Rakenneultra

Eipä sitä varmaksi yleensä ennen syntymää tiiäkkään kumpi sieltä tulee, mun mielestä oli ainaki kiva ku mainittiin että tyttö tuli :)
 
Minä kävin esikoisesta 4D-ultrassa tarkistuttamassa sukupuolen, kun rakenneultrassa sitä ei osattu sanoa. Sitten sen tiesi varmasti.

Synnytyksen jälkeen lapsen sukupuoli ei enää kiinnostanut pätkääkään. Yhtä oleellinen juttu kuin todeta, että synnytit valkoihoisen lapsen. Juu, oli tiedossa, ei tarvitse erikseen mainita. :grin
 
Ei minusta kukaan sanonut synnärillä minulle, että minulle on syntynyt poika. Ilmeisesti minua pidettiin sen verran fiksuna, että tajusin sen sanomattakin. :laughing001
Ilmeisesti on olemassa siis todella tyhmiä synnyttäjiä, kun pitää vielä erikseen synnytyksen jälkeen kertoa, että se poikalapsi tosiaan tuli ulos.

Mulle sanoi, että täältähän tuli poika.
Mä olen sitten varmaan sellainen tyhmä synnyttäjä, kun rakenneultrassa sanottiin että tyttö tulossa. En tosiaankaan olisi tiennyt tulokkaan olevan poika jossei sitä olisi sanottu. :rolleyes:
 
Mulle sanoi, että täältähän tuli poika.
Mä olen sitten varmaan sellainen tyhmä synnyttäjä, kun rakenneultrassa sanottiin että tyttö tulossa. En tosiaankaan olisi tiennyt tulokkaan olevan poika jossei sitä olisi sanottu. :rolleyes:

Itse kans ajattelin tätä, kyllä täytyy olla itsekkin tyhmä synnyttäjä kun haluaa tietää kumpi sieltä tulee/tullut.. Ja sen mitä tiedän lähipiiristä, niin kaikille on sanottu lapsen synnyttyä kumpi on.. Koska oikeastaan ainut varma keino muuten tietää ennen syntymää on verikokeet.. nykyään tietysti laitteet parantunut ja saa minkämoisia kuvia vaan, mutta ei nekään aina 100 varmoja ole..
 
Mun serkku ei tiennyt odotusaikana kumpi on tulossa. Sitten kun lapsi syntyi ja nostettiin heti rinnalle, niin hän sit itse kysyi et kumpi tuli. Ei alkanu heti haaroväliin kattelee.
 
Juu vitsinähän mä nyt ton lähinnä heitin, minkä 'fiksuimmat' varmaan tajuskin :wink

Itse en ole koskaan synnyttänyt, enkä muutenkaan tiedä siitä mitään muuta kun jostain 'Erilaiset äidit' - jaksoista nähnyt että kyllä siellä ainakin mun mielestä aina sanotaan sukupuoli ja onnitellaan vauvasta, en tiedä sitten...
 
Kyllä mullekkin sanottiin ”tyttö tuli” , ei me sukupuolta tiedetty ennenkuin viikkoa ennen kun päätti syntyä maailmaan. Ja en kuitenkaan 100% varmasti lähtis ultraankaan luottamaan, tiedän tapauksia jossa sukupuoli onkin sit vaihtunut toiseen. Joten hyvä vaan että sanovat mikä sieltä ulos tulee.
 
Hmmm kyllä se pippeli siellä haarojen välissä 3/4D-ultrassa oli niin varma juttu, et uskoin siihen kyllä ihan 100%. Jätkä istu siel risti-istunnassa ja kuva oli mielettömän tarkka.

Kyllä mä siis väitän, että ilman verikokeitakin voi tietää ihan varmuudella sukupuolen. Kannattaa käydä 3/4D-ultrassa, huikee kokemus!
 
Kuten jo itse tuolla laitoin että laitteet on hyviä jne. niillä näkee mutta ei 100% 3D/4D-ultrakaan ole.. tiedän tapauksia ja kaikilla ei ole edes mahdollisuutta näihin ultriin kuin maksullisena, ja kaikilla ei ole laittaa sitä rahaa siihen edes.. joten tästä johtuen todennäköisesti kaikille sanotaan kumpi syntyi ja jos ei sanota niin kyllä yleensä kysytään sitten itse..
 
Lisätään ny vielä, että kai niitä virhearviointeja voi tulla jos käy liian aikaisilla viikoilla tai lapsiveden määrä ei ole riittävä, et kuvasta tulee tarpeeksi tarkka. Jos siis olosuhteet on hyvät, ni kuva on kyl tosi tarkka :)
 
Tehdäänkö ru tutkimus vatsanpäältä? Nt ultra tehtiin minulle vielä ainakin alapään kautta.
 
Muistaakseni ru oli vatsan päältä. Siinä vaiheessa kohtu alkaa olla jo sen verran pullahtanut, että näkyvyys on varmasti hyvä.
 
Mulle tehtiin nt-ultrakin jo vatsan päältä. Oon kyllä aika hoikka. Esikoisen nt-ultrassakin aloitti silloin vatsan päältä mutta tarkisti sitten jonkin asian ultraamalla vielä alakauttakin.
 
Mullaki tehtiin nt jo vatsan päältä :) esikoisesta aikoinaan alakautta, mut sillon oli viikkoja jotain 11 ja tästä toisesta jo 12+jottain.
 
Mulla nt-ultra alotettiin alakautta, mutta aika pian siirty mahan päälle, kun alakautta ei nähnyt kunnolla. Aika kauan kyllä sai ultrata että sai kaikki mitat otettua, kun poitsu niin kovasti liikkui.. :)
 
Nt-ultra tehty molemmilla kerroilla kumpaakin kautta :D ja en oo lihava :D rakenneultra mahan päältä.
 
Mulla tehtiin np-ultra suoraan vatsan päältä. Sanoi kyllä aloittaessa että jos ei näy hyvin näin niin sitten alakautta. Mutta niin hyvin näkyi vatsan päältä ettei sitten tarvinut :)
 
Itseasiassa kätilön tehtävä on kertoa synnytyksen jälkeen kumpi tuli, juuri sen takia koska sukupuoli on 100% varma vasta kun vauva on syntynyt. Ei siinä ole kysymys kenenkään tyhmyydestä.

Olen suski pahoillani siitä mitä olet kokenut, mutta ei se oikeuta sinua ketään täällä tyhmäksi nimittelemään. Sinulle on sanottu aiemminkin muissa ketjuissa, että kirjoittelusi on välillä törkeää. Hyvä neuvo kaikkeen kirjoitteluun on ketään loukkaamatta, että jos sinulla ei ole mitään järkevää sanomista, kannattaa olla hiljaa.

Monelle meistä raskautuminen on ollut todella haasteellista ja takana voi olla vuosien yritys, joten tuommoinen nimittely ja muutenki ikävä kirjoittelu on todella ikävää.

Kaikki me ollaan tai tullaan olemaan hyviä ja ihania äitejä omille pienokaisille!
 
Takaisin
Top