän sijaan ne kestivät sen 4 päivää (jos ei lasketa sitä outoa tuhtupäivää).
Rintojen aristus on lakannut, mutta tummat rinkulat on edelleen nännien ympärillä ja rinnat hieman kovemmat kuin normisti... ja oikeastaan kaikki muut oireet ovat tallella, jopa lämmöt edelleen aamuisin koholla, tänäänkin 37,1 (norm. mulla 35,9-36,5).
Menkkojen aikaan kun tosiaan niitä minkäänlaisia vatsakipuja ei ollut, niin nyt kun vuotoa ei enää ole, ovat ne oviksen jälkeen alkaneet vatsan nippailut palanneet takaisin!!! Ja nippailut ovat muuttuneet jotenkin painavimmiksi, ei ole enää sellainen kipeä nipistys tai vihlasu, vaa ikäänkuin "painava tökkäys"...(juu, tiedän ettei siellä mikään vauva vielä töki, mutta voisin kuvitella että tältä se ehkä tuntuisi

) ja sitten olen parina päivänä, jo ennen vuotoa ja nyt taas, huomannut selällä maatessani, että vatsani on välillä aivan hirmuisen toispuoleinen! Tänäänkin oikea puoli vatsasta oli kohollaan ja vasen puoli ihan normaalisti lituskallaan... eli alamahalla oli vähän kuin liukumäki oikealta alas vasemmalle!!
Ja sitten tänään...olen taas tuhlannut viimeisetkin rahani raskaustesteihin. Tein tuossa äsken, kylläkin aika todella "laimennetusta" pissasta testin, joka näyttää mielestäni edelleen sitä maailman haaleinta haamua! Perskules, auttakaa! Tulen ihan kahjoksi kohta!!
Toisaalta kun ajattelee, niin eikö jo tässä vaiheessa, 5 päivää menkkojen alkupäivän jälkeen pitäisi näyttää vahvempaa plussaa jos olisin raskaana vuodosta huolimatta...? (jos kuuluisinkin niihin naisiin, jolla tulee raskaudesta huolimatta vuodot tai kahdet..) ....mutta, minulla ei normaalistikaan ole ollut mikään hirmu villi tämä hormoonitoiminta..jospa vaan hcg nousee hitaasti kohdallani...
Tai sitten, mikä siellä mahassa on ollutkaan, on vain hipaissut kohdun seinää...tai on kiinnittynyt ja irronnut samointein..mutta mikä selittää nämä jännät tuntemukset mahassa ja 100% varman olon että olen raskaana?
..Nii, ja hei, unohdin kertoa, että jo 2 viikkoa mun iho/nahka on ollut ihan sekaisin!! Mä olen saanut aivan hirveitä kutiamis-raapimis-kohtauksia! Reiden sisä-ja ulkosyrjät, kädet, rintakehä, välillä pamahtaa tulipunaiseksi ja täyteen pienenpieniä näppylöitä!
Anteeksi tämä vallan pitkähkö vuodatukseni...mutta se helpotti. Ehkä tähän oloon tulee joku tolkku...joskus.. Huomenna pitäisi vaan vappua lähteä juhlistamaan, mutta kun ei oikein tiedä kuinka kovasti uskaltaa...