Rakenneultra

Aamulla oli rakenneultra! Kaikki hyvin eikä epäilystäkään etteikö virkeä poika siellä loikoilisi:Heartblue tosin poikaennusteen saimme jo edellisessä ultrassa viikolla 14, mutta olihan se hyvä saada vielä varmistus.
Kahta päivää vanhemmaksi kätilö hänet koon perusteella arvioi, mutta eihän laskettua-aikaa enää kahden päivän perusteella muuteta.
Painoarvio 396g ja tänään siis 20+5 menossa.

Tänään oli meilläkin rakenneultra, ja vastoin omia tuntemuksia sieltä tuleekin poika! On ollut ihan tyttö-olo koko ajan, ja tää oli aikamoinen ylläri :D Eikun miettimään pojan nimiä, tytölle olisi jo ollut valmiina pari hyvää.. Pääasia tietty et kaikki oli hyvin, terve lapsi tulossa :)

Täällä juuri rakenneultrasta kotiuduttu. Kaikki hyvin ja poika tulossa! :happy:Hieman pitää nyt tottua ajatukseen pojasta kun jotenkin tyttöä ajatellut kokoajan. Tulevan isosiskon pettymys pitää käsitellä, odottanut kovasti pikkusiskoa. Mitäs sanotte, onko parempi kertoa ennakkoon että poikatulosss et tottuu ajatukseen vai sitten vasta kun syntynyt että pikkuveli tuli? Tuleva isosisko siis 4,5.v.

Täällä juuri rakenneultrasta kotiuduttu. Kaikki hyvin ja poika tulossa! :happy:Hieman pitää nyt tottua ajatukseen pojasta kun jotenkin tyttöä ajatellut kokoajan. Tulevan isosiskon pettymys pitää käsitellä, odottanut kovasti pikkusiskoa. Mitäs sanotte, onko parempi kertoa ennakkoon että poikatulosss et tottuu ajatukseen vai sitten vasta kun syntynyt että pikkuveli tuli? Tuleva isosisko siis 4,5.v.

Itse selitin esikoiselle kun odotin toista että ei voi tietää kumpaa tulossa vaikka tiedettiin tulokkaan olenvan poika ja nyt mennään samalla (kolmas siis tulossa ja ei oikeasti tiedetä kumpaa tulossa, esikoinen nyt 3.5). Eli jos hänellä vahva usko että on sisko tulossa voisi ainakin aluksi selittää että sieltä voi tulla kumpi tahansa ja sitten myöhemmin (tai vasta kun on syntynyt) että taitaa olla veli tulossa. Sisaruksen saaminen voi olla muutenkin raskasta kun varsin äiti joutuu paljon hoitamaan pientä

Meillä 8v odottaa pikkusiskoa ja pienemmät ei puhu juurikaan vauvasta. Kyl meinas mulla itku tulla kun esikko puhu mitä hän haluis pikkusiskon kans tehdä. Me yritetään puhua vaan yleisesti vauvasta ettei tiedä kumpi tulossa. Halutaan pitää tieto pienessä piirissä. Nyt tietää meidän lisäks kummitäti ( oli ultrassa mukana mun tukena )

Meillä 4,5 - vuotias esikoinen odottaa kovasti pikkuveljeä... Torstaina ru, katsotaan saadaanko tietää. Me aiotaan sanoa kyllä sitten heti.

Meillä ei lapset osaa odotella vielä mitään kun tieto pikkusisaruksesta ei ole vielä heille kuulunut ;) Minullakin siirtyi 16 päivän RU tälle viikolle torstaille töiden takia niin nyt hieman jänskättäääää jo :D

Yllättävän hyvin otti tiedon pikkuveljestä vastaan! Vähän harmitti mutta kun käytiin läpi että vauvat on ihan samanlaisia oli sitten tyttöjä tai poikia niin helpotti. Lupasi hoitaa ja opettaa pikkuveljelle kaikkea! :)

Miten muuten tehdään jos vauva on siellä ultrassa jalat ristissä jos vanhemmat haluaa tietää sukupuolen? Jätetäänkö se sitten vaan arvoitukseksi vai varataanko toista aikaa ultralle vai miten? :D
Meillä perjantaina ru... Jännittää!!

Te jotka nyt ootte ollu ru niin onko saatu ultrattua vatsan päältä? ettei tarvii enää alapään kautta?
Mietin vain tilannetta kun äitini haluaisi tulla ultraan mukaan, mutta en kuitenkaan haluaisi että olenkin sielä p*llu paljaana
vaikka kuinka äitini onkin ja luonnollinen asia.... mutta olisi jotenkin outoa..:bored: Vai kuluuko siihen yleensä sisätutkimus muuten?

Kyllä rakenneultra tehdään aina mahan päältä, joten voit ottaa äidin mukaan! :happy: Käsittämättömän tarkka naamakuva saatiin mukaan ja on kyllä niin pojan näköinen naamastakin että olisi sekin jo riittänyt. Ei taideta sukupuolen vuoksi antaa uutta ultra aikaa että sitten pitäö varmaan mennä yksityiselle jos haluaa tietää. Kyllä noi vaan tosi tarkkoja on nykyään noi laitteet! :happy:

Miten muuten tehdään jos vauva on siellä ultrassa jalat ristissä jos vanhemmat haluaa tietää sukupuolen? Jätetäänkö se sitten vaan arvoitukseksi vai varataanko toista aikaa ultralle vai miten? :D
Meillä perjantaina ru... Jännittää!!
Meillä jäi sukupuoli arvoitukseksi. Pelkän sukupuolen takia ei varata uutta ultraa, koska rakenneultrassa lähtökohtaisesti on tarkoitus varmistua siitä, että tärkeät rakenteelliset ominaisuudet on kunnossa. Sukupuoli tulee sitten bonuksena, jos näkyy. Vielä kymmenen vuotta sitten mun kaverille ei edes kerrottu sikiön sukupuolta hänen sitä kysyessä.

Ultra tehdään mahannpäältä ellei ole istukan sijainnista epävarmuutta.. (mulla käytiin istukka tarkistaa emättimen kautta ettei oo siinä suuaukon päällä kun osa ultran ajasta näytti et menee siihen päälle)

Itselle olis kyllä ihan sama kuka siin kattelee vieres. (Äitini näki esikoisen syntymän niin hän nähny jo kaiken) nyt on vauvan kummitäti ollu mukana monessa tilanteessa. :D ehkä on tullu nii paljo käytyy kaikis kokeis ja tutkimuksis niin ei osaa miettii enää.. toki pidän paikat piilossa jos vaan voin mutta jos tarve vaatii niin sit tehdään niin ku lääkäri sanoo.. (meillä mies tulee huonovointiseks jos mulle tehdään sisätutkimusta. :D eikä yleensä halua olla toimenpiteissä mukana. :)

Mä en jaksa enää odottaa!! Ru ensi viikon keskiviikkona....tuntuu että aika on menny muuten tosi nopeasti,mutta rakenneultraa on odotettu kyllä valovuosi :D

Takaisin