Rakenneultra

Eipä noista perusneuvolakäynneistä ole miehelle kamalasti iloa. Ollaan kans katsottu parhaimmaksi että mies osallistuu ultriin mutta neuvolakäyntien takia ei tartte töitä järjestellä. Ja tietty on synnytyksessä mukana.
 
Meillä oli eilen rakenneultra ja kaikki hyvin! Oli "ikäistään" hieman suurempi, eli viikkoja pitäisi olla 21+1 ja vastasi 21+3. Ei kait siinä mitään kummallista ole, mutta heti tuli tämän radin takia mieleen, että kasvaako nyt liian suureksi, mutta tuskin tässä kohtaa pitää huolestua. Ja kun mulla painoa ei ole juurikaan tullut lisää, joten olin tosi iloinen, että vauva on kasvanut hyvin :)

Vähän olin pettynyt, kun ei saatu sellaisia hienoja 3D-kuvia, kun olin luullut, että sellaiset saa. Mutta kyllähän noistakin otoksista nyt näkee, hienosti vilkuttaa yhdessä kuvassa :)

Ultraajan mielestä näytti enemmän tytöltä kuin pojalta:Heartpink Miten paljon uskotte siihen, mitä ultrassa sanotaan sukupuolesta? Meillekin kun sanottiin, että ei kannata tämän perusteella ostopäätöksiä tehdä. En kyllä yhtään kuunnelllut ja menin heti ostamaan vaalenpunaisia lankoja, että saa kutomukset alkuun viimeinkin :p
 
Meilläkin oli rakenneultra eilen rv 20+0 ja vastasi viikkoja ja kaikki näytti siltä miltä pitääkin tuossa vaiheessa. Sukupuolesta ei voinut erehtyä kun poika siellä niin selvästi itseään esitteli! :D
 
Sitä sanotaan että jos se näyttäää pojalta, se on yleensä varmempi havainto, kuin jos se näyttää tytöltä. Asennot vaikuttaa paljon. Hoitaja voi kertoa sukupuoliarvauksen yhteydessä kuinka varmalta havainto näyttää. Viimeksi meille ennustettiin tyttöä tosi suurella todennäköisyydellä, koska asennot sattui olemaan sellaisia joista sen näki hyvin selvästi. Joillakin käy jopa niin että sukupuoli ei selviä jos asentojen kanssa on huono tuuri!
 
Meillä näkyi esikoisen vehkeet niin selvästi että ei jäänyt mitään epäselvää asian suhteen. Nähtiin niin pippeli kun kiveksetkin ja poikana tosiaan sitten syntyikin. Ja itsellä oli koko ajan vahva poikafiilis. Tytöt on epävarmempia. Kuumeisesti odottelen ensi viikon rakenneultraa josko pikkuinen suostuisi vilauttamaan kumpaa laatua hän on. No, kunhan vaan olis terve. Jos sukupuoli jää arvoitukseksi niin sitten se on niin. :)

Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista!
 
Mulla on tyttö tulossa! Olin tänään rakenneultrassa ja kaikki oli kunnossa. Ihana tunne. Vauva oli viikkoihin nähden kasvanut reippaasti, nyt oli jo viikkoa edellä. Laskettua aikaa ei tietenkään enää korjata, koska tässä vaiheessa alkaa näkyä yksilölliset erot. Tämä tarkoittaa sitä että saan taas kikertää ulos ison vauvan. Parempi kuitenkin niin kuin murehtia liian hidasta kasvua. Omasta painon noususta tämä ei johdu, koska painoa on tullut juuri sopivasti. Vauva istuskelee asennossa jossa pääsee potkimaan tehokkaasti virtsarakkoa. Voi kuulemma sen takia lirahtaa pissa housuun.
 
Tekah, ulraaja yleensä kertoo kuinka varma arvaus on. Kysyin näkyikö sukupuoli selvästi. Hän vastasi, "Olen niin varma että lupaan ottaa sen itselleni jos se on poika". Meillä siis kuvakulma oli sellainen että näkyi tosi selvästi. Joskus vauva on sellaisessa asennossa ettei sukupuolta voi sanoa kovin varmasti. Ehkä teillä oli niin, kun toppuutteli ostoksia. Se on hauska yllätys jos teille tulee vaaleanpunaisiin pukeutuva poika.
 
Meille ultraaja sanoi, että joskus pojan pippeli voi olla esim. nivusessa piilossa, jolloin tulee virheellisesti veikattua vauvaa tytöksi. Ovat myös jokaisen kolmen lapsen kohdalla sanoneet, että tältä näyttää, mutta ei saa jälkeenpäin soittaa vihaisia puheluita, jos arvaus menikin väärin. Kahden ensimmäisen kohdalla olivat oikeassa, saapa nähdä, miten käy tämän kolmannen kanssa :)
 
Mulla on jo tytär, joten tytön odottaminen ei aiheuta mitään vaaleanpunaista shoppailutulvaa. Uskon että sieltä lopulta myös tulee tyttö, mutta en kauhistu jos se onkin poika. Meille ultraaja sanoi että näkee häpyhuulet ja klitoriksen selvästi, joten tyttö se on.
 
Meille sanoi sukupuolesta, että vaikuttaa enemmän tytöltä kuin pojalta. Tuli ainakin sellainen vaikutelma, ettei ollut kovin varma, mutta en siis kysellyt tarkemmin. Olen ajatellut, että ostelen jokinverran vaaleanpunaisia pikkuvaatteita ja jos käykin niin, että tytöltä löytyykin pippeli, voin antaa vaatteet lahjaksi kavereille. Meillä kaveriporukka alkaa olla siinä elämänvaiheessa, että vauvoja allaa putkahdella. Ja eiköhön joku heistä ainakin tytön saa :)

Raketti, meillä myös potkitaan virtsarakkoa ja se on kyllä kummalisin tunne ikinä! Onneksi ei ole vielä aiheuttanut oireita :grin Paitsi sen, että vessassa käynnit on taas tihentyneet huomattavasti.
 
Mun äiti puki mun isoveljeä vaaleenpunasiin vauvana :grin Kun kerroin äitille että mulla on tosi paljon vaaleenpunasia vauvavaatteita niin sen mielestä ne käy pojallekkin. Ite en oo kyllä niinkään varma... Noh, perjantaina selviää toivottavasti onko tyttö vai poika!
 
Meillä on tiettyjä juttuja, jotka on hankittu tytölle, esim. pinkki potta ja vessassa koroke on saman värinen kuin potta. ja joitain juomapulloja on vaaleanpunaisina. Jos meille tulee poika, niin ei olla hankkimassa uusia muovijuttuja, vaan poika saa käyttää siskojensa vanhoja :D Vaaleanpunaiseen en ajatellut poikaa pukea, kun saadaan varmaan sukulaisilta kuitenkin yllin kyllin poikien vaatteita.
 
Täällä tehdään nyt lähtöä rakenne ultraan, aika on tuossa 10.15! :) hirviästi jännittää mutta fiilikset on ihan hyvät :)

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app
 
Ja pieni tyttö siellä näky kuulemma hyvin selvästi :)

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app
 
Rakenneultra ohi ja pikkuisella kaikki hyvin! Tyttö sieltä taitaa tulla, ei ainakaan ollut mitään poikaan viittaavia ulokkeita näkyvissä :) Mulla on istukka edessä, joten ei ihmekään että ei ole vielä oikein tuntunut potkuja, kun se vaimentaa niitä..

Vähän harmitti kun lääkärillä oli kova kiire koska ensimmäinen asiakas oli ollut myöhässä.. Se sitten verotti meidänkin aikaa :/ Mutta hyvin selitti kaikki, tuntui vain että vähän kiirettä pitää.
 
Tänään oli rakenne ultra, viikot 20+5, ja kaikki tytöllä muuten hyvin, painoa 390g ja mitat kohillaan. Ainoa hieman huolestuttava asia tuli että keuhkoista löytyi joku tiivistymä että ke mennään jatkotutkimuksiin. Onko kellään mitään tietoa mitä odotettavissa?? Mahdollinen leikkaus kuulemma edessä synnytyksen jälkeen mutta ei mitään tietoa kuin vakavasta asiasta kyse?? Vähän pelottaa, jännittää.. :sad001
 
Eikö nuo rakenneultrassa nähdyt poikkeavuudet ole sellaisia, että ne voi vielä itsestään parantua..? Niin olen ainakin kuullut, että esim. munuaisissa on näkynyt jotain poikkeavaa, mutta lapsen synnyttä kaikki on ollut kunnossa. Toivottavasti ei ole, Iltatähti, mitään vakavaa :sad001
 
Näin mäkin olen ymmärtänyt, että vaikka rakenneultrassa jotain todettaisiinkin, saattaa silti syntyä ihan terve vauva.
 
No ei ainakaan vielä hirveesti pelotellut mutta jotain kuitenkin on kun naistenklinikalle täältä keskusairaalasta laitetaan tutkimuksiin. Sanoivat kyllä että osalta saattaa poistua se tiivistymä raskauden aikana mutta jos ei niin leikataan heti synnytyksen jälkeen ja kuulemma ihan rutiini leikkaus mutta eihän niistä koskaan tiedä kuitenkaan varmasti. No keskiviikkona ollaan sitten taas fiksumpia. Mutta muuten siis terve ja hyvän kokoinen tyttö tulossa. Tyttöä tehtiin ja 90% varmuudella tyttö tulossa! :) että vihdoin pääsen kahden pojan jälkeen ostelemaan prinsessa mekkoja. :)
 
Meillä oli rakenneultra viimeviikolla, viikkoja tais mulla olla 20+4 ja vauva vastasi kooltaan 19+1. Pikkuinen on taas tulossa, kaikki vauvani on olleet hiukan pieniä. Toisen raskaudessa kävin melkein viikottain ultrassa ja kaavailivat jo lukuja, joissa voisivat leikata kaappiin kasvamaan, mutta onneksi poika otti kasvukiriä sitten ja sai olla vatsassa jopa viikoille 42+5 ja syntyi tuollon 3200g kokoisena. Geeneissä se näyttää olevan, minäkin olin yliaikaisena 2700g. Mitään kokokontrolleja ei nyt vielä sovittu, sitten jos sf-mitta jätättää taas, niin mennään ultraan isommilla viikoilla uudelleen. Ja tyttöä veikkasivat, olin siitä oireidenkin perusteella niin varma että uskallan ostaa vaikka pinkit rattaat. :wink ennestään tyttö ja poika meillä on, ja raskaudet on olleet todella stereotypisesti vanhan kansan veikkauksia noudattelevia, että ostin jo rv5 vaaleanpunaisen myssyn vauvalle. :)
 
Takaisin
Top