Raskaaksi 2011

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vivi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tervetuloa Haaveilija! Ja Maikkie, tsemppiä jännäilyyn, täällä on ainakin peukut ja varpaat pystyssä tärpin puolesta. Ja toi sun kertoma kuulostaa niin tutulta. :) Viimeksi mä kyllästyin juoksemaan vessassa kattomassa, joko menkat alkoi, niin otin lopulta koko vessapaperirullan viereen koneelle, kun tein esseetä. Sain nopeasti tarkistettua asian eikä tarvinnut enää juosta. Että toi nolouksiin sortuminen kai kuuluu asiaan, kun on jännät paikat menossa. :D

Täti tuli tännekin! Mitäpä siihen paljon lisäämään. Tiedätte taatusti, miltä se tuntuu. Vaikka täytyy kyllä todeta, ettei pettymys ollutkaan odotetun suuruinen. Kai se alitajunta kuitenkin jollain tasolla toimii ja estää suurimmat pettymykset.

Ensi viikolla soitan lapsettomuuspolille ja kysyn sieltä neuvoja, miten tästä edetään. Saa nähdä, pitäkää peukkuja!

Nyt on niin upea auringonpaiste, ettei jaksa edes masentaa kovin älyttömästi.

Kiitos kaikille peukutuksista! Tää palsta on kyllä mahtava...

Voi Maikkie, onpa tylsää. Voimia sinnekin! :( Nyt olis tosiaan iloset uutiset taas vaihteeksi paikallaan. Kenelläs olis jännäily lähestymässä loppuaan seuraavaksi? Itellä menee vielä pari viikkoa.

En ole hirveästi tänne kirjotellut mutta taustalla pysytellyt ja lukenut tätä ketjua ahkerasti :) onnea kaikille jotka plussaneet jo ovat ja tsemppiä kaikille muille yritykseen! 
Itsellä on jännät päivät menossa, kp 31 / 25-29 mennään jo... Aikasemmin olen intoillut ja tehnyt testiä jo aikasemmin mutta nyt pinnistän intoni kanssa ja teen testin vasta keskiviikko aamuna jos ei kuulu mitään. Tilipäiväkin on vasta huomenna joten hyvä syy pinnistellä niin on rahaa hakea testi :D katsotaan nyt auttoiko se joka toinen päivä seksiä taktiikka, ovista en kyllä huomannut missään vaiheessa mutta saattoihan se olla mutten sitä vaan älynnyt. Pianhan se selviää :)

Lumikolle hirveästi tsemppiä nyt! Oijoi:)
Muille jaksamista ja uusia plussatuulia nyt keväälle.

Minä odottelen täällä ovulaatiota tälle viikolla. laskurin mukaan pitäis olla huomenna. Viime viikolla tuntui oikealla alavatsassa kipua. en tiiä mitä se oli. Oliko se jo sitten ovis?!? Mulla tosiaan nämä oman kehon kuulostelut on ollu "tauolla" sen 7 vuotta kun ehkäisyä oon käyttäny ( pillereitä ja nuvaa), joten aika "tuurilla" mennään.

Todella avoimin mielin siis. Halut on palannu aika kivasti takaisin emoticon ja se piristää jo mieltä sekä mulla että miehelläkin.

Sehän olisi erittäin mukavaa, että plussailtaisiin yhdessä ja maattaisiin sitten 9 kk:n päästä vierekkäisissä pedeissä laitoksella :) En sitten tiedä kuinka tuon oviksen kanssa kävi, kun vanhemmat tulivat kyläilemään pariksi päiväksi samoihin aikoihin. Eli jokainen voi päätellä heilutettiinko peittoja vai ei. Kaiken kukkuraksi mies meni ja sairastui 39 asteen kuumeeseen. Toisaalta, eihän sitä tarvita kuin kerta ja yksi siittiö, joka pääsee perille :) ROmukoppaan liika optimismi...

Inkivääri: kyllä se intti tuli käytyä ja mukavaa aikaa oli.

Jaksamisia kaikille ja plussaa testiin!

Semmonen unohtui tuosta aiemmasta, että uusille vain tervetuloa ja toivottavasti olis pian ns. tervemenoa odottajiin! Ei sillä etteikö vanhatkin sinne saisi joutusaan mennä, mieluiten vaikka heti!

Meillä tosiaan kp 25/28-29 eli jännää. Mutta kuten aiemmin mainitsin, en jaksa uskoa raskauteen. Meni tuo ovis ns. hukkaan vaikka sen tikutinkin ihan onnistuneesti. Sattuivat kuitenkin omat porukat tulemaan kyläilemään juuri pahimmoilleen ja peittoja heiluteltiin vain kertaalleen. Sitten kun vielä isäntä sairastui, niin halut ovat olleet molemmilla vähän tiessään. Nyt sitten jännäillään tuota viikonloppua. Sisimmässään toivoo, mutta toisaalta ei halua pettyä... Elämme vaikeita aikoja ystäväiseni.

Täällä eletään jänniä aikoja ainaskin. Tänään nimittäin kp. 28/29.. 
Kamalasti olen jo itselleni keksinyt kaiken mahdollisen raskauteen viittaavan oireen, mutta onneksi nyt toppuuttelen itteeni ettei tule niin suurta pettymystä kun viime kuussa. 
Eli vähä samat fiilikset on mullakin hanski1989, täällä ollaan kyllä peittoja yritetty heilutella!

Mutta täällä eletään jännityksellä! Katotaan mitä tulee vai tuleeko mitään ..

Plussatuulia kaikille +++

Heissan taas kaikki!
Mie palailen taas kuvioihin, piti viime pettymyksen jälkeen pitää taukoa ihan kaikesta vauvatouhusta ja ajatella asioita läpi. Ehdittiin jo miettiä sitäkin että olisko elämäntilanteen kannalta parempi saada miun opiskelut loppuun ja yrittää vauvaa vasta sitten, mutta kuinkas kävikään:
Miehen paras ystävä ilmoitti että saavat perheenlisäystä,eivät vielä vuottakaan ole seurustelleet ja ihan yllätyksenä tuli meille tämä tieto. No, meikäläinenhän se otti ja sai ihan täyden hepulin - purkautui omat pettymyksen ja epäonnistumisen tunteet ja kaikki paha olo koko illan kestävänä itkuna.Onnellinen olen kyllä heidän puolesta, mutta tuntui vaan niin epäreilulta kun viime menkat alkoi kp 40 vaikka oli jo ehtinyt ajatella että nyt on varmasti raskaana...

Mutta, toisten onnistumisen siivittämänä käytiin poikaystävän kanssa pitkiä keskusteluja ja päätettiin, että sanoi kuka mitä tahansa, hyväksyy ihmiset tai ei, ja vaikka kuinka itselläkin on suhteellisen tuore suhde, niin me halutaan olla perhe.
Mies niin ihanasti sanoi että "kuule, miun järki katos jonnekin jo silloin kun siut tapasin" ja nyt tuntuu siltä että ollaan läheisempiä kuin aikaisemmin, semmonen ihmeellisen rauhallinen ja varma tunne siitä että tää on oikein, meistä kuuluu tulla perhe.

Hah, mie taas heti alkuun papatan omiani, TERVETULOA kaikki uudet mukaan, ja kovasti plussatuulia ihan jokaiselle! Tästä palstasta saatte kyllä varmasti kaikki voimaa, apua, sympatiaa ja kanssaeläjiä :) minä ainakin, ja siitä kiitos teille ihanaiset <3

PS. Haaveilija, ootko syntyny -90 vai -91? Ihana törmätä samanikäisiin vauvahaaveilijoihin, itse täytin joulukuussa 20v. Ja poikaystävä täyttää 27 kesällä, joten ihan "iskä-ikäinen" on hänkin. :) 

Joka toinen päivä taktiikka auttoi ;) tein eilen apteekin testillä päivällä haamun ja tänä aamuna clearbluen testi näytti - raskaana 1-2 - Nyt vaan odotellaan ja toivotaan että pikkuinen pysyy matkassa mukana ja että kaikki on oikein ja hyvin emoticon pari päivää on tullut todella vähäistä ruskeata vuotoa, pari kertaa pikkuhousunsuojaan asti vaan. Toivotaan että se on vaan kiinnittymisvuotoa. Rv 4 + 4 mennään, vau:n laskurin mukaan la olisi 19.11 jos kierto olisi 28 pvä, mutta koska kierto on ollut 26-29 pvä niin ei pysty varmaksi sanomaan. 

Paljon paljon plussatuulia kaikille muillekkin näin aurinkoisena keväänä ja toivottavasti palataan joidenkin kanssa marraskuisissa :) 

emoticon

Oi, Onnea kovasti lumikolle!!! Ja tsemppiä Senna89, pidetään sormet ja varpaat ristissä että menee lumikolla kaikki hyvin ja Sennalla ja kaikilla muilla tärppäis :)

Ihanaa, Paljon Onnea lumikolle! Pikkuiselle tarrasukkia ja ihmisliimaa matkalle mukaan. emoticon

Olipa ihania uutisia pitkästä aikaa tännekin palstalle. Nyt sitten vaan kaikki mukaan tuohon plussa aaltoon. Sennalle tsemit tähän kiertoon ja kaikille muillekin plussatuulia.

Täällä täti alkaa tehdä lähtöään ja greippimehukuuri on taas aloitettu. Niin ja aloitettiin me jo miehen kanssa uus yrityskin. Hieman aikaista vielä tässä vaiheessa, mutta harjoitus tekee mestarin, vaimitenseoli emoticon
Pitkästä aikaa mulla oli kunnolliset menkat. Oikeastaan keskenmenon jälkeen ei ole ennen tätä kiertoa kunnollisia menkkoja ollutkaan. On kyllä ollut vuotoa useamman päivän ajan, että on ihan menkoiksi kuitenkin tunnistanut. Nyt vaan tuntui, että pari-kolme ensimmäistä päivää vuosin kuin seula ja jatkuvasti sai laukata vessassa. Sitten vuoto loppui kuin seinään. Enään vain ihan pientä jälkitiputtelua. Jospa se keskenmenon jälkeinen kunnollinen puhdistusvuoto olikin vasta nyt. Onkohan se edes mahdollista?
Lääkäri sanoi, että keskenmenon jälkeen ensimmäiset kuukautiset voi olla normaalia runsaammat ja kivuliaammat. Mulla niin ei kuitenkaan ollut. Kahdet menkat keskenmenon jälkeen olivat täysin kivottomat ja normaalia niukemmat. Viime kerralla oli jo kipua, mutta silti normaalia niukempi vuoto. Nyt oli kaikki ihan normaalisti, vuoto ja kivut.

Nyt vaan uutta yritystä kehiin. Soitin maanantaina lapsettomuuspolille ja onnistuin saamaan meille lääkäri ajan kuukauden päähän. Jännittää! Tuli jotenkin helpottunut olo, kun sai tuon ajan, vaikka eihän se mitään välttämättä muuta. Jotenkin vaan sitä sisimmässään uskoo siihen, että lääketiede viimeistään voi tuoda meille sen kauan kaivatun lapsen, jos muuten emme onnistu. Mies piti mua ihan hassuna, kun noin ajattelen. Se nyt ei muutenkaan ymmärrä tätä mun höösäsytä ja panikointia ym. On enemmän sillä asenteella liikkeellä, että tulee, jos on tullakseen. Odottaa kyllä kovasti, että plussa saataisiin ja toivoo omaa jälkikasvua. Mies ei vaan ole sellainen ressierkki niin, kun minä. Ihan hyvä niin. Onpahan joku tasapainottamassa tilannetta välillä, kun meno yltyy liian rajuksi.

Nyt on muutenkin ihan hyvä mieli. Pari mukavaa juttua tiedossa lähi viikkoina ja saan hieman levätä töistäkin, kun olen jonkun aikaa sairaslomalla. Onnistuin telomaan itseni koiran kanssa leikkiessä ja nyt sitten otetaan rauhallisesti pari viikkoa.

Tulipa taas vuodatusta...

Tuhannesti Onnea Lumikolleemoticon  ja paljon onnea nyt matkaan, ja niitä oikein pitäviä tarravarpaita:)

Sennalle ja Maikkielle paljon tsemppiä tulevaan kiertoon ja parantumista sairaslomalle!!

Mulla piti laskurin mukaan eilen olla ovulaatiopäivä. Noh, illalla(lue:yöllä) vessassa käydessäni huomasin (luulen huomanneeni) ovulaatioliman. En osaa sanoa muuta, mutta googlea selatessani totesin sen kyseiseksi limaksi. Osaisiko joku neuvoa seuraavassa:
a. oliko ovulaatio ohi?
b. Oliko se parasta aikaa menossa?
c. Oliko se vasta alkamassa?

tätä eilen pähkäiltiin kovasti:)

Toivotaan, että jatkossa tämä kehontuntemus kasvaa ja alan ymmärtää itseäni ja näitä asioita enemmän. (Taidan olla varsinainen untuvikko vielä emoticon )

Paljon kaikille plussatuulia ja jospa mekin siirrytään piakkoin tuonne odottelevien puolelle Lumikon seuraksi:)emoticon

Täälläkin on kuule yksi -90 syntynyt. 21 pamahtaa mittariin tämän vuoden toukokuussa ja alkaa ärsyttämään kun muut ikätoverit jaksaa jauhaa ettei he hanki ikinä lapsia. Yritä siinä sitten ollan nätisti ja nyökytellä vaan. Oon meinaa jonkin verran kuullu jo pientä pilkkaa kun joskus on tullut puhetta, että mä en neljässä vuodessa valmistu niinkuin muut luokkatoverit. 
Tänään justiinsa kuulin, että ala-aste aikanen paras kaverini on synnyttänyt eilen pojan. Vaikka sitä lasta on itekin aatellut, on jotenkin vaikee tajuta että kyllä me ihan oikeasti ollaan jo sen ikäsiä. Ja täytyy myöntää että kyllä siinä tunteessa oli seassa jonkin verran katkeruuttakin...

Paljon onnea Lumikko! Ihanaa, mä niin jo kaipasin ilosia uutisia tänne. :) Tarrasukkia! Ja tsemppiä muille, perästä tullaan. Niin ja Tinttiäinen, ovistesteillä saa ainakin vähän selkoa tohon hommaan. Tosin mä en edelleenkään ole hullua hurskaampi, vaikka yhdessä kierrossa olenkin testaillut. Kahdessa kierrossa bongasin just ton liman, mutta kahdessa viimeisessä oon huomannut vaan runsaampaa valkovuotoa. Eli en tiedä missä kohtaa toi lima tuli kahdessa ekassa, kun viimeksi sitä en siis huomannut, vaikka testien mukaan ovuloinkin ihan normaalisti. Varmaan jos useammin testailisi, niin oppisi tulkitsemaan kroppaansa, mutta mä en kyllä jaksa. Mulle riittää nyt toi tieto, että ainakin viimeksi ovuloin just silloin kun pitikin ja pelkän kalenterin mukaan aion mennä jatkossa. :)

Heh, ja mä täällä vähän aikaa sitten uhosin, että miten aioin nyt pariksi kuukaudeksi työntää homman taka-alalle ja olla laskematta päiviä. No, koska päätin tehdä tilatut ovistestit, niin väkisinhän sitä on otolliset päivät tullut panneeksi merkille, mutta sentään rennommin oon ehkä osannut ottaa. Aina kun vatsassa tuntuu joltain, muistutan itelleni, että se on normaalia, viimeksikin kuvittelin oireita ja oikeastaan olisi ihan hyväkin, jos ei vielä tässä kuussa tärppäisi. Toistaiseksi on toiminut, eikä kyllä oikeastaan jännitä yhtään, katotaan sitten viikon päästä vieläkö oon samaa mieltä... :)

lumikolle paljon onnea plussasta!!! Tarrasukkia munki puolesta pikkuiselle emoticon

Tinttiäinen: Tuossa oli jotain informaatiota ovulaatiosta ja limasta. Toivottavasti on apua emoticon
http://metku.net/~pesu/ovulaationtunnistaminen.php

Meillä ois kans otolliset päivät käynnissä. Katotaan millä mielellä tuo mies on. Tai yleensä se on kyllä minä, joka en oo sillä tuulella, mies on sellanen pupu, joka hommailis vaikka joka päivä emoticon No on silläki joskus päiviä ku ei huvita. Silloin se on yleensä fyysisesti niin väsyny et ei jaksa ajatellakkaa muutaku nukkumista.

Plussia plussia lisää kaikille emoticon

Lumikolle PALJON ONNEA plussasta emoticon

Ja paljon voimia kaikille keskenmenon kokeneille. Olen pahoillani. emoticon

Itselläni pitäisi vuodon alkaa, mutta ei ole kuulunut, eikä näkynyt emoticon  Tein testin, mutta negaa näytti. Mensukipuja on ollut monena päivänä ja olen ollut ihan sata varma, että vuoto alkaa, mutta ei... Odotan vielä tämän viikon, jos ei ala, niin testaan uudelleen.

Osaisko kukaan kertoa, että mikähän ihme oli tässä kierrossa.. kun silloin 1.pvä tunsin sitä kipua(veikkasin ovikseksi). Se kesti sunnuntaihin asti. Ja silloin lauantaina illalla nipisti aika ilkeästi tuolta vasemman munasarjan kohdalta. Tyhmä kysymys, mutta siis oisko mulla sittenkin ollut se ovis vasta silloin viikonloppuna? Eli kierto ihan sekaisin ja ovis myöhässä? En ole ennen raskautunut näistä kivuliaista oviksista ja ihmetyttää muutenkin, että miten kipuilu kesti noin kauan? Osaisko kukaan vastailla? ;)

Paljon jaksuja , plussatuulia ja tarrasukkia kaikille <3

Eiku löysinkin vastauksen tuosta linkistä :) Eli se alkuviikon kipuilu on ilmeisesti johtunut siitä munasolun kypsymisestä ;) Hoh, minä ja mun ongelmat..

Takaisin