Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hansikille jaksuja! Älä masennu... helpommin sanottu, kun tehty. Lapsettomuuspolille toki voi soittaa aikaisemminkin, kun vuoden yrittämisen jälkeen. Jostain olen vaan kuullut, etteivät välttämättä ala mihinkään toimenpiteisiin, ellei ole painavaa syytä epäillä jotain häiriötä tulla luomusti raskaaksi. Varsinkin, jos pari on nuoria. Meidän vanhempien (30+) kohdalla tilanne kait on hieman eri. Sen verran voin kuitenkin sanoa, että eihän sitä ihan tarkkaa yritysaikaa tarvitse sanoa. Voi sanoa, että ollaan pian vuosi yritetty. Mekään ei oltu vielä ihan vuotta yritetty, kun itse soitin polille...

Nyt on menossa varmaan miljoonas yrityskerta. En ole jaksanut enään laskea. Ollaan yritetty elokuusta 2009 asti, eli ensi kesänä 2 vuotta. Tuloksena on yksi alkunsa saanut raskaus lokakuussa 2010, joka päättyi keskenmenoon joulukuussa 2010. Nyt menossa yk 4 keskenmenon jälkeen. Ja polille on soitettu...

Mä pääsen taas ensi viikolla tikuttelemaan ovista ja pupuilemaan miehen kanssa emoticon

Onnea Mimmu! Ja voimia kovasti Hanskille! Mä pidän peukkuja, että teillä on kaikki kunnossa, ja pieni lähtee vielä kasvamaan ihan omin avuin, vaikka antaakin odottaa itseään! Mutta jos susta tuntuu, että haluat soittaa lapsettomuuspolille, niin mä sanoisin, että soita ihmeessä. Ei siitä ainakaan haittaa voi olla. Voihan sekin jo tehdä hyvää, että asiasta puhuu jonkun kanssa, vaikka ei mihinkään sen kummempaan vielä ryhdyttäisikään. Ja tosiaan toivon, että ei tule tarvetta mihinkään ryhtyäkään vaan saatte lapsosen alulleen pian muutenkin!

Sitten on pakko tilittää omia olosteluja taas, voi skipata, jos ei jaksa lukea. :) Mua melkein nauratti, kun viimeksi kirjoitin perjantaina, että ei oo mitään oireita, niin eiköhän tilanne muuttunut heti parin tunnin päästä. :D Edelleen yritän nää kaikki ajatukset siis karkottaa, mutta heti ton edellisen kirjoituksen jälkeen alkoi mahaa jomottaa just siitä missä kohdun suunnilleen pitäisi olla, ja vastustusyrityksestä huolimatta mielessä kävi, että oviksesta on n. viikko, joten voisko se olla kiinnittymistä... Mitään vuotoa ei kuitenkaan tullut, mikä on mielenrauhan kannalta vaan hyvä, kun oon sellastakin lukenut, että "kiinnittymisvuodosta" huolimatta on menkat tulleet..

Isoin juttu on kuitenkin, se että tissit tuli araksi melkein koko rintojen alueelta ja tää kävi viime kierrossa myös ihan samaan aikaan. Tää siis tapahtuu viikko oviksen jälkeen, eli ei kai pitäisi siihenkään liittyä? Onko kellään muulla ollut samanlaista? Tää mua ihmetyttää eniten, kun ei mulla niin paljon luulis olevan tahdonvoimaa, että voisin kuvitella tai aiheuttaa kyttäilylläni ihan selvää arkuutta niihin. Kahen ekan luomukierron aikana en tällasta huomannut, eikä viime kiertoa lukuunottamatta tällasta ei oo ollut ikinä muulloinkaan. Muut "oireet" nyt voi vielä olla normaalia tai kuviteltua: närästys, ilmavaivat, välillä vähän äklö olo, turvotus... Ja lisäksi tuntuu, että saattaisin vielä olla tulossa kipeeksi, vaikka sairastan tosi harvoin. Ei pitäis lukea näin hulluna näitä palstoja, niin en tietäisi sitäkään, että monella tollanen kipeyden tunne on liittynyt raskauteen. :)

Kaiken päälle oon miettinyt, että jos olisinkin viimeksi ollut jo raskaana, kun kiertokin oli pari päivää pidempi kuin edellisellä kerralla, mutta olisi sitten vaan mennyt kesken. Vaikka se olisi tietty siinä mielessä lohdullista, että silloin kaikki ainakin olisi kunnossa. Mutta tää ajatus ei helpota yhtään tätä hetkeä, kun yritän kovasti vakuutella, ettei tää ole mitään, etten taas joutuisi pettymään, jos ja kun menkat alkaakin. No viikko olisi vielä tätä tän kertaista odotusta jäljellä, toivosin vaan, että se menee nopeasti, vaikka lopputulos olisikin mikä tahansa, kun mulle ainakin tää jännitys hankalinta, kun en saa mitään tehtyä. Ihan hyvä, että edes tähän asti oon pysynyt rentona, parempi suoritus tääkin kuin aikaisemmilla kerroilla. :) Täytyy yrittää kasata ajatukset taas uudestaan ja porskuttaa ensi viikko vielä. Tällä hetkellä tuntuu, että menkatkin olisi parempi kun tää jännitys, mutta tää mielipide tietty varmaan muuttuu heti, jos ja kun ne oikeesti alkaa.

Pahoittelut pitkästä vuodatuksesta ja oman navan tuijottelusta. On vaan niin kiva kun saa näistä vähän avautua, kun en näistä tutuille halua puhua enkä miehellekään olla koko ajan vuodattamassa, vaikka se ihanasti onkin mukana tässä. :) Kiitos siis teille, että jaatte tän kokemuksen täällä!

Kirjoittelin niin pitkään ja hartaasti omaa tekstiäni, että Maikkien teksti ei näkynyt vielä, kun alotin. Eli en siis tarkoituksella jättänyt sua huomiotta, vaan kovasti tsemppiä myös sulle! Ja Senna, neljättä mennään täällä. Jos historia muuten toistaisi itteään, niin nyt olisi hyvä kuukausi tärpätä. Oon nimittäin saanut äitini neuvolakortin ja siitä huomasin, että oon ite saanut alkuni neljännellä yk:lla. Ja esikoinen oon siis myös. :D

Voimia Hanskille ja Tsemppiä kovasti Maikkielle seuraavaan kiertoon!emoticon

Itse oli tosiaan loppuviikon ja vielä perjantai kuin ampiainen, eikä tuo kultapoikakaan laittanut kyllä yhtään huonommaksi. Lauantaina alkoi sulaa ja eilinen meni jo niinkuin siivillä. Naureskeltiin loppuviikon rähinöille ja olin ihan umpirakastunut emoticon  Ihana tunne!

Eilis iltana oli tosi inhottava kipu alamahalla. Ei oikeen kärsiny ponnistella ja liikkua ihan niin jouhevasti kuin normaalisti. Nappasin sit Parasetamolia ja ei se oikeen auttanut. Nukkumaan mennessä kipua oli vieläkin, mutta yön aikana se oli kdonnut. Nännit on aika hemmetin arat!! Naureskeltiin illalla sillekin, että mieskin keksi jo "työnimeä", pelkkien "oireilujeni" takia. Kai se kun alkaa menkkojen tulopäivä lähestyä, niin hänkin (normaalisti niin järjellä ajatteleva) tunsi jotain uutta:)

Tämä viikko nyt mennään ihan töissä paiskien ja unohdetaan oireilut ( just joo emoticon )

Plussaa nyt kovasti kaikille!!!!emoticon

Tinttiäinen, se olisikin hauskaa, jos meillä nää oireet nyt tosiaan olisi sitä mitä toivotaan. Meillä olis melkein sama laskettu aika ja ollaan melkein saman ikäsetkin. :) Vaikka edelleen siis vakuuttelen itelleni, että kyllä ne menkat alkaa, kun en uskalla toivoa liikoja. Mutta katellaan, miten käy ja tsemppiä töihin sulle!

Kiitokset tsempityksestä inkiväärille ja tinttiäiselle emoticon  Tämän palstan tarjoama vertaistuki tulee kyllä tarpeeseen. Kovasti toivon teille molemmille plussia testeihin, koittakaa jaksaa niiden oireiden kanssa. Kuulostaa kyllä niin tutulta...

Minä tein tänään tämän kierron ensimmäisen ovistestin ja negaahan se odotetusti näytti. Huomenna sitten uusi testi taas. Miehen kanssa ollaan kyllä jo aloiteltu peittojen heiluttelu jokatoisenpäivän taktiikalla. Greippimehu on myös löytänyt tiensä jääkaappiin ja yksi litra sitä on jo kulunut. Tässä kierrossa tuli/tulee juotua sitä hieman vähemmän, kun edellisellä kerralla. En viitsinyt viime viikonlopun reissuun roudata mukana purkkikaupalla greippimehua, ei tarvinnut alkaa anopille selittelemään mitään stooreja.

tinttiäinen: Eikö olekin ihanaa, kun saa riidat sovittua ja saa taas täysillä rakastaa. Se on kyllä ihana tunne. Ja kuinka sitä voikaan olla umpirakastunut toiseen vielä monen vuoden jälkeenkin emoticon
Meillä oli ihana viikonloppu, vaikkakin hempeilyä hieman hidasti uskovaisen anopin luona vierailu. Oli meillä silti perjantaina ja sunnuntaina aikaa lemmiskellä kahdestaan ja kyllä oli taas niin ihanaa... Tämä huokailee edelleen seitsemännessä taivaassa. On se vaan niin ihana tuo oma ukkokulta.

Inkivääri: Sattuis kyllä tosiaan aika napakasti yksiin meidän jutut jos napsahtais. Mutta yritetään olla kärsivällisiä ja oireilla vaan. Vaikka tämä jännitys on ihan kamalan hullua ja tuntuu, että olisi jo ihana suunnitella kaikkea mutta ei. Meillä on vielä ensimmäinen yritys tämä ja olisikin ehkä jo liian hyvää ollakseen totta jos se plussa sieltä pamahtaisi. Joten pää kylmänä vaan  ja peukut pystyyn. emoticon

Kiitos Maikkie kannustavista sanoista. Kyllä itsekin huomaa miten sitä täällä elää toisen ilossa ja surussa mukana ja jotenkin vaistomaisesti ajattelee toistenkin ajatuksia ja tunteita vaikka ei ihmistä oikeasti tunnekaan. Kiva juttu siis, että tänne jaksetaan kirjoitella niitä ihan oikeita tunteita ja jakaa niitä. Ja kyllä, riitojen sopimisen jälkeen on olo mitä parhain, eikä edes muista miksi toinen niin ärsytti ja mikä otti päähän. ja sit tosiaan huomaa kuka on se love of my life emoticon

Jännä homma sekin, miten tuo hormonaalisen ehkäisyn aikaan halut tosiaan olivat kadonneet. Aika-ajoin kyllä tietenkin tunsin seksuaalista vetoa murua kohtaan, mutta en samanlaista kuin nyt. Nyt vaikka ovulaatiokin on ohi, niin hemmetti vieköön kun tuo saa sukat pyörimään jaloissa ja voisin olla jatkuvasti kanittamassa emoticon hhahaha:D

minä kyllä kirjotan aina niin ajatuksen virran mukana, että en meinaa itekään saada selvää mitä milläkin tarkotan:)

Kiitos Senna! Ja kyllä noita lapsettomuushoitoja tehdään julkisellakin puolella, oon vaan ymmärtänyt, että niihin vaaditaan se vuoden odotus ja hoidot voi sen jälkeenkin kestää pitkään. Korjatkaa muut, jos oon väärässä. Mutta älä nyt Senna vielä tollasia mieti, teillä on yritys niin alussa ja ootte nuoriakin, että teillä on kaikki mahikset saada raskaus alulleen ihan omin avuin. :) Turhaa stressiä vaan tulee, jos tollasia jo mietit, ja stressi tuntuu olevan erittäin toimiva ehkäsykeino. :( Tiedän, että tää on helpommin sanottu kuin tehty, mutta nyt keskityt nauttimaan elämästä, keväästä ja miehestäsi, niin eiköhän se lapsi sieltä jossain vaiheessa tule ihan itsestään! Voimia kovasti odotukseen ja jännäilyyn!

Vastailempa nyt pikaisesti oman kokemukseni (mikä on vielä varsin hatara) pohjalta tuohon lapsettomuushoito asiaan.
Minä kävin viime vuonna (muistaakseni elokuussa) oman alueen terveyskeskuksessa ihan normaalissa papa kokeessa. Aikaa varatessani jo kerroin puhelimessa haluavani keskustella myös lapsettomuudesta. (tuolloin meillä oli yritystä takana 11kk) Käynti oli ns. kandineuvola ja minut vastaanotti lauma kandi opiskelijoita ja lääkäri, joka olikin sattumoisin lapsettomuuspolilta. Häneltä sain heti lähetteen yliopistollisen sairaalan polille. Muistaakseni meille tuli ensimmäinen lääkäriaika parissa kuukaudessa ja se aika oli joulukuun alkuun. Sitä ennen olisi pitänyt olla tehtynä miehelle siemenneste analyysi ja naiselle munasarjojen aukiolotutkimus. Meillä ehdittiin mies tutkia, mutta minua ei, kun juuri silloin tulin raskaaksi.
Aika nopsaan sai tuon lääkäri ajan, mutta kuuleman mukaan hoitoihin pääsyä voi joutua odottamaan 6-8kk riippuen siitä, mikä hoitomuoto on valittu. Hyvä ystäväni on käynyt hoitoja läpi ja hän oli saanut itse pistettävät hormonaaliset lääkkeet polilta samantien mukaansa. Joten ei tarvinnut odottaa.
Nythän minä soitin uudestaan tuonne polille, kun keskenmenosta on jo muutama kuukausi kulunut eikä sitä luomuplussaa vaan ole näkynyt. Sain lääkäri ajan heti puhelimessa kuukauden päähän. Katsotaan sitten, mitä ne meille sieltä sanoo ja kuinka kauan joutuu odottelemaan, jos johonkin hoitoihin tässä aletaan.
Niin ja kait minä sen verran voin paljastaa, että kyseessä on Oulun yliopistollinen sairaala.

Kiitoksia kaikille tsempistä. Täti onkin sitten pysynyt normaalia pidempään "vieraanamme". Loppua ei näy. No tästä ei ole suunta kuin ylöspäin.

Lapsettomuuspolille ajattelin soittaa juurikin tuon keskustelumahdollisuuden takia. Olisi hyvä päästä purkamaan tätä asiaa ammattilaisen kanssa. Vertaistukikin on tosi tärkeää, kiitos siitä Teille kaikille. Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että tarvitaan todellista vahvistusta ja rohkaisua asioiden suhteen. Ystävilleni en voi asiasta puhua, koska raskautuminen on salaisuus.

Onnea teille kiertojen loppuun ja tärppiä  ovulaatioon. Kirjoittelen taas lisää tunnustuksia, kunhan asia selviää.

Täällä taidettiin taas bongata ovis. Olen sitä tässä muutaman päivän tikuttanut ja hetken aikaa epäilin sen jo olleen, kun eilenkään ei tikkuun tullut edes haamua. Tänään sitten kaksi melkein saman vahvuista viivaa. Kontrolliviiva oli hieman vahvempi, mutta testiviivakin oli kyllä niin selkeä. Huomenna vielä teen testin ja katsotaan, mitä se näyttää.

Eilen illalla piti siten vielä suostutella mies lapsentekohommiin, vaikka toinen raasu oli ihan väsynyt tullessaan kotiin 23.00 aikoihin treeneistä. Mitäpä sitä ei hyvän asian vuoksi tekisi... niinpä meillä pupuiltiin myöhään yöllä reippaasti klo: 00.00 jälkeen... emoticon Siitä hommasta oli kyllä romantiikka kaukana, mutta pääasia, että kuteja on taas liikkeellä.
Tänään vietetään vapaa iltaa ja huomenna sitten pupuillaan uudestaan. Huomenna, kun on se ovispäiväkin suurella todennnäköisyydellä.

Mä kävin toissapäivänä neuvolalääkärillä, aiemmin siitä jo tänne mainitsin, että menossa olen. Eli mulla on verenpainetauti, joka tällä hetkellä viimein hyvässä hoitotasapainossa, mutta ei tietenkään lääkitys mahdollisen tulevan raskauden kanssa sovi yhteen. Nyt sitten aloitettiin jo purkamaan vanhaa lääkitystä pikkuhiljaa pois ja rinnalle liitän raskauden aikana sopivan verenpainelääkkeen.
Kiva oli käydä lääkärin kanssa kasvotusten juttelemassa, vaikka eipä sillä kovin paljon mitään uutta tähän meidän vauvaprojektiin ollut sanottavaa, mitä en jo teoriassa tietäis, mutta käytännössä toteuttaminen onkin toinen juttu.

Sanoi, jotta kyllä suurin osa tulee luonnollisesti raskaaksi sen lakisääteisen vuoden yrityksen kuluessa ja että ei saa vaan tehdä suoritusta siitä vauvan tehtailusta. Mikä varmaan on ihan totta, mutta kun kuume on kova, niin nettisivuja tulee kahlattua läpi ja ovista pongattua ihan urakalla. Ja kun tuntuu että joka paikassa odotetaan: kaveripiirissä, töissä, telkkarissa....Vähän samanlaista kun on röökilakossa ja näkee kun muut polttaa.
Peukkuja emoticon täältäkin kaikille kuumeilijoille. Itsellä alkaakin olla jo taasen jännät päivät kohta käsillä, jotta tuleeko se täti sieltä taasen kyläilemään vai jäisikö jo tulematta...Huoh, odottavan aika on pitkä ja kun tosiaan kaikki pitäisi tapahtua heti...

Joko Hanski pääsit eroon tädistä? Tuu kertomaan, kun oot soittanut sinne polille. Mua ainakin kiinnostaa kuulla millasta palvelua sait. Eli siis oliko siellä joku, jolla oli aikaa kuunnella sua ja jotain järkevää sanottavaa? En oo ite vielä asiaa miettinyt, kun yritystä vasta se neljä kuukautta takana, mutta kiva silti kuulla sun kokemuksesta.

Maikkielle tsemppiä  kovasti tähän kiertoon, oviksen bongaaminen on aina hyvä alku! J Ja Mäppe, toivottavasti hyvä lääkitys löytyy ja saat sen miettimisen pois päiväjärjestyksestä. J Muistinkin, että me mennään suunnilleen samassa kierrossa ja taidettiin aloittaa yrityskin samaan aikaan. Jännää on siis täälläkin. Kp 27/ 26-29 menossa ja ehkä ihan vähän menkkamaista kipristelyä vatsassa, mutta muuten eivät ole ilmoitelleet vielä itsestään. Laskurin mukaan tikutin oviksen 27 päivän kierron mukaan, ja vaikka se kai voikin heitellä, niin odotan silti menkkoja alkavaksi tänään tai viimeistään huomenna, jos ovat alkaakseen. Mulla on kotona yksi testi, joka tuli kaupanpäällisinä ovistikkujen kanssa, ja vähän jo suunnittelin, että jos menkoilta vältytään, niin tekisin sen sunnuntaina. Ollaan lauantaina viettämässä iltaa kavereiden kanssa mun vanhempien luona koiravahteina, kun ne on matkalla ja nyt just selvisi, että yksi kaveri jää sinne yöksi. Tuskinpa siis testailen sillon :D, ja maanantainakaan en uskalla, kun meen heti aamuksi töihin, enkä tiiä mitä siitä tulis, olisi viivojen määrä sitten mikä tahansa. Eli tiistaille menee, jos ei sitä ennen menkat lopeta jännitystä. Saa nähdä, vähän kyllä epäilen, että ne hyppää kuvioon ihan pian.. Niin ja peukut pystyssä Sennalle ja kaikille muille myös, joilla jännäily lähestyy taas tältä erää loppuaan!

Oih, täällä jännäilen myös, inkivääri, sun puolesta. Toivottavasti olisi positiivinen flaksi käynyt!
Mäppe: kyllä se vaan valitettavasti aika monen kohdalla pitää paikkansa, että tärppi tulee silloin, kun sitä vähiten osaa odottaa. JOs nyt niin voi sanoa kenellekään, joka raskauden alkua koko ajan odottaa... itse olin heittänyt jo toivon menemään ja odotin vaan lapsettomuustutkimuksiin pääsyä ja silloin se plussa sitten testiin napsahti, vaikka sittemmin menkin kesken... =(

Mulla tämän päivän ovistesti paljasti, että ovis oli kuin olikin eilen. Tämän päiväisessä testissä testiviivan paikalle tuli vaan ihan vaalea haamuviiva ja eilen siinä kuitenkin oli ihan selvä viiva. Onneksi tajusin jo eilen illalla asiaa miettiessäni, että munasoluhan elää keskimäärin vain n. 24 tuntia. Niinpä miehen kanssa kanittelua vielä ennen nukkumaan menoa, että tulee varmasti ovis tarkkaan hyödynnettyä. Mietin tässä jopa, että pitäiskö vielä varmuuden vuoksi tänäänkin ottaa yksi erä miehen kanssa. Ei siitä ainakaan haittaa ole... Jos se ovis onkin ollut yöllä/aamuyöllä niin saattaahan se munasolu vielä illalla olla hengissä.

Tämä se vasta säätöä on, oikein itseäkin huvittaa, kun noita omia tekstejä lukee... säälittävää hommaa, mutta kaikkensa pitää antaa emoticon hih, minkäs teet. Ei näille vauvahaavehormoneille mitään mahda!

Ei muutakun kerta kiellon päälle Maikkie emoticon Ja Inkivääri nyt semmonen puhuri plussatuulta sulle! Peukut ja varpaat on jo pystyssä.

Itsehän täällä "oireilen" . Ja omasta mielestäni ja miehenkin mielestä oon pitäny kyllä pään kylmänä, mutta ei vaan voi mitään kun oudolta kehossa tuntuu. Rinnat ei oo arat, nännit kyllä niin, että suihkussa käyminenkin sattuu emoticon Lisäksi oon ollu aika väsynyt iltapäivisin, monena päivänä on pitäny nukkua kahden tunnin päikkärit! ja tänään tunnen ensimmäistä kertaa kuvotusta ylämahalla. sellanen ei pahaolo, mutta ei normaalikaan. vaan sellanen ällö öllö kuvotus.

Nyt on menossa kp 24/28-29. oijoi emoticon Ensi tiistaina pitäis menkkojen alkaa ja siihen asti mennään ihan fiilispohjalta ja sit testaillaan jos menkkoja ei näy. Mies jo totesi, että "sinä sitten saat käydä ostamassa testin, hän ei ainakaan uskalla" , ihana emoticon

Palaillaanpa jokainen asialle kun jotain kuuluu, toivotaan että vaan plussaa ja hyvää fiilistä!

Heippa täältäki taas vaihteeks!!

On jotenki menny maku tähän vauvapuuhailuun, vaikka vasta tän vuoden alusta alotettiin emoticon Mun vauvakuume taitaa olla laskenu... Kyllä mä edelleen kalenteria seurailen, mut sänkypuuhastelut on nyt jääny vähemmälle ku ei oo vaan huvittanu. Kaikenlisäks mulla on toi endo, joka on tehny pesäkkeitä kohdunsuulle, ni melkein joka pupuilun jälkeen vuodan verta emoticon Nyt viimesimpänä vielä päivä peittojen heilutuksesta alko pieni tiputtelu pariks päiväks eikä sellasta oo kyllä aikasemmin ollu. Täytyy ottaa terkkarin kanssa puheeks et pitäiskö tarkistaa tuo alapää varmuudeks, ku ens viikolla on esikoisen yksvuotisneuvola.

Mistä päästiinki niihin ilosempiin asioihin: Meillä juhlitaan synttäreitä tänä vkonloppuna ja ens viikollaki vielä emoticon Ihanaa, että meillä on tuo pieni pallero täällä päiviä värittämässä. Ei voi ainakaa valittaa tekemisen puutteesta emoticon Nytpä siis nautinkin täysillä synttäreistä ja keskityn jo olemassaolevaan vauvaani!! Kyllä se kakkonenkin sieltä sitte tulee kun on sopiva aika emoticon

Plussatuulia puhkuu hän ja painuu unten maille emoticon

+ + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + + +

No niin. Aloitetaan vuodatusta - joudun kenties jatkamaan tätä myöhemmin tänään, kun koulussa ei kehtaa tämmöisiä nettisivuja paljon näytellä. Tulee vaan turhaa puhetta suurissa määrin.

Eli oman terveyskeskuksen äitiysneuvolan terkkarille tosiaan keskiviikkona soittelin. Tiistaina tein sen verran, että laitoin hänelle s-postia ja kerroin asiani pääpiirteissään. Puhelu oli juurikin sellainen kuin kuvittelin sen olevan. Terkkari ei halunnut ottautua juurikaan asiaan, kun se kuuluisa vuosi ei ole täysi. Totesi vaan useaan otteeseen, että aika parantaa ja odotteluahan tämä on. Kukaan ei kuulema voi ennustaa, milloin raskaus alkaa. (Nämä asiathan mulla oli jo tiedossa) He eivät neuvola (äitiysneuvola) puolella kuulema tarjoa lapsettomuudesta  "kärsiville" (itseäni en vielä lue tähän ryhmään, koska alle vuosi yritystä takana) keskusteluapua. Heillä ei ole mitään lapsettomuusvastaanottoa tai siihen erikoistunutta hoitajaa. Noh, mitäs tästä sitten jäi käteen. Huhtikuun alusta pitää soittaa uudelleen ja varata keskusteluaika psykiatrisellesh:lle. Hän ei tietenkään ole lapsettomuuden/vauvahommien ammattilainen, mutta hän on ammattilainen keskustelun ja mielenrauhan/terveyden saralla. Eli kaiken tämän epäselvyyden jälkeen > Varaan keskusteluajan psykiatrisellesh:lle, jolle voin vuodattaa sisäistä ahdistustani asiasta ja kenties muitakin mieleen tulleita asioita.

Toivottavasti tuo keskustelu helpottaisi tätä "epävarmuuden" ja ahdistuksen oloa. Te muut varmasti tiedätte, miltä tämä epätietoisuus tuntuu.

Sitten sitten. Täti lähti ja pupuilut on taas aloitettu. Nyt yritän olla kuulostelematta itseäni ja kehoani. Toivottavasti tämä hiukan rauhoittaisi mieltäni ja oloani... Ja se niin sanotusti onnellisin asia tapahtuisi.

Maikkie: Nyt on kyllä sen verran pakko kommentoida, että jos ovulaatiotesti näyttää ns.plussaa tämä tarkoittaa (ainakin suurimmassa osassa testeissä) sitä, että ovulaatio tapahtuu tuon plussan jälkeen seuraavan 12-24 tai 24-48 tunnin aikana. Viiva ei siis tarkoita (välttämättä) sitä, että juuri sinä päivänä ovulaatio tapahtuu. Tässä on esimerkki Clear bluen testistä:
Digitaalinen Clearblue-ovulaatiotesti tunnistaa LH-ovulaatiohormonin pitoisuuden nousun 24–36 tuntia ennen ovulaatiota ja kertoo kierron kaksi hedelmällisintä päivää. Kun olet yhdynnässä näiden kahden päivän aikana, sinulla on parhaat mahdollisuudet tulla raskaaksi.
Eli ei muuta kun pupuilemaan vaan emoticon

Takaisin