Rakenneultra

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja nnopa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me saatiin vissiin 4-5 kuvaa. Ei oltais tarvittukaan enempää, kun oli niin liikkeellä et nämäkin kuvat aika huonoja. Tai epäselviä. Ja kun ei niitä raaski hävittää vaan ne suttukasat on kuin mitäkin aarteita :grin

E: tärkein unohtu... Ihanaa mitä uutisia!!!! <3

Onnea menni ♥♥ Mulla on on ens viikon to! 10päivääää!! Mutta kyllä on ihana lukea teidän hyviä uutisia. Vauva melskaa kovin masussa aina kun luen näitä! :dance008

Poikkeus sääntöön vahvistaa säännön :wink
Onnea tyttölupauksesta ja hyvin menneestä ultrasta!! :) :)

Mulle tuli postia.. "Rakenne-UÄ siirrettiin lääkärin ajaksi, klo aika muuttui"
Öö, onko mulla silti se rakenneultra silloin mutta koko homman tekee lääkäri???
Mitä helskuttia :(

En mä ole tienny että tässä vaiheessa raskautta käytäis äippäpolilla lääkärillä jos raskaus sujunu hyvin? Oon nyt ihan stressi.

Aika outo kirje. Mut toisaalta hyvähän se kai on jos on lääkäri samalla? Soita ihmeessä ja kysäse!!!

Joo ajattelin soitella että mistä nyt kyse. Ei ollu kirjeessä mitää muuta.. Hmmmm.. :/ ja neuvolassa viimeksi kaikki hyvin ettei sieltäkään mitään lähetettä tuonne olla tehty.

Onnea Naanuli tyttösen lupauksesta <3 Mä saavuin juuri kotiin ja pysäkiltä kävellessä iski huojennusitku vasta! Koiraakin pelotti, kun tuli vastaan, kun sitä säntäsin halaamaan ja pussailemaan <3 Oon vaan niin tyytyväinen, että lapsi on suurella todennäköisyydellä terve :)

En poksautellut kuohuvaa vaan hullaannuin aika täysin tuolla vauvanvaate-aleissa.. liikaa piti jättää kauppaankin vaatteita. Kävin välillä syömässä, että jaksan jatkaa hypistelyä ja aika surutta ostin.. te keillä on lapsia, niin mikä on sellainen "sopiva" määrä vaatteita vauvalle, aatellen esim. ekaa neljää kuukautta? Mä ostin pääasiassa 62cm ja siitä ylöspäin vaatetta, sen mallisia joista voi hyvin kääriä lahjetta tai hihaa.. pari bodya ja yhdet housut ostin 56cm. Tosin sithän sen näkee vasta käytössä, että mitä tykkää pukea vauvalle. Voi, mä en jaksa oottaa niin millään! Tosin hyvä, että pitää oottaa niin ehtii sopeutua, että tosiaan se pikkupoika, jota muutama tunti sitten tiirailtiin, on tosiaan MUN mahassa ja se on MEIDÄN vauva :dummy:

Dana, mä ehkä soittaisin sinne ja kysyisin, että miksi tollainen vaihdos..? Mä en ainakaan ekakertalaisena tiedä, mitä toi tarkoittaa.. mäkin tänään hämmennyin kun ultraaja sanoi, että eihän mulla ees siitä viikot rakenneultraan, että on vasta 18+ jotain.. olin ihan että ööh.. kun olin ohjeistuksen saanut neuvolasta, että tälle viikolle jne. Sit se laski uudestaan ja tuli se n. 20+0 neuvolan la:n mukaan (8.6.) joka myöhemmin on muuttunut 5.6. Nyt vauvan koon vuoksi saattaa vielä aientua, mutta virallisena silti pidetään toi 8.6. Mulla on täälläkin toi vanha tieto vielä..

Menni, vois olla joku 52 body, kun kesä tulossa... Riippuen tietty oletetusta syntymäpainosta/koosta. Meidän eka oli tosi siro vaikka itte olinkinsellanen sotanorsu.

Kyllä mäkin lähtisin 50-56 senttisistä, vastasyntynyt on niin pikkanen ettö hukkuu isompiin ♡ mutta jos vanhemmat on itse syntyessään ollu pitkiä/isomman puoleisia niin 50 ei välttämättä mene edes ekoina päivinä enää. Useimmiten noi pienimmät normikoot menee noin kuukauden ja 56-62 seuraavat pari kk.

Vaatteiden määrä riippuu vähän siitä a) kuinka usein haluaa pestä pyykkiä ja b) onko vauva koca pulauttelemaan (tai kakkimaan niskap*skoja). :P
Mä en noita 50-56 hirveästi ole hommaillut. Enempi niitä isompia. Mutta kyllä joku 6-8 vaatekertaa löytyy.

Pienin mitä me ollaan hankittu niin oon koossa 56 ja isompia. Sanoin, et jos vauva on vaikka joku tosi pikkanen niin sit käydään ostaa niitä pienempiäkin kokoja.

Mulla oli 3,5kg pojat ja 51cm ja ostin sillon esikoiselle muutama body ja housut koko 50 ja oli ihanaa ku ne oli just hyvänkokoisia. Mut eihän ne menny ku sen max kuukauden. Meilläkin tuli pojille sellanen 1,5kg 4vkossa ja pituutta 4-5cm. Mut ei niit ihan pikkuisia kokoja ei kauheesti kannata hankkia. 56 ja siitä eteenpäin hyvä. Mä olin onnekas siinä et tuli kaksi poikaa ja pienellä ikäerolla niin tuli ksikki esikon vaatteet käytettyä uudestaan. Vieläkin ovat tallessa ja menevät seuraaville. :D

Samaa mieltä, tykkään että vaatteiden pitää istua. Vastasyntynyt on niin rimpula ja laiheliini yleensä, että ei oo kova jos vaate roikkuu päällä (eikä se lämmitä vauvaa kunnolla, ja vauvalla ei lämmönsäätely toimi, joten kesälläkin tarvii olla sopivasti päällä). Siinä ei hihojen kääriminen auta.:rolleyes:

Dana: Enpä oo kyllä kuullu et kelleen olis tommosta tullu..soita ihmeessä kysy mitä meinaa!

Ja kuukauskin on loppupeleissä pitkä aika. Sit ymmärtäis jos olis parista päivästä kyse :)

Ihanaa lukea täältä teidän muiden jo ru:ssa käyneiden kommentteja, paljon onnea kaikille hyvistä uutisista!

Danalle, mä kans soittaisin ja kysyisin miksi tuollainen vaihto. Sun jos jonkun pitäis olla asiasta tietoinen, miksi muutoksia tehdään. Tosin huomasin ekassa raskaudestani monenkin asian kohalla, et jos tuli joku muutos johonkin aiemmin sovittuun/annettuun tietoon tms. sitä ei selitelty mitenkään, ellei itse aktiivisesti kysellyt. Olisin kaivannut silloin ekalla kerralla muutenkin ultrissa ja neuvolassa paljon enemmän pro-aktiivista uskonvahvistusta niiltä ammattilaisilta, että kaikki on varmasti hyvin, olihan kaikki niin uutta ekalla kerralla. Mutta ei sieltä mitään saanut, ellei tosiaan itse useampaan kertaan kysellyt. Silloin opin, että jos ei erikseen ja nimenomaisesti mainita, että jostain asiasta pitää huolestua/jotain asiaa tutkitaan tarkemmin, niin kaikki on silloin hyvin. Ei toi välttämättä ole aihe huoleen ollenkaan, mutta reagoisin itse varmasti ihan samalla tavalla.

Itse kuumeilen tulevaa rakenneultraa ihan järkyttävän paljon, en malttaisi yhtään oottaa ensi viikon tiistaihin 27.1. Ihanaa olla nyt täällä jakamassa fiiliksiä muiden samanlaisten kanssa. Päällimmäisenä haluisin vaan tietää, et onhan vauvalla kaikki hyvin ja jos se sukupuoli vaan näkyy, niin kyllä me se halutaan tietää. Meidän yhteinen ja mun esikoinen on poika ja miehellä kaksi vanhempaa poikaa aiemmasta elämästä, niin kyllä jännittää, tuleeko meidän poikatriosta kvartetti vai saavatko pojat pienen prinsessan lellittäväkseen. :dummy1::dummy::Heartbigred Niin jännää!!!!

Ihania uutisia kaikilla. :) harmi pau sun ajan kanssa mutta onneksi sait uuden ajan pian. :)

Itsellä löytyy muutamia 44koon vaatteita. No kaksosista ennustettu pienempiä kuin esikosta ja esikkokin käytti alkuu 44-50koon vaatteita. :)

Jos nää menee nyt tyttö poika viikkoina niin mulla aika tyttö viikolla kun aika ens maanantaina. :)

Takaisin