Rakenneultra

Onnea ihanista ultrauutisista Isada , Mamma84 ja CMT :) On se vaan aina niin uskomatonta miten nuo pienet pystytään siellä tarkkailemaan ja mittailemaan ja kaikkea..
 
Onnea hyvistä uutisista, Mamma84 ja CMT :)

Mulla on rakenneultra vasta ens viikon tiistaina. Saapa nähdä, saadaanko me jotain arviota sukupuolesta, vai joudutaanko jännittämään syntymään asti..
 
Onnea CMT! Elokuu taitaa olla tyttövoittoista joten saa nähdä kääntyykö tuulen suunta syyskuisissa ja tuleekin paljon poikia. :)
 
Onko täällä ketään joka ei aio sukupuolta selvittää?

Itse en esikoisen kohdalla olisi halunnut sukupuolta tietää, se möläytettiin ultrauksen yhteydessä kun la oli jo mennyt.. Sain siis jännittää ja elää epätietoisuudessa melkein koko raskauden..

Nyt ajattelin kyllä kysyä kumpi tulossa.. Ei sillä että olis mitään merkitystä, mutta nyt haluaisin kokeilla et miltä tuntuu kun jo tietää sukupuolen hyvissä ajoin.. :) toki aina pitää muistaa ettei niihin lupauksiin ihan 100% voikaan luottaa!!
 
Mä sain onneksi siirrettyä sitä mun aikaani, eli nyt pääsenkin jo 29.4 ultraan! :)
Viikkoja silloin 20+5.
 
Meillä 28.4 rakenneultra ja sit olis rv20+4 :) ja Heikkuliinille vastatakseni, aluksi ajattelin etten halua tietää mutta lapsen isä kuitenki haluaa niin tulin siihen tulokseen et oishan se kiva valmiiksi tietää kun tekee mieli ostella jo vaatteita myöten kaikko :)

Sent from my SM-N9005 using Vau Foorumi mobile app
 
Onko teillä miehet saaneet hyvin vapaata töistä, että pääsevät osallistumaan ultraan? Mua ärsyttää suunnattomasti tällä hetkellä, kun näyttää siltä, että mies ei pääse tähänkään ultraan! Ensin syynä oli, että hänellä on jonkinlainen workshop-viikko töissä, jossa tulee olla paikalla. Nyt se kuitenkin peruuntui, mutta hänen pitää aloittaa jotkin työnkulun seurannat. Meillä siis rakenneultra tiistaiaamuna klo 8. Ne seurannat aloitetaan tuolloin ti aamuna, eikä niitä voi tunnilla myöhäistää esimiehen mielestä... Ja esimieskin on perheellinen, joten luulis, että jonkinlaista myötätuntoa löytyisi... :sad001
 
Kurjaa Tekah :sad001 meilläkin mies joutuu pekkasia noihin ultrapäiviin ottamaan mutta niitä onneksi saanut. Isyysvapaata esikoisesta jää kyllä pitämättä vaikka haluaisi, työtilanteen takia. Mälsää kun yhteiskunta tavallaan nuo vapaat mahdollistaa ja sitten työmaa ei..
 
Onpas kurjaa Tekah, että miehen töissä ei jousteta. Meillä on sellainen tilanne, että mies on yrittäjä joten on päässyt ekalle neuvolakäynnille ja nyt tähän rakenneultraan. Isyysloma onkin sitten toinen juttu sitä tuskin on muutakuin yksittäisiä päiviä siellä täällä.
 
Mun mies on jenkeissä kaksi viikkoa juuri rakenneultran aikaan. Harmittaa vähän, mutta minkäs teet. Olisi kiva että mies näkisi vielä vauvan ultrassa kerran ennen syntymää ja toisaalta jännittää sinne yksin mennä jos onkin jotain vinossa. Toisaalta en halua mukaan ketään muutakaaan. Mies on kyllä nähnyt vauvan jo 3 kertaa ultrassa (lapsivesinäytteen vuoksi tuli lisäkertoja). Toi on kyllä harmi että töissä ei muka pystytä yhtään joustaan, tää matka ei ota päähän niin paljoa, en sentään ala vaatia että peruis tän takia matkaansa :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Nyt en enää sitten valita, kun meillä saadaan kuitenkin pitää isyysloma! Ei ole tullut mieleenkään, että sitä ei joissain työpaikoissa saisi pitää. Onko, Sinitiitu, kysessä määräaikaisuus vai jotain muuta? Saako, Mamma84, yrittäjät kuitenkin pitää periaatteessa isyysloman, jos siihen olisi mahdollisuus?

Onneksi lapsen tuleva kummitäti lähtee seuraksi ultraan, oli myös mukana ensimmäisessä. Saa jakaa sen hetken tärkeän henkilön kanssa :)
 
Onneksi mies pääsee mukaan molempiin ultriin ja oli varhaisultrassakin mukana. Työnantaja on onneksi ollut joustava, ehkä siksi että esimies on nainen jolla on itsellään pieniä lapsia. :)
 
Juu kyllä sitä isyyslomaa saa pitää saman verran kun muutkin. Mieheni on töissä kotona maatilalla jossa on eläimiä, eli periaatteessa hän on kotona koko päivän tosin siellä sikalassa. Ja kun tämä laskettuaika on nyt sitten syyskuussa niin siinä alkavat sitten kyntöhommat eli mies on aamusta iltaan pellolla. Saa toki itse (sään mukaan) määrittää vapaa-aikansa ajankohtaa.:)
 
Tekah; mieheni on kyllä vakituisessa työssä, mutta pienehkö firma ja yt- neuvotteluja aina välillä tuntuu olevan niin hiukan arveluttaa paikkansa puolesta kai sitten. Ja kiirettä tietysti aina silloin kun isyysvapaatakin olisi pitänyt.. Hieno juttu että kummitäti silti pääsee seuraksi, näkee pienen sitten jo sellaisessa vaiheessa mihin ei moni kummitäti pystykään :)
 
Mulla on rakenneultra vasta, kun viikkoja on 22+1, niin ku Adalialla. Mielelläni menisin jo aikasemmin, kunnei noita neuvolakäyntejä oo muutenkaan kovin usein :sad001
 
Mä sain siirrettyä mun ultraani 29.päivälle, eli rv 20+5.
Mies ei olisi päässyt silloin "alkuperäisenä" päivänä mukaan niin sain hyvän syynkin vielä sitä siirtää niin ei tarvitsekaan odottaa niin kauaa.

RvD, voithan säkin koittaa sitä vähän aikaistaa jos onnistuu, mäkin sain jonkun ilta-ajan sinne äippäpolille kun on nyt niin täyttä tämän pääsiäisen ja vapun takia. Vielä parempi että sain ilta-ajankin niin ei tarvitse kummankaan olla pois edes töistä. :)
 
Meillä onkin sitten Adalia sama päivä. Jänskättää jo nyt vaikka vielä on reilu viikko odoteltavaa. :)
 
Mulla on rakenneultra 6.5. Odottavan aika on pitkä, kun kaks viikkookin tuntuu ikuisuudelta. Toisaalta sitten taas tuntuu et aika on menny tosi nopeesti, ihan ku vasta olisin np-ultrassa käyny ja kohta kuitenkin jo puolivälissä raskausaikaa... :)
 
Olen itse esimies. Meidän tiimissä kaikilla on mahdollisuus järjestellä työnsä siten että saldovapaita saa pitää siten että omat menot onnistuu. Jos on tosi tärkeä palaveri, niin sitten tarkistetaan erikseen että aika sopii kaikille. Ymmärrän että on paljon sellaisia töitä joissa on vaikea järjestää tietty hetki vapaaksi, mutta ihan turhan takia ei pitäisi ruveta vaikeilemaan. Työssä viihtymisen kannalta on tosi tärkeää että omat tärkeät menot saa soviteltua joskus myös arkipäiviin. Ei omien ansaittujen vapaiden pitämistä tarvitse mulle perustella mitenkään. Jos mulle sanoo että on tosi tärkeä saada joku tietty aika vapaaksi, niin se riittää. Meillä on tietysti se ihanuus, että ei tehdä vuorotyötä, eikä yhden ihmisen vapaasta koidu muille ongelmia. Jokainen hoitaa työnsä liukumien puitteissa.

Meillä mies osallistui viikon 12 ultraan, ja nyt ensi viikolla rakenneultraan. En halua häntä mukaan tavallisille neuvola ja lääkärikäynneille. Tehköön mielummin töitä ja tulkoon aikaisemmin kotiin.
 
Takaisin
Top