Rakenneultra

Aamu

Sanavalmis juttuseppä
Syyskuunmammat 2014
Mä aloittelen jo valmiiksi ketjua jonne voi laittaa rakenneultrakuulumiset. Kohta alkaa varmaan ensimmäisillä olla ultrat ajankohtaisia. Itse saan vielä odotella muutaman viikon.
 
Milloin tota rakenneultraa pitäisi olla? Olen vain käynyt kerran ultrassa kun otettiin selvää siitä Down oireyhtymä riskiä... Eihän se ole rakenneultra?! Mulla on neuvolaaika vasta parin viikon päästä ja nyt on rv 18 :)
 
Rakenneultra tehdään yleensä siinä viikoilla 19-21 eli kohta alkaa olla ajankohtaista. Mulla on huhtikuun lopussa aika.
 
Mulle kätilö(?) varasi ajan tohon rakenneultraan ensimmäisen ultran yhteydessä. Näin ollut molemmilla kerroilla. Ehkä eri paikkakunnilla sitten eri käytäntö :)
 
Näin se menee ainakin HUS-alueella, nt-ultrassa varattiin rakenneultra-aika. :) Eikö tosiaan kenelläkään ole vielä ollut rakenneultraa? Mulla on kahden viikon päästä ja la on kuun puolivälissä.
 
Mulla on se vasta 9.5, eli rv 22+1 tällä tietoa.
Huomenna ajattelin koittaa soittaa jos saisin sitä vähän aikaistettua kun mies ei tuolloin pääse kyllä mukaan...
Toivottavasti edes päivän aikaisemmin pääsisi.
 
Mulla LA 5.9. Rakenneultra tasan viikonpäästä eli ens viikon tiistaina..:) Sitä täällä malttamattomana odotellaan...
Niin meni täälläkin, että NT-ultrassa varattiin jo aika tohon rakenneultraan, että kannattaa varmaan neuvolassa kysäistä..:)
Rakenneultrassa siis katsotaan onko kaikki tärkeimmät rakenteet kunnossa ja kasvu ja kehitys muutenkin viikkoja vastaava. Suurimmat mahdolliset rakennepoikkeamat saadaan siis tällöin selville. Myös sukupuoli voidaan tällöin nähdä..:)
 
Kivaa, kohta aletaan siis saada ultrauutisia. :) Ite en jaksais millään odotella, eniten mietityttää onko kaikki vauvalla kunnossa mutta kyllä se sukupuolikin olis kiva saada tietää. No nyt on tasan kaks viikkoa odottelua.
 
Mulla on huomenna :) jänskättää kauheesti:)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Oii, täällä alkaa jännittää CMT sun puolesta jo kun on noin lähellä, oma rakenneultra vasta 7.5. Mukavaa huomista!
 
Ilmottelen tietysti tänne teille miten meni :wink

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Oon viettänyt täällä pitkään hiljaiseloa mutta seuraillut aktiivisesti teidän juttuja. Nyt pakko kuitenkin kirjoitella kun tänään oli rakenneultra jota niin jännitin etukäteen! Kaikki oli pikkuisella hyvin, mitat vastasi viikkoja ja sydän, munuaiset jne. kuulemma kuten pitää. Painoa oli 365g, joka kuulemma menee ihan keskikäyrällä. Mulla tänään siis 20+4 (mullahan itse asiassa tuo LA nt-ultrassa vaihtui elokuun puolelle, mutta niin loppuun, 29.8., että pysyn kyllä täällä teidän syyskuisten seurassa mieluusti). Meni osa sen kätilön höpinöistä ehkä vähän ohi kun olin niin hermoissani että onhan kaikki varmasti kunnossa :) Noh, onneksi oli, ja siellä kuulemma aika 100% varmuudella pieni poika polskuttelee :Heartred Onnen päivä!! Mieskin oli selvästi liikuttunut, onhan tää aikamoista :Heartred
Tsemppiä CMT sulle huomiselle!
 
Ihanaa että kaikki oli hyvin! Onnea pojasta! :) Oliko sulla yhtään fiiliksiä että onko tyttö vai poika?
 
CMT, jänskää! Ajatella että me ollaan jo näin pitkällä raskauksissa. Joulukuiset jo tuolla ilmottautuu ja varmaan kohta jo tammikuisetkin.

Isada, onnea poikalupauksesta! Hienoa että kaikki oli kunnossa. On se vaan niin jännittävää. Mä tuskin nukun yhtään ultraa edeltävänä yönä.
 
Kiitokset catti ja Aamu! :) Mulla oli aika vahva tyttöfiilis alusta alkaen, mutta rupesin tuossa muutama viikko sitten "valmistautumaan" ajatukseen että ehkäpä siellä onkin poika, ettei sitten tulis ihan puun takaa :D Ja nyt tieto pikkuisesta pojasta tuntuu kyllä oikein mukavalle :Heartred
 
Heippa.
En ole kans kauheen paljoa tänne kirjoitellut, mutta seurannut kyllä paljon. Mulla oli eilen rakenneultra ja kaikki näyttäis olevan kunnossa, vaikka tuossa jokin aika sitten voivottelin kun ei maha kasva ym. Nyt on jo selvemmin vatsa kasvanut. Vauvalla oli painoa n.300g ja kaikki löytyi mitä pitikin. Ihmeesti ne lääkärit vaan näkee munuaiset, virtsarakon ym. siitä näytöltä, vaikka omasta mielestä siinä näkyy vaan harmaita ja mustia "länttejä".

Itse olen ollut sitä mieltä, että poika tulee ja mies taas oli tytön kannalla. Lääkäri ei ihan 100%:n varmuudella osannut sanoa sukupuolta, mutta sanoi ettei sinisiin vaatteisiin kannata ihan kauheasti panostaa. Eli tyttö sieltä on melko suurella todennäköisyydellä tulossa.:love7
 
Onnea tyttölupauksesta! :) Mä en millään jaksais oottaa mun rakenneultraa, onneks aika menee nopeesti!
 
Voi vide! :D rakenneultra ohi ja kaikki oikein hyvin!:) paino arvio 360g ja aika varma poika :Heartred hui tuntuu jotenkin hassulta et meille tulee kahen tytön jälkee poika :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top